radik81 Opublikowano 12 Grudnia 2019 #51 Opublikowano 12 Grudnia 2019 No i cisza, czyżby problem rozwiązany? Wojtek zdradzisz nam co było przyczyną problemu?
Puławiak Opublikowano 12 Grudnia 2019 #52 Opublikowano 12 Grudnia 2019 A nie wiem ja go nie serwisuje jedynie przekazałem swoje przypuszczenia.
Danionn Opublikowano 13 Grudnia 2019 Autor #53 Opublikowano 13 Grudnia 2019 W dniu 12.12.2019 o 13:22, radik81 napisał: No i cisza, czyżby problem rozwiązany? Wojtek zdradzisz nam co było przyczyną problemu? Witam. Problem nie został rozwiązany. Zgodnie z zaleceniamy Serwisanta Edilkaminy na próbę spaliłem kilka worków Olimpa. Wyszło troszkę lepiej niż na innych paliwach ale na pewno nie jest dobrze. To już 4-ty przetestowane paliwo - efekt zawsze ten sam (syf w popielniku pochodzi tylko z kilku worków). Serwisant już poinformowany o wynikach. Na tą chwilę nie mam pojęcia co będzie dalej...ale coraz bardziej irytuje mnie ten problem
Danionn Opublikowano 13 Grudnia 2019 Autor #54 Opublikowano 13 Grudnia 2019 W dniu 10.12.2019 o 23:20, Danionn napisał: Tak..zagrażający pracy kotła....:) Ale prawda jest taka że trafiłem na zawilgoconą partię.. ale to inna bajka. Chyba na 15....ale jutro spróbuję sprawdzić i dam znać... Sprawdziłem, na pewno godz. 15.
sambor Opublikowano 13 Grudnia 2019 #55 Opublikowano 13 Grudnia 2019 Widać ewidentne niedopałki - tak jakby kocioł "się gdzieś spieszył" i dokańczał procesu palenia, pewnie automatyka walneła.
Gość robin60 Opublikowano 14 Grudnia 2019 #56 Opublikowano 14 Grudnia 2019 W całości zgadzam się z postem nr 40 kolegi @Puławiak oraz @sambor. U mnie co prawda inny tygielek spalania ale włoski i zasada spalania tak jak u wszystkich tych producentów jest jednakowa w tym i lagunie powietrze podawane jest od spodu, jest za mocno sprężone i palący się pellet jest wydmuchiwany i spada do popielnika.
Puławiak Opublikowano 14 Grudnia 2019 #57 Opublikowano 14 Grudnia 2019 W lagune trochę inaczej bo bokami dno jest zamknięte. Otwory są jedynie na ściankach tygla.
Danionn Opublikowano 19 Grudnia 2019 Autor #58 Opublikowano 19 Grudnia 2019 Witam W dalszym ciągu "walczę" z niespalonymi i nadpalonym pelletem w popielniku. W międzyczasie został wymieniony zawór (był ATM, jest ATV) oraz instalator po konsultacjach z głównym serwisantem Edilkaminy skorygowali ustawienia kotła. Nie byłem obecny przy zmianie parametrów ale i z informacji jakie uzyskałem zmniejszone zostało podawanie pelletu w kotle w momencie jego rozpalania. Po 2 - óch dniach palenia, dziś obejrzałem popielnik i uważam że jest chyba nawet gorzej niż było. Serwisant poinformowany o efektach....ale co robić dalej ? co wg Was może być jeszcze przyczyną tak wadliwego spalania? Czy w takim przypadku jak mój Serwis Edilkamin ma obowiązek pomóc w rozwiązaniu tego problemu ? (skoro piec się pali i nie wyrzuca błędów to jest ok, a że jest bardzo dużo źle, bo nie spalonego paliwa to już inna sprawa i teraz już problem właściciela).
eliks Opublikowano 20 Grudnia 2019 #59 Opublikowano 20 Grudnia 2019 Nie jest ok. Nie koryguje się dawek przy rozpalaniu, ew. +- podawanie paliwa i +- powietrze. Tutaj Puławiak już pisał że może być wada mechaniczna. Skąd kupiłeś kocioł?
Olejek78 Opublikowano 21 Grudnia 2019 #60 Opublikowano 21 Grudnia 2019 Ciężko idzie współpraca , zrób zdjęcie jak jest osadzony tygiel w palniku takie A dwa jak wygląda wnętrze i dno palnika , tu mogą być dwa zdjęci dna jedno przed oczyszczeniem będzie wiadomo co zostaje po procesie spalania a drugie po oczyszczeniu dna odkurzaczem to będzie widać czy komora palnika jest dobrze zamknięta. Bo z tego co się dowiedziałem to ten zgarniacz może być na godzinie 15 a komora nadal otwarta więc część pelletu spada do popielnika, coś jak to tylko w lepszej jakości A jak byś miał kody serwisowe to można załączyć ręcznie podawanie pelletu do komory wtedy będzie widać czy wpada poprawnie do palnika czy ląduje z boku.
Danionn Opublikowano 22 Grudnia 2019 Autor #61 Opublikowano 22 Grudnia 2019 W dniu 20.12.2019 o 07:50, eliks napisał: Nie jest ok. Nie koryguje się dawek przy rozpalaniu, ew. +- podawanie paliwa i +- powietrze. Tutaj Puławiak już pisał że może być wada mechaniczna. Skąd kupiłeś kocioł? Autoryzowany dealer Edlikamin na Polskę. Telefon do przedstawiciela na zachodniopomorskie ze strony internetowej. Odbiór i montaż w sklepie w Stargardzie poleconym przez w/w .....przedstawicielkę. Wszystko katalogowo dobrze....teoretycznie...
Danionn Opublikowano 22 Grudnia 2019 Autor #62 Opublikowano 22 Grudnia 2019 W dniu 21.12.2019 o 08:02, Olejek78 napisał: Ciężko idzie współpraca , zrób zdjęcie jak jest osadzony tygiel w palniku takie A dwa jak wygląda wnętrze i dno palnika , tu mogą być dwa zdjęci dna jedno przed oczyszczeniem będzie wiadomo co zostaje po procesie spalania a drugie po oczyszczeniu dna odkurzaczem to będzie widać czy komora palnika jest dobrze zamknięta. Bo z tego co się dowiedziałem to ten zgarniacz może być na godzinie 15 a komora nadal otwarta więc część pelletu spada do popielnika, coś jak to tylko w lepszej jakości A jak byś miał kody serwisowe to można załączyć ręcznie podawanie pelletu do komory wtedy będzie widać czy wpada poprawnie do palnika czy ląduje z boku. Witam Poniżej moje zdjęcia. Piec nie czyszczony, jak wyczyszczę też zrobię i wrzucę. Odnośnie współpracy....jeśli masz na myśli serwis....to lepiej przemilczeć...Święta idą...po co się denerwować. :)
Olejek78 Opublikowano 23 Grudnia 2019 #63 Opublikowano 23 Grudnia 2019 Wygląda dobrze po spalaniu nie zostaje nic w palniku komora od dołu jest zamknięta i tu by było dobrze, zostaje opcja że ten pellet nadal nie trafia do palnika podczas rozpalania, ale to by trzeba było albo załączyć ręcznie podawanie lub obserwować całą procedurę podczas załączenia się kotła czyszczenia a następnie podawania i rozpalania się. Być może podczas podawania pellet nie wpada on do palnika tylko ląduje obok i na zdjęciu widać leżący niespalony kawałek pelletu, lub jest błąd w oprogramowaniu i podczas procesu czyszczenia palnika podawane zostaje za wcześnie już opał a przez otwierane okno w dlole palnika zlatuje ono do popielnika.
eliks Opublikowano 23 Grudnia 2019 #64 Opublikowano 23 Grudnia 2019 Jak załączy podawanie ręcznie z pozycji Menu to będzie widział czy mu trafia czy nie.
radik81 Opublikowano 23 Grudnia 2019 #65 Opublikowano 23 Grudnia 2019 Według mnie tragedii nie ma. U mnie też w popielniku trafiają się niedopałki. Czasami spadający pellet nie trafia do koszyka i spala się obok i stąd te niedopałki ale jest tego naprawdę niewiele.
Puławiak Opublikowano 23 Grudnia 2019 #66 Opublikowano 23 Grudnia 2019 Radik tak za specjalnie to nie wygląda fotki przesłane przez kolegę na mój komunikator
radik81 Opublikowano 23 Grudnia 2019 #67 Opublikowano 23 Grudnia 2019 Nie no na tym zdjęciu faktycznie "kolorowo" to nie wygląda. Czyli co jakaś wada konstrukcyjna czy co?
Danionn Opublikowano 26 Grudnia 2019 Autor #68 Opublikowano 26 Grudnia 2019 W dniu 23.12.2019 o 09:02, Olejek78 napisał: Wygląda dobrze po spalaniu nie zostaje nic w palniku komora od dołu jest zamknięta i tu by było dobrze, zostaje opcja że ten pellet nadal nie trafia do palnika podczas rozpalania, ale to by trzeba było albo załączyć ręcznie podawanie lub obserwować całą procedurę podczas załączenia się kotła czyszczenia a następnie podawania i rozpalania się. Być może podczas podawania pellet nie wpada on do palnika tylko ląduje obok i na zdjęciu widać leżący niespalony kawałek pelletu, lub jest błąd w oprogramowaniu i podczas procesu czyszczenia palnika podawane zostaje za wcześnie już opał a przez otwierane okno w dlole palnika zlatuje ono do popielnika. Jeśli załączenie ręcznego podawania to opcja auger load w tym piecu to mam nagrany film, na którym widać że podczas ok 1,5 minuty (tyle trwa cały proces w ręcznym podawaniu) że 5-6 pelletów nie trafia do palnika tylko odbijając się ląduje poza paleniskiem. Kielich był włożony optymalnie, więc nie wiem czy ja jako użytkownik mogę to jeszcze w jakiś sposób poprawić....Odnośnie czyszczenia/podawania/rozpalania nie mam pojęcia jak to obserwować. Poza nawet nie nadpalonym pelletem jeszcze jest drugi problem. W popiele są czarne "bobki", których jest naprawdę dużo..a mało mam popiołu w postaci proszku. Czy jakby był błąd w oprogramowaniu i podczas procesu czyszczenia palnika opał podawany był za wcześnie...to piec nie powinien wywalać jakiś komunikatów/błędów na pulpicie ? Pytam o to gdyż cała komunikacja z firmowym Serwisem z ich strony sprowadza się do rozmowy o błędach. Jeśli nie mam błędów to jest ok..a cały problem z wyglądem popiołu to zapewne wina pelletu...
Olejek78 Opublikowano 27 Grudnia 2019 #69 Opublikowano 27 Grudnia 2019 Ciężki temat, wygląda ogólnie dobrze ale tak nie jest a i kontakt z serwisem jest oporny może by warto spróbować bezpośrednio skontaktować się z producentem. Podesłać im kilka zdjęć z zapytaniem czy to jest normalne zjawisko w pracy kotła z dopiskiem że kontakt z przedstawicielem i serwisem masz bardzo mało pomocny.
Gość robin60 Opublikowano 28 Grudnia 2019 #70 Opublikowano 28 Grudnia 2019 Do autora , widać po tym co piszesz , że serwis , nie kwapi się by rozwiązać problem i idzie na przeczekanie problemu już za niedługo wiosna klient zapomni , potem znów jakoś się parę razy wyślę serwisanta , by zrobił dobrą minę i chęć do pomocy i już po gwarancji. I tak to się odbędzie. Pamiętaj o jednym i mniej to cały czas z tyłu głowy. wydałeś nie małe pieniądze i to ma grzać , a nie , że Ty jeszcze do tego dokładasz nie małe pieniądze w postaci zmarnowanego opału. Tu telefony i uprzejmości z Twej strony powinny się skończyć. A podejmij działania , adekwatne do warunków przedstawionych w gwarancji, i rób wszystko pisemnie , nie na telefon, łącznie z wpisami Pana który już był u Ciebie , a żadnej adnotacji nie zrobił w karcie gwarancyjnej czy serwisowej , gdzie powinien krótko dokonać wpisu jaki problem występuje , i co zrobił by go usunąć. Nie kasuj żadnych maili , bo to też może być pomocne przy dochodzeniu przez Ciebie roszczeń od gwaranta
Puławiak Opublikowano 28 Grudnia 2019 #71 Opublikowano 28 Grudnia 2019 No ale co ciekawe to wydaje mi się że nawet problem jest do rozwiązania bez fizycznej interwencji wystarczy poświęcić chwilę i pogadać z klientem - tylko trzeba wiedzieć o czym gadać.
Danionn Opublikowano 28 Grudnia 2019 Autor #72 Opublikowano 28 Grudnia 2019 12 godzin temu, Olejek78 napisał: Ciężki temat, wygląda ogólnie dobrze ale tak nie jest a i kontakt z serwisem jest oporny może by warto spróbować bezpośrednio skontaktować się z producentem. Podesłać im kilka zdjęć z zapytaniem czy to jest normalne zjawisko w pracy kotła z dopiskiem że kontakt z przedstawicielem i serwisem masz bardzo mało pomocny. Serwis na Polskę twierdzi, że o moim zgłoszeniu został poinformowany producent (odpowiedzi jeszcze nie ma z uwagi na przerwę świąteczno - noworoczną) ale jak wierzyć w te zapewnienia skoro ten sam Serwis Polska twierdzi na piśmie, iż wszystkie opisane przeze mnie problemy wynikają ze złego rodzaju pelletu jaki używam, a pozostałe z tego iż"....to ten piec tak ma...". 2 godziny temu, robin60 napisał: Do autora , widać po tym co piszesz , że serwis , nie kwapi się by rozwiązać problem i idzie na przeczekanie problemu już za niedługo wiosna klient zapomni , potem znów jakoś się parę razy wyślę serwisanta , by zrobił dobrą minę i chęć do pomocy i już po gwarancji. I tak to się odbędzie. Pamiętaj o jednym i mniej to cały czas z tyłu głowy. wydałeś nie małe pieniądze i to ma grzać , a nie , że Ty jeszcze do tego dokładasz nie małe pieniądze w postaci zmarnowanego opału. Tu telefony i uprzejmości z Twej strony powinny się skończyć. A podejmij działania , adekwatne do warunków przedstawionych w gwarancji, i rób wszystko pisemnie , nie na telefon, łącznie z wpisami Pana który już był u Ciebie , a żadnej adnotacji nie zrobił w karcie gwarancyjnej czy serwisowej , gdzie powinien krótko dokonać wpisu jaki problem występuje , i co zrobił by go usunąć. Nie kasuj żadnych maili , bo to też może być pomocne przy dochodzeniu przez Ciebie roszczeń od gwaranta Piec mam od końca września...użytkuję z przerwami od połowy października. Na poważnie problemem zająłem się ok miesiąca temu. Wcześniejszy okres to testy pelletów na prośbę Serwisu, i z tego okresu nie mam korespondencji ale nawiązuje do niej w późniejszej. Wszystko jest mejlowo (nawet gdy rozmawiam telefonicznie, to przenoszę to później na mejla). Jeżeli taki jest pomysł Serwisu na życie to dociągnąć do 2 lat może być ciężko. Masz rację. Wydałem duże pieniądze na piec. Miałem mieć Mercedesa, a jeźdzę co najwyżej Oplem (nie obrażając właścicieli Opli).
Kordjano Opublikowano 28 Grudnia 2019 #73 Opublikowano 28 Grudnia 2019 To niech Serwis Polska przywiezie swój pellet zasypie ustawi i udowodni ci że wina leży po stronie pelletu , nie wiem dla czego jeszcze tego nie zrobili , dla mnie to kompletna bzdura .
Puławiak Opublikowano 28 Grudnia 2019 #74 Opublikowano 28 Grudnia 2019 Głupie jest to tłumaczenie że tak ma być itp. Wystarczy trochę posprawdzac dziwne to podejście serwisu. Ciekawe co będzie jak się im trafi taka awaria jak mi teraz........ A Włosi na urlopie...........
Gość Visitor1230 Opublikowano 28 Grudnia 2019 #75 Opublikowano 28 Grudnia 2019 To wszystko świadczy tylko o kompletnym .... ciężko to nawet nazwać. Calkowity brak technicznego rozeznania w kwestii oferowanego produktu. Brak zaplecza serwisowego. Brak poważnego potraktowania klienta. Pełne dyletanctwo. Zero. Dobry produkt może zabić zwykły Janusz jakim okazał się importer. dodam: brak narzędzi diagnostycznych w postaci np. oprogramowania lub umiejętności jego zastosowania. Produkt może być wadliwy. Ale to jest do naprawienia. A może zwykle techniczne ubóstwo polegające na nieumiejętnosci złożenie kotła. Takie urządzenia mogą mieć elementy wspólne z innymi produktami producenta, różniące się tylko sposobem montażu. 27 minut temu, Puławiak napisał: . Ciekawe co będzie jak się im trafi taka awaria jak mi teraz........ A Włosi na urlopie........... Tzn. jaka?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.