Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

a po co dwu-funkcyjny jak wodę cwu jak grzejesz

możesz przyblokować moc maksymalna wtedy dłużej będzie grzał 

a grzejniki są kryzowane żeby powrót był nie za ciepły 

jeszcze można histerezę ustawić na parę stopni to tez będzie się zadziej załączał

trzeba samemu dojść do wniosku 

można pompę tez przyblokować żeby nie schodziła na niskie obroty lub za wysokie 

 

 

Opublikowano

Piotrze, sprawdź parametr P24, czy przypadkiem nie masz ustawione 20 :) Wystarczy ustawić 3, a kocioł będzie od razu schodził z mocą. Powodzenia

Opublikowano

Czas pracy na mocy startowej P1 po wykryciu płomienia. 

Opublikowano (edytowane)

@Daimon mam instrukcje z parametrami ale jest tylko do P19, jesli masz reszte opisanych parametrow podeslij jesli mozesz,Przypuszczam ze to co piszesz o parametrze P24  wynoszacym 20 jest to czas schodzenia na moc minimalna? zauwazyłem ze tak po 20 min kocioł schodzi na moc minimalna

Edytowane przez piotrr1984
Opublikowano

To jest czas po którym kocioł przechodzi z mocy startowej P1 na modulację i jest podany w sekundach. 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witajcie mam jeszcze pytanie  odnosnie parametrow  P01 - moc startowa  i P03 -moc max dla CO, jaka jest róznica miedzy nimi? Mam obnizony parametr P03  z wartosci 99 na 30 wiec na 30% obnizylem moc max dla CO i tym samym wydaje mi sie ze moc startowa tez jest obnizona?

Opublikowano

Niem moc startowa to kic z jaką kocioł odpala przez czas ustawiony parametrem P24. Później już modeluluje

Opublikowano

Ja twierdzę, że P01 to % mocy max kotła ustalonej podczas regulacji przez serwisanta parametrem P05 i nie ma nic wspólnego z ograniczeniem mocy dla CO parametrem P03. 

Dlaczego nie chcesz sprawdzić ustawień jak proponowałem. 

Opublikowano

@WojtuNie zmienie P01  tylko spisze licznik dla porownania, Fr mam 00 wiec i tak ciagle pracuje na mocy minimalnej , P01 zmienic na 20?

Opublikowano

P01 moc startowa - tak jest w instrukcji.

Ty masz w swojej tabele 4.3.2.1 ?

Opublikowano (edytowane)

Tak, jak już mu się uda rozpocząć pracę i nie wyrzuci L3 to zaczyna modulować i schodzi do minimum (Fr 00).

Daj P01 na 20 i P24 też na 20. 

I zaobserwuj czy nie będzie miał problemu z rozruchem na tak obniżonej mocy. 

I przypomnij jaki masz długi system kominowy i jakiej średnicy 

Edytowane przez WojtuNie
Opublikowano
W dniu 19.11.2019 o 13:06, ARexx2 napisał:

 

17 godzin temu, Ksieciunio napisał:

Niem moc startowa to kic z jaką kocioł odpala przez czas ustawiony parametrem P24. Później już modeluluje

Kolego mogłbys przetlumaczyc co jest napisane?

Opublikowano

P01 to jest moc palnika z którą kocioł odpala, zaś parametr P24 ustala przez jaki czas trwa procedura odpalania.

Opublikowano
19 godzin temu, WojtuNie napisał:

Tak, jak już mu się uda rozpocząć pracę i nie wyrzuci L3 to zaczyna modulować i schodzi do minimum (Fr 00).

Daj P01 na 20 i P24 też na 20. 

I zaobserwuj czy nie będzie miał problemu z rozruchem na tak obniżonej mocy. 

I przypomnij jaki masz długi system kominowy i jakiej średnicy 

komin kwasowka 3m srednica 8 cm

Opublikowano

To przy tej średnicy i długości nie powinno być żadnych problemów z startowaniem na 20 %mocy. 

 

Opublikowano (edytowane)

Tez jeszcze rok temu uzywalem tego kotla. Ogrzewalem 45m2, zamontowane 3 grzejniki i 1 drabinka w lazience. Rozne testy robilem. Ostatecznie w moim przypadku lepiej i ekonomiczniej okazalo sie usunac regulator pokojowy i grzac na glowicach termostatycznych przy grzejnikach. U mnie wygladalo to tak, ze glowice ustawilem wszedzie na 3 i mialem tak 1/4 powierzchni grzejnika ciepla ale kociol chodzil nonstop i nie mialem roznic temperatur. Temp na kotle 40°C. Spalanie mialem w granicach 0.15-0.2m3/h. 

 

Mieszkanie na parterze w 4 pietrowym, ocieplonym bloku (piwnice nieogrzewane). 

Pozdro

 

Ah, najwazniejsze bym zapomnial. Temp w mieszkaniu utrzymywala sie na poziomie 21.5-22°C

Edytowane przez weride
Opublikowano

PODSUMOWANIE  po 4 miesiacach  pierwszego sezonu grzewczego , a wiec przypomne 

 na 70m2 były 2 piece - kaflowy oraz zasypowiec + 3 grzejniki.. Poprzednio spalałem 2 tony wegla  i niecałe 8mp  drewna  razem koszt ok 2100 zł nie liczac latania przy tym ( koszty zmiejszałem  jedynie robiac w lesie samowyrob gałeziowke ale zwiezienie tego transport , ciecie duzo czasu zajmowało) . Lecz najgorszym mankamentem byłe to iz te piece znadowały sie w kuchniach , nawet przy delikatnym wybieraniu popiołu i tak leciał on w gore , w lato z grzaniem CWU tez był problem nie chciało sie niejednokrotnie rozpalic gdy na dworze był cieplej niz w domu, dym sie cofał. Ale do sedna ;-)Po zmianie na kondensata i nowej instalacji z przewymiarowaniem grzejnikow w miare mozliwosci  koszty na ogrzewanie przeszły moje najsmielsze oczekiwania, Przed sezonem  z uzyskanych informacji . ze po zmianie na ogrzewanie gazowe koszty wzrosna  o 20%, załozyłem ze jesli sezon zamknie  w kosztach 2500zl  bedzie super , stała temperatura komfort cieplny . Co+CWU+ kuchenka  wiec podam wam dane z faktur  taryfa W-2.12T  :

30.09-27.10      58m3  635 kWh  125,66 zł

27.10-28.11     140m3    1574kWh    270,44zł

28.11- 29.12     158m3   1772kWh   301,57zł

29.12- 28.01    141m3   1582kWh    266,34 zł 

Wiec razem 964,01 zł 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Na połowie domu utrzymywane 24*, na drugiej połowie 21*.

Kocioł przestawiony w tryb grzania podłogowego żeby zejść poniżej 40* z wodą na CO. Teraz puszczane jest 36-38* i tak kocioł dobija do 24* tam gdzie jest termostat pokojowy. 

Sorry Piotrek że Cię wyręczyłem :-)

Opublikowano

Histereza 0,2 wiec daje rade ;-) Przy 40 na CO dogrzewało bez problemu ( krzywa ustawiona na 0,0 wiec pogodowka bezuzyteczna) wiec zmieniłem na grzanie podłogowe aby miec zakres regulacji temperatury CO przy roznych temperaturach zewnetrznych wtedy pogodówka ma racje bytu;-) @WojtuNie dzieki za duzo podpowiedzi ;-) Mam krzywa ustawiona na 2,5  przy +5 na Co leci 35 stopni,  0  stopni na Co 38 , a przy -5  na Co 40 stopni.To wszystko dzieki przewymiarowaniu  grzejnikow za co niezmiernie jestem wdzieczny @eliks  który  dzieki oczytaniu w tematach polecił mi takie kupic :-)  jest to kamienica ciezko wcisnac cos wiekszego  parapety nisko 50 cm od podłogi wiec wziołem 4 grzejniki wys 40cm dł 120 ale 3 płytowe, hydraulik ktory robił mi instalacje podał mi zebym kupił mniejsze 2 płytowe , nie posłuchałem;-) .

Opublikowano (edytowane)

Ja aktualni pracuję na krzywej 1.3 . Kiedyś miałem 3.5 potem zacząłem zmianiać w dół  i tak zostało 1.3. Mam 2 systemy : parter grzejniki + podłogówka 85% powierzchni , góra tylko grzejniki. . Grzejniki są przewymiarowane  na parametr 55/45 więc  jest OK.  Oczywiście gdyby była ostra zima pewnie bym krzywą  podkręcił w góre  ale teraz  1.3 wystarcza.

Edytowane przez Pablos14

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.