Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Junkers Cerapur Smart 24-5c


Krokodyl2215

Rekomendowane odpowiedzi

Jeszcze raz powiedzcie jak macie wpływ pomieszczenia i na jakiej zasadzie on działa. Mam ustawione na 3. Na dworze teraz kręci się w okolicach zera. Temp zadaną 22', temp. Rzeczywista na sterowniki cw400 22.2' a on dalej grzeje, potem jak przestanie, podłoga oddaje ciepło nadal o podchodzi pod 23. Myślę że krzywa nic nie zdziałam bo punkt początkowy to 20 a końcowy był cały cza 35 a teraz na próbę dałem 32.
Czy od tego jest wpływ pomieszczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.11.2019 o 21:47, TIMON120777 napisał:

Proponuję 1 poziom temperatury.

 

Spoko, ale np. u mnie na CW100 nie da się ustawić 'ogrzewanie' oraz 'obniżanie' na taką samą wartość. Obnizona musi być 0,5 stopnia niżej.

Tak też ustawiłem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby nie tworzyć nowego tematu pozwolę sobie zadać pytania tutaj, gdyż mam ten sam kocioł.

Czy na podstawie tego projektu mogę prosić o pomoc w rozszyfrowaniu co to jest TC2 oraz TW1 ? BO T0 to czujnik temp sprzęgła, PC1 to pompa na grzejniki, VC2 to siłownik zaworu 3d, PC2 to pompa do podłogówki, MC2 to czujnik przylgowy temp zasilania podłogówki, PW2 to pompa cyrkulacyjna do zasobnika ciepłej wody, T1 to czujnik zewnętrznej temp.

Oraz czy ktoś za Was kojarzy jakie dokładnie czujniki są dołączone do MM100 ? Bo na pewno jest tam czujnik temp do sprzęgła, ale nie otwierałem jeszcze tego woreczka (jutro serwisant przyjedzie okablować te rzeczy), czy jest też tam przylgowy czujnik temp MC2?

Pytam ponieważ jeśli nie ma czegoś w zestawie to chciałbym to dziś dokupić żeby jutro sprawnie wszystko poszło.

 

Zrzut ekranu 2019-12-16 o 08.17.23.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do mm100 masz tylko jeden czujnik. Mozesz go zastosowac gdzie chcesz one wszystkie sa takie same. Do takiego schematu jaki zamiesciles musisz dokupic jeszcze dwa czujniki. Ogolnie potrzebne sa trzy: sprzegla, obiegu podłogówki i bojlera (chyba ze bojler masz junkersa to on ma w sobie czujnik). Tw1 to czuinik temp bojlera, tc2 to czujnik obiegu podłogówki (mieszacza). Mc2 to termostat przylgowy. Nawiasem mówiąc to junkers oszalał w tym roku z cenami tych czujników

  • Zgadzam się 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, czyli potrzebuję jeszcze

Junkers TB1 - ogranicznik temperatury do ogrzewania podłogowego

SF3 / SF4 do zasobnika wody

I jeszcze jeden taki jak czujnik do sprzęgła bądź jakiś przylgowy ?

Czy są jakieś zamienniki ? Znalazłem na alledrogo zamiennik sf3 za 130 pln - warto to ? Czy lepiej oryginalne brać ?

Edytowane przez Elber
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

 

W dniu 8.12.2019 o 09:08, Szczypiorr napisał:

Jeszcze raz powiedzcie jak macie wpływ pomieszczenia i na jakiej zasadzie on działa. Mam ustawione na 3. Na dworze teraz kręci się w okolicach zera. Temp zadaną 22', temp. Rzeczywista na sterowniki cw400 22.2' a on dalej grzeje, potem jak przestanie, podłoga oddaje ciepło nadal o podchodzi pod 23. Myślę że krzywa nic nie zdziałam bo punkt początkowy to 20 a końcowy był cały cza 35 a teraz na próbę dałem 32.
Czy od tego jest wpływ pomieszczenia?

Kolego i jak tam dalsze boje z konfiguracją CW 400? Przeczytałem chyba wszystkie Twoje posty w innych tematach począwszy od tego kiedy zaczynałeś zdobywać wiedzę na temat podstaw. Widzę, że zaciekle dążysz do celu, mamy bardzo zbliżone instalacje:

- takie same komponenty instalacji (piec, sprzęgło z czujnikiem podpięte pod piec, pompa Wilo za sprzęgłem również podpięta pod piec)

- 100% podłogówki (u mnie jakieś 220m2 po podłodze)

- bardzo dobrze docieplony dom z ceramiki (18cm styroduru 0,032 na przekładkę na fundamentach, 20cm grafitu 0,032 na ścianach, 26cm styro 0,032 na lanych skosach)

- okna z czołówki na rynku, oczywiście szczelnie zamontowane na ciepłych parapetach

- mostki termiczne zminimalizowane do minimum (nawet balkon "odciołem" konstrukcyjnie od bryły domu i tym samym stoi na osobnych słupach aby zachować ciągłość izolacji na ścianach)

Wracając do tematu ciekawi mnie do jakich wniosków doszedłeś na temat tego wpływu pomieszczenia ("z czym to się je") oraz co ostatecznie myślisz na temat ustawień pompy w kotle CO takich jak:

- 2.1C "Charakterystyka wykreślna pompy" - u mnie "0",

- 2.1E "Tryb załączania pompy" - ostatnio zmieniłem na "4 - Inteligentne..."

- 2.9F "Czas wybiegu pompy" - nie mogę się zdecydować co będzie lepsze 24h, czy np 20min?

Oczywiście mając sprzęgło w instalacji steruję pompą na zasadzie mocy min/max, minimum mam 50%, a maksimum oczywiście 100%. Ale czy takie ustawienia są optymalne? Trzeba również wziąć pod uwagę fakt że wysterowując wybieg pompy w kotle wysterujemy również wybieg pompy Wilo za sprzęgłem, która jest podłączona pod "Przyłącze sieciowe pompy cyrkulacyjnej lub zewnętrznej pompy CO za sprzęgłem..." (funkcja serwisowa 2.5E w pozycji "2"). Jak to jest w końcu z tym wybiegiem pomp przy ogrzewaniu podłogowym 100%?? Z drugiej strony, jaka powinna być ustawiona na pokrętle optymalna moc pompy Wilo? Czy powiedzmy zacząć od najwyższej podczas pracy kotła i równocześnie kontrolując przepływy na rotametrach powoli zjeżdżać mocą w dół, aż dojdę do momentu kiedy przepływy zostaną delikatnie zachwiane? Będzie to oznaczało, że trafiłem z mocą pompy w samo sedno, czy dobrze główkuję?

Obecnie bazuję na sterowaniu krzywą bez punktu początkowego, ponieważ uważam że jest bardziej inteligentna od tej z punktem. Temp projektową mam na poziomie 38', temp max na 40', wpływ pomieszczenia 2K. Ostatnia doba w ciągu dnia jaieś 2'+ w nocy w większości 0',temp zadana w pomieszczeniu 21', temp na zasilaniu miałem w granicach 26'-28', pociągło na całość plus CWU (baniak KOSPEL 300l) ok7m3. Kocioł pracuje kilka godz na minimum (15-19%) mocy (obciętej do 18kW), doliczając do tego CWU, palnik startuję 2 razy (czasami 3) na dobę.

Teraz również jestem przekonany, że nawet przy takim metrażu domu (ale dobrze docieplony) z 100% podlogówki kociołek 14kW byłby o wiele wydajniejszy dzięki modulacji od 1,9kW niż ta krowa z modulacją od 3kW. Baaa, myślę że nawet z nadwyżką...

No a teraz meritum, dosyć tych moich wywodów... Zawsze staram się dojść do wszystkiego sam, a na koniec jak wiedza z "internetów" jest niewystarczająca zadaje pytanie na forum (czasami dwa :) Jak to jest z tymi parametrami pompy CO (2.1C, 2.1E, 2.1H, 2.1J, 2.9F)?? No i oczywiście czy mógłby ktoś dokładnie wytłumaczyć jaki ma wpływ na całość ten "wpływ pomieszczenia" bo na całym forum jak i w instrukcji nie jest to jednoznacznie napisane.

Pozdrawiam Wszystkich, mile widziane wyczerpujące odpowiedzi.

Edytowane przez szyman683
brak parametru
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 24.11.2019 o 19:33, Krokodyl2215 napisał:

Witam

Panowie możecie mi wytłumaczyć o co chodzi. Temperatura zadana pomieszczenia w programie czasowym na 16 stopni a w rzeczywistości pokazuje 15 nie może od paru dni osiągnąć te 16 stopni które ma zadane.

Nie wiem czy dobrze myślę ale może jest to przez to że mam zakręcone po 1 pętli Na parterze i na piętrze. Dołączam parę zdjęć 

20191124_191340.jpg

20191124_191322.jpg

20191124_191244.jpg

20191124_191057.jpg

Czytając szczegółowo ten wątek, chciałbym zauważyć, że kol@ Krokodyll2215 miał problem z niedociąganiem do zadanej temp. W sumie nikt nie napisał aby zerknął co jest nie tak z jego czujnikiem zewnętrznym, bo analizując "Kod trybu pracy" instrukcja jednoznacznie mówi o tym że "D5 331" to nic innego jak "Uszkodzony zewn. czujnik temperatury zasilania (sprzęgło hydrauliczne)".

Może to jest powodem problemów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko mam ustawione jak ty, z tym że minimalna moc pompy 40%. Czad wybiegu pompy mam 20 min ale to jest bez znaczenia chyba, jak jest wybrany rodzaj ogrzewania podłogowego to pompa i tak cały czas pracuje i jest to normalne.
Wpływ pomieszczenia miałem cały czas 3, teraz ustawiłem na 4 bo wydaje mi się że mniej przegrzewa, jak można to tak nazwać bo zadana 22 a grzeje do 22.4 a przy tym wpływie jakby dochodził do zadanej i przedstawal.
Mam ustawione dwie obniżenie ma 21.5 na noc od 18 do 4, nie wiem czy to ekonomicznie czy nie ale w nocy jest to dla mnie odczuwalne i lepiej się śpi, najlepiej bym miał jeszcze mniej ale raz ze żona dwa ze przy podłogowce ciężko to zrobić. I przy większym wpływie pomieszczenia jak rano znaczyna dogrzewac z 21.5 do tych 22 to im większy wpływ pomieszczenia to bardziej temp zasilania podbija co jest nie potrzebne
Co do mocy pisałem na forum i chyba nie ma sensu, kocioł i tak nie pracuje na takiej, u mnie nie widziałem większej jak 30% w mrozy, pewnie i było więcej ale nie sprawdzałem cały czas. Jeżeli nawet to ile 50%? A kocioł moc minimalna ma 2.9kW więc zmniejszenie mocy jej nie zmniejszy.
Ja mam z punktem początkowym bo tak kiedyś radzili na forum, chociaż w instrukcji pisze ze z punktem początkowym to prosta krzywa grzewcza a bez tak jakby bardziej Inteligentna, tak rozumiem przynajmniej. Mam punkt początkowy 20 a końcowy 32', Maks zasilanie 37, czytałem że Maks zasilanie większe o 5' niż punkt końcowy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym wybiegiem pompy nie zauważyłem żeby chodziła cały czas, u mnie jak przestaje pracować palnik to odlicza czas wybiegu i się po prostu wyłącza razem z tą Wilo za sprzęgłem. Nie wiem tylko do końca jak optymalnie ustawić moc tej Wilo, muszę poobserwować przepływy na rotametrach w różnych konfiguracjach mocy. Może tak uda mi się ustawić jej minimalną moc która nie wpływa wcale na przepływy, bo szkoda żeby pracowała na wyższej mocy jak potrzeba (obecnie mam 40W), a co za tym idzie (na moje rozumowanie) posadzki słabiej odbierają ciepło z czynnika bo przecież woda szybciej krąży w pętlach.

Z drugiej strony biję się z myślami, czy naprawdę nie ustawić wybiegu na 24h (tak jak to gdzieś wyczytałem, chyba Sambor lub teres o tym pisał), bo przecież sterownik bez przerwy mierzy temp na zasilaniu, a jeśli pompy nie mieszają bez przerwy wody w obiegu to w niektórych miejscach może się ona bardziej wychłodzić w stosunku do tej mierzonej przy samym kotle (sam już nie wiem).

Odnośnie tego obniżenia temp na noc to wychodzę z założenia, że przy 100% podłogi nie ma to najmniejszego sensu (za duża bezwładność) i poszedłem w kierunku stałej temp/24h 21' (obecnie 22') ale w sypialni mam delikatnie skręcone manometry (zresztą tak jak mam w projekcie OP) i nie przekracza mi tam 20,5' (obecnie 21'). Odnośnie mocy max CO to również obciąłem do 18kW, bo w projekcie jest wyliczone 17,6kW ale tak jak piszesz nie ma to faktycznie znaczenia bo kocił moduluje i nigdy nie osiągnie nawet mojego maxa.

Ja jednak nie mam przekonania do tej krzywej z punktem początkowym i zostaje przy tej "niby" bardziej inteligentnej bo jak narazie mnie nie zawiodła, patrząc u mnie na "wpływ pomieszczenia", jak miałem ustawione 3 to delikatnie przebijał mi temp w górę, natomiast teraz jak jest 2 to praktycznie trzyma jak dzwon.

Potwierdza się fakt, że każdy dom jest inny i z tymi ustawieniami co mamy już nie zejdziemy niżej ze zużyciem, no chyba że się mylę i jeszcze cokolwiek zejdę jak dobiorę odpowiednio moce pomp i wyreguluję do końca przepływy w poszczególnych pomieszczeniach.

Z innych rzeczy które również powodują jakiekolwiek oszczędności gazu czy też prądu to wyłączyłem całkowicie ochronę przed zamarzaniem (pompa nie mieli na darmo), bo przecież jak mieszkam to temp i tak nie spadnie gdziekolwiek tak żeby woda w obiegu zamarzła. I druga sprawa to przy ogrzewaniu CWU zwiększenie zasilania mam na poziomie 20K, bardziej wyrównana temperatura na górze baniaka przy zadanych 50', no i oczywiście wyłączyłem dezynfekcję termiczną bo jeśli bez przerwy jest pobór CWU to nie ma najmniejszej szansy na rozwój czegokolwiek, powiedzmy raz na miesiąc puszczę ja "z palca".

Jeśli masz jeszcze jakieś ciekawe spostrzeżenia to chętnie poczytam, jestem zdania że jeśli ktoś sam eksperymentuje na własnej skórze to takie informację są najcenniejsze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, szyman683 napisał:

Czytając szczegółowo ten wątek, chciałbym zauważyć, że kol@ Krokodyll2215 miał problem z niedociąganiem do zadanej temp. W sumie nikt nie napisał aby zerknął co jest nie tak z jego czujnikiem zewnętrznym, bo analizując "Kod trybu pracy" instrukcja jednoznacznie mówi o tym że "D5 331" to nic innego jak "Uszkodzony zewn. czujnik temperatury zasilania (sprzęgło hydrauliczne)".

Może to jest powodem problemów...

Witam 

Kolega szyman683 powiem szczerze, że nie zwróciłem uwagi na ten kod trybu pracy dopiero jak napisałeś to sprawdziłem i rzeczywiście w instrukcji jest napisane uszkodzony zewnętrzny czujnik. Teraz z niedociaganiem do zadanej temperatury problemu nie mam po pomocy kolegów z forum, ale tym czujnikiem muszę się zainteresować i jeszcze jedno dlaczego jak jest uszkodzony czujnik to nie pokazuje błedu na głownym oknie cw400? Możecie się jeszcze na ten temat wypowiedzieć.

Pozdrowionka 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba masz jakąś inną pompę wilo bo moja pobiera 9W w tej chwili, mam yonos pico. Co do pracy pompy, zakładałem temat na muratorze, może i tutaj i jeżeli jest w CW400 wybrane podłogowka to pompa praktycznie cały czas pracuje i wybieg nie ma nic do rzeczy. Przynajmniej tak jest u mnie. Ochronę przeciw zamarzaniu mam -10.
Muszę się zagłębić z tą temp projektowa bo nie wiem o co chodzi za bardzo jak ja ustawić.
U siebie znowu na poddaszu w pokojach gdzie się śpi, nawet jak skręce przepływ to ciepło z dołu idzie i tak wyruwnuje do tego co na dole dlatego mam to obniżenie.
Co do dezynfekcji, mam włączona. Pisałem chyba też tutaj na forum, że w wakacje w lipcu nie było nas w domu prawie dwa tyg i zużycie było 12m3 czy jakoś tak. W sierpniu wyłączyłem dezynfekcje na 70' w soboty, bo w tedy jest największy pobór ciepłej wody i zużycie wyszło chyba 13 lub 14m3 więc, założyłem że w taki dzień lepiej raz nagrać baniak niż co chwilę żeby kocioł się włączal co chwilę. Co innego na tygodniu gdzie połowa dnia nikogo nie ma w domu.
Podbicie temp zasilania CWU mam chyba 15' a zadana 45', miałem podbicie 10' i nie zauważyłem z tego powodu dyskomfortu że trzeba czekać na wodę. Ale zmieniłem na 15' tak jak pisze, dlaczego miałem 10 czy jak teraz o 5 więcej? Myślę że może jest mniejsze zużycie bo zachodzi kondensacyja ale nie wiem, też założyłem taki temat na forum tyle że bez odzewu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Krokodyl2215 napisał:

Witam 

Kolega szyman683 powiem szczerze, że nie zwróciłem uwagi na ten kod trybu pracy dopiero jak napisałeś to sprawdziłem i rzeczywiście w instrukcji jest napisane uszkodzony zewnętrzny czujnik. Teraz z niedociaganiem do zadanej temperatury problemu nie mam po pomocy kolegów z forum, ale tym czujnikiem muszę się zainteresować i jeszcze jedno dlaczego jak jest uszkodzony czujnik to nie pokazuje błedu na głownym oknie cw400? Możecie się jeszcze na ten temat wypowiedzieć.

Pozdrowionka 

Tutaj już musi się wypowiedzieć ktoś z odpowiednią wiedzą... Ja zacząłem przygodę z CW400 jakiś tydzień temu po przeprowadzce. Wcześniej wisiał zwykły sterownik włącz/wyłącz i temp w pomieszczeniach była minimalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wilo mam wpięte w "Przyłącze sieciowe pompy cyrkulacyjnej lub zewnętrznej pompy CO za sprzęgłem...", dodatkowo włączyłem funkcję serwisową 2.5E  na 2 "zewnętrzna pompa obiegu grzewczego za sprzęgłem w obiegu bez zmieszania".

Ogólnie dziwna sprawa z tą pompą Wilo bo niby wygląda tak samo jak u Ciebie, pytałem hydraulika to mówi że jest do max 75W. Jak przekręce trochę pokrętło to pokazuje wartość podnoszenia słupa wody, a za chwile zmienia wskazanie na "W". Obecnie jest w pozycji pomiędzy średnim a największym domkiem (oczywiście te z prawej strony) i wyświetla 40W.

Mam też pompę do cyrkulacji, ale jest ona podpięta pod automatykę satela i jest załączana timerami w odpowiednich przedziałach czasowych na czujki ruchu w łazienkach.

 

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę w domu około 20 to sobie dokładnie sprawdzę tabliczkę znamionową. Gdzieś przeczytałem, że masz jakieś 220m2 po podłodze, czyli pewnie ze 4 rozdzielacze (ja mam dokładnie 4, 2szt parter i 2szt piętro) i te wszystkie pętle mają dobre przepływy na rotametrach przy tak małej mocy ustawionej na tej pompie Wilo za sprzęgłem? Oczywiście obydwaj mamy tą pompę za sprzęgłem, więc w żaden sposób nie powinny się zakłócać (no chyba że Wilo by w ogóle nie pracowała) no ale jeśli faktycznie przy mocy 9W wszystko u Ciebie hula to u mnie pewnie też będzie, sprawdzę jak wróce. 

Same dylematy... Jeśli okaże się to prawdą to wyjdzie na to że zarówno sprzęgło jak i ta pompa Wilo są zbędne, tylko trzeba zapinać obieg podłogi bezpośrednio do zasilania. Chyba, że jest gdzieś jakaś nota katalogowa która w jakikolwiek sposób mówi ile max może popchnąć pompa kotła Junkers 24kW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już kiedyś była mowa że na samej pompie kotlowej to pójdzie i zbędny wydatek. Ze sprzęgłem jeżeli dobrze czytałem jest jakby bezpieczniej dla instalacji.
Co do instalacji, mam jeden rozdzielacz na dole ( ok 30m2 to garaż i kotłownia gdzie nie ma podłogowki) a w nim chyba 5 pętli, na poddaszu też jeden i chyba 7 pętli albo 8. Na dole przepływy mam po 1.5 w kuchni 1 a na górze większość 1 i wszystko starcza. Pętle jak pamiętam nie dłuższe jak 80m

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Krokodyl2215 napisał:

Właśnie wróciłem z domu i widzę że znów ten kod trybu pracy się pojawił, piszę znów bo jeszce na początku grudnia go nie było wiem to po zdjęciach. Raczej bez serwisanta się tego nie ogarnie. Co o tym.myślicie?

 

W instrukcji pisze, że należy sprawdzić sam czujnik temp (oczywiście ten na sprzęgle) nie wiem jaki posiadasz (przylgowy zapięty gdzieś paskami do sprzęgła) lub zanurzeniowy (wkręcony gdzieś w sprzęgło). Pasuje go zdemontować, sprawdzić jaki dokładnie do model (ja mam na sprzęgle zamiennik Junkersa SF4) i zmierzyć mu rezystancję, tzn porównać uzyskany pomiar z tabelami temperaturowymi (piszę poglądowo bo nie wiem jak u Ciebie na tej płaszczyźnie wiedzy).

Oczywiście w pierwszej kolejności należy sprawdzić miernikiem czy sam przewód idący na styk do pieca ma ciągłość i izolacja jest w dobrym stanie.

No właśnie, Ty w ogóle posiadasz sprzęgło, posiadasz czujnik temp na sprzęgle i masz go wpiętego do pieca na odpowiedni zacisk?

Jeśli masz to wszystko to powinieneś również mieć włączoną funkcję serwisową 1.7d na 1 "podłączenie na urządzeniu sterującym".

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Szczypiorr napisał:

To już kiedyś była mowa że na samej pompie kotlowej to pójdzie i zbędny wydatek. Ze sprzęgłem jeżeli dobrze czytałem jest jakby bezpieczniej dla instalacji.
Co do instalacji, mam jeden rozdzielacz na dole ( ok 30m2 to garaż i kotłownia gdzie nie ma podłogowki) a w nim chyba 5 pętli, na poddaszu też jeden i chyba 7 pętli albo 8. Na dole przepływy mam po 1.5 w kuchni 1 a na górze większość 1 i wszystko starcza. Pętle jak pamiętam nie dłuższe jak 80m

To jednak nie jak w moim przypadku, ja mam 220m2 samej podłogówki, 29 pętli na 4 rozdzielaczach. Grzeję wszystko łącznie z kotłownią (pralnią) oprócz spiżarni, nie posiadam też garażu w bryle. Łączna długość rurki podłogowej to u mnie ponad 1600m. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie lepiej ustawić strefy czasowe dla grzania CWU do tego(pod warunkiem że regulator pozwala a nie pamiętam czy masz CW100 czy CW400 czy jeszcze coś innego). wtedy nie dość że będzie grzał dopiero jak temperatura CWU spadnie o 10st to jeszcze tylko w tych godzinach kiedy naprawdę jest ono potrzebne. ja mam CWU off od 22 do 10 rano, potem przez 2 godziny obniżone (45st) i znowu off do 17:30, następnie do 22 grzeje do 55st. w zupełności wystarcza nawet gdy wszyscy biorą kąpiel w wannie a w ciągu dnia gdy potrzebny prysznic to 45stC jest aż nadto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.