Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ogrzewanie podłogowe - chłodna podłoga


maciejtoya

Rekomendowane odpowiedzi

Hmm...zmiana pompy miałaby sens, gdyby te dwie niedogrzane pętle były najdłuższe. A tak to sprawdzić, jak @sambor sugeruje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Pompy to Lfp epco 25/40-70. Zarówno na dole jak i na piętrze. 

2. Wczoraj zanim zacząłem grzebać to miałem na rozdzielaczu 32 stopnie.

Wszedzie na piętrze temp podłogi to 24 stopnie a w tych dwóch pomieszczeniach 23. Zacząłem grzebać z rotametrami i odkrecilem we wszystkich pomieszczeniach około na przepływ około 0,5 i rano mialem tam temp. Podłogi 27 a w pokoju 24.4. W tej łazience natomiast przepływ na maksa 1.5 a temperatura podłogi 24.9 a w samej łazience chłodno. 

Tak te dwa pomieszczenia to najdłuższe pętle i raczej krecenie pozostałymi rotametrami nie miało wpływu na przepływ w tych dwóch pętlach. 

Pompy chodzą na 3 biegu. 

 

Dodam że na parterze mam podobne przepływy i jest wszystko ok. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie łazienka ma Ok 6m2 i jest sama podłogówka- mogę bez problemu osiągnąć przepływ w okolicach 2,5l/min, i nie jestem do końca zadwolony z uzyskiwanej temperatura tzn jest tak jak w innych pomieszczeniach przy tym samym przepływie Ok 22-22,5 stopnia. 

Zastanwiam się czy nie dołożyć jakiegos grzejnika elektrycznego albo czy nie zrobić podejścia w stropie pod grzjenik zasilany woda w obiegu grzejnikowego 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zwiększ temperaturę zasilania np o 5 st i przykręcić przepływ w innych pomieszczeniach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Wracam do tematu po czasie ponieważ nie da się funkcjonować z takimi małymi przekrojami rur.

Plan mam taki Od bufora idzie rura PP stabi 40 a dalej za nią trójnik z którego do każdego z rodzielaczy idzie rura PP 32.

Wymysliłem to sobie ze puszczę te rury sufitem (tak aby nie zrywać płytek w garażu oraz posadzki i dodatkowo komplikuje podłogówka w garażu. O ile do góry nie ma problemu to na dolnym rozdzielaczu myśle, że może być problem ze spuszczeniem wody. Myślałem, że może dołoże kranik do dolnego rozdzielacza.

@sambor Czy mogę tak zrobić ? Nie ma żadnych przeciwskazań do puszczania wody po suficie a potem zejśc niżej do rozdzielacza ?

Czy średnice ok ? Zamiast 32 mogę dać do rodzielaczy 40 PP stabi.

Jeszcze sobie pomyślałem, żeby zrobić w taki sposób, że z tego trójnika za buforem idę tylko do górnego rozdzielacza a do dolnego wpinam się w te same rury co są (28 CU), tylko zaślepiam późniejsze rozgałezienie starych rur do rodzielacza na piętrze. Moze też tak być ?

Z gory dzięki za każdą sugestię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam zaworów termostatycznych. Zostały wymontowane (wcześniej miał być piec na ekogroszek ale wybrałem pompę ciepła i stały się zbędne).

Tak wyglądają teraz.

Dolny zasilacz obsługuje 12 pętli (w tym 3 do garażu) a górny 10 pętli.

Od bufora idzie rura CU 28 i przed rozdzielaczami na trójniku rozchodzi się na 22.

Generalnie jak działa tylko 1 pompa obiegowa to się ładnie podłoga nagrzewa na danym pietrze ale jak już chodzą obie to zajmuje to bardzo dużo czasu i ewidentnie na górze jest chłodno. Dzisiaj wręcz zimno. Nie daje rady przy takiej temp. Na pompie ciepła było ustawione 42 stopnie a podłoga lodowata na piętrze, więc chce się za to wziąć zgodnie z tym co opisałem powyżej (wklejam jeszcza raz):

Plan mam taki Od bufora idzie rura PP stabi 40 a dalej za nią trójnik z którego do każdego z rodzielaczy idzie rura PP 32.

Wymysliłem to sobie ze puszczę te rury sufitem (tak aby nie zrywać płytek w garażu oraz posadzki i dodatkowo komplikuje podłogówka w garażu. O ile do góry nie ma problemu to na dolnym rozdzielaczu myśle, że może być problem ze spuszczeniem wody. Myślałem, że może dołoże kranik do dolnego rozdzielacza.

@sambor Czy mogę tak zrobić ? Nie ma żadnych przeciwskazań do puszczania wody po suficie a potem zejśc niżej do rozdzielacza ?

Czy średnice ok ? Zamiast 32 mogę dać do rodzielaczy 40 PP stabi.

Jeszcze sobie pomyślałem, żeby zrobić w taki sposób, że z tego trójnika za buforem idę tylko do górnego rozdzielacza a do dolnego wpinam się w te same rury co są (28 CU), tylko zaślepiam późniejsze rozgałezienie starych rur do rodzielacza na piętrze. Moze też tak być ?

 

IMG_20191004_153708.thumb.jpg.0fc3d5402f77dfac8b3d06d48f842120.jpg

IMG_20191004_153722.jpg.c0b310913bdcd622468daae7b440193e.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chodzi 1 pompa obiegowa to przepływ jaki mogę uzyskać maksymalny to około 1-1,2 L/min przy założeniu że pompa chodzi na 3 biegu. Na niektórych petlach jest to około 0,5 L/min. Jak włączę drugą pompkę obiegową na piętrze to jeszcze bardziej to spada i jest przez to kicha. Jak chodzi tylko 1 pompa to jest w miare ok. 

Dokładnie tak PC zasila bufor a bufor dalej zasila rozdzielacze (idzie od niego rura CU28 i na trójniku od niej do rozdzielacza idą rury 22 CU.

Na rodzielacze idzie w zależności od temperatury zew. (krzywa grzewcza) od 32-do 42. Dzisiaj szło 42 i na górze zimno 20,6 st. (pompka na 2 biegu) a na dole ciepło 24. (pompka na 3 biegu). Zmiany biegów nic nie dają. Jest jeszcze gorzej. Sprawdzałem różne warianty.

Od bufora ro rozdzielacza dolnego jakie 5m a d górnego jakies 8 m. W podłodze ocieplone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak widać na zdjęciu jest tam jakaś wstawką od zaworu zwrotnego do pompy (wcześniej w tym miejscu był mieszacz). Wąskim gardłem może być to, że na początku instalatorzy pomylili powrót z zasilaniem i w pionie który idzie do góry zrobili mijankę na krzyż mniej więcej pod kątem 45 stopni (mogę później zrobić zdjęcie). Długość tego pionu do rozdzielacza to myślę 3 m. Górne piętro jest zawsze mniej nagrzane. Nawet jak chodzi tylko jedna pompka. Ale po dłuższym grzaniu da się coś uzyskać.

Jak jest temp. dodatnia to jest względnie ok. Jak spada poniżej 0 to już widać że ot nie gra tak jak powinno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten odcinek od samego górnego rozdzielacza do bufora trzeba zmienić albo PP32 ze ścianką nie grubszą niż 5mm albo miedź Cu28.

Parter jak działa, to zostawić na starym.

Wywalić zaw zwrotne i inne przewężenia.

Bufor jakiej pojemności? , jakie ma wyjścia?

Jak przy przepływach rzędu 1,2 - 1,5 l/min piętro będzie niedogrzane to trzeba docieplić strop nad piętrem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bufor 80L, Wyjścia 1". Z bufora idzie rura PP32 i łączy sie z CU28 - dalej to tak jak pisałem.

Jest to dom z dachem kopertowym więc nad sufitem jest 40 cm wełny i dodatkowo cały dach (aż po szczyt) jest też ocieplony grubą warstwą wełny. Ja uważam, że problemem jest przepływ wody i na tym chce się skupić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to możliwe że przy takiej pompie ma przepływy po 1,5l jak pompa siedzi przy samym rozdzielaczu i do tego jeszcze tylko 10 wyjść.

Obstawiam że to wina tej zwężki tuż przed pompą.

Ile tam jest CU18?

A w ogóle do czego potrzebne te zwrotne przy pompie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, szakallo napisał:

Jak to możliwe że przy takiej pompie ma przepływy po 1,5l jak pompa siedzi przy samym rozdzielaczu i do tego jeszcze tylko 10 wyjść.

Jak widać, dopóki miał mieszacze przy rozdzielaczach, to jeszcze mogł sie ratować temperaturą zasilania przy mniejszych przepływach i średnicach. Jak bezpośrednio grzeje  pętle niską temperaturą, musi być większy przepływ. A do tego już średnice za małe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najgorsze co zauważyłem, że górny rodzielacz jest przesuniety względem pionu, więc nie jestem w stanie wymienić wszystkich rur. Zostaje kucie podłogi co już nie wchodzi w grę.

Postanowiłem usunąć wszystko co zbędne i dać od bufora dwie osobne nitki do każdego z rozdzielaczy (do takiego miejsca jak tylko bede mógł to zrobić bez kucia). Myślę, że cos to pomoże bo teraz wszystko działa na jednej nitce 28 CU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@sambor

Analizujac dokumentację od bufora to wg mnie mam źle to podłączone. Poniżej zdjęcia z dokumentacji i to z kotłowni. Chociaż kolory od spodu bufora mówią coś innego. Juz sam nie wiem co jest dobrze a co nie.

Nie zwracałem na to nigdy uwagi ale czy takie podłączenie może źle wpływać ?

 

 

 

Bufor_ZBCO.JPG

IMG_20190806_073033.jpg

IMG_20201018_153158.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.