Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kocioł Malina 9kW problem z podawaniem węgla


wywialus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pytanie czy spotkał się ktoś z konfiguracją Technixa 10kW z motoreduktorem Motovario nmrv 30/50. Silnik 0,12 kW z Meblomark. Uruchomiłem wczoraj kociołek na Skzp-02 wrzuciłem jakieś 12 może 14 kg ekogroszku i wrzuciłem PID. Ustawienia temp kotła 56st, powietrze na dwuchawie max. 35% dmuchawa 80W przyslonieta w 2/3 mniej więcej. Spaliny 80-95 stopni. Rozpocząłem od podawania wegla 10s obecnie mam 30s, max co mogę ustawić w sterowniku a kociołek ma problem z osiąganiem temperatury. Obciążenie nieduże, co prawda domek się wychodził trochę jak podmieniałem kocioł przez 5 dni ale to nie mróz tylko co najniżej 4 stopnie w nocy. Kociołek dopiety przez wymiennik płytowy z zaworami trójdrożnymi do obniżenia temperatury na grzejnikach w ustawieniu max 30% zasilania na grzejniki. Spalił przez 10h może max 4kg. Popiół ładny bez spiekow i niedopaleń. Nie mam doświadczenia z rurowym palnikiem i nie wiem jak powinien wyglądać płomień czy też żar, płomienia nie widać żar jest dość głęboko na moje oko. Mam wrażenie, że ten motoreduktor ma zbyt niski potencjał przesypu. Silnik też dość mocno się grzeje. Co o tym sądzicie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadmuch zmienia PID modulując moc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuję z obniżaniem powietrza może i rzeczywiście za dużo wieje. Tylko zauważyłem że jak ręcznie dodam więcej węgla to kocioł osiąga większą moc i spaliny rosną do 110-120 stopni. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz nie ma mnie przy kotle więc dam znać jak będę. Z tego co tak na oko mogę określić to jakieś 8 cm. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość berthold61
1 godzinę temu, wywialus napisał:

Nadmuch zmienia PID modulując moc.