Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z podawaniem.


Quavosh

Rekomendowane odpowiedzi

Piec i podajnik Konstal a sterownik Pele Bord 760.

Wczoraj wieczorem schodzę do piwnicy gdzie mam piec i czuje od razu taki dziwny zapach. Otwieram drzwiczki od pieca a tam góra takiego czarnego nie przepalonego pelletu i chmara dymu. Wybrałem to i rozpaliłem go spowrotem, dzisiaj rano czuje zimno w domu więc schodze zobaczyć na dół. A tam jeszcze więcej tego nie przepalonego pelletu i do tego cały piec wydaje się zasmolony pełno smoły na ściankach itp.

Wybrałem to poraz kolejny i włączyłem rozpalanie aby zobaczyć co się dzieje. Gdy już doszło do rozpalenia to co chwile podawało pallet z podajnika i chyba stąd biorą się te nieprzepalone do końca kawałki i pełno smoły. Jestem kompletnie zielony w tych sprawach i nie mogę znaleźć żadnego serwisu który mógłby pomóc czy coś podobnego. Proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te objawy to brak powietrza. Masz zetke w kotłowni? Sprawdz drożność kanałów kotła, drożność komina, daj zdjęcia tego co się dzieje w kotle, zdjęcia instalacji itd. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I wydać na zdjęciach jak wszystko jest w smole

20201213_113123.jpg

20201213_113133.jpg

20201213_113141.jpg

20201213_113147.jpg

Przywróciłem ustawienia fabryczne. Włączyłem go i gdy się rozpaliło to dalej co kilka sekund podaje pellet...

A przez jakieś 2tyg wszystko było okej

W palniku w którym zbiera się pellet jest jest pełno pelletu który się jeszcze nie wypalił i co chwile podaje kolejny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O Cię chudy bocian. To że pellet podaje to ma podawać, zwłaszcza podczas startu kotła. Tu masz ewidentny problem z tym co pisałem wyżej. Brak powietrza do spalania lub brak ciągu kominowego.

Masz wentylację nawiewno/wywiewną w kotłowni? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach