Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z regulatorami, Buderus GB062 14kw v2 + RC310 + Regulatory w pokojach


pawelpat

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

posiadam kocioł kondensacyjny Buderus GB062 14kw V2 + sterownik Buderus RC310 + w każdym pomieszczeniu regulatory pokojowe przewodowe firmy TECH ST294 + sterownik zewnętrzy pogodowy. Powierzchnia grzania 132 m2. Nowy dom. Dobrze ocieplony. Dwa rozdzielacze : dół i góra.

Problemy do rozwiązania :

- brak możliwości ustawienia ządanej temperatury w wybranym pomieszczeniu

- gdzie zainstalować sterownik RC310 i jak go skonfigurować

Stan faktyczny :

- RC310 jest zainstalowany w salonie wraz z sterownikiem TECH ST294

- Ustawiona temperatura na RC310 to 21,5C  tym samym łazienka nie jest w stanie uzyskać większej temperatury niż zadane 21,5 na RC310. Czy sterownik RC310 zainstalować w łazience (pomieszczeniu gdzie jest najcieplej) ?? a resztę pokojów i salon regulować na STEROWNIKU ST294 ?

Zalecenia pierwsze serwisanta Buderusa :

- na sterownikach pokojowych ustawić zawyżone temperatury by siłowniki były nonstop otwarte i na RC310 ustawić 21,5C , zwiększyć przepływ na rozdzielaczu na łazienke, może dogrzeje... = niestety nie udało się dogrzać...

Zalecenie drugiego (innego) serwisanta Buderus (instalatora tej instalacji)  :

- ustawić na sterowniku RC310 w salonie temperature dla łazienki 24C stopnie i ustawiać na regulatorach pokojowych TECH i w salonie zadane mniejsze temperatury .

Według mnie tu jest coś źle zaprojektowane, czy nie ma regulatorów pokojowych Buderus które mogą na bieżaco informować kocioł o spadku temperatury zadanej i urochomienie grzania ? Jeżeli w miesjcu gdzie jest RC310 temperatura będzie uzyskana i kocioł będzie nie pracował a w pozostałych pomieszczeniach będzie zimno to jest to bez sensu rozwiązanie. Przesyłam kilka zdjęć ustawień RC310 oraz wyglądu rozdzielacza. 

IMG_20190106_120530.jpg

IMG_20190106_120603.jpg

IMG_20190106_134925.jpg

IMG_20190106_134936.jpg

IMG_20190106_135002.jpg

IMG_20190106_135012.jpg

IMG_20190106_135018.jpg

IMG_20190106_135030.jpg

IMG_20190106_135042.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Piec powinien grzeć non-stop, więc problem "piec nie grzeje, a w pokoju jest zimno i skąd on ma wiedzieć, że ma się włączyć" nie powinien istnieć.

2. W pomieszczeniu, gdzie masz RC310, nie powinno być innego sterownika. To on powinien ustalać temperaturę grzania w tym pomieszczenie. To pomieszczenie jest pomieszczeniem wzorcowym, dzięki któremu RC310 np.: wie, że wieje na zewnątrz i trzeba trochę podnieść temperaturę grzania, aby to skompensować w całym domu.

Tu kiedyś spisałem dywagacje nt. wyboru pomieszczenia wzrocowego: http://wiki.gbbkolejka.pl/tiki-index.php?page=Krzywa+grzania%2C+jej+ustawianie+oraz+temperatura+wpływu+pomieszczenia

 

Jeżeli ci w jednym pomieszczeniu nie dogrzewa, to układ jest raczej hydraulicznie źle ustawiony. Najpierw powinien być hydraulicznie poprawny, aby potem ustawiać RC310. Tam mi się wydaje.

 

PS. Sposób obniżenia ustaw na "ograniczony" chyba, że świadomie masz ustawione, żeby ci nie grzał powyżej 0stC na zewnątrz. Więcej info: http://wiki.gbbkolejka.pl/tiki-index.php?page=Co+to+jest+tryb+obniżenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawienie temperatury na RC310 na 21,5 nie ma nic do rzeczy, że w łazience nie może być więcej niż 21,5. Ustawienie na RC310 temperatury 21,5 oznacza, że jak układ działa poprawnie, to w pokoju, gdzie jest rc310, powinno samo się zrobić 21,5stC i tak utrzymywać. A jak spada poniżej (bo wieje wiatr), to trzeba podnieść temperaturę dla całego domu, a jak jest wyżej (bo świeci słońce), to dla całego domu trzeba temperaturę wody obniżyć.

Pomysł przeniesienia RC310 do łazienki ma sens, o ile łazienka nie ma innego układu do regulacji temperatury oraz jest dobrym pomieszczeniem wzorcowym (tzn. ma okno, przez które może świecić słońce, jest np: w rogu, więc wiatry dobrze obniżają temperaturę przez okna, itd). Jak to jest mała łazienka gdzieś w środku domu, to nie jest to dobre pomieszczenie wzrocowe.

 

PS. A te sterowniki to nie są typu: włącz/wyłącz? Takie sterowniki do podłogówki? To chyba nie będzie dobrze działać, nigdy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sterowniki są na zasadzie wyłącz/włącz

1. To jeżeli sterownik w salonie ma być jeden czyli RC310 to siłowniki na rozdzielaczach będą cały czas otwarte na salon tak ? Bo przewód z RC310 idzie prosto to kotła a nie sterownika w rozdzielaczu. Jak ustawie 21,5C na salon to łazienka lub inne pokoje powinny umieć się dogrzać do np. 23C ?

2. Ustawić na RC310 by ogrzewanie było 24h ? Bo teraz mam ustawienie godzinne po kilka godzin przed przyjściem do domu by była zadana temperatura.

3. Problem nie dogrzania łazienki wedłog Ciebie wynika z złego przepływu tak ? Czy mam za niską temp na piecu ustawioną ?

4. Obecnie RC310 utrzymuje temperature w salonie 21,5C w godzinach jakich ustawiłem ale łazienki nie potrafi nagrzać powyżej tej temperatury. Dwie osoby z buderusa mówią, że nie ma szans uzyskać większej temperatury w innym pomieszczeniu niż z ustawień w RC310 który reguluje salon. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad1. W idealnym układzie: tak, tylko RC310 powinien sterować temperaturą w pokoju, i najlepiej aby to była stała temperatura 24h/dobę. Bo jak każesz obniżyć w nocy, to wyłączy piec dla całego domu.

Temperatura wody wychodzącej z pieca powinna być uzależniona od temperatury NA ZEWNĄTRZ, a nie od temperatury w pokojach. Temperatura wody wychodzącej z pieca wynika z krzywej grzania. Obecnie mass krzywą taką, że: jak na zewnątrz jest -20 to woda z pieca powinno wychodzić +40stC, jak na zewnątrz jest +20, to woda z pieca powinna wychodzić +20. Dla temperatur pośrednich system liczy proporcjonalnie (czyli dla 0stC na zewnątrz temperatura wody z pieca powinna być 30stC). Te obliczenia są dla sytuacji, gdy w pokoju wzorcowym ustawisz 21stC i taka temperatura w tym pokoju też jest zmierzona.

Jeżeli w pokoju ustawisz temperaturę zadaną na 22stC, to temperatura wody zostanie podniesiona o 1stC (każdy 1stC odstępu od 21stC daje 1stC zmiany w temperaturze wody, przy podłogówce wsp=1). Jeżeli dodatkowo temperatura zmierzona w pokoju będzie odbiegać od zadanej o 1stC w dół, to piec dodatkowo podniesie temperaturę wody z pieca o 3stC, bo masz ustawiony "wpływ pomieszczenia=3K".

Idąc dalej: układ powinien być tak zaprojektowany, aby przy danej temperaturze wody z pieca otrzymać takie temperatury w pomieszczeniach, dla jakich układ był zaprojektowany. Standardowo daje się 24stC w łazienkach i 21stC w pokojach.

Jeżeli tak nie jest, to coś jest nie tak np.: z przepływami. Tu już pomogą koledzy.

Ty dodatkowo masz oprócz RC310, który powinien ci sterować temperaturą wyjścia wody z pieca, układ firmy TECH, który ci włącza i wyłącza wodę w obwodach podłogówki. Z tego co można wyczytać na forum, to nie jest dobre rozwiązanie, ponieważ podłoga strasznie długo się rozgrzewa i strasznie długo stygnie.

 

ad2. Jak bym ustawić RC310 na grzanie 24h, to jest najprostrze (i odwracalne) do zrobienia. Na początek. Niech ten cały układ zacznie grzać non-stop. Czujniki TECH będą ci sterować grzaniem w pokojach, a w łazience, ponieważ masz ciągle za małą temperaturę, powinno grzanie występować non-stop (w łazience też masz TECH'a?). I teraz pytanie: czy to wystarczy do podniesienie tam temperatury. Jeżeli nie, to pewnie trzeba regulować przepływy.

 

ad3. Jakbyś miał za niską temperaturę na piecu, to byś miał wszędzie zimno. Jeżeli miałbyś za wysoką temperaturę na piecu (przy sterowaniu w pokoju tylko za pomocą RC310), to w pokoju miałbyś za gorąco lub/i piec by się sam wyłączał.

 

ad4. Moim zdaniem to nie jest prawda. W idealnie zaprojektowanym systemie temperatura w łazience powinna być zgodna z tym, jaka została tam zaprojektowana, czyli pewnie 24stC. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może po prostu podnieś temperaturę na mieszaczu przy rozdzielaczu.

 

PS. Cos mi się wydaje, że masz nieźle nie-optymalny i nie-zintegrowany układ... Kto to wymyślił? 

 

Czy przypadkiem to, co masz, to nie działa tak:

- piec sobie produkuje ciepłą wodę

- woda idzie do dwóch mieszaczy, które mają ustawioną stałą temperaturę wody

- woda idzie do obwodów, które są włączane on/off przez układ TECH.

Więc:

- piec nic nie wie o mieszaczach, najwyżej się wyłączy

- mieszacze nie wpływają na piec ani nic nie widzą o obwodach

- obwody robią sobie on/off na podłogówce, które długo stygnie i długo się nagrzewa (więc pokoje są na zmianę niedogrzane i przegrzane). Ostatecznie może włączają mieszacz, jeżeli co najmniej jeden obwód jest otwarty.

- przy -20 masz dom niedogrzany a przy +10 przegrzany z taktującym piecem.

 

Więc to co ustawisz w RC310 to tak naprawdę ma małe znaczenie... 

 

PS. My tu sobie wymyślamy jak precyzyjnie ustawiać piec, aby kondensował maksymalnie, spalał jak najmniej gazu, grzał równomiernie dom, a tu takie coś... Chyba jeszcze krótko żyje na tym świecie... :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli tak jest jak opisałem wyżej, to w RC310:

- ustaw "wpływ pomieszczenia" na 0stC

- ustaw grzanie przez 23:45 godziny temperaturą 21stC. (ta temperatura nic nie oznacza, jest standardowa, aby tylko nie korygowała krzywej grzania)

- przez 0:15 niech grzeje temperaturą dużo niższą np: 18stC (np: od 23:45 do 0:00) - chodzi o to, aby się co najmniej raz dziennie wyłączał.

 

RC310 możesz go umieścić w dowolnym miejscu, nawet na kotle (jak jest taka możliwość). Ma on małe znaczenie. Wyrzucone pieniądze.

Jedyną rzeczą, którą warto modyfikować, to krzywa grzania: 

- możesz podwyższać temperaturę projektowaną

- "maks temp. zasilania" ustaw na 50stC (tyle co w danych kotła)

Tym czym możesz dalej sterować, to temperaturą na mieszaczach.

Dla reszty nie podejmuje się pomagać.

PS. Temperaturą w pokoju steruj za pomocą TECH.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozdzielacze mam przygotowane na wszelki wypadek ekogroszku ale aktulanie pompy wilo co są widoczne w rozdzielaczu są wyłączone, miszacze są ustawione na maksymalne puszczanie wody z zasilania. I tak samo jest zrobione na rozdzielaczu na górze. Wszystko chodzi na pompie pieca. Czy wyłączona pompa i mieszacz mają wpływ na aktualną pracę pieca ?

Czy dobrze rozumiem :

- co tak naprawdę ozanacza ta temperatura na RC310 ? Skoro mówisz, że mogę go zainstalować nawet na kotle gdzie nie mam podłogłówki i zawsze temperatura będzie zaniżona i nigdy nie osiągnie zadanej temperatury 21C ?

- jeżeli piec ma chodzić przez 23:45h mimo, że przez większość tego czasu rozdzielacze w pokojach zablokują przepływ bo temp zadana będzie uzysakna to czy nie zwiększymy zużycia gazu ?

- przewody w podłodze mam bardzo gęsto puszczone i jest kilka obiegów także zakładam, że rozdzielacze i automatykę mogę zawsze wymienić. Co powinniem zrobić/wymienić aby było to zrobione tak, by spalało jak najmniej gazu ?

 

Bardzo dziękuje z góry za odpowiedź !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Zapomnijmy więc o mieszaczach I pomyślę przeniesienia RC310 na piec.


Zostaje zatem podstawowe pytanie: dlaczego w łazience nie masz 24stC?


Wlacz piec na 23:45 godzin na dobę. Zobaczymy, czy to pomoże coś z łazienką.

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I oprócz tego ustaw jednak w RC310:

- "wpływ pomieszczenia" na 0stC

- temperaturę w pokoju na dokladnie 21stC.

 

W twojej konfiguracji RC310 nie steruję temperatura w pokoju, w którym się znajduje. Robi to Tech (tak rozumiem). Wiec pierwszym ustawieniem wylaczamy funkcje, która koryguje temperaturę wody na piecu w zależności od odstępstwa temperatury ustawionej na RC310 do temperatury zmierzonej przez RC310 w pokoju.

 

Drugim ustawieniem wylaczamy korygowanie temperatury wody pieca w zależności od odstępstwa temperatury ustawień na RC310 od 21stC.

 

Po prostu to urządzenie u Ciebie nie służy do badania/ustawiania temperatury w pokoju.

 

To urządzenie teraz służy tylko za krzywą grzania. Na postawie temperatury zewnętrznej ustala temperature wody wychodzącej z pieca.

 

A jaka ty masz temperatury zasilania na tym rozdzielaczu, z którego wychodzi woda do łazienki. (I ile w momencie twojego odczytu było na zewnątrz oraz jaka była temperatura rzeczywista kotla?)

 

Ps. Ten układ nie jest optymalny i nigdy nie będzie. Nigdy nie został na taki zaprojektowany, tylko ważniejsza była wygoda ustawianie temperatury w każdym pomieszczeniu. Temperatura w pomieszczeniach będzie ci skakać, a piec będzie traktował.

 

W momencie gdy wszystkie zawory się zamkna, to nikt nie będzie odbierał ciepla z pieca, temperatura wody w piecu przekroczy o 5stC temperaturę zadaną, wynikającą z krzywej grzania i piec się wyłączy. Odczeka z 10 minut (to można w parametrach zwiększyć będzie, o ile masz taki parametr) i ponownie się włączy. Woda szybko znowu zrobi się gorąca i piec się wyłączy. Będzie tak co 10 minut sprawdzać, czy któryś zawór się nie włączył, oczywiście zużywają gaz.

 

A masz jakieś sprzęgło? Albo inny mieszacz? Bo 40stC wody przy mrozie -20stC to chyba za dużo jak na podlogowke...

 

PS2. Jak doświadczenie z łazienką wyjdzie, to będzie można się pokusić na wprowadzenie obniżonej temperatury w nocy i może w środku dnia po kilka godzin, aby piec nie próbował testować zaworów co 10 minut.

 

Wysłane przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam bardzo podobne rozwiązanie systemu ogrzewania domu (100% podłogówka + grzejnik łazienkowy, Bderus GB 072 14kw). Wszystko na sterownikach pokojowych TECH podłączonych do TECH L8 umieszczonym w rozdzielaczu. Generalnie sterownik Buderus rc300 zainstalowany w salonie (obok wisi sterownik TECH pokojowy) ustawiony na krzywą grzania 37 stopni z punktem początkowym 25 stopni, wpływ pomieszczenia 4 (piec moduluje). Jeżeli będzie mróz większy niż 15 stopni to podniosę punkt początkowy i ewentualnie końcowy.

Łazienka spięta w sterowniku TECH l8 z najzimniejszym pokojem, czyli grzeje się najczęściej bez ograniczeń temperaturowych.

W każdym pokoju mam ustawioną określoną temperaturę i w zależności od spadku temperatury o 0,2 stopnia elektrozawór zamieszczony na rozdzielaczu otwiera pętlę i grzeje dane pomieszczenie, po osiągnięciu zadanej temperatury wyłącza obieg. Gdy temperatura w całym domu osiągnie właściwy stan, to pompa umieszczona dodatkowo w rozdzielaczu jest wyłączona (podłogówka) , a grzeje tylko grzejnik łazienkowy gdyż zasila go pompa z pieca.

Bez zbędnego mędrkowania u mnie to się sprawdza, a zużycie gazu dla moich 116 m2 i 22 stopni waha się w granicach 5-5,5 m3 (CO+CWU+kuchenka) przy obecnych temperaturach, a mieszkam na Lubelszczyźnie.

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile masz restartów pieca dziennie?

 

No właśnie, masz punkt początkowy 25 a końcowy 37. To lepiej niż 20 i 40 dla podłogówki.

I masz duży by-pass w postaci grzejnika łazienkowego, więc piec ma szansę się nie wyłączać.

 

A na rs300 masz ustawioną tą sama temperaturę, co na TECH wiszącym obok?

 

PS. I tez grzejesz 6h/dobę w dwóch turach jak kolega wyżej?

 

PS. Zamiast podwyższać krzywą grzania ręcznie, to po prostu (a) ustaw wpływ pomieszczenia na 0stC (chyba minimum to 1stC) (b) podnieś temperaturę na RC300 o kilka stopni, co w sumie będzie równoważne z podniesieniem krzywej grzania. Będzie wtedy pokrętłem zwiększać łatwo krzywą. Ustawienie na 21stC to "standardowa krzywa grzania", na 22stC to podniesiona o 1stC, 23stC o 2stC, 20stC o -1stC itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Restartów pieca jest 20-30 w ciągu doby, ale dla mojej instalacji ważniejsze jest aby temperatura na wyjściu była na tyle wysoka przez cały czas, by nie schładzała podłogi po załączeniu pętli (sterowniki pokojowe ON/OFF). Mimo bezwładu podłogówki histereza jest na tyle mała, że nie dopuszcza do dużych wahnięć temperatury (0,2-03).

Ekonomia wynika z tego, że przy zadanej temperaturze w całym domu ogrzewany jest tylko grzejnik łazienkowy, a nie cała podłoga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Praca ciągła kotła sprawdza się bardziej przy ciągłym grzaniu podłogi. Z moich obserwacji, dla mnie nie ma to znaczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, gbbsoft napisał:

A na rs300 masz ustawioną tą sama temperaturę, co na TECH wiszącym obok?

 

PS. I tez grzejesz 6h/dobę w dwóch turach jak kolega wyżej?

1. tak (rc300 połączony tylko z kotłem, TECH steruje salonem)

2. stała, żadnych obniżeń ( według potrzeb danego pomieszczenia, sterowniki TECH)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, gbbsoft napisał:

PS. Zamiast podwyższać krzywą grzania ręcznie, to po prostu (a) ustaw wpływ pomieszczenia na 0stC (chyba minimum to 1stC) (b) podnieś temperaturę na RC300 o kilka stopni, co w sumie będzie równoważne z podniesieniem krzywej grzania. Będzie wtedy pokrętłem zwiększać łatwo krzywą. Ustawienie na 21stC to "standardowa krzywa grzania", na 22stC to podniesiona o 1stC, 23stC o 2stC, 20stC o -1stC itd.

Taki zabieg spowoduje tylko, że kocioł dostanie informację o nie dogrzaniu pomieszczenia. Zamiast modulować, będzie dobijał do górnej granicy starając się jak najszybciej dogrzać pomieszczenie, o którym decyduje TECH, i będzie tak przez cały czas, zamiast tylko w momencie faktycznego spadku temperatury w pomieszczeniu gdzie zamontowany jest rc300.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wyłączysz "wpływ pomieszczenia" to kocioł nie dostanie informacji, że w pomieszczeniu jest inna temperatura niż ustawiona (że jest przegrzany lub niedogrzany)

 

Zresztą badanie tej temperatury i sterowanie nim piecem w sytuacji, gdy za temperaturę odpowiada inny system (i oba systemy nic o sobie nie wiedzą) to raczej pogarsza ci sytuacje niż polepsza.

 

Załóżmy, że ustawiasz 21stC na RC300 i na TECH. Podłoga ci podnosi temperaturę w pokoju do 21,5stC, więc TECH ją odcina. A RC300 widzi, że pokój jest przegrzany, więc obniża temperaturę dla całego (!) domu. Temperatura spada do 20,5stC, więc piec widzi, że pokój jest niedogrzany, więc podnosi temperaturę, znowu dla całego domu. Ale to nie ma żadnego wpływu na pokój. Dopiero jak TECH dojdzie do wniosku, że jest za zimno, to włączy grzanie w tym pokoju. Jak wyłączysz "Wpływ pomieszczenia", to przynajmniej woda z pieca nie będzie falować w rytm ogrzewania pokoju, którym steruje TECH.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Mam sterowniki w każdym pokoju nie dla ozdoby tylko do utrzymania zadanej temperatury

2. Nie przegrzewam pomieszczeń o 0,5 stopnia, po to są sterowniki. Histereza ustawiona nisko reaguje bardzo szybko

3. Punkt początkowy krzywej jest po to by w moim przypadku temperatura na wejście była na tyle wysoka aby nie wychładzać podłogi a dogrzewać

4. Mam 100% podłogówki, a u Pana widzę grzejniki. Nie porównywał bym zastosowań tego systemu u Pana

5. Opisuję zasadę działania tylko i wyłącznie mojej instalacji która jest bardzo podobna do opisywanego przypadku. U mnie to się po prostu sprawdza

6. rc300 w połączeniu z czujnikiem pogodowym ma tylko i wyłącznie modulować mocą grzewczą

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdybyś zszedł z restartami pieca do 2-3 dziennie, to byś zużywał jeszcze mniej gazu.

Dla punktu 6 właśnie proponuję wyłączenie "wpływ pomieszczenia" w RC300.

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam, jestem nowy na forum chociaż czytam od dłuższego czasu. 

Postanowiłem napisać w tym temacie ponieważ mam bardzo podobną instalację jak kolega biki, tzn. podłogówka dół i góra, razem 220 m2, kocioł Buderus gb072 +RC310, sprzęgło i zawór 3D, sterowniki Tech w każdym pomieszczeniu i siłowniki w rozdzielaczach.

RC310 znajduje się w salonie od północy, obok sterownik Tech. Instalacja dopiero odpalona. 

Teraz do rzeczy. Na RC310 ustawiona temperatura 21 stopni. Moje pytanie w jaki sposób uzyskać temperaturę np. 23 stopnie w pokoju dziecka? Rozumiem że ustawiam na Tech 23 stopnie ale co z tego skoro RC310 wyłączy kocioł po osiągnięciu 21 stopni w salonie, zgadza się? Z tego co tu wyczytałem to RC310 powinno tylko służyć za krzywą grzewczą ale jakimi ustawieniami spowodować aby nie wylaczał kotła po uzyskaniu zadanej temperatury? Wpływ pomieszczenia z tego co zrozumiałem koryguje temperaturę zasilania ale przy wyłączeniu tej funkcji nie będzie przecież sterownik ignorował zadanej temperatury pomieszczenia, dobrze myślę? 

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli system masz dobrze ustawiony i sterowanie wg temperatury zewnętrznej, to jak temperatura w pokoju będzie taka jak ustawiona to piec najwyżej zwolni, ale się nie wyłączy (no chyba że na dworze jest +15stC), właśnie m. In. po to, aby pokój Dziecka dalej dogrzewac...

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, mzpogromca napisał:

Wpływ pomieszczenia z tego co zrozumiałem koryguje temperaturę zasilania ale przy wyłączeniu tej funkcji nie będzie przecież sterownik ignorował zadanej temperatury pomieszczenia, dobrze myślę? 

Pozdrawiam 

Jeżeli wyłączysz "wpływ pomieszczenia" (tzn, ustawisz na 0K), to będzie działać jeszcze druga funkcjonalność. Jak ustawisz temperaturę na 21stC, to krzywa grzewcza obwodu będzie stosowana dosłownie. Jeżeli ustawisz na inną temperaturę, to sterownik przesunie krzywą grzewczą o różnicę między ustawioną temperaturą a 21stC, pomnożoną przez 3 dla grzejników lub 1 dla podłogówki. Czyli jak ustawisz 22stC, to krzywa grzewcza (dla danego obwodu) zostanie podniesiona o 3stC dla grzejników lub 1stC dla podłogówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.