Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kocioł na pellet do niskiej piwnicy bis


dodo02

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ponownie, to już chyba trzeci mój temat z prośbą o pomoc w doborze kotła w ciągu dwóch lat, ale sporo się pozmieniało w tym czasie. Niestety poprzednie wątki nie rozwiązały problemu, a i prawo i wymagania się zmieniły.

Ogólnie proszę o pomoc w doborze kotła na pellet do niskiej kotłowni (175 cm) dla starszej osoby - obsługa w okresie 3 tygodni musi się ograniczyć do załadunku pelletu do zasobnika.

Parametry domu:

  1. Kotłownia tylko 175 cm wysokości.
  2. Dom 107 m2, dwa mieszkania 35 m2 + 72 m2.
  3. Dwa obiegi grzewcze na każde z mieszkań.
  4. Rury CO 1,5 - 2" - w tej chwili ok 270 l całej instalacji z piecem - chodzi grawitacja mimo wyłączonej pompy obiegowej -> konieczne zawory z siłownikami.
  5. Konstrukcja domu z lat 60 i 70, silka i czerwona cegła bez żadnego ocieplenia, częściowo podpiwniczony w ok 25%. Nie przewiduję dalszych inwestycji w dom.
  6. Komin nowy, wkład 180x140 cm stal kwaso-żaroodporna 1 mm - po jednym sezonie jest super.
  7. Brak CWU - nie jest przewidywane.
  8. Obecnie zasypowiec 16 kW, wyłożony cały szamotem w komorze spalania, 3,5 t węgla kostka 27MJ/kg na sezon.
  9. Za miesiąc w mniejszym mieszkaniu zostaje starsza osoba, większe będzie użytkowane okazjonalnie w weekendy co 2-3 tyg.

Wymagania:

  1. Piec na pellet z ekoProjektem (program czyste powietrze).
  2. Możliwość użytkowania i czyszczenia w kotłowni o wysokości 175 cm.
  3. Najlepiej pionowy wymiennik.
  4. Samoczyszczący bezobsługowy palnik.
  5. W miarę duży zasobnik paliwa - na 3 - 4 dni.
  6. Preferuję sterowanie Pluma
  7. Sterowanie dwoma obiegami grzewczymi (2x pompa + 2x zawór + 2x niezależne termostaty) ponadto obieg kotłowy/buforu ciepła
  8. Sterowanie buforem 300 l (wyższy nie wejdzie) - teściowa wietrzy cały czas mieszkanie nawet w silne mrozy, mam zamiar założyć czujniki na oknach stąd wolałbym, żeby piec ładował bufor ile się da, a nie włączał się co paręnaście minut.
  9. Sterownik internetowy umożliwiający pełną kontrolę i systemu grzewczego.
  10. Czyszczenie raz na 3 tygodnie przy zachowaniu właściwej sprawności.

Miałem na oku parę kociołków do póki nie przeczytałem, że nowy piec musi spełniać ekoProjekt. Teraz zaoferowano mi:

  1. HKS Lazar SmartFire 15kW/240l - często na forum jest odradzany ale nie wiem czemu, ma chyba niestandardowy palnik i brak płynnej modulacji mocy. Nie wiem czy nie za wysoki do czyszczenia. Ma dźwignię do czyszczenia wymiennika, która wydaje się idealna dla starszej osoby. 
  2. Kostrzewa EEI Pellets 16kW - instalator powiedział mi, że kotłownia wydaje mu się za niska, żeby wyczyścić wymiennik. Mnie przeraża i denerwują zawyżone ceny akcesoriów np modułu ecoNet300. Ponadto palnik chyba przekombinowany.
  3. Kotłospaw SlimKo16 kW - wymiennik poziomy, mały zasobnik, zerowa pojemność wodna, prawie się mieści w kotłowni, palnik kipi nad którym raz już się zastanawiałem, sterowanie i akcesoria PLUMa.

Z innych o które widziałem w necie, ale nie czytałem opinii:

  1. RBR-B (13 kw ???) - mały, kompaktowy, nie wiem jaka wysokość zasobnika, ale pewnie można kupić osobno dostosowany, czyszczenie dźwignią, niestety nie na sterowaniu PLUMa, nic nie wiem o palniku, niedopasowana moc.

Czy podrzucicie jakieś inne propozycje z pionowymi wymiennikami. Ewentualnie z poziomymi? Co możecie powiedzieć o powyższych piecach poza tym, że Lazar jest dość drogi? Opinii o tej kostrzewie niewiele, ale przeważnie odradzana bez powodu :)

Chcę skorzystać z dofinansowania i pożyczki, cena ma znaczenie, ponieważ dostanę minimalne dofinansowanie a kasy nie mam.

Nie jestem pewien czy potrzebuję mocy aż 16 kW. Obecny piec 16 kW na węgiel mam wyłożony szamotem, a do -5 zazwyczaj jest tam jeszcze przynajmniej jedna pełna cegła. Do tego zawirowywacze i kawałki szamotu w wymienniku poziomym. W największe mrozy -18o miarkownik ustawiony był na 85-90oC ale w domu było przyjemnie...

Opublikowano

Mogę Ci napisać o RBR-B, jest naprawdę malutki, ma duży zbiornik na pellet, nie będę tu ściemniał o litrach a napisze że prawie 200kg można zasypać jednorazowo w baniak, sterownik internetowy Pello ze stajni firmy Elektro-System z Kutna, czyszczenie a raczej jego brak ( tylko to poruszenie dźwignią ) nie trzeba odkręcać jakiś klapek, wyczystek, czegoś skrobać, nie trzeba nawet kotła zatrzymywać w pracy czy otwierać drzwiczek, palnik samoczyszczący ale nie wierz że tych co w nazwie mają "samoczyszczący" nie trzeba czas do czasu przeczyścić chociaż robi się to o wiele rzadziej. Moduł do Pluma był płatny i to nie tani, nie jestem w temacie jak jest teraz.

Pello obsługuje 4 pompy w tym jeden obieg grzewczy z zaworem N-drożnym z siłownikiem może być jeszcze czujnik pokojowy, drugi obieg z pokojówka ale na razie bez zaworu, ma być moduł niedługo na drugi obieg z zaworem + siłownik, pompa CWU i 4 gniazdo wielofunkcyjne, można podpiąć pompę cyrkulacji, pompę mieszającą lub bufor.

W zastawie masz moduł do obsługi urządzeń radiowych, czujnik pogodowy radiowy i czujnik pokojowy radiowy, gdybyś potrzebował drugiego trzeba dokupić albo wydębić od sprzedawcy w bonusie :) czasami dorzucam :)

Tutaj masz podgląd pracy takiego kotła ze sterownikiem Pello: https://esterownik.pl/device/13975

Opublikowano

Kolego @dodo02 zerknij jeszcze na ofertę LUMO Bio-max Plus Wydaje mi się ze spełni Twoje wymagania.

Opublikowano

@Dragster

Dzięki za link. Niestety na stronie producenta nie znalazłem ani przekroju, ani informacji z jakiego sterownika korzysta zestaw. Domyślam się tylko po zdjęciach, że jest to palnik KIPI i chyba jakiś starszy model sterownika PLUM. Najważniejsze, że wersja 15 kW nie spełnia ekoProjektu, więc nie uzyskam dofinansowania.

@karoka65

Przeczytałem instrukcję do sterownika Pello dla RBR i w zasadzie wygląda na to że nie spełni on głównego założenia projektu - niezależne sterowanie dwoma obiegami CO. Trochę mnie dziwi, że ten sterownik nie obsługuje dwóch zaworów przy czym z informacji tam zawartych można skonfigurować tylko zawór 4D, a ja chyba bym wolał i potrzebuję 3D. Dodatkowo:

  1. Bez dwóch zaworów z siłownikami nie rozdzielę obiegów gdzie jeden ma pracować raczej ciągle z obniżoną temperaturą, ale z możliwością jej zmiany przez neta, drugi ważniejszy ma działać normalnie z pełną regulacją, ale możliwością całkowitego wyłączenia. Inaczej będę ogrzewał podwórko i wywalał pieniądze w śnieg.
  2. Wykorzystanie zewnętrznych termostatów uniemożliwia skorzystanie z programatorów/harmonogramów sterownika. Chciałem wykorzystać prosty termostat umożliwiający jedynie zadanie temperatury i "szeregowo" wpiąć go z czujnikami okien. Ale wciąż mieć możliwość programowania tego obwodu z poziomu sterownika przez net.
  3. Bez termostatu zewnętrznego, nie zrealizuję funkcji wyłączania obiegu grzewczego w mniejszym mieszkaniu po otwarciu okien o czym nie napisałem wcześniej (taka konieczność niestety). Mógłbym rozłączać przekaźnikiem pompę, ale raz, że sterownik może zwariować, dwa że mi zależy na przesterowaniu zaworu ponieważ działa grawitacja.

Niestety gdybym miał pewność, że ten moduł rozszerzający sterowanie o kolejny zawór będzie na dniach to inaczej bym do tego podchodził.

Czy masz może jakieś sugestie jak rozwiązać powyższe problemy?

Jeszcze jakieś sugestie odnośnie kociołków i układów sterowania?

 

Opublikowano
4 godziny temu, dodo02 napisał:

@Dragster

Dzięki za link. Niestety na stronie producenta nie znalazłem ani przekroju, ani informacji z jakiego sterownika korzysta zestaw. Domyślam się tylko po zdjęciach, że jest to palnik KIPI i chyba jakiś starszy model sterownika PLUM. Najważniejsze, że wersja 15 kW nie spełnia ekoProjektu, więc nie uzyskam dofinansowania.

 

 

 

Witam kolegę @dodo02 widzę , że kolega za szybko myśli a za mało ma wiedzy i kolega się myli w 100 % , że kocioł zaproponowany przez kolegę @Dragster nie spełnia wymogu ecoProjektu , otóż zapewniam kolegę , że te wszystkie kotły spełniają  wymóg kolegi  ecoProjektu i w  tym ten kocioł 15 KW wszystkie mają certyfikat ecodesing a więc wyższy niż klasa 5. A pisanie o starszym modelu sterownika PLUM to już kompletny brak wiedzy w tym temacie.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Pluma można uszyć na marę. Dosłowne. Trzeba tylko zacząć od dobrej bazy czyli modułu A. Dobrze się wczytaj, pogadaj z producentem i zapewniam Ciebie że dostaniesz to co chcesz. >>TUTAJ<< masz dostępne sterowniki dla palnika KIPI.  O palniku możesz poczytać na forum w temacie kolegi @robin60 >>LINK<<.

Opublikowano

Patrzenie na kocioł z punktu widzenia sterowania instalacji jest dla mnie śmieszne. Nie kupimy takiego kotła bo nie ma drugiego zaworu, damy dodatkowo ze 2 tysiące bo inny już ma, albo dołożymy 1000 i dokupimy jakieś pierdy. A nie lepiej żeby kocioł sterował obiegiem KOCIOŁ BUFOR CWU a resztą zajął się drugi sterownik? Taki Tech i-1, i-2, i-3 w zależności jakie chcecie bajery i ładne menu zrobi z instalacją co chcecie i w tyłku macie całe sterowanie kotła... Przy zaworach mieszających pompa chodzi na stałe to można ją do gniazdka wpiąć i po problemie.
Kupujemy kocioł który ma pasować - chcemy z kipim - szukamy z kipim, chcemy niski - szukajmy niskiego itd - reszte da się łatwo obejść. Nie odrzucajmy czegoś bo nie ma jednego mieszacza...

Opublikowano

Zgadzam się z @shogunem. W sprawie sterownika dla RBRa to że w instrukcji jest napisane że obsługuje siłownik 4d to nie znaczy że nie obsłuży 3d - nie ma różnicy, zasada działania ta sama.

Druga sprawa to nie bardzo widzę sensu komplikowania i takich fajerwerków w tak prostej instalacji. Nie widzę potrzeby stosowania bufora ale jak ma być to niech będzie. Podobnie jak rozdzielanie tych mieszkań na 2 oddzielne obiegi(chyba że tak ma być i to nie podlega dyskusji) Zakładam z opisu że tam są same grzejniki. Ja bym zrobił to tak: zamiast bufora sprzęgło, w obiegu kotłowym pompa +zawór 3d do ochrony powrotu. Za buforem pompa + zawór 3d termostatyczny ręczny (np esbe vta) do obniżenia temperatury na grzejniki. (jeżeli mają być rozdzielone te mieszkania na 2 obiegi to 2x taki zestaw). Na problem wietrzenia mieszkania założyłbym elektroniczne głowice na grzejniki z opcją "otwarte okno" która automatycznie zamyka zawór przy napływie zimnego powietrza. I tyle.

 

Opublikowano

 Kocioł Blackstar + 10 -12kW

  1. Piec na pellet z ekoProjektem (program czyste powietrze). Posiada
  2. Możliwość użytkowania i czyszczenia w kotłowni o wysokości 175 cm. Kocioł ma 122 cm wysokosci
  3. Najlepiej pionowy wymiennik. Jak najbardziej
  4. Samoczyszczący bezobsługowy palnik.  Czyszczenie kompresorem :)
  5. W miarę duży zasobnik paliwa - na 3 - 4 dni. 160kg zasypu , więc jak najbardziej.
  6. Preferuję sterowanie Pluma V13 Stokercloud-  wymiata
  7. Sterowanie dwoma obiegami grzewczymi  2 x pompa CO, zawór 3d, zawór CWU,  obieg kotłowy , 
  8. Sterowanie buforem 300 l (wyższy nie wejdzie) - teściowa wietrzy cały czas mieszkanie nawet w silne mrozy, mam zamiar założyć czujniki na oknach stąd wolałbym, żeby piec ładował bufor ile się da, a nie włączał się co paręnaście minut. Nie obsługuje, nie ma sensu
  9. Sterownik internetowy umożliwiający pełną kontrolę i systemu grzewczego.  W standardzie. www.stokercloud.dk
  10. Czyszczenie raz na 3 tygodnie przy zachowaniu właściwej sprawności. Czyszczenie wymiennika półautmatyczne dźwignią, kompresja popiołu.  Opróżnianie popiołu co 2 tony. 

 

bsbobolice.jpg

Opublikowano

Dziękuję wszystkim za udział w dyskusji, rady są bardzo cenne. Ale po kolei

@robin60 może i ten kocioł spełnia wymagania ecoProjektu, ale co powiesz na informację ze strony producenta pod powyższym linkiem odnośnie modelu 15 kW:

Cytat

 Moc kotła 15kW - 100kW - spełniają normy klasy 5
30kW, 45kW, 70kW i 100kW - spełniają normy klasy 5 i Ecodesign

i dalej:

Cytat

Spełniające wymagania normy PN-EN 303-5 dla 5 klasy urządzeń oraz Ecodesign (kotły 30; 45; 70 i 100 kW)

Czy poza tym, że się nie znam na temacie, czego nie neguję, to nie umiem też czytać ze zrozumieniem? Czy jak przyjdzie do rozliczania dotacji to dopiero producent będzie szukał tych certyfikatów? A może masz wiedzę, której producent nie udostępnia. Bardzo się cieszę, że bierzesz udział w dyskusji bo przeczytałem dużo twoich postów i cenię twoją wiedzę w temacie, ale podaj chociaż gdzie mogę znaleźć te informacje. Nie ma ani instrukcji, ani DTRki, ani certyfikatów...

@Dragster mi chodziło tylko o to, że na stronie pieca który mi zaproponowałeś nie ma informacji na temat jaki to palnik i jaki sterownik oraz co ma, a czego nie. Wszystkiego można się domyślać z dwóch grafik. Temat kolegi @robin60 czytałem w zeszłym roku jak miał 7 stron, bo chciałem kupić KIPI do swojego startego pieca, ale mieścił się na styk i odpuściłem. Wolałem poczekać do kolejnego sezonu i na jakieś dotacje.

 @pastor, możesz doprecyzować o który model Ci chodzi? Compact czy Performa? Kotły RED wyglądają fajnie, ale obawiam się, że są poza moim zasięgiem. RED Compact jest chyba dość podobny w w budowie do HKS Lazar SmartFire, ale nie wgłębiałem się w szczegóły. Niestety w ramach programu dostanę tylko 30% dofinansowania, a reszta jako pożyczka. Czekam na spotkanie w gminie, ale z dostępnych dokumentów rozumiem, że w zasadzie najpierw muszę zainwestować mój wkład, a tegoroczny budżet mam bardzo napięty.

@shogunzlasa właśnie o to mi chodzi! Tylko dlaczego byłem u dwóch potencjalnych wykonawców, byli u mnie dwaj inni instalatorzy i żaden mi nie podsunął tego pomysłu? Jeden chciał robić sterowanie na stycznikach... Dzięki za otwarcie oczu na takie rozwiązanie. Rzeczywiście potraktuję kocioł jako zewnętrzne źródło ciepła, a instalację oddzielnie i tym będę głównie sterował. Poczytam o tych sterownikach. Czy jest jeszcze inny producent godny sprawdzenia?
Czy możesz rozwinąć:

Cytat

Przy zaworach mieszających pompa chodzi na stałe to można ją do gniazdka wpiąć i po problemie.

Chodzi Ci o pompy poszczególnych obiegów grzejnikowych? Zawór mieszający czy raczej rozdzielający? Rozumiem, że kolejność instalacji jest zawór mieszący -> (ewentualnie czujnik temp. włączający pompę) -> pompa.

@hajtaler428 , wcześniej wszyscy doradzali mi montaż bufora ze względu na małą bezwładność kotłów na pellet. Popraw mnie proszę jeśli się mylę -> Podejrzewam, że w mojej sytuacji (punkty poniżej) piec by się bardzo często włączał i wyłączał. Dodatkowo teraz mam teoretycznie piec węglowy 16 kw, ale zmniejszony przez szamot. Jak to się już wszystko nagrzeje (po 1-2h) to jest komfortowo w naszym mieszkaniu, ale nie potrafię określić czy potrzebuję pieca 15-16 kW czy wystarczy 12-13 kW. Bufor byłby zabezpieczeniem i zmniejszał by ilość cykli ON/OFF palnika. W tej chwili moja instalacja razem z kotłem ma chyba 230 albo 270 l (nie zapisałem, ale chyba tyle w zeszłym roku musiałem dolać po modyfikacjach instalacji), przy czym piec ma wg DTRki 34 l. Mój dom długo się nagrzewa i szybko wychładza zimą, ale jak piec osiągnie stały stan to jest komfortowo. Stałopalność przy mrozach mam na poziomie 12-14 h.

Dlaczego chcę koniecznie sterowanie dwoma obiegami:

  1. Już mam dwa obiegi (załącznik)
  2. Zaraz po zmianie pieca wyprowadzamy się do nowego mieszkania. Zimą nie będziemy tu przyjeżdżać częściej niż co 2-3 tygodnie na weekendy. Nie wiem nawet czy będziemy zawsze nocować.
  3. Nie planowałem CWU, bo dla jednej osoby mała terma z programatorem się sprawdza.
  4. Podczas naszej nieobecności nasze mieszkanie w tym domu chcę cały czas ogrzewać, ale tylko na tyle, żeby nie niszczało i żeby nie było wilgoci. Dopiero parę, parenaście godzin przed przyjazdem z małymi dziećmi chcę przez neta podbić temperaturę do komfortowego poziomu. Nie zawsze będzie to weekend bo teraz dużo pracuję zdalnie.
  5. W tym czasie w drugim mniejszym mieszkaniu pozostaje teściowa, która musi mieć stały dostęp do ciepła, i ma swoje przyzwyczajenia z czasów kiedy miała hajsu jak lodu a węgiel był tani jak barszcz:
    1. "Lubi" mieć gorące kaloryfery i stale otwarte oba okna (patrz rzut domu). Chce mieć świeże powietrze, letnią komfortową temperaturę przy swoim nadciśnieniu i jeszcze suszyć coś na kaloryferach. No i żeby kot mógł wchodzić i wychodzić w nocy bez ograniczeń i budzenia. Dodatkowo, żeby był stały dostęp do tlącego się papierosa na parapecie. Mnie na to nie stać. Tak jest do temperatury poniżej 0oC.
    2. Jak temperatura spada do ~ -5 najczęściej zaczyna się częste wachlowanie oknami i drzwiami, bo my się denerwujemy, że ogrzewamy podwórko sąsiada, a teściowa że ma duszno mimo że wentylacja działa poprawnie.
    3. Założyliśmy zwykłe zawory na grzejnikach teściowej, bo wcześniej nie było i miała sobie doregulować zgodnie z upodobaniami, żeby nie miała no-stop otwartych albo uchylonych okien. Niestety nie używa, bo jak sama przyznała nie chce jej się tym cały czas kręcić jak wietrzy. Jak u niej jesteśmy to wszystkie są zawsze odkręcone na maksa, a okna otwarte.
  6. Dlatego reguluję jej temperaturę odgórnie zaworem dławiącym na jej powrocie i zazwyczaj co dwa dni sama prosi, żebym jej "trochę odkręcił bo zmarzła", ale nie zrobię tego jak mnie nie będzie, a sama odkręca na maxa i sytuacja jak wyżej.
  7. Dlatego chcę na każdy obieg zawory, żeby móc oboma obiegami sterować oddzielnie.
  8. Dlatego chciałbym zamontować czujniki na oknach i drzwiach u teściowej, żeby po otwarciu okna zamykać zawór (samo wyłączenie pompy nic nie da bo grawitacja działa bardzo dobrze) i wpiąć w to własną czasówkę, która otworzy z powrotem zawór na ustawioną temperaturę np. 20 min po zamknięciu okna.
  9. Wszyscy hydraulicy którzy tu byli i twierdzili, że przy mojej instalacji i piecu głowice termostatyczne nie zdadzą egzaminu. Samych przeróbek (w tym murarskich) miałbym bardzo dużo ze względu na sposób montowania niektórych grzejników i zwyczajnie nie chcę robić drugiego remontu na który nie mam pieniędzy.
  10.  Zamiast głowic termostatycznych chciałem użyć czujnika pogodowego i termostatów.

Instalację chciałem pozostawić hydraulikom, bo sam się na tym nie znam ale wymyśliłem sobie coś takiego jak opisałeś:

Źródło ciepła (jak kolega @shogunzlasa pisał z sterowaniem pieca) :

Kocioł + pompa CO i zawór 3D termostatyczny (do ochrony na powrocie) -> bufor

Obieg grzewczy (z sterowaniem instalacji):

Bufor -> rozdzielacz/jakiś blok zaworowy -> 2 x zestaw na każdy z dwóch obiegów (zawór 3d z siłownikiem + pompa; ) -> kaloryfery.

 

Ostrowiec - schemat CO.pdf

Opublikowano
W dniu ‎05‎.‎10‎.‎2018 o 07:48, shogunzlasa napisał:

Patrzenie na kocioł z punktu widzenia sterowania instalacji jest dla mnie śmieszne. Nie kupimy takiego kotła bo nie ma drugiego zaworu, damy dodatkowo ze 2 tysiące bo inny już ma, albo dołożymy 1000 i dokupimy jakieś pierdy. A nie lepiej żeby kocioł sterował obiegiem KOCIOŁ BUFOR CWU a resztą zajął się drugi sterownik? Taki Tech i-1, i-2, i-3 w zależności jakie chcecie bajery i ładne menu zrobi z instalacją co chcecie i w tyłku macie całe sterowanie kotła... Przy zaworach mieszających pompa chodzi na stałe to można ją do gniazdka wpiąć i po problemie.
Kupujemy kocioł który ma pasować - chcemy z kipim - szukamy z kipim, chcemy niski - szukajmy niskiego itd - reszte da się łatwo obejść. Nie odrzucajmy czegoś bo nie ma jednego mieszacza...

I tu sie nie zgodze. Sam jestes tez niekonsekwentny. Raz wysmiewasz sterowanie co wszystko moze. Zaraz potem kazesz dostawiac Techy. Albo masz wszystko w jednym, z podgladem na sterowaniu pokojowym albo masz choinke i druciarstwo i bedziesz biagal od strychu po szystkich pietrach az do piwnicy zeby zorientowac sie co sie i gdzie dzieje. A te Techy to sa tez pewnie za darmoche.

Kupuje jeden sterownik z pogodowka, co mi zawiaduje kotlem, buforem, mieszaczami. Jest precyzyjny w ustawieniach a do tego bez lazenia po pietrach mam na tablecie podglad na wszystko. A jak cos nie gra to z tegoz tabletu sobie cos przestawie. Tak to sie dzis robi. Pozdrowiam przy tym palaczy majacych kotlowenie poza budynkiem.

Opublikowano

Dokładnie: 1 elektronika, 1 serwis, 1 gwarancja. Inaczej w razie problemów przyjeżdża serwis kotła i mówi - Paaanie, to wina elektroniki, a serwis sterownika - wszystko sprawdziliśmy, wina kotła. Każdy chce kasę za serwis i dojazd, a instalacja nadal nie działa.

Opublikowano

A ja się nie wtrącam ale off topem  opowiem prawdziwą historię, którą miał mój kolega a właściwie jego klient.

Kolega zamontował kocioł prod XXX, w 3 letnią gwarancją, uruchomił, działało ok 5 msc i w środku poprzedniej zimy kocioł "zdechł"

Przyjechał kolega nie dał rady, przyjechał serwis fabryczny popatrzył i nawet się kotła nie dotykał.

Wpisał anulowanie gwarancji naprawa na koszt właściciela.

I tu pytanie do was co było przyczyną anulowania gwarancji?

Obecnie sprawa jest w 2 instancji sądu i dalej końca nie widać.

Nie podaję producenta, ale spytam was co było przyczyną cofnięcia gwarancji?

Opublikowano

Nawet nie podejmuję się zgadywać bo nie sądzę by były jakieś błędy.

Opublikowano
5 godzin temu, Visitor1230 napisał:

I tu sie nie zgodze. Sam jestes tez niekonsekwentny. Raz wysmiewasz sterowanie co wszystko moze. Zaraz potem kazesz dostawiac Techy. Albo masz wszystko w jednym, z podgladem na sterowaniu pokojowym albo masz choinke i druciarstwo i bedziesz biagal od strychu po szystkich pietrach az do piwnicy zeby zorientowac sie co sie i gdzie dzieje. A te Techy to sa tez pewnie za darmoche.

Kupuje jeden sterownik z pogodowka, co mi zawiaduje kotlem, buforem, mieszaczami. Jest precyzyjny w ustawieniach a do tego bez lazenia po pietrach mam na tablecie podglad na wszystko. A jak cos nie gra to z tegoz tabletu sobie cos przestawie. Tak to sie dzis robi. Pozdrowiam przy tym palaczy majacych kotlowenie poza budynkiem.

Co do tego, ze są jakieś sterowniki do danego palnika - tak, są, ale badania 5tej klasy wymuszają użycie danego sterownika, przez co wspomniany LUMO z 5tą klasą jest sprzedawany z danym a nie innym sterownikiem. Nie mniej jednak jest tańszy od konkurencji o powiedzmy 2, czasem 3 tysiące złotych - jeśli brakuje nam mieszacza - wtedy można wmontowac sterownik techa za 400 czy tam 600 zł i mieć tą samą funkcjonalność a i kocioł będzie dopasowany do kotłowni. Po co zawężać sobie wybór.

Wyśmiewam jak wszystko jest w standardzie mimo, że użytkownik nie potrzebuje bo kocioł zamiast kosztować 9-10 tysi kosztuje 13 - a palnik ma ten sam co reszta. A przez właśnie 5tą klasę nie ma możliwości zmiany sterownika i zbicia ceny.
Świat idzie do przodu, odpalamy samochody na guzik, ale na świecie jest masa ludzi, którym włożenie klucza do stacyjki nie sprawia wielkiej trudności, a i fakt, że samochód byłby pare tys, tańszy z tego powodu pewnie by ucieszył...
 
Fajnie jest mieć wszystko razem - ale tutaj gość potrzebuje przede wszystkim niskiego kotła, a musi zrezygnować z połowy propozycji bo nie ma jakiegoś mieszacza.
To da się obejść i tyle - pewnie że lepiej razem.

P.S. Choinka dla mnie to dokładanie kilku modułów dodatkowych, bo to czasem wygląda na druciarstwo... 
 

Opublikowano

Akurat przykład chybiony, bo odpalanie z przycisku jest tańsze, niz ze stacyjki. Co oczywiście nie ma nic wspólnego z tym, ile potem detalista sobie za taki samochód liczy. W sterowniku też bym nie widział jakiś mega kosztów, płaci sie wiecej za soft, n iż sam sterownik. 

Opublikowano

To prawda. Tak samo z licznikiem - LCD jest duuużo tańszy od mechanicznego, ale to nowy model i można dodatkowo kroić.

W sterowniku różnica w cenie będzie - trzeba dołożyć trochę elementów do sterowania (triaczki, przekaźniki inne pierdy), skopiować daną część softu. 
Nie kosztuje to nigdy tyle ile sobie śpiewają - ale takie jest prawo rynku. 

Mnie najbardziej wkurza ograniczenie doboru sterowników przez certyfikaty piątej klasy - mało kto robi badania na 2-3 rodzajach sterowników - potem jesteśmy właśnie uwiązani. 
Z pelleciakami na Plumie zazwyczaj jest trochę lepiej (jakiś standard + wypaśna wersja), ale np. w węglakach jest już gorzej. 

 

Opublikowano

Pewnie i tak taniej zrobić identyczny sterownik i programowo ograniczać funkcjonalność, niż mnożyć wersje. Aż tak znów dużo tych sterowników nie sprzedają.

Opublikowano
17 godzin temu, sambor napisał:

A ja się nie wtrącam ale off topem  opowiem prawdziwą historię, którą miał mój kolega a właściwie jego klient.

Kolega zamontował kocioł prod XXX, w 3 letnią gwarancją, uruchomił, działało ok 5 msc i w środku poprzedniej zimy kocioł "zdechł"

Przyjechał kolega nie dał rady, przyjechał serwis fabryczny popatrzył i nawet się kotła nie dotykał.

Wpisał anulowanie gwarancji naprawa na koszt właściciela.

I tu pytanie do was co było przyczyną anulowania gwarancji?

Obecnie sprawa jest w 2 instancji sądu i dalej końca nie widać.

Nie podaję producenta, ale spytam was co było przyczyną cofnięcia gwarancji?

Lubię Twoje quizy Sambor ☺ Strzelam że odpał kotła wymagany jest przez serwis?

 

Opublikowano

Więc teraz jeżeli producent cofnął mu gwarancję z powodu nie dotrzymania warunków technicznych które poświadczył serwis, spokojnie wygra z tym serwisem w sądzie. Prawnicy czekają :-)

Opublikowano

Ale kto jest stroną sporu? Producenta tu w ogóle nie powinno być. Stronami jest klient i firma, która dokonała odpłatnego odbioru. Jeżeli w protokole odbioru jest święta regułka o sprawdzeniu zgodności z dtr i wymaganiami prawnymi (a każdy rozgarnięty producent taką ma), to firma która podbiła się pod protokołem jest ugotowana - ponosi wszystkie koszty wg faktur poszkodowanego i płaci odszkodowanie. 

Opublikowano
W dniu 5.10.2018 o 09:45, hajtaler428 napisał:

Druga sprawa to nie bardzo widzę sensu komplikowania i takich fajerwerków w tak prostej instalacji. Nie widzę potrzeby stosowania bufora ale jak ma być to niech będzie. Podobnie jak rozdzielanie tych mieszkań na 2 oddzielne obiegi...

 

Jeśli kolega nie rozumie, konieczności zastosowania bufora, ani też konieczności rozdzielenia obiegów grzewczych, to znaczy, że kolega nie rozumie nic.

Autor wątku jasno określił kryteria, jeśli chodzi o eksploatację obu oddzielnych mieszkań, które zestaw ma ogrzewać.

A do takiego zastosowania, nadaje się tylko instalacja wyposażona w bufor, z którego mieszkania będą zasilane niezależnie.

Inaczej, to nie ma zwyczajnie sensu.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.