Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kocioł 5 klasy - Biadała/Pleszew/Ostrów


AFC

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Poszukuję nowego pieca. Myślę o kotle 5 klasy na ekogroszek. Mam stary dom z użytkowym poddaszem, które na razie robi jako strych i zamierzam je ocieplić wełną. Budynek z zewnątrz został docieplony styropianem 5cm.

Powierzchnia 1. kondygnacji to 154m^2, a powierzchnia strychu, który w późniejszych latach zamierzam remontować wynosi 125m^2. Doradzono mi wybrać kocioł o mocy 25-27kW. Jako że jestem zielony w tym temacie, proszę o poradę, czy taki piec będzie wystarczający? Nie wiem jakie zapotrzebowanie na ciepło można przyjąć w moim przypadku.

Drugą sprawą jest to, że przeglądam oferty kotłów w okolicach Pleszewa/Ostrowa Wlkp. i zastanawiam się, czy warto skorzystać z usług np. Biadały? https://kotlypleszewskie.pl/pl/p/Kociol-z-podajnikiem-EKOVERT-27kW/17 Jeśli ktoś miał styczność z tą firmą, to chętnie poznam opinie.

Jeśli ww kocioł odpada, są Państwo w stanie polecić mi jakąś wiarygodną firmę i kocioł?

Pozdrawiam

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://cieplowlasciwie.pl/wynik/4dps

http://cieplowlasciwie.pl/wynik/4dpv

Obliczyłem zapotrzebowanie dla dwóch przypadków: 1. bez ocieplenia dachu, 2. z ocieplonym dachem. Obydwa przypadki bez CWU. Czyli ok. 25kW wystarczyłby wg tych obliczeń, chociaż nie wiem na ile są wiarygodne. 

 

 

Edytowane przez AFC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety na ten temat nie mam informacji. Dom powstał prawdopodobnie w latach 50., a ostatni remont wewnątrz przeszedł ok. 2000 roku. Ja nic nie pamiętam z tego czasu. W kuchni, na korytarzu i w łazience są kafelki, w pokojach jest stara, drewniana podłoga + wykładzina, od wejścia jest okleina. Dopiero zaczynam przygodę z remontami w tym domu i priorytetem na ten rok są dla mnie wymiana pieca i ocieplenie dachu.

Ponawiam prośbę o polecenie któregoś z producentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach