Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pierwsze Centralne Ogrzewanie-Jak Się Do Tego Zabrać,na Co Zwrócić Uwagę,koszty...


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

@sambor

Więc pozostaje jedynie strych,niestety tego nie przeskoczę.

Czyli tak jak w lierwszym zdjęciu przy podłodze mogłoby być,ale bez zaworu różnicowego?

Czy to jest nic niewarte?

Opublikowano

Jaką odległość do sufitu ma węzownica zbiornika.Najlepiej jak byś zrobił zdjęcie zbiornika i rur do niego.Byc moze tam da się wcisnąc zbiornik wyrównawczy .Przecież ten zbiornik będzie mały. 

Opublikowano

@henryk1953

Stare zdjęcie,ale innego niestety nie będę w stanie zrobić-zaraz zadzwonię do taty po wymiary.

Od końca bojlera do sufitu-16cm

Od rury górnej wężownicy do sufitu 20cm

Od wyjścia ciepłej wody do sufitu 7cm

wuhxz5.jpg

Opublikowano

@henryk1953

Tak,działa ten układ,ale jak on jest odpowietrzany to nie wiem.

Sam się odpowietrza puszczając ciepłą wodę-tak sądzę.

Od dołu tam gdzie ten pojemniczek czerwony jest zawór cofania się wody i bezpieczeństwa oraz zasilenie.

I jak z tym c.o?

A tak nawiasem mówiąc-te rury od bojlera trzeba wymienić?

Opublikowano

Panowie napsuliście bitów już 6 stron a jeszcze nikt chłopakowi nie powiedział że mieszkanie to nie kotłownia i w grę wchodzi tylko piecokuchnia , akumulacja elektryczna albo każde inne rozwiązanie które nie wymaga kotłowni . Może by tak od podstaw zacząć a nie od końca . 

 

Na marginesie to żadna to różnica czy senior przyniesie węgla do 3 -ch pieców czy 3 x tyle do 1-go kotła , dalej syf i kursy na górę z węglem i rozpałką  a na dół z popiołem. Poprawa że pozazdrościć 

Opublikowano

@mac65

Nie no piec jest już wybarany-piecokuchnia:)

 

A tak na marginesie co Wy się uparliście z tym noszeniem węgla,a różnica owszem i jest bo lepiej zrobić kotłownię w kuchni niż kotłownię w kuchni i w dwóch pokojach.

Lepiej jest rozpalić w jednym piecu niż 3,lepiej jest dokładać nawet co godzinę w jednym piecu niż 3.Lepiej jest sprzątnąć wokół jednego pieca niż 3,itd.

A i spalanie myślę,że by było ciut mniejsze.

 

Tylu tutaj się kreuje na fachowca,ale żaden konkretu nie jest w stanie napisać.

 

Dobrze,że to nie forum motoryzacyjne bo od kilku dni bym stał i jedynie patrzył na sanochód...

Opublikowano

Jak już uparłeś się na te twoje rozwiązania to posłuchaj się chłopaków i obniż trochę ten baniak z wodą i nad nim (wysokości) zmontuj zbiornik wyrównawczy, przecież i tak robisz wszystko od nowa to taka mała zmiana to nie zmiana.

Opublikowano

@ksieciunio

Na jakie swoje rozwiązania?

Przecież to był tylko pomysł by coś się ruszyło w temacie.

Uważasz,że jest sens obniżać bojler po to by zmieścić tam zbiorniczek?

Przecież bojler pasuje,rury od niego prawdopodobnie też,więc lepiej jest zniszczyć ścianę,obcinać rury,potem łatać ścianę niż w parę minut zrobić otwór w suficie i dać tam zbiorniczek ocieplony.

I z czym mam słuchać chłopaków?

 

Wiele bezsensownej dyskusji na temat norm,noszenia opału,prawa budowlanego...

Opublikowano
A wszyscy Ci co piszą o noszeniu węgla rozumiem,że kotłowni nie mają (miejsce jej położenia nie ma znaczenia) nie muszą rozpalać,nie muszą wybierać popiołu?

Z takim podejściem to i do sklepu po zakupy jest ciężko iść...

Opublikowano

Ja mam kotłownię i wiem co to znaczy, kotłownię mam w piwnicy. Dlatego podpowiadam bo gdybym miał robić centralne nigdy bym tego nie zrobił. Ale to moje skromne zdanie.

Zobacz w moim poście podpowiedzi kolegi odpowietrznik co do instalacji zbiornika (na marginesie u mnie ktoś zrobił źle instalację)

https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/25727-piec-gazowy-zamiast-mia%C5%82owego-75m2/

 

Ja bym montował zbiornik w pomieszczeniu, tylko ze ten baniak trzeba by lekko obniżyć. I tak będziesz robił instalację w pex , to ile to poprowadzić do w/w zbiornika nowe rurki ?

Opublikowano

Pisałes ze w kuchni masz westwalkę z weżownicą -czy taką?

http://www.hydro-vacuum.com.pl/kuchnie_tk2.php

 Zobacz na schemat instalacji -układ otwarty - A twoja pracuje w układzie zamkniętym ,co jest niedopuszczalne -podejrzewam ze wężownice w zbiorniku masz uszkodzoną (rozszczelnioną) i montując naczynie wzbiorcze będziesz musiał wymienić zbiornik .

Co do naczynia na strychu -możesz go tam zamontować i zabezpieczyć przed zamarznięciem zgodnie z normą. 

W łazience musisz zamontować grzejnik

Dziwiłeś się ze koledze z polecanego wątku polecono taka moc kotła - widzisz jemu nie polecono ,jemu zrobiono projekt i wyliczono jakie ma mieć ,srednice rur jaką moc poszczególnych grzejników i jaką moc ma mieć kocioł-to wszystko zostało policzone i to wszystko będzie działać i działa.

Masz gotowca -wystarczy go tylko zaadoptować do twojego mieszkania.

Opublikowano

@ksieciunio

Rozumiem Cię tylko,że u Nas nie ma alternatywy.

Gazu brak,jedynie ta klimatyzacja,ale jest zbyt mało informacji na jej temat a z tych które mam wynika,że nie powinna być ona traktowana jako główne źródło ciepła.A co do tego zbiornika to nie jest to takie łatwe,ponieważ on i tak jest dość nisko a poza tym żeby usunąć podpory musiałbym niszczyć ścianę w łazience i kuchni (ściana sąsiadująca).

@henryk1953

Nie,ta westfalka wygląda bardziej opornie,stary typ,ale wężownica jest w środku.

Może być jak piszesz i bojler pójdzie do kosza-w sumie ma z 15-20 lat to jest to całkiem możliwe.

Widziałem,że naczynia wzbiorcze można kupić już z ociepleniem,ale też czytałem,że montuje się grzałkę elektryczną,która włącza się automatycznie,gdy temp spada oraz o tym,że zalewa się układ glikolem.

Plusem naczynia na strychu jest łatwe podłączenia przelewu na dach/rynne.

Właśnie z tego gotowca później coś konkretnego przygotuję-łacznie z wymiarami rur.

Opublikowano

Zgodnie z normą zabezpiecza się naczynie tak.

document (35).pdf

Jak będziesz wymieniał zbiornik to go trochę obniż ,wymień te wsporniki ,A zbiornik kup płaszczowy.on w razie zaniku prądu będzie działał grawitacyjnie,Zresztą taki chyba jest w wątku który mam nadzieję czytasz.

Opublikowano

Możliwe, że autor tematu ma u siebie grzanie bezpośrednie CW - wtedy nie ma w bojlerze wężownicy ani płaszacza.

Poniżej schemat.

Jeżeli tak to bojler jest do wymiany., rury do i z pieca mogą zostać.

post-18578-0-56135200-1520935924_thumb.jpg

Opublikowano

sambor ma racje to może być taki układ bojlera ,wadą było szybkie za kamienienie układu więc może się okazać że i rury są do wymiany   :D

Opublikowano

@sambor

Dokładnie tak jest z małą różnicą a mianowicie:

-górna rura jest prawidłowo-ciepła woda

-dolna rurka na rysunku nr 5 to zasilenie bezpośrednie zasilenie zimnej wody

@marcus312

Rury raczje wyrzucę by w tamto miejsce dać grzejnik,ale narazie kilka rzeczy mi się nie zgadza-jak narysuję schemat to wtedy konkretnie napiszę co.

@henryk1953

Tak,czytam cały czas ten temat i mój schcemat będzie w zasadzie podobny,ale o tym za jakąś chwilę.

Opublikowano

Ok,narysowane.

Posiłkowałem się projektem kolegii z tematu,który mi podaliście.

Zaczynamy.

Jaki typ bojlera kupić,z wężownicą czy inny?

Czy dawać zawór różnicowy na powrocie a jak nie to jak to rozwiązać-prosta rura a nie kwadrat i wtedy dajemy zawór-pompa-zawór?

 

Jak widzicie rurę do zbiornika dałem po skosie-na 3metrach jakieś 10cm tylko nie wiem czy jest to prawidłowe,gdzieś wyczytałem,że na tej rurze powinno być jak najmniej zagięć itp

 

Na rysunku zaznaczyłem dwie pokreślone kreski i do tej wysokości (góra/dół) będzie zrobione w miedzi lub stali a dalej już w pex.

Teraz mam kolejne pytania.

 

Czy pex może iść do zbiornika wyrównawczego czy musi być rurka stalowa?

Czy grzejnik w łazience może być tak jak na rysunku?

 

Ostatnie zagadnienie to rury pex

Znalazłem rury wielowarstwowe pex/al/pex,ale wymiarami one się trochę różnią,więc podpowiedźcie mi czy tak będzie ok.

Średnicę wewnętrzną rur stalowych znalazłem w internecie i do nich będę się odnosił.

Wymiary wewnątrz rury stalowej i pex.

Dn 15

Stalowa 16,5mm pex 18mm lub 14mm

Dn 20

Stalowa 21.5mm pex 22.5mm lub 18mm

Dn 25

Stalowa 26.5mm pex 29mm lub 22.5mm

Dn 32

Stalowa 33.5mm pex 29mm-nie mają większych

 

Czy te rury będą odpowiednie?

Wybierać wymiar większy czy mniejszy?

Czy do bojlera te 29mm wystarczy?

 

Dużo pytań,ale wszystko w jednym miejscu.

 

2ailxeo.jpg

Opublikowano

Ja to widzę trochę inaczej, masz poniżej rysunek.

Do naczynia i bojlera - 1 rura wspólna - Stal DN25- popularna calówka,, od miejsca rozejścia na naczynie i bojler- możesz dać mniejszą średnicę np 3/4" czyli DN20 i tylko ta rura jest istotna/.

Reszta jak chcesz - najwyżej nie będzie obiegu grawitacyjnego na CW, a na grzejniki raczej na pewno nie będzie.

W takim układzie naczynie musi być minimum 1,5-2m nad bojlerem - sprawdź czy dasz radę tak zrobić.

 

Do grzejników ten "cycek" nie jest potrzebny - rura DN20 wystarczy.

Pompa bez obejść, chyba że się boisz to daj tam zawór zwrotny klapowy , ale to fikcja, gdyż one przeważnie puszczają jak działa pompa.

 

PEX 20 jest odpowiednikiem DN15

PEX 25 - jest odpowiednikiem DN20

PEX 32 jest odpowiednikiem DN25

Przy kotle/ piecu powinien być metal , a dalej co chcesz, za wyjątkiem naczynia do którego stal lub miedź.

 

Pompa 25/40

Bojler podali ci - płaszczowy, ale weź z miejscem do montażu grzałki lub wprost z grzałką.

 

post-18578-0-32576600-1520957060_thumb.jpg

Opublikowano

@sambor

Dzięki za pochylenie się nad tym co namazałem :)

Mam pytania,czy od miejsca rozejścia do bojlera mogę zostawić rurę dn 25,przyłącze w bojlerze właśnie takie jest,natomiast do zbiornika dn 20.

Czy do naczynia bezwzględnie muszę dać stal/miedź?

Rura będzie schowana pod sufitem podwieszanym.

Dół naczynia będzie około 180cm nad koncem bojlera.

 

Rozumiem,że grzejnik podłączony pod rury od bojlera jest ok?

 

Aha ten "cycek" to po prostu rury schowane poniżej podłogi.

Ogólnie rury idą z 5cm nad podłogą,ale w połowie drogi muszę je schować z 5 cm w podłogę i stąd ten "cycek" na rysunku.

Opublikowano

I nie zapytałem o najważniejsze a zarazem (dla Was może się wydawać) głupie pytanie,ale ha nie mam pojęcia.

Gdzie napuszcza się wodę do układu?

Opublikowano

Do naczynia bezwzględnie metal - stal lub miedź.

Średnicy tej rury nie możesz zmniejszyć, gdyż norma żąda 1"  a dla takiej drogi prowadzenia to nawet i 5/4"

Wodę do układu napuszcza się na dole instalacji, można przy samym kotle np między pompą a kotłem dać trójnik i do niego kurasek z końcówką na węża ogrodniczego i takim wężem napełniasz instalację, nie powinno się tego łączyć na sztywno.

Tym samym kranikiem możesz spuszczać wodę z instalacji.

Opublikowano

@sambor

He,ale to Ty napisałeś,że mogę zmniejszyć rurę do naczynia na 3/4 na rozejściu.

Ok,od pieca po samą górę damy rurę 1 cal miedź fi 28mm oraz do bojlera również 1 cal

 

W sumie łączna długość do naczynia to jakieś 7m licząc od samego pieca.

Opublikowano

 

Do naczynia i bojlera - 1 rura wspólna - Stal DN25- popularna calówka,, od miejsca rozejścia na naczynie i bojler- możesz dać mniejszą średnicę np 3/4" czyli DN20 i tylko ta rura jest istotna/.

 

No tak, napisałem niejednoznacznie ale mi rozchodziło się o rurę do bojlera  - ona może być 3/4"

Do naczynia 1"

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.