Gość robin60 Opublikowano 16 Września 2018 #4326 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2018 Gadżet przydatny , ale jedynie jak masz szczelny kocioł jak nie to nawet nie myśl by sobie zafundować. Ponieważ nie może być w kotle lewego powietrza Jak tak doszczelnisz kocioł to spełnia swe zadanie i utrzymuje tlen na zadanym poziomie określonym na wyznaczonych mocach. Powiedz @Dragsterczemu odpuściłeś sobie bufor jak nie tajemnica . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragster Opublikowano 16 Września 2018 #4327 Udostępnij Opublikowano 16 Września 2018 (edytowane) To chyba niezłe przeciągi trzeba by w kotle mieć z tym lewym powietrzem. Powiedz jaką drogą może kocioł ciągnąć lewe powietrze, dzwiczkami, flanszą montażową? Gdzie jeszcze i na co zwrócić uwagę? Co do bufora to no pewnie, że nie tajemnica. Musiałbym pół chaty rozwalić by to ustrojstwo do kotłowni wnieść, która to jest w piwnicy a gabaryty bufora są mało komfortowe do noszenia po schodach. Żałuję, że wcześniej o tym nie pomyślałem. Edytowane 16 Września 2018 przez Dragster Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robin60 Opublikowano 17 Września 2018 #4328 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2018 Tak jak piszesz drzwiczki, otwory wyczystki ,gdzie sznur jest źle osadzony bądź na skutek wieku nie spełnia swej roli więc trzeba go wymienić, czasami brakuje sznura 0,5 cm na łączeniu jego. Zaś sama flansza nie jest żadnym uszczelnieniem i takowej roli nie spełnia , sam otwór tak gdzie wchodzi palnik ma być wypełniony sznurem ogniotrwałym , ja go nazwałem elastycznym gdyż są takie (nie twardy) wtedy przylega on ściśle do korpusu metalowego zewnętrznego palnika, i można mieć wtedy pewność , że dołożyliśmy wszelkich starań , by ecoLambda pracowała w optymalnych warunkach i spełniała pokładane w niej zadanie. Sznur ten w miejscu otworu palnika przyklejamy klejem ja kupiłem tu https://allegro.pl/zaroodporny-klej-do-sznurow-bialy-30-ml-vitcas-i7530068613.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragster Opublikowano 17 Września 2018 #4329 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2018 No to wynika z tego, że najlepiej zamiast flanszy lub prócz flanszy zrobić trzeba będzie szczelny "adapter" pomiędzy palnikiem a kotłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek30 Opublikowano 17 Września 2018 #4330 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2018 No ja dorabiałem, bo konstrukcja drzwiczek nie dawała możliwości na oryginał , a przy okazji taniej i solidnie palnik siedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragster Opublikowano 17 Września 2018 #4331 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2018 Ja dałem zwykłą blachę z otworem +flansza w miejsce starego podajnika ekoszajsu. Szczelności to nie ma żadnej :). Chyba czas dorobić dystans uszczelniony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sepkowskij Opublikowano 21 Września 2018 #4332 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2018 Ja zrobiłem z kilku warstw ognioodpornej płyty g/k. Łatwo zrobić i dużo taniej jak oryginalna flansza montażowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
laptop Opublikowano 21 Września 2018 #4333 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2018 (edytowane) Jak byś mógł doprecyzować to "kilku", tzn. ile? Pytam z czystej ciekawości. Jaką grubość ma każdy plaster tej flanszy? Instrukcja na 7 stron, a wymiarów "od - do" nie podali. Edytowane 21 Września 2018 przez laptop Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RedEd Opublikowano 21 Września 2018 #4334 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2018 (edytowane) Za 50-60 zł jest płyta tzw obudowa kominków (wygląda że jest to wermikulit) w markecie budowlanym. Łatwo się obrabia, wytrzyma ściskanie i wysokie temperatury. Pozdrawiam RedEd Edytowane 21 Września 2018 przez reded Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robin60 Opublikowano 21 Września 2018 #4335 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2018 (edytowane) Każdy z tych plasterków ma szerokość 20 mm zaś grubość blachy to 1,02 mm i są ze sobą zespolone. Ułamujesz je jak Ci trzeba tak byś sobie mógł regulować długość palnika od ścianki wewnętrznej kotła. Kolego @reded nie da się na płycie wermikulitowej zainstalować palnika , a głównie to zadanie ma flansza dystansowa jest ona izolowana od strony wewnętrznej wełną wysokotemperaturową, tak by obsługujący kocioł i domownicy się nie poparzyli jak będą nieostrożni przy jego przebywaniu. Jak wszystko zrobisz zgodnie ze sztuką to palnik jest lekko ciepły, normalnie do niego można się dotknąć. Jest to bardzo praktyczne rozwiązanie KIPI podczas montażu palnika. Edytowane 21 Września 2018 przez robin60 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
laptop Opublikowano 21 Września 2018 #4336 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2018 Przy braku flanszy trzeba chyba rzeźbić mocowanie palnika do kotła? Mając ich rozwiązanie problemu w tej kwestii nie ma. Instrukcja-montażu-flanszy-montażowej.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RedEd Opublikowano 21 Września 2018 #4337 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2018 Da się bo miałem tak zamontowany palnik. Pozdrawiam RedEd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragster Opublikowano 21 Września 2018 #4338 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2018 Wermikulit to się nadaje do komory paleniskowej. Do izolacji "adaptera" można wykorzystać wełnę kominkową, taką z folią aluminiową plus taśma aluminiowa do 300st. Od rury palnka bije konkretne ciepło i można się poparzyć, więc albo oryginalna flansza lub coś konkretnie zaizolowanego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiek30 Opublikowano 21 Września 2018 #4339 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2018 Jak jest "dziwny" profil drzwiczek, bo są odlane z żeliwa, to trzeba sobie radzić . Na zdjęciu jest założony wentylator do palenia węglem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtas85 Opublikowano 21 Września 2018 #4340 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2018 Kipi 20 kW w kotle DS. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RedEd Opublikowano 21 Września 2018 #4341 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2018 Skiepko VIP w olejowym Valiancie na dystansach z wermikulitu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragster Opublikowano 22 Września 2018 #4342 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2018 Tak tylko wermikulit ma jedną wadę. Jest kruchy. A wygrzany/wyżarzony jeszcze bardziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eliks Opublikowano 22 Września 2018 #4343 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2018 (edytowane) @wojtas85Nie trzeba po takiej przeróbce dokładać szamotu ani izolować ścianki na którą kierowany jest płomień? Jak wygląda przeróbka Defro Sigma Uni R na palnik pelletowy? Edytowane 22 Września 2018 przez eliks Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mac65 Opublikowano 22 Września 2018 #4344 Udostępnij Opublikowano 22 Września 2018 16 godzin temu, laptop napisał: Jak byś mógł doprecyzować to "kilku", tzn. ile? Pytam z czystej ciekawości. Jaką grubość ma każdy plaster tej flanszy? Instrukcja na 7 stron, a wymiarów "od - do" nie podali. Jeden pasek to ok 2,5 cm . U mnie po montażu zostały 2 paski . Odłamuje się te po stronie kotła ( widać je na rysunku ) . Wystające blaszki zagina .Zmierzę Ci to dokładnie jak będę u rodziców . Wojtas , między drzwiczkami a palnikiem przy takim montażu KIPI powinieneś mieć podkładkę izolacyjną . Jeśli jest flansza podkładki nie potrzeba . Scianki wymiennika wewnątrz paleniska trzeba izolować tylko wtedy jeśli płomień przy max mocy ustawionej dla palnika dotyka płaszcza wodnego ( to przerywa spalanie ) . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtas85 Opublikowano 23 Września 2018 #4345 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2018 Nie mam zadnej podkladki izolacyjnej - jedynie sznur. Naprzeciwko kity plomienia jest zalozona poleczka i na niej sa 2 szamotki - takze plomien uderza w szamoty a nie bezposrednio w blache. Wszystko dziala bdb , nic sie nie przegrzewa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michal0104 Opublikowano 24 Września 2018 #4346 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2018 Witam, jestem tutaj nowy i znalazłem wątek o przeróbce pieca na pellet przy uzyciu palnika KIPI, mam piec na ekogroszek LING Combi Duo moc 28kW (wkład żeliwny od viadrusa U22). Mam pytanie jakiej mocy dobrac palinik do tego pieca, zaznaczam że ogrzewam około 200m2 nieocieplonego domu (stary dom grube mury ok 40cm w przyszłości zamierzam docieplić) instalacja grzejnikowa nowego typu plus na jednej kondygnacji w kuchni podłogówka (14m2) podpięta przez zestaw mieszający z bypassem (w przyszłości planuje ją rozbudować o kolejne pomieszczenia), oraz dodatkowo do ogrzania woda CWU. Jakiej mocy palnik wg Was byłby najlepszy czy musi to być 28kw czy może być mniejszy? Proszę o informacje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragster Opublikowano 24 Września 2018 #4347 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2018 6-26kW spokojnie opanuje temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tedi90 Opublikowano 24 Września 2018 #4348 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2018 4 godziny temu, Michal0104 napisał: LING Combi Duo moc 28kW Ten kociołek ma stosunkowo małą pojemność wodną i powierzchnie wymiennika myśę żę 5- 20 też będzie ok! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cinekmk Opublikowano 24 Września 2018 #4349 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2018 (edytowane) Panowie lipa. Dzisiaj na powaznie rozpoczełem pracę palnikiem (chory maluch). Niestety po 15 minutach palnik się wygasza. W rurze jest mnóstwo pelletu niespalonego. Kompletnie nie wiem jakie nastawy mam wklepać ( nadmuch, kaloryczność itp. z testu wyszlo mi ok 1600gram. Pomocy. Kipi 16kw Edytowane 24 Września 2018 przez Ryszard Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dragster Opublikowano 24 Września 2018 #4350 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2018 (edytowane) 3 godziny temu, tedi90 napisał: Ten kociołek ma stosunkowo małą pojemność wodną i powierzchnie wymiennika myśę żę 5- 20 też będzie ok! No szału nie ma, ~54l. Jednak uważam, że 6-26kW to lepszy wybór. Choćby ze względu na lepszą tolerancje na shit pellety. (Dałem rade nawet miskantem palić, był to wyczyn ale dało radę.) Do tego mechaniczna przysłona nadmuchu którą można wykorzystać jeśli właśnie jest mały zład wody a komin dość mocno przeciąga przez wymiennik zimne powietrze. Prócz oczywiście RCK, który jest konieczny i mimo ustawiony na 10Pa to i tak komin mocno wychładza wymiennik. 5 minut temu, Cinekmk napisał: Panowie lipa. Dzisiaj na powaznie rozpoczełem pracę palnikiem (chory maluch). Niestety po 15 minutach palnik się wygasza. W rurze jest mnustwo pelletu niespalonego. Kompletnie nie wiem jakie nastawy mam ?wklepać ( nadmuch, kaloryczność itp. z testu wyszlo mi ok 1600gram. Pomocy. Kipi 16kw Jaki pellet? Jakie masz nastawy? Edytowane 24 Września 2018 przez Dragster Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.