Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tu pytanie do inwestora - kto wybrał taki kocioł i czy instalację widział serwisant uruchamiający?

Wg mnie to praktycznie Vitodens 200 lub nawet 300 spełni te wymagania, w materiałach Viessmana nie ma nawet schematów adaptacyjnych dla tego modelu- są dla 200, dla 300 ale dla 100 brak.

Wniosek - aby ratować zakup za ok 5000  trzeba dorobić protezę która pozwoli na pracę - jaką ? tego nikt nie wie.

Opublikowano (edytowane)

Tu pytanie do inwestora - kto wybrał taki kocioł i czy instalację widział serwisant uruchamiający?

Wg mnie to praktycznie Vitodens 200 lub nawet 300 spełni te wymagania, w materiałach Viessmana nie ma nawet schematów adaptacyjnych dla tego modelu- są dla 200, dla 300 ale dla 100 brak.

Wniosek - aby ratować zakup za ok 5000  trzeba dorobić protezę która pozwoli na pracę - jaką ? tego nikt nie wie.

Kocioł wybrał instalator. Ja w sumie chciałem 200, ale mnie przekonał, że cała instalacja będzie sterowana poprzez rozdzielacz Tece i automatykę WLM2.

Jest może jakiś spec od Tece na forum, który mógłby potwierdzić ze założenia instalatora od początku były błędne?

Tak, instalacje widział i odpalał serwisant Viessmanna w bardzo ładnie obklejonym samochodzie Viessmanna. Za darmo, tylko za dojazd wziął.

Edytowane przez nevar
Opublikowano

W jaki sposób system WLM2 ma współpracować z tą instalacją - tam są sterowania pompami a ty masz tylko 1 pompę w kotle, te od mieszaczy się nie liczą gdyż muszą pracować cały czas.

Założenia instalatora nie były złe - przecież masz w dokumentacji rozdzielacza że musi być różnica temperatur 20C czyli jak będziesz grzał do 50-55C to może coś z tego wyjdzie , ale jeszcze drożej.

Tu byłaby potrzebna konsultacja z Viesmanem czy pompa w kotle  obsłuży tą ilość pętli którą masz - na wypadek demontażu tych rozdzielaczy- ja obstawiam że nie wystarczy.

Opublikowano

Możecie mi polecić poważną firmę z lubuskiego, która ogarnie temat tej kotłowni w moim domu i doprowadzi ją do jakieś normy?

Opublikowano

WITAM.A MOZE MIESZACZ BEDZIE POTRZEBNY GDY NA ZEWNATRZ BEDZIE -30 I STRATY CIEPLA BUDYNKU BEDA TAK DUZE ZE NIE WYSTARCZY NA KOTLE NAWET 50 A 60 STOPNI.MYSLE ZE POD TYM KONTEM ZOSTALY ZAINSTALOWANE MIESZACZE .POMPY I TAK POWINNY BYC DO TAKIEJ ILOSCI ROR.

Opublikowano

co po piersze tego typu mieszacz jest do D bo ,makszymalna jego moc to około 7kW pomimo że ma pompe 25/60 ,a na takiej pompie to ze 25-30kW przezuci ,po drugie po co robić mieszacz żeby trzeba go zasilać wysokim parametrem ???? po trzecie ilosc energi przyłozonej jest nieadekwatna do wykonanej pracy ,jednym słowem mało tego że ten mieszacz marnuje energie to jeszcze teraz piszac o tym znowu zuzywamy energie

Opublikowano

Nikt nie neguje że nie można bez mieszacza, tylko ty masz dużą instalację podłogową - czy możesz podać :

jakimi rurami są zasilane rozdzielacze podłogówki?- bo z fot widać że to PEX 20 lub max 25

jakie masz wyliczone przepływy w  obwodach podłogówki?

 

Sam proponowałem abyś sprawdził czy instalacja wydoli na pompie z kotła - na 90% nie , ale zawsze zostanie te 10% a nuż się uda i to trzeba sprawdzić. 

Opublikowano

Zrobiłem dzisiaj przesłuchanie instalatorowi. Instalację projektowali mu w tece. Mają zadanie w tych projektach upychać jak najwiecej własnych produktów. 

Dzwoniąc do działu technicznego tece dowiedziałem się że te rozdzielacze są dobrane dobrze i mają być zasilane temp kotła 20st wyższą. Idą w zaparte. Instalator też, że wszystko jest dobrze i cacy. Zużycie ogromne bo dom sie suszy, jastrych wygrzewe. No fakt, leje się po ścianach nieźle, ale żeby aż tyle gazu szło?

Zainstalowanie termostatów na grzejnikach myślicie że coś pomoże?

Zasilanie jest na 25, tylko, że to wychodzi z kotła do posadzki i tam na trójniku  pexowym rozdziela się na dwa obiegi tzn nie wiem jak to nazwac - z jednej rury robią się dwie. Jedna idzie do rozdzielacza na parterze a druga na piętrze. Tak samo jest z powrotem.

Opublikowano

Dom się suszy stąd duże zużycie gazu. Poza tym na tyle na ile się zorientowałem to nie można powiedzieć, że układ jest zrobiony źle. Jeśli możesz to zrób jakiś schemat instalalacji, będzie lepiej wszystko widać. Co do sterowania to sterowanie stałotemperaturowe nie jest żadnym błędem. Jeśli dodasz termostat pokojowy to będziesz miał mniejsze zużycie paliwa, pogodówka pozwoli również coś tam zaoszczędzić. Generalnie najpierw wysusz chałupę, później zobaczysz co i jak

Opublikowano

Narysowałem schemat tego co u mnie jest zrobione. Mam nadzieję, że to w czymś pomoże

 

post-58092-0-32911600-1392660433_thumb.png

Opublikowano

I dobrze.

Teraz trzeba te TECE "wypatroszyć" i będzie jak trzeba, tylko może być potrzebna pompa wspomagająca przepływ+ oczywiście sprzęglo 

Nadal nie podałeś jakie powinieneś mieć przepływy w obwodach podłogówki.

 

A co do wykonania instalacji to porównaj w postem #30 co w nim pisałem.

Opublikowano

Narysowałem schemat tego co u mnie jest zrobione. Mam nadzieję, że to w czymś pomoże

Zaznacz jeszcze gdzie nie masz wylewek lub instalacje są w kotłowni - tak aby nie trzeba było kuc wylewek

Opublikowano

I dobrze.

Teraz trzeba te TECE "wypatroszyć" i będzie jak trzeba, tylko może być potrzebna pompa wspomagająca przepływ+ oczywiście sprzęglo 

Nadal nie podałeś jakie powinieneś mieć przepływy w obwodach podłogówki.

 

A co do wykonania instalacji to porównaj w postem #30 co w nim pisałem.

Nie podałem, bo nie wiem:)

Opublikowano

Zaznacz jeszcze gdzie nie masz wylewek lub instalacje są w kotłowni - tak aby nie trzeba było kuc wylewek

Wylewki są wszędzie oprócz garażu. Większość z tych instalacji jest w kotłowni.

Instalacja 3 grzejników nie jest pokryta wylewką. Ale ich zasilanie już jest.

Brzmi groźnie...

Opublikowano

To zamień belki rozdzielaczy - tam jest wszystko jedno gdzie początek a gdzie koniec pętli.

 

Wyprucie układu pompy nie wystarczy. Trzeba zamienić miejscami przyłącza kotła.

 

"Niestety" początek i koniec pętli jest determinowany typem rotametrów, których prawidłowe działanie wymaga odpowiedniego przepływu. Tutaj widzę rotametry zasilające i tego nie zmienimy.

 

Instalator i panowie z TECE niech się zastanowią jaki jest sens montażu układu mieszającego, który wymaga sztucznego podniesienia temperatury zasilania o 20 sC, jeżeli źródłem ciepła jest kocioł kondensacyjny?

  • Zgadzam się 1
Opublikowano

jak no wiadomo po co zeby sprzedac coś na sporej marzy i tyle resta została opisana ,jesli podłoga aktualnie potrzebuje 30st to z kotła powinno wychodzić 30st i tyle chyba że inne urzadzenia obwody sa podpiete i potrzebuja duzo wiecej ale nie sadze

Opublikowano

Zrobiłem dzisiaj przesłuchanie instalatorowi. Instalację projektowali mu w tece. Mają zadanie w tych projektach upychać jak najwiecej własnych produktów. 

Dzwoniąc do działu technicznego tece dowiedziałem się że te rozdzielacze są dobrane dobrze i mają być zasilane temp kotła 20st wyższą. Idą w zaparte. Instalator też, że wszystko jest dobrze i cacy. Zużycie ogromne bo dom sie suszy, jastrych wygrzewe. No fakt, leje się po ścianach nieźle, ale żeby aż tyle gazu szło?

Zainstalowanie termostatów na grzejnikach myślicie że coś pomoże?

Zasilanie jest na 25, tylko, że to wychodzi z kotła do posadzki i tam na trójniku  pexowym rozdziela się na dwa obiegi tzn nie wiem jak to nazwac - z jednej rury robią się dwie. Jedna idzie do rozdzielacza na parterze a druga na piętrze. Tak samo jest z powrotem.

Witam , no to wklejaj ten projekt tutaj zobaczymy co zaprojektowali w Tece ,a co zrobił instalator . Co do rozdzielaczy to jak już tu koledzy zauważyli ,że w instrukcji wyraźnie pisze jaki jest warunek stosowania takiego rozwiązania do kotłów kondensacyjnych , Na pocieszenie powiem ,że aby kocioł kondensacyjny spełniał swoje zadanie to nie tylko ważne jest , żeby na kotle ustawiać niską temperaturę , ale ważne jest to aby temperatura powrotu miała dużą różnicę względem  zasilania .

Opublikowano

 ale ważne jest to aby temperatura powrotu miała dużą różnicę względem  zasilania .

Tomek zastanów się, tym chyba się właśnie kierowali w tece, bo kazali podbić zasilanie o 20K ;)

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

Tak jak pisałem, żadnego grubego błędu w tej instalacji nie ma. Raczej jest przedobrzona niż schrzaniona. Zostawić to niech chałupa się wysuszy wtedy zużycie gazu spadnie.

  • Zgadzam się 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.