Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Usprawnienie Pomocy Technicznej Na Forum


sambor

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

mam pytanie do Admina czy nie można utworzyć tabelki obowiązkowej do wypełnienia przez zgłaszającego problem z kotłem, instalacją - w której zgłaszający musiałby podać podstawowe info o swojej instalacji oraz problemie który ma. Pozwoliłoby to uniknąć zbędnych pytań i postów ,.

Czasem dopiero po 10 poście dowiadujemy się że np są dodatkowe okoliczności danego problemu, np że ma wymiennik lub pali raz na jakiś czas , ale tą wiedzę trzeba z pytającego wyciągać po kawałku. :P

 

Pozdrawiam

 

PS może być inna forma, nie koniecznie tabelka.

  • Zgadzam się 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście tak byłoby lepiej. Jednak nie bardzo jest możliwość wymuszenia czegoś takiego na użytkownikach.

 

Należałoby stworzyć listę informacji, które byłyby przydatne - postaram się w sensowny sposób umieścić taką informację.

 

Do dyskusji wstępna lista:

 

opis kotła

opis instalacji

opis budynku (jeżeli problem dotyczy wielkości spalania, a może zawsze przydatny?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sambor poruszył problem z którym też się ostatnio borykam. Np. dzisiaj w https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/13882-zle-dobrany-wymiennik/page__st__40#entry132630

Wałkujemy temat od kilku dni a na końcu co? Okazuje się ,ze palenie nie ciągłe a tylko przepalanie. Już nie piszę,ze miałem też przypadek nieuważnego czytania gdzie prosiłem o sprawdzenie kierunku przepływu na zaworze zwrotnym i było jeszcze wiele dyskusji aby rozmówca stwierdził, ze sprawdził zawór który był zamontowany odwrotnie. To tak na marginesie w ramach wymiany myśli. wiem jednak ,że problem jest albo nie do rozwiązania albo tylko w niewielkim stopniu. Wspomnę też o niechęci do czytania i odszukiwania podobnych problemów wcześniej opisanych. Niektórzy nie oczekują pomocy w rozwiązaniu problemu, tylko gotowca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli dodajemy:

 

sposób palenia (przepalanie, palenie ciągłe, od góry, od dołu,...)

 

To co opisujecie niestety nie jest problemem do łatwego rozwiązania. Użytkownicy niechętnie szukają (mimo, że wyszukiwarka nie jest zła i wystarczy wpisać odpowiednie zapytanie - co nie jest trudne - aby uzyskać odpowiedź). A szukanie daje po pierwsze szybkość uzyskania informacji (jeżeli już jest ona na forum) a po drugie łatwość ich wyszukania (brak dublujących się problemów).

 

Często nawet tytuły tematów są pisane niejednoznacznie.

 

Ogólnie można jedynie apelować aby użytkownicy (w sumie dla własnego dobra) najpierw szukali, potem dopiero DOKŁADNIE opisywali swój problem (podając maksymalnie dużo danych).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Czyli robimy helpdesk.

Ta ankieta to powinna być obowiązkowa tylko w sensownych miejscach, np. nie w "Rozmowy na dowolny temat".

 

Natomiast niejednoznaczne tematy, to myślę, że jest ok.

Dobrze, że autor pisze to swoimi słowami a niekoniecznie nomenklaturą branżową, tu nawet bym do tego zachęcał.

Potem ktoś nowy może łatwiej trafić na temat, który go interesuje (bo też używa języka potocznego, częstszego wśród wyszukujących newbe).

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem tutaj na myśli tematy typu: "Proszę o pomoc" itp. Dlaczego to ważne - otóż po wpisaniu nazwy tematu przy tworzeniu wyświetla się lista 5 podobnych tematów do tego, który zamierzamy napisać. W założeniu ma to zachęcić użytkownika do poszukania na forum.

 

Także zamiast "Proszę o pomoc" polecałbym przynajmniej "Proszę o pomoc z kotłem xxx" jeżeli nie np: "Kocioł xxx wygasa w podtrzymaniu". Pisząc niejednoznaczne miałem na myśli właśnie taką sytuację. Oczywiście nie zamierzam piętnować pisania np. "piec" zamiast "kocioł" (chociaż warto taką informację szerzyć ;) )

 

Takie wymaganie jak najbardziej dotyczyłoby odpowiednich for (i nawet tematów w nich - nie zawsze jest to potrzebne)

 

Pozdrawiam

  • Zgadzam się 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do dyskusji wstępna lista:

Opis paliwa, w przypadku węgla kamiennego typ, sortyment, nazwa kopalni.

Opis komina: wysokość, pole przekroju,kształt przekroju (okrągły, prostokątny itp), materiał z którego komin jest wykonany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może nie tyle tabelka, co po prostu każdy kto chciałby uzyskać pomoc, powinien utworzyć temat według obowiązującego wzoru np:

 

Powierzchnia domu: 180 m2 + piwnica 60m2, w tym 16m2 ogrzewane

Ocielpelnie: 10 styropian, podaszcze częściowo wełna minelana

Sposób palenia: ciągły

Typ paliwa: kamień węgielny, sortyment orzech, kwk murki boże dary (nie wszyscy moga wiedziec jaki dokladnie wegiel mają, wiec ograniczylbym sie do tych informacji)

Typ kotła, sterowanie: HEF 18 kW, miarkownik

Instalacja: grzejniki aluminiowe, zawory termostyczne (tutaj piszemy czy zawory mieszające i jakie, podgłogowe ile m2)

 

Oczywiście powyższe odpowiednio zmodyfikowane, w zależności o działu. Wydaje mi się również, że cześć informacji powinna być widoczna w profilu, zaraz pod zainteresowaniami, obowiązkowo do wypełnienia podczas rejestracji. Unikniemy wielu pytań i wątpliwości.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez arthi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ba nie wszyscy mogą w ogóle wiedzieć jaki to węgiel i z jakiej kopalni. Niestety te składy które znam nie podają takiej informacji bo tak kupują i sami ponoć nie wiedzą. A orzech tu wygląda całkiem inaczej jak gdzie indziej.

Dla mnie powinno wystarczyć

Typ paliwa: węgiel kamienny/brunatny - orzech/kęsy/groszek/miał, brykiet, drewno

i to wszystko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Mineło półtora roku i nic się w temacie nie ruszyło.

Natomiast wielu forumowiczów wręcz domaga się pomocy pisząc np tak w  poście #2 w temacie

https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/17459-po%C5%82%C4%85czenie-dw%C3%B3ch-wymiennik%C3%B3w/   

 

Tak właśnie można liczyć na pomoc

Jak człowiek jakiś błąd popełni to stado tak zwanych  "tęgich  głów"  się zbiera jak  szarańcza a następnie w prześcigają się w  obrzucaniu błotem  ale jak trzeba pomóc to chętnych brak jakież to Polskie

 

Autor tematu żali się że brak pomocy , ale sam temat potraktował na odwal - brak podstawowych danych, a schemat instalacji  - to dziecko w przedszkolu lepszy by narysowało.

Takie podejście  pytającego wielu zniechęca i nie najlepiej świadczy o samym pytającym.

 

Pozdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obawiam się, że - cytując klasyka - tego nie pomalujesz.

Forum z natury tak działa, że daje swobodę dyskusji, a ta potrafi się rozwijać w najdziwniejszych kierunkach. Nietrudno znaleźć takie tematy, gdzie gość pyta o pozornie prostą sprawę (który piec z marketu za 1500zł jest najlepszy do mojej kawalerki bez komina?), po czym zlatują się eksperci i zarzucają go propozycjami gazu i pomp ciepła. W najlepszym razie na tym się kończy, gość wychodzi skołowany i już nie wraca. Czasem przy okazji wypłynie temat przyszłosci węgla lub wyższości dolniaka nad górniakiem i fachowcy zaczynają się naparzać, a autor pierwotnego pytania się chowa, bo boi się wtrącać.

 

Ale taki urok dyskusji i chyba nie da się tego uniknąć, bo problemy tutaj omawiane mają zwykle bardzo indywidualny charakter i wymagają dotarcia się różnych opinii. To jest też przyczyna, dlaczego powstają pozornie podobne tematy i wyszukiwanie spełzna zwykle na niczym. Problemy typu 'jakiej mocy kotła mi trzeba' są raczej wtórne, ale 'czy ten schemat instalacji jest poprawny' to już niemal za każdym razem indywidualny przypadek.

 

Co do postawy pytających, to trzeba wziąć pod uwagę, że oni są zwykle zieloni jak niedeptana łąka i mogą nawet nie umieć narysować schematu instalacji. Zawsze jakieś informacje trzeba będzie od nich wyciągać dla doprecyzowania. 

Można by przy zakładaniu tematu dać wytyczne, że warto podać co, ile i czym się ogrzewa, ale to w zasadzie tyle, co można zrobić. Wymuszanie szczegółowszych informacji może odstraszać, zwłaszcza jeśli ktoś przyjdzie z prostą sprawą, a będzie musiał podać wiek psa i numer buta. A on akurat nie ma psa.

 

Są co prawda systemy typu help desk czy do zgłaszania błedów w oprogramowaniu, gdzie można wstępnie temat zawęzić i doprecyzować, ale nie ma się co łudzić - zielony gość zawsze będzie zielony i jego informacje nigdy nas w pełni nie zadowolą, bo to my wiemy, czego w danej sprawie nam potrzeba, a on nie.

Do rozwiązywania problemów wymyślono strony typu Q&A i do prostych spraw to jest niesamowicie użyteczne. Tyle że tam zwykle autor tematu potrafi sformułować problem zwięźle, wszelkie zbędne dyskusje są ucinane w zarodku, a w efekcie na stronie widać tylko pytanie i najlepszą odpowiedź. W temacie ogrzewania nie zawsze tak się da. Przeważnie się nie da. Problemy, z którymi ludzie przychodzą są po prostu wielowątkowe i ogólne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.