Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Hydraulik Się Nie Popisał ;-( Błagam O Pomoc


visser
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanowne grono.Mam na imię Mikołaj i pewien problem otóż posiadam nowy dom(już mieszkam od 3mcy) :

 

160m po podłogach:80m dół + 80m góra.

Dół-całość podłogówka plus grzejniki sztuk 5.

góra-podłogówka(łazienka +korytarz),3pokoje grzejniki oraz grzejnik w łazience,razem 6szt grzejników.

Dom ocieplony szarym styropianem 20cm,poddasze 30cm wełna,podłoga na dole 13cm strop terrive plus 3cm styropian.

 

Piec to klimosz ling combi 23kw zawór 4D "HEL-WITA" DN25,siłownik tej samej firmy,termostat pokojowy primadom

 

Problemy:

1.Piec długo się nagrzewa i szybko traci temperaturę,rzadko wchodzi w podtrzymanie,ochrona powrotu ustawiona na 48st.zawór 4d zamyka się gdy powrót spada poniżej tej temp ale zanim się zamknie to temp spada do około 33st a zaraz za tym spada temperatura zasilania.Piec podgrzewa powrót do zadanych 48st po czym otwiera zawór 4d i do tego momentu temp kotła wzrasta około 3st po czym powrót spada i tak w kółko.........

2.Na rozdzielaczu od podłogówki powroty z każdej pętli są chłodne woda wystyga w nich po drodze aż tak mocno?????

3.Zawór 4d gdy temp powrotu spada zamyka się zupełnie i jest zamknięty około 1-2minut(aż powrót się nagrzeje) po czym otwiera się do końca i znowu zamyka bo musi podgrzać powrót.CZY to normalne???

4.piec strasznie się brudzi,pełno sadzy i popiołu na ściankach

5.czy tak wykonana instalacja jest OK?????czy może dokonać jakichś przeróbek jeszcze??

 

Na małym obiegu kotłowym mam zawór 4d DN25 1" oraz rurki miedziane 28mm . Pomiędzy wyjściem z kotła a zaworem jest 100cm odległość oraz 2 kolanka 135st....Na mój apel hydraulik będzie zmieniał zawór 4d na DN32 oraz rurki na Cu 35 oraz skróci odległość......................czy to rozwiąże problem z temperaturą powrotu???????Spalanie mojego klimosza to około 30kg na dzień(palę pieklorzem) ale temperatury sami widzicie jakie mamy heh..a jak przyjdzie mróz??

 

 

Dołączam rysunek mojej instalacji:

mały opis rysunku:

kolor brązowy z naczynia zbiorczego do kanalizacji

kolor żółty połączenie powrotu z naczyniem zbiorczym

kolor zielony połączenie zasilenia z naczyniem zbiorczym(WHY?????)

kolor różowy bardzo cienka rureczka wpięta do powrotu(hydraulik mówi że to jest dopełnianie wody w kotle.

 

ustawienia:

podawanie 5s

prerwa 22s

podtrzymanie 10min

dmuchawa 27% przesłona otwarta do 1/2

krzywa grzewcza 6

post-34711-0-15362200-1325110633_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że faktycznie obieg kotłowy jest nie wydolny, mam to samo. Proponuję zwiększyć temp kotła, i obserwować powrót powinien być mniej wiecej jak na kotle. U mnie koło 76*C na kotle to powrót jest stabilny ale ja mam zasypowy i bez siłownika. A i pewnie zwiększenie obiegu kotłowego Cię nie ominie. A przy tym ociepleniu ten piec nie za duży?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Analizując Twój schemat powiem że nie widać tu błędów . Naczynie wyrównawcze jest zrobione przelewowo żeby zabezpieczyć je przed ewentualnym zamarznięciem , Napełnianie instalacji ( różowy ) też jest potrzebne . Błędów raczej szukał bym w ustawieniach kotła i sterowania zaworem 4d . Instalacja w Twoim wydaniu jest dość rozbudowana i bardzo istotne jest rozmieszczenie chociażby czujników i podział co czym steruje . Nie napisałes najważniejszego jakie w tej chwili są temperatury w domu i czy z ich osiągnięciem jest jakiś problem . Przy takich temperaturach na zewnątrz i dobrze ocieplonym domu może się okazać że piec chodzi na podtrzymaniu a 4d robi wszystko aby utrzymać temperature powrotu chociaż to co daje piec i tak jest za dużo na zapotrzebowanie domu .Jeszcze raz przeanalizuj układ elektryczny ze zwróceniem uwagi na rozmieszczenie czujników . Hydraulika wydaje się być w porządku .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bypassy są ewidentnym błędem, nie dość że kotłowy wykonany nie tak jak należy to jeszcze część lub nawet całość grawitacji idzie przez zasobnik CWU. Na CO za 4d i rozdzielaczach też nie ma szans na grawitacje, wiec po co mu bypassy z przyzwyczajenia instalatora? Niech wyłączy ochronę powrotu, wygrzeje wszystko dop wtedy oceni temp powrotu. Na grzejniki da większą temperaturę niż potrzeba, nadmiar skoryguje głowicami, część grzejników wykorzystać do podgrzania wody powrotnej z połogi. Na kotle tez nie schodzić poniżej 65C. Jak to będzie za mało, to przerabiać, najlepiej dołożyć pompę kotłową do tego co jest i będzie miód/malina, po wymianie wszystkiego na 5/4' z podłogówka może się okazać, że powrót nadal nie będzie wystarczająco dopieszczony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolor zielony połączenie zasilenia z naczyniem zbiorczym(WHY?????)

Witaj Mikołaj,

 

Od razu odpowiedź na nurtujące Cię pytanie: Bo tak mówi norma? ;)

 

Odnośnie reszty, to Vlad wykazał się elokwencją i elastycznością właściwą tylko osobom znającym się na rzeczy [czym mnie niestety nie zaskoczył :angry: :lol: ]

Ten, co robił projekt, to projektantem na pewno nie jest [nawet z zamiłowania]. Te zawory różnicowe to śmiech na sali.

Tylko jeszcze dopowiem, że ochronę powrotu masz wyłaczyć na jakieś 2 dni po to, żeby się NAPATRZYĆ jak to ma działać (po przeróbce). Nie bój sie, nic złego się nie stanie.

48 na powrocie to wygórowane wymagania dla takiej instalacji i bez pompy kotłowej może byc ciężko - w tej sytuacji to nie wiem czy nie prościej byłoby tę pompe dołozyc a nie zmieniać wogóle zaworu i obwodu kotłowego co do średnic.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam Linga Combi i temperatura powrotu ustawiona jest fabrycznie na 38 C. Instalator musiał to przestawić, albo masz inny sterownik i tam jest tak ustawione, ale Ling Combi to kocioł żeliwny i nic mu nie będzie, jak to zmienisz NA STAŁE. Zacznij od tego. Możesz także - do czasu przeróbek obiegu kotłowego - podnieść krzywą grzania do 7, wtedy będzie większa temperatura zasilania i adekwatnie większa temperatura kotła. Temperatura kotła powinna być o 10C większa niż temperatura zasilania wynikająca z krzywej grzania. Sprawdź w ustawieniach sterownika, czy tak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że faktycznie obieg kotłowy jest nie wydolny, mam to samo. Proponuję zwiększyć temp kotła, i obserwować powrót powinien być mniej wiecej jak na kotle. U mnie koło 76*C na kotle to powrót jest stabilny ale ja mam zasypowy i bez siłownika. A i pewnie zwiększenie obiegu kotłowego Cię nie ominie. A przy tym ociepleniu ten piec nie za duży?

Zwiększenie temp kotła nic nie daje ponieważ temperatura jaką mogę osiągnąć podczas pracy to max 58-59 st c .Powodem jest to iż powrót mi wychładza zasilanie i temp kotła spada.piec pewnie przewymiarowany no ale instalator wybierał mi moc pieca,wcześniej nie wiedziałem tego co wiem teraz ;-)

 

 

Analizując Twój schemat powiem że nie widać tu błędów . Naczynie wyrównawcze jest zrobione przelewowo żeby zabezpieczyć je przed ewentualnym zamarznięciem , Napełnianie instalacji ( różowy ) też jest potrzebne . Błędów raczej szukał bym w ustawieniach kotła i sterowania zaworem 4d . Instalacja w Twoim wydaniu jest dość rozbudowana i bardzo istotne jest rozmieszczenie chociażby czujników i podział co czym steruje . Nie napisałes najważniejszego jakie w tej chwili są temperatury w domu i czy z ich osiągnięciem jest jakiś problem . Przy takich temperaturach na zewnątrz i dobrze ocieplonym domu może się okazać że piec chodzi na podtrzymaniu a 4d robi wszystko aby utrzymać temperature powrotu chociaż to co daje piec i tak jest za dużo na zapotrzebowanie domu .Jeszcze raz przeanalizuj układ elektryczny ze zwróceniem uwagi na rozmieszczenie czujników . Hydraulika wydaje się być w porządku .

Cieszy mnie że błędów za dużych nie widać.Czujniki wydaje mi się są zamontowane ok:czujnik powrotu przeniosłem na samo wejście do pieca(wcześniej hydraulik zamontował tuż za zaworem 4D),zasilanie fabrycznie w piecu,czujka CO zaraz za pompą,CWU wsadzona do bojlera.

W domu na termostacie mam ustawione 23st,histeryza 0.1st ale wahania temperatury są między 22st a 24st myślę że to wina bezwładności podłogówki.

 

 

bypassy są ewidentnym błędem, nie dość że kotłowy wykonany nie tak jak należy to jeszcze część lub nawet całość grawitacji idzie przez zasobnik CWU. Na CO za 4d i rozdzielaczach też nie ma szans na grawitacje, wiec po co mu bypassy z przyzwyczajenia instalatora? Niech wyłączy ochronę powrotu, wygrzeje wszystko dop wtedy oceni temp powrotu. Na grzejniki da większą temperaturę niż potrzeba, nadmiar skoryguje głowicami, część grzejników wykorzystać do podgrzania wody powrotnej z połogi. Na kotle tez nie schodzić poniżej 65C. Jak to będzie za mało, to przerabiać, najlepiej dołożyć pompę kotłową do tego co jest i będzie miód/malina, po wymianie wszystkiego na 5/4' z podłogówka może się okazać, że powrót nadal nie będzie wystarczająco dopieszczony.

Wymiana na 5/4 jest konieczna ponieważ KLIMOSZ nie uzna mi gwarancji,a serwisant(który już był) nie podpisze mi pierwszego uruchomienia.Czy "pompa kotłowa"to zwykła pompka jak mam na CO i CWU??czy powinna być wpięta na zasilaniu??czy już na powrocie??Wyłączając ochronę powrotu piec stale chodzi i temp na piecu niezależnie od nastaw około 44-46st max.powrót 27-29st max.

Czy jeśli dołożę pompę kotłową już po przeróbkach nie zaszkodzi ona obiegowi kotłowemu??

 

 

Temat przeczytany(2x) Myślę że mój sterownik nie posiada żadnych usterek.Problem z długim wygrzewaniem powrotu wydaje mi się iż spowodowany jest właśnie grawitacją.Ponieważ gdy zawór 4D jest już zamknięty mija około minuty aż powrót zaczyna podnosić temperaturę.Gdy chodzi pompka od CWU nagrzewanie powrotu jest jakby szybsze.

 

 

Witaj Mikołaj,

 

Od razu odpowiedź na nurtujące Cię pytanie: Bo tak mówi norma? ;)

 

Odnośnie reszty, to Vlad wykazał się elokwencją i elastycznością właściwą tylko osobom znającym się na rzeczy [czym mnie niestety nie zaskoczył :angry: :lol: ]

Ten, co robił projekt, to projektantem na pewno nie jest [nawet z zamiłowania]. Te zawory różnicowe to śmiech na sali.

Tylko jeszcze dopowiem, że ochronę powrotu masz wyłaczyć na jakieś 2 dni po to, żeby się NAPATRZYĆ jak to ma działać (po przeróbce). Nie bój sie, nic złego się nie stanie.

48 na powrocie to wygórowane wymagania dla takiej instalacji i bez pompy kotłowej może byc ciężko - w tej sytuacji to nie wiem czy nie prościej byłoby tę pompe dołozyc a nie zmieniać wogóle zaworu i obwodu kotłowego co do średnic.

 

Pozdrawiam.

Nie wiem o jakie zawory różnicowe chodzi...te kulki czerwone to pompy ;-) jeśli wyłączę ochronę powrotu to tak jak odpisałem Vlad24.

 

 

Ja mam Linga Combi i temperatura powrotu ustawiona jest fabrycznie na 38 C. Instalator musiał to przestawić, albo masz inny sterownik i tam jest tak ustawione, ale Ling Combi to kocioł żeliwny i nic mu nie będzie, jak to zmienisz NA STAŁE. Zacznij od tego. Możesz także - do czasu przeróbek obiegu kotłowego - podnieść krzywą grzania do 7, wtedy będzie większa temperatura zasilania i adekwatnie większa temperatura kotła. Temperatura kotła powinna być o 10C większa niż temperatura zasilania wynikająca z krzywej grzania. Sprawdź w ustawieniach sterownika, czy tak jest.

Nie rozumiem.temp kotła 10st większa niż zasilania??myślałem że to to samo hmm......rozwiń proszę.Powrót sam sobie w serwisowych podniosłem ze względu właśnie na długą pracę i rzadkie wchodzenie w podtrzymanie.Podniesienie krzywej grzewczej niczego nie daje ponieważ temp max jakie mogę wyciągnąć to 58-59st.....

 

 

 

 

 

 

Ustawienia pieca jak i groszek już miałem najróżniejsze,raz popiół i spieki w popielniku raz niedopalony węgiel,różne kombinacje z dmuchawą i czasami przerwy.Podawania nie ruszam jest 5s.

Dzisiaj temp na zewnątrz to 4st i piec dochodzi do temp 58-59st po czym wchodzi w podtrzymanie,zawór 4d się przymyka,powrót spada,zasilanie spada do 55st w ciągu 20sekund i piec zaczyna pracę od nowa.......termostat pokojowy wymaga grzania.

Czy spadek temperatury w domu w nocy o 1st jest normalny??

Teraz chodzi sama podłogówka + grzejnik w łazience n dole.Kiedyś odpaliłem wszystko i ogólnie grzejniki nigdy nie były gorące(co najwyżej ciepłe) i się zastanawiam się jak przyjdą mrozy,jak ja ogrzeję pokoje na górze??

Miało być tak kolorowo a jestem ciągle osmolony i kotłownia to mój drugi dom..........

 

Dzxięki za dotychczasowe porady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na mój głupi rozum piec jest za mały na ta ilośc podlogowki miałem ten sam problem mam 160m podlogowego. nie mogłem nagrzac podłogi.

Musisz pamiętać ze podłoga bardzo długo się nagrzewa do 2 dni a odbiór mocy jest zajebisty.

Co zrobiłem?

 

1. Wymienilem piec z 25kw na 35kw może przesadzilem na230m ale należy pamiętać o podłodze. Ty oczywiście nie musisz tego robić.

2. Wyrzucilem zawór 4 drozny uważam go za głupotę grzejesz sobie kocioł a nie podłogę.Zaloz sobie 3drozny i nic wiecej.

Usunalem cała zasrana automatyke tylko czujniki zostawiłem 2 zalaczajace pompy od 30stopni.

3. Trzeci problem tkwil w przekrojach rur wyjsciowych uważam ze powinny być duże 25to trochę mało przy takim przekroju kradlo mi ciepło z rur wymienilem na duże i zrobiłem belke która jest jakby magazynem.

Ogólnie to grzejesz kocioł i tyle dlatego cię to ćwiczy.

4.Jeszcze odpowiedz każdy obwód po kolei pompą zrobiona przez kogoś żeby zesilaniem przepuścić osobno każdy obieg

Pozdrawiam i powodzenia!!!

Mnie to szkolilo cały sezon . Tym sposobem jaki opisujesz nie nagrzejesz w życiu sam piszesz ze nie osiąga 59. Daj mu 70 niech nagrzeje zobaczymy czy da radę. Jak nie to jest za mały a nie za duży!!! Co wy wygadujecie kocioł nie jest przewymiarowany wychladza go podłoga nie może uciagnac!!!

 

Wiesz co zrób otwórz 4d na maxa tak żeby na budynek był obieg maxymalny i napisz co zaobserwowales.Nie bój się o kocioł i jego temp powrotu niech się postara o nią.

Edytowane przez danik
  • Nie zgadzam się 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na mój głupi rozum piec jest za mały na ta ilośc podlogowki miałem ten sam problem mam 160m pologowego. nie mogłem nagrzac podłogi.

Musisz pamiętać ze podłoga bardzo długo się nagrzewa do 2 dni a odbiór mocy jest zajebisty.

 

Protest... :-)

Jak wątkotwórca ma 13 cm izolacji pod podłogówką i dom dobrze zaizolowany, to z kolegą się nie zgadzam.

Ja mam ok 60 m2 podłogówki i kocioł 25 kW, a to w klimacie jednak cokolwiek zimniejszym, bo góry.

I mój kocioł na tę powierzchnię i ten klimat jest mocno przewymiarowany.

Jeżeli miałeś kolego problemy z podłogówką, to może dlatego, że faktycznie dużo ciepła ciągnęła - z powodu słabej izolacji termicznej, lub jej braku...

Podłogówka nie bierze wcale więcej mocy od grzejników, a powiedziałbym, że mniej, bo to ogrzewanie niskotemperaturowe i są mniejsze straty ciepła w związku z tym.

 

Jeżeli jest jakiś problem, to widziałbym go nie w ilości podłogówki, tylko w ustawieniach instalacji.

Zawór 4d jest jak najbardziej ok, tylko trzeba rozumieć istotę jego działania i odpowiednio stosować.

 

pozdrawiam

Robert G;

  • Zgadzam się 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście każdy ma swoje zdanie może i masz racje no ale widzisz jak mu to grzeje ze nie grzeje doloz do twoich 60 jeszcze 100m. Ja miałem tak samo jak on pisze kiedy to ma się nagrzac ledwo się nagrzeje a już zawór zamyka .

 

A jak myślisz co by tam ustawić jak nie ma ciepła max 59 jak pisze?

Edytowane przez danik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

autor wątku pisze o dobowym spalaniu 30 kg, a jego kocioł przy 100% mocy powinien spalić ok 95 kg na dobę.

 

 

Jak uzasadnisz swoje twierdzenie, że jego kocioł jest za mały? (głupi rozum pomijamy)

 

Spala 30 swietnie ale w domu ma zimno a ogrzewanie częściowo mu nie grzeje.Dodatkowo wyobraz sobie sytuacje żeby ustawić mu 70 stopni niech ja osiągnie dlaczego jej nie osiąga? Pisze max 59 a jeszcze pewne obiegi sa zimne tak twierdzi. Dziwne jest przewymiarowany? Ze nie osiąga temp.

 

Oczywiście rozmawiamy luźno nie musicie mie kacic. Miałem kocioł atmos 25kw palilem 3dni przykladalem do pieca co 4 godziny 6 lopat nigdy nie osiągnął temp żadnej. Zmieniłem kocioł na 35kw ku mojemu zdziwienie eureka kocioł po 2godzinach grzania wyłącza się czy mu dam 50 ,60 , 70 .dziwne prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Z jakiego powodu muszą być 5/4' a nie na przykład 1'?

 

Oczywiście mozna dać nawet 0'5 cala. Uważam ze przy instalacji jaka ma Mikołaj powinien być większy przekrój zasilajacy przynajmniej 5'4. Patrząc na jego instalacje ma 3 obwody.powinien mieć odpowiednie zasilanie z zapasem a nie np.zredukowane zaraz przy piecu.Mysle ze nasz kolega powinien mieć kolektor na zasilaniu i od niego odnogi na obwody.ZAwor 4d dlawi mu zasilanie i dodatkowo coś tam mu kombinuje z powrotem.Jezeli ma zasilanie 5'4 na piecu a zawór 4d 1" i dodatkowo mu się zamyka w połowie na0"5 cala. Raczej będzie problem. Mikołaj woda za krótko idzie na obieg a zawór za szybko zamyka żeby chronić powrót. Jeszcze kwestia jak masz rozdzielone góra i dół podłogi i jaki przekrój rur do tego rozdzielcza byle by nie mały.

Edytowane przez danik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spala 30 swietnie ale w domu ma zimno a ogrzewanie częściowo mu nie grzeje.Dodatkowo wyobraz sobie sytuacje żeby ustawić mu 70 stopni niech ja osiągnie dlaczego jej nie osiąga? Pisze max 59 a jeszcze pewne obiegi sa zimne tak twierdzi. Dziwne jest przewymiarowany? Ze nie osiąga temp.

 

Oczywiście rozmawiamy luźno nie musicie mie kacic. Miałem kocioł atmos 25kw palilem 3dni przykladalem do pieca co 4 godziny 6 lopat nigdy nie osiągnął temp żadnej. Zmieniłem kocioł na 35kw ku mojemu zdziwienie eureka kocioł po 2godzinach grzania wyłącza się czy mu dam 50 ,60 , 70 .dziwne prawda?

 

a może podpowiesz koledze jak sprawić, by kocioł mógł spalać nie 30 kg, a 95 kg na dobę? Jak wiesz jak oczywiście. (mała podpowiedź: ustawienie 70C nie wystarczy)

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a może podpowiesz koledze jak sprawić, by kocioł mógł spalać nie 30 kg, a 95 kg na dobę? Jak wiesz jak oczywiście. (mała podpowiedź: ustawienie 70C nie wystarczy)

 

Napisałem ze nie musi zmieniać kotła a może go wywalić jak się przekona przy -20 ze nie może ujechac.kwestia spalania wcale nie jest powiedziane ze kocioł większy o 5kw spali wiecej jak wszystko się rozgrzeje ustabilizuje będzie ok może 40kg.Mikołaj spala mało bo zawór 4d mu steruje zamyka i otwiera,gdyby otworzyl recznie 4d na max zobaczysz ile spali. Nie pomagasz w temacie to nie pisz wogole.takie są moje spostrzeżenia mikus zrobi i tak co myśli po swojemu.Blaga o pomoc więc dziele się doświadczeniami, tak jak ja blagalem wcześniej dobrze ze są ludzie inni od ciebie którzy chcą pomoc vlad.

 

Mikołaj nie klocimy się.staram się pomoc ale przeszkadzają.

Ile właściwie ma pow.użytkowa twojego domu?

Edytowane przez danik
  • Zgadzam się 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje rozwiązanie jest już podane w poście nr 4, czy autor z niego skorzysta czy nie to już jego sprawa. Mała uwaga na boku producent bardziej ucieszy się z pompy kotłowej, niż średnicy 5/4 obiegu kotłowego. Jeżeli oczywiście zadowolenia producenta jest tu najważniejsze.

 

 

"Cym się mścisz?" - sugerujesz wymianę kotła na węszy! Większą zemstę niż tą radą, to już trudno mi sobie wyobrazić. Szczególnie, że sam mecze się z kotłem 22 kW przy 220 m2 ocieplonego domu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem ze nie musi zmieniać kotła a może go wywalić jak się przekona przy -20 ze nie może ujechac.kwestia spalania wcale nie jest powiedziane ze kocioł większy o 5kw spali wiecej jak wszystko się rozgrzeje ustabilizuje będzie ok może 40kg.Mikołaj spala mało bo zawór 4d mu steruje zamyka i otwiera,gdyby otworzyl recznie 4d na max zobaczysz ile spali. Nie pomagasz w temacie to nie pisz wogole.takie są moje spostrzeżenia mikus zrobi i tak co myśli po swojemu.Blaga o pomoc więc dziele się doświadczeniami, tak jak ja blagalem wcześniej dobrze ze są ludzie inni od ciebie którzy chcą pomoc vlad.

 

Mikołaj nie klocimy się.staram się pomoc ale przeszkadzają.

Ile właściwie ma pow.użytkowa twojego domu?

dom to gl362 studia atrium.W projekcie napisano iż jest to 115 m lecz poddasze liczone bez skosów oraz zamiast garażu mam pokój,wszystko razem po podłogach wychodzi ponad 170m2 dzisiaj zmieniłem temperaturę minimalną kotła w serwisowych na 60st i piec się dogrzał do tych 64st i teraz stoi w podtrzymaniu już jakieś 30minut ;-) mój rekord hehe.....

 

Gdzie po zmianie przekroju obiegu kotłowego zamontować pompę??na wszelki wielki chcę ją założyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie po zmianie przekroju obiegu kotłowego zamontować pompę??na wszelki wielki chcę ją założyć.

 

jak chcesz zakładać pompę kotłową, to nie musisz wymieniać rur i zaworu na 5/4!

 

 

Zresztą zadzwoń do producenta i sam zapytaj, jak mi nie wierzysz.

 

Przy pompie kotłowej i obiegu 1' na powrocie będziesz miał temp tylko o kilka stopni niższą niż na zasilaniu.

I wyrzuć te bypassy, na CWU nie zapomnij o zaworze zwrotnym za pompą, na CO nie jest wymagany, chyba że zamierzasz korzystać z priorytetu bojlera. Ale nawet wtedy może nie być konieczna, bo sterownik w takim przypadku powinien przymykać na czas ładowania CWU zawór 4d.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dom to gl362 studia atrium.W projekcie napisano iż jest to 115 m lecz poddasze liczone bez skosów oraz zamiast garażu mam pokój,wszystko razem po podłogach wychodzi ponad 170m2 dzisiaj zmieniłem temperaturę minimalną kotła w serwisowych na 60st i piec się dogrzał do tych 64st i teraz stoi w podtrzymaniu już jakieś 30minut ;-) mój rekord hehe.....

 

Gdzie po zmianie przekroju obiegu kotłowego zamontować pompę??na wszelki wielki chcę ją założyć.

 

 

Grzeje wszystko ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powrót sam sobie w serwisowych podniosłem ze względu właśnie na długą pracę i rzadkie wchodzenie w podtrzymanie.

No to sam sobie stworzyłeś problem.

 

Nie rozumiem.temp kotła 10st większa niż zasilania??myślałem że to to samo hmm......rozwiń proszę

Czujnik zasilania powinien być za zaworem 4D i tam mierzyć temperatury wody wychodzącej na instalację. Ta temperatura jest zmienna i zależy od temperatury zewnętrznej i ustawionej krzywej grzania. Dla krzywej 6 przy temperaturze 0C to będzie coś około 50 C. Natomiast temperaturę kotła ustawia się osobnym parametrem jako wyższą o pewną liczbę stopni od tej wyliczonej przez sterownik pogodowy. U mnie fabrycznie to jest to 10C. A więc w tym przypadku na kotle powinno być 60 C niezależnie od tego, czy zawór 4D jest otwarty, czy zamknięty.

 

Dzisiaj temp na zewnątrz to 4st i piec dochodzi do temp 58-59st (...)

No i wszystko się zgadza. Przy tej krzywej i temperaturze za oknem kocioł nie osiągnie wyższej temperatury, chyba że zmieni się odpowiedni parametr w sterowniku.

 

Ustaw poprawną temperaturę powrotu kotła na 38 C, od tego zacznij, bo jej podniesienie było zachowaniem zupełnie bez sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.