Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kocioł Na Różne Rodzaje Węgla?


ulmus102

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

jestem laikiem w temacie ogrzewania, mam nadzieję, że jakoś naprowadzicie mnie na właściwy trop.

W domu moich rodziców trzeba wymienić stary piec na coś nowszego. Ojciec chce, aby ten piec pozwalał palić dowolne paliwo, bo boi się, że gdy kupi piec na jakiś konkretny rodzaj, to za chwilę okaże się, że jest on najdroższym rodzajem paliwa. Nie jestem w stanie dyskutować z taką filozofią...

Do tej pory ojciec palił w piecu węgiel kamienny, brunatny, oraz drewno.

Niestety środki finansowe są bardzo ograniczone, obawiam się, że najważniejszym kryterium przy doborze pieca będzie jego cena, a nie trwałość.

Dom, który ma być ogrzewany ma ok 150m2, jest nieocieplony. Przez ostatnie zimy temperatura w środku sięgała 15 stopni pomimo palenia sporych ilości węgla.

 

Chciałbym prosić o rozjaśnienie jakie parametry pieca są istotne? Czy istnieje coś takiego jak sprawność pieca i czy producent ją podaje?

Wreszcie jakie piece mają przyzwoity stosunek ceny do jakości?

 

Mój ojciec był w jakimś sklepie i poradzono mu aby kupił piec Keller KEL 411203 20 kW z automatyką i wentylatorem za ok 3200 zł. Czy w przypadku palenia węglem taki wentylator i automatyka ma jakieś znaczenie?

 

 

Będę wdzięczny za wszelką pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wreszcie jakie piece mają przyzwoity stosunek ceny do jakości?

 

Mój ojciec był w jakimś sklepie i poradzono mu aby kupił piec Keller KEL 411203 20 kW z automatyką i wentylatorem za ok 3200 zł. Czy w przypadku palenia węglem taki wentylator i automatyka ma jakieś znaczenie?