Mecenas Opublikowano 19 Kwietnia 2010 #26 Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Jest źle. Nie może być jakiejkolwiek armatury (również i pompy) pomiędzy dnem naczynia a wylotem kotła. Cytuj
uczen Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Autor #27 Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Panie Mecenas, jak wg. pana to powinno być ? bardzo proszę o schemat Cytuj
Mecenas Opublikowano 19 Kwietnia 2010 #28 Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Naczynie włącz pionem BEZPOŚREDNIO z wyjścia kotła. Cytuj
uczen Opublikowano 19 Kwietnia 2010 Autor #29 Opublikowano 19 Kwietnia 2010 no tak :-) oczywista sprawa! tylko, że my przyjmujemy taki układ. czesto nie da się tego zrobić, klient nie będzie rozpierdz... połowę mieszkania żeby dać rurkę na strych... :) Cytuj
Kadafi Opublikowano 20 Kwietnia 2010 #30 Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Robiąc tak jak pisze Mecenas robisz to prawidłowo i dobierając odpowiednie średnice rurek zgodnie z normami. Wszelkie inne wersje są nie zgodne z prawem i należy je określić jako partyzantkę. Czy ludzie są na tyle głupi że nie dociera że nie chodzi tu o wylanie 5 wiader wody na podłogę ale o roz...nie kotła w najlepszym przypadku więc chyba lepiej rozkuć trochę ściany i spać spokojnie. Cytuj
AdamGuitar Opublikowano 20 Kwietnia 2010 #31 Opublikowano 20 Kwietnia 2010 Są tylko dwie możliwości. Albo wykonać podłączenie naczynia zgodnie z norma i przepisami albo zastosować kocioł z zabezpieczeniem termicznym (układ schładzający- wężownica) i zamknąć instalację dodając naczynie przeponowe (zgodnie z nowymi przepisami do 300 kW). Stare instalacje często były grawitacyjne stąd to podłączenie (nieprawidłowe zresztą) . Po zastosowaniu układu pompowego potrzeba zmiany. Cytuj
uczen Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Autor #32 Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Panowie ! :-) wiadomo, że nie zawsze wszystko robi się wg. przepisów a jeśli zrobimy to tak jak na post #25 to też chyba będzie dobre... tu nie mowa o instalacji 300 kw tylko 21 kw domek 160 m2 Cytuj
uczen Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Autor #33 Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Przedstawiam 2 schematy ! SCHEMAT NR. 2 Z MOJEGO DOŚWIADCZENIA ( PRZYKŁADOWO WIDZIAŁEM na żywo 200 KOTŁOWNI NA PALIWA STAŁE NA MOIM TERENIE ) 80 % TAK JEST WYKONANYCH, jak na rysunku nr 2, CZYLI TANIO PROSTO bez ulepszeń!! Zdaje sobię sprawę, że nie jest to zrobine profesjonalnie, ludzie tak niestety to mają zrobione i nic już na to nie poradzę, że jakiś Pan 10 lat temu nie dał rury wzbiorczej do naczynia wyrównawczego. Gdyby taka rura była, daje sobie zawór 4 drogowy i nie było by tego tematu :-) Przyjmujemy opcje, że zostawiam tak jak już jest. stara instalacje to Nr. 2 nowa po przeróbce to nr 1 Klient chciałby mieć większa tep. na zbiornik a mniejszą na instalacje więc temu proponuję taki schemat nr. 1 schemat nr 1 jest zabezpieczenie w przypadku zamknięcia 3 drogowego zaworu, latem zamykając zawór powrót też wszystko zachowuje się OK! Cytuj
pawlostech Opublikowano 21 Kwietnia 2010 #34 Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Nie widziałeś rozerwanego kotła.To tylko statystyka małe jest prawdopodobieństwo że akurat w ciebie trafi piorun. I na pewno mało znasz ludzi którym się to przytrafiło.Jednak co jakiś czas to się zdarza.Po co te wszystkie przepisy ,właśnie po to by wyeliminować zagrożenie do minimum gdy coś pójdzie nie tak. Żałuje że nie zrobiłem kilka zdjęć w kotłowni w której rozerwało kocioł miałowy. Mam kocioł retortowy w którym można zaprogramować by wyłączał się przy zadanej temp. u mnie jest to 80 stopni. Oprócz tego kocioł jest zabezpieczony ogranicznikiem temp. tgz. STB W retorcie jest niewiele paliwa więc po wyłączeniu kotła nie ma możliwości by kotle wzrosła temp. do niebezpiecznej. Mimo to podłączyłem naczynie zgodnie z przepisami dlaczego. Mogę być tym w którego walnie piorun czyli: Coś się popsuje w programatorze jakiś czujnik źle odczyta temp. i kocioł osiągnie temp. powyżej 100 stopni. STB nie zadziała.Zawór bezpieczeństwa się zatnie i nie odprowadzi nadmiaru ciśnienia. I co wtedy? Widocznie za mało widziałeś skoro twierdzisz : CZYLI TANIO PROSTO bez ulepszeń!! Jak mówiłem to tylko statystyka 200 kotłowni mieści się w niej. Użyj wyobraźni gotująca woda przechodzi przez pompkę.Z wirnika pompki pod wpływem temp.robi się kulka odpada i blokuje przepływ dla gotującej się wody.{Fakt autentyczny} Może inwestora przekona to ,że jeżeli nie zrobisz tego zgodnie z przepisami to jeśli rozszczeli mu się nowy kocioł nie uznają mu gwarancji.Mnie to przekonało może bardziej niż to co wcześniej napisałem. Jeśli przeraża cię kucia kup młoto-wiertarkę zaoszczędzisz czasu i sił.Porządne wiertło i po sprawie. Czasem człowiek myśli że te wszystkie przepisy są po to by utrudnić mu życie. Trzeba jednak oddzielić je od tych które mają je ratować. Cytuj
Kadafi Opublikowano 21 Kwietnia 2010 #35 Opublikowano 21 Kwietnia 2010 A może niech zrobi naczynie otwarte w kotłowni + wymiennik płytowy i po sprawie. Cytuj
vernal Opublikowano 21 Kwietnia 2010 #36 Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Ile ten wymiennik kosztuje? Cytuj
Mecenas Opublikowano 21 Kwietnia 2010 #37 Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Zależy od mocy. Ale 20kW można zrobić na wymienniku 20 płytowym, czyli z drugą pompką i naczyniem powiedzmy 1000zł dodatkowo. Cytuj
vernal Opublikowano 21 Kwietnia 2010 #38 Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Aha. To obawiam się, że prędzej Uczeń będzie dziurę w stropach kuł...:) Ale rozwiązanie jakieś jest. Można też zapodać kocioł przystosowany do układu zamkniętego i zapomnieć o tym co na strychu, niech rdzewieje. Cytuj
uczen Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Autor #39 Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Panowie ! :) ja wiem, macie rację ! no ale ja przyjmuje tą wersje, że czasem klient chce coś przerobić, dodać zbiornik cwu, bo kiedyś go nie było. a układ jest taki jaki jest... Pyt. NIE WOLNO MI TEGO MODERNIZOWAĆ BO JAK COŚ SIĘ STANIE TO ... WIADOMO ŻE MAMY TAKIE PRAWO, ŻE KLIENT NIE MOŻE PODPISAĆ NAWET UMOWY NA WŁASNĄ ODP. JEŚLI JEST ZAGROŻENIE ŻYCIA co mam mu pow. nie podejmuje się bo to jest złe ? Ja staram się tu głośno myśleć, jestem młody:/ chce wiedzieć jak wy rozwiązujecie taką sprawę, jednocześnie nie tracąc klienta, który jest, z ograniczonym portfelem Przykładowo mówicie ,, Babo nie zrobię Ci tego bo jak rozwali Ci czaszkę w kotłowni to mnie zamkną '' Cytuj
uczen Opublikowano 21 Kwietnia 2010 Autor #40 Opublikowano 21 Kwietnia 2010 wymiana, opis na fotce Cytuj
Kadafi Opublikowano 22 Kwietnia 2010 #41 Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Lepiej stracić klienta i nie zarobić niż stracić klienta którego nie daj Boże zabije rozrywany kocioł - wtedy masz kłopot i na pewno złą opinie jako instalator (tym bym się mniej przejmował). Po drugie jak pójdzie coś nie tak to jak myślisz do kogo przyjdzie z pretensjami - do ciebie instalatora. Po trzecie musisz stanowczo uświadomić inwestora o konsekwencjach jakie mogą być jak instalacja zostanie przerobiona w niewłaściwy sposób - to może zmięknie. Właściwie jak już coś przerabiać/modernizować to zrobić to z głową bo w innym przypadku to kasa w błoto wyrzucona. Ja jestem amatorem i nigdy nie robiłem c.o. W tym roku "porywam" się na wymianę co, cwu, wod-kan i chcąc się dobrze do tego przygotować zbieram od stycznia niezbędne informacje aby zrobić to tak żeby nie dłubać już przez lata tylko cieszyć się dobrze ( mam nadzieje) wykonaną pracą. Wybór pozostawiam Tobie jak to zrobisz jednocześnie biorąc pod uwagę upatrość Twoją bądz inwestora to nie wien czy rady z tego forum ci pomogą. Życzę powodzenia. Cytuj
pawlostech Opublikowano 22 Kwietnia 2010 #42 Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Spoko uczeń jak to mówi młodzież normalnie żal. Rozumie twoje położenie ale nikt z szanujących się instalatorów nie zaproponuje ci rozwiązania niezgodnego z przepisami i nie oczekuj tego. Rozważ pompkę na powrocie temat był wałkowany może to rozwiąże częściowo twój problem. Miałem taki układ do tej pory ale bez zaworu 3D. Dodałeś zbiornik c.w.u. i możesz być pewien że trzeba uświadomić inwestora palacza, że latem tym kotłem może szybko nagrzać wodę w c.w.u i jak się nie pilnuje kotła zagotować wodę w kotle. Tak właśnie załatwił palacz kocioł miałowy o którym pisałem we wcześniejszych postach. Cytuj
ABBRAX Opublikowano 25 Lipca 2010 #43 Opublikowano 25 Lipca 2010 Koledzy ja jak montuje zbiornik wyrównawczy toprowadze do nego z kotłowni 3 rurki 1-od samego kotła bez zadnych zaworow przelewową 2- powrotna ze zbiornika do kotla ktora montuje na powrocie instalacji 3-przelewową ktora odprowadza nadmiar wody do kanalizacji jesli zaduzo napuscimy wody do instalacji lub gdy bedzie sie bardzo gotowac w kotle Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.