kreciq21 Opublikowano Sobota o 09:55 #76 Opublikowano Sobota o 09:55 Najbardziej absurdalne zapisy do gwarancji przy kotłach, jakie widziałem ma Tekla i Blaze. Cytuj
Damianooo4 Opublikowano Poniedziałek o 13:04 Autor #77 Opublikowano Poniedziałek o 13:04 W dniu 25.04.2025 o 07:12, szpenio napisał(a): @TuptusA gwarancja 10 lat obejmuje wszystko, czy są jakieś wyłączenia ? A ile Ci zwrócą z dotacji ? W dniu 25.04.2025 o 08:38, stonefistt napisał(a): Do autora wątku: Posty pod wątkiem pomogły ? Jaki piec wybrał ? W dniu 25.04.2025 o 20:16, Rons napisał(a): Bardzo rzadko udzielam się na jakimkolwiek forum raczej czytam i staram się wyciągać wnioski z doświadczeń innych. Tym razem zrobię wyjątek być może komuś pomoże w podjęciu decyzji to co napiszę. W styczniu wymieniłem kopciucha na kocioł blaze green 26kW plus 2 bufory po 1000l które izolowałem sam wełną mineralną 15cm z wykończeniem zewnętrznym alufox. To wszystko kosztowało mnie nie mało bo 53 000zł brutto ale obecnie jestem bardzo zadowolony z pracy tej instalacji. Kocioł jest bardzo prosty w obsłudze, rozpala się błyskawicznie, spala wszystko byle byłoby suche, od grubych karp i polan przez spróchniałe sztachety, po zrębki i trot. Ja palę w nim zrębką z własnego rębaka, do kotła wchodzi 5 wiaderek 20l zrębki i trochę grubszego drzewa na spód. Taki zasyp nagrzewa mi cały pierwszy bufor do 80 stopni a drugi do 70 stopni góra, 40 dół bez odbioru na instalację. Osobiście polecam każdemu bo ja na chwilę obecną nie widzę w nim żadnych wad oprócz ceny która niestety nie jest mała... Załączam zdjęcie kotłowni oraz zrębki którą palę w kotle... Jaki Pan ma metraż w domu, podłogowe czy grzejniki a jak tak to jakie Na ile wystarcza 1 napalenie w piecu? Cytuj
kreciq21 Opublikowano Poniedziałek o 18:14 #78 Opublikowano Poniedziałek o 18:14 W dniu 25.04.2025 o 20:16, Rons napisał(a): Taki zasyp nagrzewa mi cały pierwszy bufor do 80 stopni a drugi do 70 stopni góra, 40 dół bez odbioru na instalację. 1000l od 40 do 80 stopni to 45,5kWh energii. Plus 300l od 40 do 70 stopni to 10,5kWh. Razem 56kWh. Załóżmy, że masz 6 grzejników, każdy oddaje 2kW. W takim układzie, wystarczy energii na 4,5h grzania. Zakładając, że jest 11 pętli podłogówki i każda oddaje 800W, to energii wystarczy na 6h20min. grzania. Nie pytaj zatem, na ile komuś to wystarczy, tylko policz, ile energii zgromadzisz i ile energii zużywasz. Po podzieleniu, otrzymasz czas. Cytuj
Rons Opublikowano Poniedziałek o 20:06 #79 Opublikowano Poniedziałek o 20:06 7 godzin temu, Damianooo4 napisał(a): Jaki Pan ma metraż w domu, podłogowe czy grzejniki a jak tak to jakie Na ile wystarcza 1 napalenie w piecu? Dom piętrowy z lat osiemdziesiątych typu kostka ok 180 m2, średnio ocieplony. Ogrzewanie mieszane 50/50, grzejniki aluminiowe oraz ogrzewanie podłogowe. Podczas większych mrozów paliłem rano i wieczorem jak było na plusie to raz na 24h. Cytuj
szpenio Opublikowano 22 godziny temu #80 Opublikowano 22 godziny temu Też mam takiego klocka do ogrzania i według moich przewidywań, bufor 2 tys. litrów, który od nowego sezonu podłączę ma sprawić, że będę palił raz na dobę, jak na plusie, to krócej, a jak mrozy, to dłużej. Nie mam zamiaru dwa razy rozpalać, co najwyżej będzie mały spadek temperatury. Skoro do tej pory domownicy dali radę tolerować 19÷24⁰C, to nic się nie stanie, jak we mrozy będzie 20÷23⁰C . Dopóki nie ocieplę dobrze domu, to z bufora pożytek będzie taki sobie 🙂 częstotliwość rozpalania bez zmian, ale będzie można łatwiej zapanować nad temperaturą w domu. 1 Cytuj
Tuptus Opublikowano 21 godzin temu #81 Opublikowano 21 godzin temu Przy buforze zmieni się na pewno to że nie będzie takich wahań temperatury w domu i z czasem się przekonasz/nauczysz/wypraktykujesz, że nie trzeba puszczać więcej jak 55° na grzejniki, a nawet i mniej ( to zależy też od temperatury zewnętrznej ). U mnie po zainstalowaniu buforów to od listopada nigdy więcej nie poszło jak 48° w grzejniki ( no dwie doby było -16° to dmuchałem 52° i dwa palenia na dobę ale nie na 100% ). A tak to średnia 44-46 max 48°, ale szło stale od 5⁰⁰ do 23⁰⁰ a w nocy sterownik rozłączał grzanie to temp spadała z 23° do 21,5°. Przypomnę tylko że chałupa lata 70 przed termomodernizacją 170m² grzane, a całkowita 210m². Teraz po zimie mam apetyt na jeszcze jeden bufor, ale z miejscem trochę słabo. Cytuj
Piecuch19 Opublikowano 19 godzin temu #82 Opublikowano 19 godzin temu 2 godziny temu, szpenio napisał(a): częstotliwość rozpalania bez zmian, ale będzie można łatwiej zapanować nad temperaturą w domu. Głowice termostatyczne załóż i będziesz miał komfort w rożnych pomieszczeniach bez bufora. Dla mnie to nie komfort jeśli jest puszczona jednakowa temperatura na wszystkie pomieszczenia ( łazienka, sypialnia, korytarz). 1 Cytuj
PioBin Opublikowano 15 godzin temu #83 Opublikowano 15 godzin temu (edytowane) 4 godziny temu, Piecuch19 napisał(a): Dla mnie to nie komfort jeśli jest puszczona jednakowa temperatura na wszystkie pomieszczenia Praktycznie zawsze jest puszczana ta sama temperatura na wszystkie pomieszczenia - albo bezposrednio z kotla wrzatek albo podmieszana na zaworach 3/4d, sprzeglach itp. - mniejsza adekwatna do temperatury zewnetrznej. W obu przypadkach maja byc glowice lub regulatory w pomieszczeniach aby ustawiac indywidualnie tyle ile chcesz i kiedy chcesz. Kotly zasypowe nie maja modulacji mocy (co najwyzej mozna je zdusic jakimis miarkownikami) wiec bufory sa koniecznoscia. Edytowane 15 godzin temu przez PioBin 1 1 Cytuj
kreciq21 Opublikowano 13 godzin temu #84 Opublikowano 13 godzin temu 8 godzin temu, Tuptus napisał(a): Teraz po zimie mam apetyt na jeszcze jeden bufor, ale z miejscem trochę słabo. Mogę się poświecić i możesz u mnie wstawić 😁 A tak poważnie, to zaczynam budować swój bufor. Cytuj
Piecuch19 Opublikowano 10 godzin temu #85 Opublikowano 10 godzin temu 4 godziny temu, PioBin napisał(a): Kotly zasypowe nie maja modulacji mocy (co najwyzej mozna je zdusic jakimis miarkownikami) wiec bufory sa koniecznoscia. Mają, mają. A ten "jakiś miarkownik" jeśli całkiem się nie zamyka to moduluje moc. Tylko w nieprzewymiarowanych kotłach - takich dopasowanych do zapotrzebowania. Nie mam bufora przy kotle zasypowym i temperatury w pomieszczeniach mam ustawione indywidualne jakie chcę i kiedy chcę. W dopasowanym mocą do zapotrzebowania kotle nie widzę konieczności posiadania bufora. 1 1 Cytuj
PioBin Opublikowano 9 godzin temu #86 Opublikowano 9 godzin temu Zdusic powietrze to nie to samo co modulowac moca. Nie bez powodu brak modulacji w kotlach zasypowych i w dokumentach informacja o pracy wylacznie ze zbiornikiem akumulacyjnym. Kotla bez modulacji nie dopasujesz do instalacji czyli odbioru ciepla, poniewaz jest inne gdy srednia na zewnatrz to +10C inne gdy 0C inne gdy -10C inne gdy grzejesz CWU. 1 Cytuj
kreciq21 Opublikowano 9 godzin temu #87 Opublikowano 9 godzin temu Jak niby można modulować moc, jak ani temperatura na ruszcie się nie zmienia, ani wielkość rusztu, ani ilość paliwa jednocześnie spalanego? Jak przymknie się dopływ powietrza, to niespalone gazy pójdą w eter. Więc co to za modulacja? Cytuj
szpenio Opublikowano 6 godzin temu #88 Opublikowano 6 godzin temu (edytowane) 6 godzin temu, kreciq21 napisał(a): (...)A tak poważnie, to zaczynam budować swój bufor. Ja też, niby zacząłem rok temu, ale dopiero teraz coś się ruszy. Jak będzie już coś konkretnego to nie omieszkam pospamować fotami i opisem w którymś temacie na forum 🙂 Z uwagi na wąskie kręte schody do kotłowni, kocioł musiałem dobrać do rozmiaru okienka 104x70 cm. MPM DS18 Wood wszedł na płask w specjalnym kojcu, żeby go nie uszkodzić, więc sami widzicie. że jedyna opcja z buforem, to pospawać w środku w kotłowni. Wygiąłem na giętarce z arkusza blachy 4mm takie dwa elementy w kształcie dużego ceownika, które po zespawaniu i dodaniu dennic utworzą kostkę 134x100x150(wysokość), co daje pojemność około 2000 litrów. Przeciwległe ściany bufora będą dodatkowo spięte od środka prętami, aby ciśnienie nie wyginało ich, coś podobnego jak kotwy pomiędzy płaszczami kotła. Bufor dam maksymalnie pod sufit, aby tylko ocieplenie się zmieścilo i pomimo, że będzie pompka, to i tak dam grube rury 6/4 cala, aby była też opcja grawitacji, bo dół bufora bedzie pół metra powyżej powrotu wody do kotła. @Piecuch19 Bez bufora, to męka z tym paleniem, nawet jak dopasujesz kocioł do budynku, dasz głowice termostatyczne, to przyjdzie taki moment w cieplejsze dni, że na przykład po 3-4 godzinach nie ma już gdzie tego ciepła upchnąć, głowice nie puszczają, modulacjj w dół już brakuje i lada moment kocioł się zagotuje. Można oczywiście zdusić kocioł, ale wtedy kupa smrodu, a nie czyste spalanie. Edytowane 6 godzin temu przez szpenio Cytuj
kreciq21 Opublikowano 6 godzin temu #89 Opublikowano 6 godzin temu Ja jestem na etapie pomiarów i sporządzania wyceny. Ciekawostka, w okolicznej hurtowni blacha jest połowę tańsza, niż znaleziona w odmętach internetu. Robię z blachy 2mm, walec. 23 minuty temu, szpenio napisał(a): że jedyna opcja z buforem, to pospawać w środku w kotłowni. Ja robię modułowo i w piwnicy go poskręcam. Muszę robić tak, aby za lat kilka można było ten bufor wyjąć (chcę budować nową chałupę). Dlatego też miałem dylemat o wymianie kotła. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.