kazik Opublikowano 19 Stycznia 2010 #26 Opublikowano 19 Stycznia 2010 A tu KWKD w szczegółach, Defie, ja sobie w slipach chodzę, bo w swoim KWK drewna za dużo dokładłem i muszę chatę wietrzyć mimo mrozu. A tu jak SE klikniesz to zobaczysz KWKD w całej krasie. Popsułeś mi głowę bo miałem go kupić. https://forum.info-ogrzewanie.pl/index.php?...p;hl=KWKD+userg Pozdrawiam Kazik od Czarnolasu Cytuj
emus Opublikowano 19 Stycznia 2010 #27 Opublikowano 19 Stycznia 2010 Popsułeś mi głowę bo miałem go kupić. I bardzo dobrze, bo 22 kW to za dużo na twój dom, a 15 kW to chyba jednak za mało. Kupuj HEF-a 18 kW bo czytałeś na forum opinię i zamontuj jeszcze w tym sezonie grzewczym Cytuj
def Opublikowano 19 Stycznia 2010 #28 Opublikowano 19 Stycznia 2010 Popsułeś mi głowę bo miałem go kupić. Więcej optymizmu i cierpliwości. Jeszcze moje wnioski nie zostały "przyklepane" a więc nie mamy pewności czy słusznie kombinuję? Jeśli nasza (forumowa) elita zaakceptuje propozycje lub wniesie kolejne, można go kupić i natychmiast przerobić lub na własny użytek zlecić wykonanie pokątnie własnego modelu. To nie jest zabronione. Może ja źle obsługuję to CUDO myśli technicznej ? Mam nadzieję, że dyskusja dopiero się rozwinie. Ja jeszcze bym kilka "drobiazgów" poprawił i chciał podyskutować o innych zasypowych konstrukcjach. Odmawiam producentowi moralnego prawa do korzystania z moich sugestii (jeśli są dobre, czego jeszcze nie ustaliliśmy). Pienkova z Pragi miała siedem nocników, a jak przyszło co do czego to sie na schodach ....... Kłaniam się def Cytuj
emus Opublikowano 19 Stycznia 2010 #29 Opublikowano 19 Stycznia 2010 1. Proponowałbym taki wymiennik jak w moim kotle. Droga spalin w takim wymienniku jest bardzo długa i jest zdecydowanie łatwiejszy do czyszczenia niż Twoje wymienniki. 5b. Boki komory na ostatnich około 10 cm przed paleniskiem (rusztami) muszą się zwężać ponieważ gdyby cała szerokość komory (bez proponowanego mojego zwężenia) "wchodziła" na ruszta to moc kotła byłaby bardzo duża. Postaram się wykonać zdjęcie jak w moim kotle jest zrobione to zwężanie komory. Cytuj
def Opublikowano 20 Stycznia 2010 #30 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Odmawiam producentowi moralnego prawa do korzystania z moich sugestii def I stało się , właśnie popełniłem przedwczesny wy..wylew... jeszcze wszystko w polu a ja już się nadymam.... def Cytuj
ramzeus Opublikowano 20 Stycznia 2010 Autor #31 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Witam. Widzę, że dyskusja się rozwija. W miarę czytania i rozmyślania przyszły mi do głowy jeszcze dwa pomysły. 1. konstrukcja znana od dawna tylko zamontowany palnik pionowy zamiast poziomego. Szamot także na bokach komory spalania - coś podobnego jak na fotce u kolegi emus. Płaszcz wodny do połowy komory załadowczej. 2. Troszkę inna konstrukcja wymiennika. Nie ma kierunku spalin ku dołowi. Łatwiejsze zapalanie, nie potrzebna klapa skracająca drogę spalin, palnik poziomy. Szamot i płaszcz wodny jak wyżej Zależy mi na tym aby komora załadowcza miała minimum 60 cm wysokości. Byłaby wtedy możliwość załadunku od góry klocków długości 50 cm. Mniej cięcia drewna. Tak więc wymiennik płomieniówkowy w poziomie w moim przypadku odpada. Drzwiczki załadowcze od czoła kotła też nie głupia rzecz. Na czerwono powietrze wtórne, na żółto szamot. Jakie są wasze opinie. Które rozwiązanie byście wybrali? emus Jaka jest u ciebie szczelina pomiędzy wymiennikami i jak grube są płyty wymiennika Cytuj
def Opublikowano 20 Stycznia 2010 #32 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Kłaniam się. W Twojej propozycji komora zasypu to 1/2 całości kotła. Druga połowa to wymiennik z pionową tylko możliwością czyszczenia. Jeśli przyjmiesz moją propozycję to kto Ci zabroni zrobić komorę głęboką na 60cm i podobnej długości płomieniówki? W Twojej drugiej wersji ciepło i ogień będą zaginać się zaraz za pierwszą grodzią, reszta pionowych grodzi będzie dość leniwie odbierać ciepło. Turburatory i deflektory stosuje się celem szykanowania (zmuszania ciepła do wirowania) żeby maksymalnie odbierać ciepło. W drugiej wersji ciepło uniesie się do góry i tam "ślizgając się" po suficie wymiennika pójdą do czopucha ? Tego chcesz? def Cytuj
waldikol Opublikowano 20 Stycznia 2010 #33 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Witam z 5 lat temu chciałem wykonać kocioł samemu . miał to być spawany wymiennik a boki postawione z cegły szamotowej ocieplony watą szklaną i obrobiony blachą Niestety nie zdążyłem zebrać materiału na wykonanie ,a pękł mi stary kocioł funkcjonował 14 lat, ze względu że zbliżał się sezon zimowy musiałem zakupić drugi kocioł. Teraz właśnie przeczytałem wątek o kotle i znowu naszło żeby skończyć dzieło zaczęte 5 lat temu. Co sądzicie o takim projekcie. kocio_.bmp Cytuj
def Opublikowano 20 Stycznia 2010 #34 Opublikowano 20 Stycznia 2010 i znowu naszło żeby skończyć dzieło zaczęte 5 lat temu. Co sądzicie o takim projekcie. .................. Moim zdaniem jest to rozwiązanie zbieżne z moimi założeniami. Widzę problem czyszczenia i nie jest zaznaczone napowietrzanie wtórnym powietrzem. Ekspertem ceramiczno- stalowej konstrukcji jest kolega HESO Konstrukcja zębca jest zwarta (bardzo podobna do mojego pierwszego własnej konstrukcji i dlatego też go kupiłem) ale wymaga "moich" poprawek dla zasypowego i bardzo udanych poprawek zrobionych przez TOMKA KRAKERSS'a. na kocioł z podajnikiem Pozostaję na razie przy swojej opinii. RAMZEUS spróbuj proszę namalować moje poprawki na schemacie zębca. Weź pod uwagę 60- 70 cm głębokość komory. Kocioł może być cały nieco węższy, do granic jakie wyznaczą Ci zakupione drzwiczki. Przewężenie komory do rusztów przez kolegę EMUS popieram. ............. def Cytuj
ramzeus Opublikowano 20 Stycznia 2010 Autor #35 Opublikowano 20 Stycznia 2010 def Napisz w skrócie które poprawki mam namieść bardzo dużo tego zamieściłeś. Konstrukcja zębca mnie nie urządza. Nawet przy komorze załadowcze 70 cm nie włożę tam klocków 50 cm. Musiało by mieć palenisko 60 cm aby je położyć na płasko to jednak odpada. Pozostaje mi tylko załadunek od góry i dodatkowe drzwiczki od przodu. Też myślę, że zostanę przy konstrukcji z pionowym palnikiem. Teraz muszę dograć szczegóły. Jak narysuję to wstawię projekt. Cytuj
ramzeus Opublikowano 20 Stycznia 2010 Autor #36 Opublikowano 20 Stycznia 2010 waldikol Widziałem kiedyś coś takiego. Gdyby tylko nie brak miejsca w kotłowni taki kocioł bym zrobił dla siebie. Niestety wyczystki są z tyłu kotła a ja nie mogę mieć kociołka dłuższego jak 1oo cm już po zamontowaniu. Jeśli jednak masz miejsce na odsunięcie się od ściany to polecam. Możesz zrobić załadunek od góry i z przodu. Sorki nie zaznaczyłem na schemacie powietrza wtórnego a powinienem. Cytuj
waldikol Opublikowano 20 Stycznia 2010 #37 Opublikowano 20 Stycznia 2010 to była konstrukcja z przed 5 lat teraz trochę chce zrobić trochę inaczej no przydało by się zrobić wejście na podajnik tłokowy .Może kiedyś miał będzie w dostępnej cenie będzie można zamontować . Cały wymiennik będzie zrobiony z dosyć grubej blachy 8 mm (taką kiedyś kupiłem) No i teraz problem na jakie wymiary pociąć tą blachę powierzchnia grzania 180 m2 domu okna plastiki ocieplenie ścian 5 cm styropianu i zabudować szamotem w 6 cm czy 12 cm kocio__1.bmp Cytuj
ramzeus Opublikowano 20 Stycznia 2010 Autor #38 Opublikowano 20 Stycznia 2010 @waldikol Potrzebujesz jakieś 16-18 KW. Przed cięciem musisz policzyć wymiary ale wcześniej trzeba wiedzieć co chce się budować. Cegła raczej 6cm. Cytuj
emus Opublikowano 20 Stycznia 2010 #39 Opublikowano 20 Stycznia 2010 Poprawiłem rysunek aby pokazywał jak wygląda wymiennik w moim kotle. Zwróćcie uwagę, że tam gdzie spaliny płyną w dół robi się przeciwprądowa wymiana ciepła. Tak jak pisałem klapa skracająca drogę spalin jest niepotrzebna emusJaka jest u ciebie szczelina pomiędzy wymiennikami i jak grube są płyty wymiennika Jak kocioł wygaszę do czyszczenia to zmierzę Cytuj
def Opublikowano 21 Stycznia 2010 #40 Opublikowano 21 Stycznia 2010 Sie mata.... Czy widzicie to co ja? ........ w miejscu najwyższych temperatur widzę "okno" do czyszczenia pionowych grodzi... W drugim schemacie widzę podawanie wtórnego powietrza gdy już jest "po herbacie" . Uważam, że wtórne powietrze należy mieszać z destylatami przed a nie za palnikiem ??? Przeanalizujcie pracę "lutlampy" lub obejrzyjcie na "youtube" temat "wood gas" i te śmieszne, bo z puszek po kukurydzy i groszku, kochery . Optymalnie dla dolniaków, należy za grodzią stworzyć komorę (komóreczkę?) do mieszania spalin z powietrzem wtórnym i przepuścić przez palnik lub palniki. Gdzie jest HESO? Ona nas powinien poprawić, Jemu uwierzę jeśli coś skrytykuje... "Za naszych czasów" niczego nie było i należało sobie coś "skombinować". Dzisiaj wszystkiego można dostać; najłatwiej cholery, więc jeśli coś robić samemu to tylko inaczej , lepiej. Samoróbka nie będzie ładniejsza, ale musi być łatwiejsza w obsłudze, dawać lepsze wyniki. Każdym innym przypadku należy zaniechać i czas poświęcić żonie lub "gołym babom" Wasz dyplomowany sużący def Cytuj
Marcin33 Opublikowano 21 Stycznia 2010 #41 Opublikowano 21 Stycznia 2010 Witam Emus pozwoliłem sobie zmodyfikować nieco Twój rysunek. Nie znam się na piecach, ale oglądałem samoróbkę o podobnej konstrukcji jak na rysunku, z komina wogóle nie było widać dymu. Pozdrawiam Marcin Cytuj
bodzio12 Opublikowano 21 Stycznia 2010 #42 Opublikowano 21 Stycznia 2010 Witam. Rozważ dołożenie jeszcze jednej przegrody.Z tym że,przegrody powinny być połączone ze ścianką górną jak i dolna kotła.Wyczystki mógłbyś umiejscowić na jednej z bocznych ścianek: na górze i na dole.Tak mam i jest dobrze.W przypadku zainteresowania służę dalszymi informacjami. Pozdrawiam Bodzio12. Cytuj
ramzeus Opublikowano 21 Stycznia 2010 Autor #43 Opublikowano 21 Stycznia 2010 @bodzio12 Jak możesz to wstaw schemacik swojego kociołka. Myślę że jest kilka osób zainteresowanych. Cytuj
bodzio12 Opublikowano 21 Stycznia 2010 #44 Opublikowano 21 Stycznia 2010 Napisz jak mam to zrobić ponieważ przeczytałeś dziewiczego posta z mojej strony.A już czuję własne palce. Pozdrawiam Bodzio12. Cytuj
ramzeus Opublikowano 21 Stycznia 2010 Autor #45 Opublikowano 21 Stycznia 2010 albo naszkicuj w jakimś programie albo na kartce i zeskanuj bądź zrób fotkę i wstaw plik. Cytuj
ramzeus Opublikowano 21 Stycznia 2010 Autor #46 Opublikowano 21 Stycznia 2010 @marcin33 Pomysł całkiem fajny tylko że pierwsza przegroda musiałaby mieć jakieś 12-15 cm. Chyba za dużo wody by w kotle było. Cytuj
bodzio12 Opublikowano 21 Stycznia 2010 #47 Opublikowano 21 Stycznia 2010 Ramzeus. Jutro postaram się w jakis sposób to przedstawić. Przy okazji informuję Ciebie i ewentualnie innych Sz.F. że w swoim kotle spalam głównie drewno. Pozdrawiam Bodzio 12. Cytuj
gtoni Opublikowano 21 Stycznia 2010 #48 Opublikowano 21 Stycznia 2010 Czesc, dokladam jeszcze swoje 3 grosze: 1. Przegrody powinny byc ustawione w roznych odleglosciach. Pierwsza szeroko nastepne coraz weziej - spaliny oddajac cieplo ochladzaja sie i zmniejszaja objetosc. 2. Przejscie z sciany do czopucha polokragle lub stozkowe, nie na kant ! Z moich doswiadczen z Dakonem tam w pierwszej kolejnosci odklada sie sadza - wszedzie jeszcze jako-tako a tam juz wisi pierscien zaslaniajacy wlot. Cala ta konstrukcja coraz bardziej przypomina mi mojego Dakona, moze wescie go na wzor do dalszej dyskusji ? Powodzenia - gtoni Cytuj
gtoni Opublikowano 21 Stycznia 2010 #49 Opublikowano 21 Stycznia 2010 Czesc ! Jeszcze raz dokladam 3 grosze: Po godzinnym zastanowieniu sie i jeszcze raz przeczytaniu wontka stwierdzam, moim skromnym zdaniem: Poco wywazac otwarte drzwi i malpowac innych - ja bym pospawal prostopadloscienna skrzynie z pionowymi plomieniowkami w ukladzie 3 ciagowym, - i po robocie ! Caly kociol wymurowal bym z cegiel /nawet oblozyl kaflami/ ,komore zasypowa, szamotowe palenisko i cala obudowe. Wstawil do tego ten wymiennik i po robocie. To ma wielka zalete, mozna eksperymentowac, poprawiac itp. Kotly fabryczne z "musu" sa cale z blachy bo to latwiej zaprojektowac, calosc jest w "kupie" i u klienta nic sie nie robi, ale to ma wiele wad i ograniczen. Pozdrawiam - gtoni Cytuj
ramzeus Opublikowano 21 Stycznia 2010 Autor #50 Opublikowano 21 Stycznia 2010 gtoni Jak możesz to wstaw przekrój twojego Dakona. Coś nie mogę dzisiaj spać więc wymyśliłem coś takiego. Wydaje mi się niezły pomysł. Zastanawiam się nad powietrzem wtórnym czy tam gdzie na rysunku czy wyżej. Co wy na to? Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.