endriu331 Opublikowano 15 Grudnia 2009 #1 Opublikowano 15 Grudnia 2009 Witam . Mam problem z jednym grzejnikiem panelowym długości 120 wys 80 1 Grzeje od góry jakies 20cm dół zimny odpływ zimny,pompka na 1 biegu 2 pompka grudfos na 3ce grzejnik cały zimny Zasilanie i powrót gorące 3 pompka na 1 ce wszystkie grzejniki zakrecone grzejnik grzeje tylko u góry 4 Pompka na 1 ce podłaczyłem grzejnik krzyżowo zasilanie u góry z prawej strony .powrót u dołu z lewej ,grzeje góra i jeden lewy bok od góry 5 Próbowałem kręcic na kryzach górnych i dolnych i bez zmian 6 Odpowietrzałem i nic 7 zdjełem grzejnik założyłem inny panelowy 80 /80 góra grzeje mocno i trochę ciepleszy jest i dół Zabrakło mi juz opcji co mam dalej zrobić????? Instalację mam 1.5 cala od pieca do rozgałezień W mieszkaniu 3/4 i 1/2cal Domek jednorodzinny parterowy 5szt grzejników panelowych i jeden łazienkowy.Piec w pomieszceniu osobnym poza domem 5m od mieszkania.Prosze o jakies porady z góry dziekuje. Co robic gzdie jest problem piec nowy pierwszy sezon ........ Cytuj
Gość mak Opublikowano 16 Grudnia 2009 #2 Opublikowano 16 Grudnia 2009 Twoje zdjęcia pokazują jak nie powinno się wykonywać instalacji CO. Kocioł na paliwo stałe w układzie zamkniętym!!!,z naczyniem przeponowym!, bez wężownicy schładzającej!, instalatorowi niestety wydawało się że wszystkie rozumy zjadł. Masz raczej małą "bombę" a nie kotłownię! Poza tym tak wykonanej instalacji nie da się odpowietrzyć (grupa bezpieczeństwa z odpowietrznikiem poniżej rury zasilającej CO. Najprostrza rada brzmi: Wezwij instalatora aby wykonał instalację zgodnie z obowiązującymi przepisami i wymogami producenta kotła!!! Na stronie producenta znajdziesz schemat prawidłowo wykonanej instalacji. Pamiętaj że eksploatacja twojej instalacji może być niebezpieczna!!! http://per-eko.pl/?schemat-ideowy-instalac...rzewacza-cwu,62 Cytuj
2old Opublikowano 16 Grudnia 2009 #3 Opublikowano 16 Grudnia 2009 Fakt. Groteskowo wygląda zawór różnicowy w takim układzie instalacji... Parę lat temu w "Rynku instalacyjnym" opublikowano zdjęcie takiej kotłowni po eksplozji kotła. Jedynym całym fragmentem była wisząca na ścianie, podobnie jak tu, nienaruszona grupa bezpieczeństwa... Radzę jak najszybciej doprowadzić kotłownię do porządku. Jak mawiał mój profesor: "instalacja ma prawo nie działać, ale nie ma prawa wybuchnąć". To nie są żarty. Cytuj
AdamGuitar Opublikowano 16 Grudnia 2009 #4 Opublikowano 16 Grudnia 2009 Bez odpowietrzenia ani rusz. Poza tym bezpieczeństwo. Cytuj
Mecenas Opublikowano 16 Grudnia 2009 #5 Opublikowano 16 Grudnia 2009 Twoje zdjęcia pokazują jak nie powinno się wykonywać instalacji CO Do tego jeszcze jeden z większych kretynizmów - wylot zaworu bezpieczeńtwa oblewający wrzątkiem nieszczęśliwego palacza, który próbuje wygasić kocioł :D Cytuj
2old Opublikowano 16 Grudnia 2009 #6 Opublikowano 16 Grudnia 2009 Fakt. Z tym, że przy takim umiejscowieniu zaworu bezpieczeństwa, mieszanka parowo - wodna najpierw "otworzy" kocioł, a do zaworu w ogóle nie zdąży dotrzeć.... Załączam zdjęcia z takiej kotłowni po eksplozji - zmieszczone w artykule p. Drążkiewicza w "Rynek Instalacyjny" 12/2004. Mimo marnej jakości skanu można się zorientować w skutkach takiego wykonawstwa... Cytuj
sorier Opublikowano 16 Grudnia 2009 #7 Opublikowano 16 Grudnia 2009 Ładne kwiatki :D Mam problem z jednym grzejnikiem panelowym długości 120 wys 80... 2 pompka grudfos na 3ce grzejnik cały zimny Zasilanie i powrót gorące... Jeżeli zasilanie i powrót grzejnika są gorące, a grzejnik zimny to nie może być nic innego jak zapowietrzenie. To że z odpowietrznika wylatuje tylko woda nie świadczy o tym, że wewnątrz grzejnika nie ma powietrza. Cytuj
LordFalcon Opublikowano 16 Grudnia 2009 #8 Opublikowano 16 Grudnia 2009 Piec w pomieszceniu osobnym poza domem 5m od mieszkania.Prosze o jakies porady z góry dziekuje. Co robic gzdie jest problempiec nowy pierwszy sezon ........ To, że instalacja w tym osobnym domku może spowodować, że ten domek przestanie istnieć to już wiesz... A co do grzejnika, to spróbuj go odpowietrzyć przy zakręconym zaworze na zasilaniu przez odpowietrznik... jak powietrza nie będzie to spróbuj jeszcze przez śrubunek przy zasilaniu grzejnika. Cytuj
MałyMiki Opublikowano 16 Grudnia 2009 #9 Opublikowano 16 Grudnia 2009 miałem taki sam przypadek jak kolega. Pomogło ustawienie grzejników na NEUTRAL i wszystko wróciło do normy. Mogę się mylić ale przypadek miałęm taki sam Cytuj
endriu331 Opublikowano 17 Grudnia 2009 Autor #10 Opublikowano 17 Grudnia 2009 Bez odpowietrzenia ani rusz. Poza tym bezpieczeństwo. czyli tak 1 naczynie wzbiorcze zamkniete zamienic na otwrte 2 to naczynie i zawór bezpieczeństwa ma byc wyżej od rury zasilajacej która wychodzi zpieca prosze o jeszce jakies rady ponieważ jak już wezwę eksperta to chciałbym miac jakaś wiedze żeby mi nie wciskał kitu. Cytuj
Gość mak Opublikowano 17 Grudnia 2009 #11 Opublikowano 17 Grudnia 2009 czyli tak1 naczynie wzbiorcze zamkniete zamienic na otwrte 2 to naczynie i zawór bezpieczeństwa ma byc wyżej od rury zasilajacej która wychodzi zpieca prosze o jeszce jakies rady ponieważ jak już wezwę eksperta to chciałbym miac jakaś wiedze żeby mi nie wciskał kitu. Jeżeli zostanie prawidłowo zamontowane otwarte naczynie wzbiorcze (na forum znajdziesz wszystkie informacje jak prawidłowo powinno być zamontowane) całą grupe bezpieczeństwa możesz wyrzucić, otwarte naczynie odpowietrzy układ i zabezpieczy kocioł. Pokazałeś tylko zdjęcia kotłowni być może na samej instalacji grzewczej też potrzebne będą dodatkowe odpowietrzniki, ale tego nikt ci bez obejrzenia instalacji nie powie. Powinieneś uważnie przeczytać gwarancję producenta kotła, i załączony do instrukcji sposób montażu. Aby zachować gwarancję na kocioł zamontowany musi być zgodnie z zawartymi tam wymogami (ochrona przed niską temperaturą powrotu) Cytuj
LordFalcon Opublikowano 17 Grudnia 2009 #12 Opublikowano 17 Grudnia 2009 Ja to bym widział tak: Tylko trzeba sobie dodać ew. jeszcze zawór do tankowania układu. No i dorysować te wkoło pompy... Jak coś to ludzie poprawcie jeszcze :D Cytuj
endriu331 Opublikowano 18 Grudnia 2009 Autor #13 Opublikowano 18 Grudnia 2009 Bardzo dziekuje za odpowiedz po pytam jeszcze tu i tam i biegiem do przeróbki bo zimno jak cholera i stres na głowie . Cytuj
endriu331 Opublikowano 18 Grudnia 2009 Autor #14 Opublikowano 18 Grudnia 2009 Acha to czarne kółeczko to jaki to zawór ? i czy nie muszę juz zakładac zaworu kulowego i robic całego tego obejścia? Cytuj
endriu331 Opublikowano 18 Grudnia 2009 Autor #15 Opublikowano 18 Grudnia 2009 Witam .Mam problem z jednym grzejnikiem panelowym długości 120 wys 80 1 Grzeje od góry jakies 20cm dół zimny odpływ zimny,pompka na 1 biegu 2 pompka grudfos na 3ce grzejnik cały zimny Zasilanie i powrót gorące 3 pompka na 1 ce wszystkie grzejniki zakrecone grzejnik grzeje tylko u góry 4 Pompka na 1 ce podłaczyłem grzejnik krzyżowo zasilanie u góry z prawej strony .powrót u dołu z lewej ,grzeje góra i jeden lewy bok od góry 5 Próbowałem kręcic na kryzach górnych i dolnych i bez zmian 6 Odpowietrzałem i nic 7 zdjełem grzejnik założyłem inny panelowy 80 /80 góra grzeje mocno i trochę ciepleszy jest i dół Zabrakło mi juz opcji co mam dalej zrobić????? Instalację mam 1.5 cala od pieca do rozgałezień W mieszkaniu 3/4 i 1/2cal Domek jednorodzinny parterowy 5szt grzejników panelowych i jeden łazienkowy.Piec w pomieszceniu osobnym poza domem 5m od mieszkania.Prosze o jakies porady z góry dziekuje. Co robic gzdie jest problem piec nowy pierwszy sezon ........ A jak by tak zrobić czy to by było ok Cytuj
2old Opublikowano 18 Grudnia 2009 #16 Opublikowano 18 Grudnia 2009 Ja to bym widział tak: Tylko trzeba sobie dodać ew. jeszcze zawór do tankowania układu. No i dorysować te wkoło pompy... Jak coś to ludzie poprawcie jeszcze :) Z uwagi na wspomniane na początku problemy z zapowietrzaniem, radzę na poziomym odcinku zasilania nad kotłem dołożyć separator powietrza. Będzie to z korzyścią dla grzejników stalowych , które w otwartej instalacji nie powinny pracować. Naczynko wzbiorcze jak najwyżej, a i to może się okazać za mało na poprawną pracę układu c.o. . Rozważyć można też zostawienie układu zamkniętego, uzupełnionego o system schładzający kotła, zawór bezpieczeństwa 2 bary dn 3/4' BEZPOŚREDNIO na kotle. Właściwe odpowietrzenie i w tym wypadku niezbędne. Ale to chyba nie na możliwości tego majstra... Zawór kulowy (różnicowy) można spokojnie wyrzucić, a zastosować sugerowany przez LordFalcona zawór 4-ro drogowy. Tylko czy kocioł ma dopuszczenie na ma 2 bary? - wątpię . Na wszelki wypadek załączam szkic kotłowni w układzie zamkniętym . Dodatkowoschemat zabezpieczenia termicznego kotła SYR 5067 też, bo na zdjęciu się nie zmieścił. Warunek: instalacja wodociągowa zasilana z wodociągu a nie z hydroforu. Pozostała armatura zgodnie ze zdrowym rozsądkiem... Podsumowując: Albo należy układ przerobić na otwarty, ale problemy z zapowietrzaniem i poprawną pracą układu prawdopodobnie pozostaną - za to będzie bezpiecznie, choć grzejniki stalowe stracą gwarancję; albo modernizacja na układ zamknięty - drożej , bezpieczniej (jeśli jest zasilanie z wodociągu), grzejniki będą miały gwarancję, ale straci ją prawdopodobnie kocioł, bo nie ma dopuszczenia do 2 bar. Optymalnym rozwiązaniem byłoby zostawienie kotła na układzie otwartym, wstawienie wymiennika ciepła i instalacja na układzie zamkniętym. I wilk syty i owca cała, ale kieszeń dziurawa.... Łączenie współczesnych instalacji c.o. z kotłami na paliwo stałe nie jest takie łatwe, tanie i bezpieczne.... Pozdrawiam P.S gdyby była potrzeba wyjaśnienia trzeciego wariantu (wymiennik) proszę o hasło. Cytuj
broker Opublikowano 28 Września 2010 #17 Opublikowano 28 Września 2010 Podłączę się do tematu. Musiałem wymienić jeden grzejnik na panelowy i po zamontowaniu okazało się, że grzeje tylko od połowy w górę. Dokładnie wygląda to tak, że na samej górze jest gorący, a im dalej w dół, tym zimniejszy. Grzejnik był odpowietrzany, spuściłem nawet chyba z litr wody przez odpowietrznik, ale nic nie pomogło. Zawór termostatyczny ustawiony na 5. Rurka zasilająca gorąca, a powrót zaledwie letni. Nigdy nie miałem grzejników panelowych w domu, ale wydaje mi się, że powinien grzać równomiernie na górze i na dole <_< Instalacja ma pompę obiegową, próbowałem ustawiać wszystkie biegi, ale nic to nie daje. Cytuj
ramzeus Opublikowano 28 Września 2010 #18 Opublikowano 28 Września 2010 Zawór termostatyczny (nie głowica) ma jeszcze regulację wstępną. Może tam jest przykręcone. Odkręć głowicę i zobacz. Cytuj
broker Opublikowano 28 Września 2010 #19 Opublikowano 28 Września 2010 Odkręciłem i jest tam ustawione na "5". Cytuj
AdamGuitar Opublikowano 29 Września 2010 #20 Opublikowano 29 Września 2010 1.Po zdjęciu głowicy też tylko połowa grzeje? 2.Czy reszta instalacji (grzejniki) jest wyregulowana (nastawy wstępne)? 3.Czy w pomieszczeniu jest zadana temperatura? Cytuj
fuhmen Opublikowano 30 Września 2010 #21 Opublikowano 30 Września 2010 Może masz zawór na powrocie grzejnika i może nie jest odkręcony na pełne otwarcie, lub też miałem taki przypadek u klienta w zaworzę powrotnym było nazbierane resztki pakuł od uszczelniania gwintów, musiałbyś jednak odkręcić grzejnik i zdemontować zawory z rurek aby mieć pewność że nic nie blokuje. Cytuj
broker Opublikowano 2 Października 2010 #22 Opublikowano 2 Października 2010 1. Tak grzejnik jest letni na dole. 2. Reszta instalacji to bardzo stare grzejniki ze zwykłymi zaworami. 3. Nie bardzo. W innych pomieszczeniach 20-21 st., a tam gdzie nowy grzejnik ok. 18 stopni. Zrobiłem mały eksperyment. Przed rozpaleniem w kotle zakręciłem nowy grzejnik i jeden stary. Po rozgrzaniu wody w instalacji, odkręciłem jednocześnie oba grzejniki i badałem organoleptycznie rurki od powrotu. W starym grzejniku po ok. dwóch minutach, powrót był już mocno ciepły, natomiast w nowym musiałem czekać na to jakieś 8-10 minut. Wygląda na to, że jest bardzo wolny przepływ wody w grzejniku panelowym. Dodam, że zawór na powrocie też jest otwarty maksymalnie. Cytuj
ramzeus Opublikowano 4 Października 2010 #23 Opublikowano 4 Października 2010 Jeżeli resztę instalacji masz na zwykłych zaworach a tylko w tym masz zawór termostatyczny to będzie trudno ten problem wyeliminować. Albo poprzykręcaj wszystkie inne grzejniki albo zmień zawór termostatyczny na zwykły kulowy o pełnym przepływie. Jak mawia mój znajomy hydraulik "woda głupia nie jest i tam idzie gdzie ma lżej" a właśnie zawory z głowicami mają zmniejszony przepływ. Całość działa bez problemu jeżeli na wszystkich grzejnikach są zawory termostatyczne lub odpowiednie poprzyklęcane. Cytuj
sorier Opublikowano 4 Października 2010 #24 Opublikowano 4 Października 2010 ...Wygląda na to, że jest bardzo wolny przepływ wody w grzejniku panelowym. . . No i sam sobie odpowiedziałeś. Masz zbyt mały przepływ przez ten grzejnik. Zrób jak radzi ramzeus, pozakręcaj zawory na grzejnikach które grzeją bardziej. Cytuj
AdamGuitar Opublikowano 4 Października 2010 #25 Opublikowano 4 Października 2010 Bez regulacji całej instalacji ani rusz. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.