Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam 

Kocioł Atmos DC25S. Komin około 10mb z mocnym ciągiem. Przy rozpalaniu temp na spalinach około 300⁰C. Gdy wentylator przestanie wyciągać temp około 160-180⁰C. Więc trochę za dużo.

W laddomacie wkladka 72⁰C. Na kotle ustawiam okolo 84-86⁰C.

Więcej na moich ustawieniach pociągnąć nie chce. Górny pręt wyciągnięty około 1 cm. Widać drugą kreskę na precie.

Dolny pręt około 5 mm wysunięty. Wtedy ładne i duże płomienie.

Gdy dolny wcisnę to temp na spalinach spadnie okolo 20⁰C ale płomień jest bardziej czerwony niż żółty.

Co zrobić, żeby obniżyć temp na spalinach.

Dodam filmiki instalacji aby ktoś zetknął jak to wygląda. Powroty z co i cwu mam źle wpięte bo między bufory i laddomat. Na zasilania ktoś musi zerknąć fachowym okiem

Edytowane przez Ryszard
Dodano prefiks
Opublikowano

160-180 nie až tak za dužo.Plomien jest liepiej miec krotszy,czysty jak gazowy.Probnul bym to powietrze mniej do gory i wiecej na dopalanie dolne.

Opublikowano (edytowane)
W dniu 10.12.2021 o 22:25, Emtecc napisał:

Gdy dolny wcisnę to temp na spalinach spadnie okolo 20⁰C ale płomień jest bardziej czerwony niż żółty.

Ty musisz tak ustawić kocioł z pp i pw by spaliny były jak największe bo wtedy jest najefektywniejsze spalanie,czyścić częściej wymiennik i faktycznie zamontować rck,choć przy pracy na wentylatorze nie wiele da ,pw wyciągnij bardziej by był biały lub słomkowy płomień ale najpierw zmniejsz pp tak na 5mm i później do niego doreguluj pw ,to powinno zmniejszyć trochę ilość gazu do spalania i przez to też temp spalin,ale pamiętaj do ustawionego już powietrza pierwotnego górnym prętem tak regulujesz pow wtórne by spaliny były jak największe,temp spalin zmniejszysz efektywnie tylko pp lub grubszym opałem

Edytowane przez maronka
Opublikowano

Ja u siebie w sobotę zrobiłem nawiew i założyłem RCK do Atmosa, bo przy wietrze to strasznie się źle paliło. Teraz regulator ładnie działa. Ale dalej wydaje mi się że za bardzo się to hajcuje czy jest ok?

https://streamable.com/pedy8t

Opublikowano

@Emtecc jeśli komin z cegły to super, daj mu pożyć i nie wykończ niską temperaturą.

Na poddaszu u córki gdy komin dostaje 180 - 200 na czopuchu to można powiedzieć, że jest mu dobrze i nie alarmuje przykrym zapachem w pokoju, że jest mu zbyt zimno.

Straty w opale niewielkie, a głowa spokojna, że z kominem wszystko OK 👍

  • Zgadzam się 1
Opublikowano (edytowane)

@gruchaaWg mnie za dużo pow pierwotnego ale też masz mało drewna w komorze ,jakby było więcej może by tak się fest nie paliło jak na ognisku ,tylko bardziej gazowało,wciśnij trochę pręt górny od pp i zobacz czy będzie lepiej ,masz wersję dc s z tego co zauważyłem ,a tam pp podawane jest w górnej części komory i idzie przez cały zasyp i go rozpala cały ,może właśnie zmniejszenie pp do jakiegoś tam minimum by poprawiło to szybkie spalanie

Edytowane przez maronka
  • Zgadzam się 1
Opublikowano

@maronkaA mam jeszcze pytanie odnośnie instalacji. To jest prosta instalacja bez bufora ponieważ głównie grzeję gazem a Atmosem od czasu do czasu. Jest zawór 4d, pompa na zasilaniu za zaworem i pompka na powrocie za zaworem. I teraz pytanie kiedy dana pompka ma się włączać? Pompa na zasilaniu jest sterowana regulatorem z pokrętłem, a ta na powrocie termostatem przylgowym. 

Opublikowano (edytowane)

Sorki ale nie wiem ,może równocześnie ,w sumie jak masz na zasilaniu to po co na powrocie ,lub odwrotnie jak na powrocie to po co na zasilaniu, 4d służy za ochronę powrotu jak nie dasz mu dużej nastawy na instalację ,czyli ta na powrocie to chyba tylko by obieg poprawić,czyli razem,kolega sambor by ci pewnie to porzadnie wytłumaczył

Edytowane przez maronka
Opublikowano

Pompki chodza mi rownolegle ponad temp.kotla 35°.Ochrona powrotu ustawiona na wentyle rozgrzeje caly kociol z pompka kotlowa i pozwoli wentyl otwara i rozgrzewa instalacji.Po rozgrzaniu przymknie do utrzymawania i praca pompki kotlowej zapewnia stabilny powrot i pracu kotla.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Czyli rozumiem jedna jest kotłowa ,druga do instalacji tak?

Opublikowano

Ja tak mam właśnie zrobione. I się też zastanawiam po co ta pompka na powrocie jest założona. 

Opublikowano

Tak.jedna miesza obieg kotla i druga CO.Pompka powrotu potrzebna do stabilizacji obiegu kotlowego,gdy jej brak,przeplyw malego obiegu niestabilny, temp.kotla niestabilna.Z pompka to szmiga milo.

  • Lubię to 1
Opublikowano

tak

Opublikowano

Ważne jest także ustawienie miarownika ciągu i klapki puszczającej PP do kotła. Jeśli jest źle ustawiona klapka to albo kocioł bedzie sie dusił i trudno nabierał temp albo bedzie palił się bez kontroli po osiągnięciu zadanej temp na termostacie kotłowy.(gdy klapka za bardzo otwarta)

Niech ktoś obeznany napisze dokładnie jak ustawić miarownik ciągu do zadanej temperatury.

Opublikowano (edytowane)

Jak na kotle jest jakaś temperatura załóżmy 60 ale to jest obojętne,to taką samą ustawiamy na miarkowniku i tak ustawiamy otwarcie klapki by była 5mm przed całkowitym zamknięciem i po tym nastawiamy żądaną temperaturę,wg mnie 90,ale w atmosie jest jeszcze to fabryczne otwarcie ,tak zwana stała szczelina fabryczna ,ja osobiście bym to wyeliminował ,po prostu u mnie miarkownik przy 90 na kotle i 90 na miarkowniku miały jeszcze 5mm  do całkowitego odcięcia pp miarkownikiem co zapobiegło by zagotowaniu kotła,np przy ostrych wiatrach,a termostat kotłowy ustawiłbym na 80 wyłączanie dmuchawy ,a po wypaleniu 70

Edytowane przez maronka
Opublikowano (edytowane)

U siebie mam ustawione tak, że po osiągnięciu temp. roboczej klapka się opiera na śrubie ograniczającej otwarcie, szczelina ma około 4mm przy dolnej krawędzi. Temp. spalin przy tym wynosi 220-240 stopni Celsjusza w zależności od wyczyszczenia wymiennika. Laddomat z wkładką 83 stopnie. Większe otwarcie miarkownika daje temperaturę do 300 stopni na czopuchu w moim przypadku. Dopiero przy stabilnej temperaturze spalin ustawiłem pw i pp, tj pw na maks wyciągnięte, pp w okolicach pierwszej kreski. Wentylator wyłącza się po przekroczeniu 90 stopni, u mnie w zasadzie dopiero jak bufor jest prawie pełen. Paląc bez wentylatora mam spaliny na poziomie 160-180 stopni czyli mniej więcej tak jak podaje instrukcja, niemniej jednak przez zawirowywacze ciąg jest na tyle mały, że nie pali się za ciekawie. 

Dodatkowo w lecie zamontowałem rck i obsługa kotła z nim jest dużo łatwiejsza.

Chcąc palić bez wentylatora ustawienie miarkownika i pp powinno być zdecydowanie większe.

Edytowane przez mcjszt
Opublikowano (edytowane)

Czyli ty nastawiłeś się na pracę na dmuchawie co przy buforze jest słuszne ,moje nastawy teoretycznie są lepsze do pracy bez bufora,coby miarkownik przejął część pracy zamiast dmuchawy ,nie wiem tylko jak z czystością takiego spalania ,jak u kumpla paliłem w dcs 22kw to wyłączyłem mu dmuchawę i fajnie spalał bez dymu na drobnej kostce sosnowej,ale kumpel ma dobry komin,przy słabym cugu lub w tych wersjach z wymiennikiem rurowym to pewnie bez wentylatora kiszka jest i dymówa z komina,nie wiem czy już tu tego nie pisałem że błędem tych kotłów z prostym sterowaniem jest brak możliwości regulowania obrotów-mocy dmuchawy ,na pewno byłoby to tanie rozwiązanie (trzeci potencjometr) a dałoby dużo dobrego ,jak sądzicie? dmuchawa na mniejszych obrotach nie wyłaby aż tak bardzo i nie robiła takich przeciągów i zmniejszyłoby to trochę moc kotła ,nie zawsze potrzebną i wydłużyłoby to czas spalania wsadu ,przydatne przy braku bufora,choć ten bufor to i tak obowiązek,więc pewnie przez to nie ma takiego rozwiązania choć w tych bogatszych sterownikach jest automatyczna i pewnie manualna regulacja obrotów,więc można ale za odpowiednią kasę niestety 

Edytowane przez maronka
Opublikowano (edytowane)

Ja ustawiałem tak jak w instrukcji. Rozpaliłem do 80, miarkownik na 80 i łańcuszek tak żeby było kilka mm przerwy między dystansem a oparciem.

I teraz wg. instrukcji termostat kotłowy 5 stopni mniej niż miarkownik. To pokrętło ma zakres min 80 stopni max 90. Czyli obecnie mam np. pokrętło na minimum, miarkownik na 85 stopni. Temperatura dobija na 80, wentylator się wyłącza. Pali się kilka minut na naturalnym ciągu powiedzmy do 85 stopni, temp potem spada i wentylator się znowu załącza. 

Fakt regulacja obrotów wentylatora by się przydała.

 

Ja na tym pręcie PP nie widzę żądnej podziałki albo ślepy jestem. 

Edytowane przez gruchaa
Opublikowano

sam sobie natnij brzeszczotem co 1mm na przykład, i później będziesz wiedział przy ilu było najlepiej

Opublikowano

W Atmosach powietrze pierwotne jest połączone z powietrzem wtórnym, pierwotne odpowiedzialne jest za moc kotła  istnieją 2 opcje regulacji tego kotła w przypadku podstawowej wersji wentylator kręci się na maxsa i w zależności od rodzaju palącego się drewna tzn miękkie lub twarde grube lub cieńsze 5-7 cm nastawy powietrza pierwotnego powinny oscylować cięgno do końca i cofnąć ok 7 mm w przypadku powietrza wtórnego to w zależności od rodzaju drewna albo powietrze wtórne na maksa albo szczelnia + 10 mm w przypadku twardego drewna bardzo dobrze to widać na analizatorze spalin jak się zachowuje sytuacja idealnym rozwiązaniem jest system lambda check + belimo które odpowiada za dopasowanie tlenu w spalinach na poziomie 6,5% spalanie najbardziej idealne + pomiar temperatury w dolnej komorze które w DCxxS nie powinno przekraczać 650 stopni w naszych warunkach świadomość obsługi kotłów sprowadza się do nastaw żeby się paliło i nie kopciło nikt nie podchodzi do tego w sposób profesjonalny a tak powinno się do tego zabrać  na zachodzie to standard u nas fanaberie i pasje palacza ale do sedna, mamy w Polsce mądre głowy, które stworzyły sterownik do Holzgazu który daje możliwość sterowania prędkością wentylatora w przypadku uproszczonej wersji jest to dobry sposób na ograniczenie temperatury spalin istnieje serwo do atmosa które przymyka powietrze dla układu po przekroczeniu temperatury 230 niezależnie od klapki termostatu FRstopnie takie rozwiązanie jest standardowo montowane w kotłach przeznaczonych na rynek  Niemiecki można z powodzeniem dokupić i zamontować. Osobiście uważam że najważniejsze aby prawidłowo zapalić ten kocioł co w brew pozorom jest filozofią większość pali szybko, a niewielka liczba osób rozpala do wyżarzenia wkładu rozpałowego a następnie później układa możliwie najszczelniej jak się tylko da w górnej komorze na rozżarzone wcześniej drewno tak rozpalony kocioł zakładając że ładujemy większe polana 12-15 cm pali się w temperaturze 230 stopnie dla zainteresowanych mogę podesłać link z pracy takiego kotła. 

Jeśli nazbyt mocno zdławisz powietrze pierwotne i nie skorygujesz powietrza wtórnego zawędzisz komorę załadowcza stosunek musi być dla PP i PW w odpowiedniej proporcji a ta uzależniona jest do rodzaju palącego się wsadu  

Opublikowano

Wygodny zestaw lambdasondy dzialajacy jest od braggera i w fajnej cenie.Mam 2gi sezon na podajniku,tam dziala w wspolpracy z sterownikom,ale do fajnego ustawienia pp i pw w kotlu recznego ladowania jest to isto super.Polecam,jestem zadowolnym.

Opublikowano

@KacperHG chętnie zobaczę jak działa taki kocioł. 

Fakt, atmos bardzo uszczuplił sterownie kotłami na HG

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.