Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,
Od paru tygodni mam w domu kocioł Defro Eco Lux 20kw. Sterownik k1pv4 ma zadana 60stopni w trybie pompy równoległe (miałem włączony PID jak i bez PID) Jak już osiągnie temperaturę 60 stopni to po chwili wchodzi w nadzór i przebija ponad 80 stopni. Jeśli temperatura w regulatorze pokojowym SALUS spadnie poniżej 21stopni to puszcza cała ciepła wodę na grzejnik. Temperatura spadnie do 40stopmi następnie ją podgrzewa i puszcza i tak w kółko, dopóki  temperatura na sterowniku pokojowym nie osiągnie ponad 21 stopni. 
Próbowałem zmieniać temperaturę zadana zaworu i efekt wciąż ten sam (aktualnie jest 30stopni). Nie wiem dlaczego są takie skoki temperatury, wykres cały poszarpany. 
Jest zamontowany siłownik zawór mieszający 4d, do ustawienia tego zaworu był fachowiec. 

Moje nastawy:
SERWIS
Minimalna praca podajnika 1sek
Maksymalna praca podajnika 4sek
Min praca pod 50sek
Maks przerwa pod 85sek
Min wentylator roboczy 17
Max wentylator roboczy 28
Min obroty 430
Max obroty 990

NADZÓR przy 70% mocy kotła:
Czas podawania 3sek
Czas podawania 11min
Czas pracy wentylatora 5sek
Czas przerwy wentylatora 5min
Siła nadmuchu 35bieg

Edytowane przez Ryszard
Dodano prefiks
Opublikowano

Przywróć ustawienia fabryczne i zmniejsz moc kotła. Co Wy macie z tymi sterownikami pokojowymi. One do ekogroszku się nie nadają. Jak już to dedykowany, który steruje zaworem mieszającym.

Masz włączoną ochronę powrotu? Masz pompę kotłowa? 

Opublikowano

Nic nie wiadomo o instalacji, i to ona jest przyczyną a nie ustawienia. Sterownik po dogrzaniu pomieszczenia wyłącza pompę i temperatura rośnie. Albo założysz pompę kotłową albo wyłącz sterownik pokojowy, innej opcji nie ma. Już to na forum ktoś miał to samo .

Opublikowano

Mało co z tych zdjęć wynika, w poprzek, do góry nogami, no bez jaj. Pytanie podstawowe, czy jest pompa kotłowa. Tz pompa na nitce powrotnej z zaworu czterodrogowego do pieca- powrót ?

Druga sprawa czy dobrze podłączony siłownik zaworu. Jest 100%kiedy tem przebita a ponadto włączona i ochrona powrotu, przy tej opcji to powinien być zamknięty na 70 -90%. Bo wtedy priorytetem dla sterownika jest ten powrotu a nie temperatura za zaworem na grzejniki. Przejdź do praca ręczna, zawór, zamykanie ,odmulanie i sprawdź sobie czy kierunki są właściwe. Jeżeli nie zamień przewody na przyłączu siłownika.

Opublikowano (edytowane)

Co wy macie z tymi pompami kotłowymi. Od kiedy to jest lekarstwo na wzrost temp spoczynkowej kotła?Jeżeli temp na powrocie w miare ok i w kotle sucho to ta pompa potrzebna jest jak goździk do kożucha.

Wracając do tematu i problemu.

2 godziny temu, lolek01 napisał:

Jeśli temperatura w regulatorze pokojowym SALUS spadnie poniżej 21stopni to puszcza cała ciepła wodę na grzejnik

Tu jest problem. Pompa obiegowa ma pracować cały czas. Wyłączanie pompy od termostatu to destabilizacja pracy układu. Kocioł w podtrzymaniu się przegrzewa. A jak pompa sie załączy to zimna woda z układu zalewa kocioł i wszystko staje na głowie. Kocioł leci z temp na pyska zawór late w te i we wte jak głupi.

W przypadku osiągnięcia temp w domu ten salus powinien dać sygnał do sterownika. A ten ma kilka opcji. Albo przymknie zawór i obniży temp obiegu o kilka stopni do powrotu sygnału niedogrzania albo będzie sterował temp za zaworem proporcjonalnie.

Weż instrukcję stera i przeczytaj ją ze zrozumieniem od dechy do dechy. I zaizoluj te rury. Niedość, że w kotłowni grzeje sam kocioł to zafundowałeś sobie potężny grzejnik w postaci gołych rur. Który grzeje kotłownię zamiast domu.

Edytowane przez Outsider
Opublikowano

Outsider, nie neguje twojej wiedzy ale mówię że swojego doświadczenia. Przy zaworze czterodrogowy twierdzę że pompa kotłowa to konieczność i nie ma co zaklinać rzeczywistości. Grzeje w ten sam sposób sterownik pokojowy, po dogrzaniu pomieszczenia wyłącza pompę c.o. i pompa stoi do czasu spadku temperatury w mieszkaniu o zadana histerezę. Może to potrwać i co wtedy...? Co byś doradził ? a temperatura rośnie i tak do alarmu. A prz pompie kotłowej pracującej non stop następuje mieszanie wody , kocioł dogrzany, temperatura zadana stoi jak drut, palę w PID . Sterowniki też posiadam TECHa kotła i pokojowy. Więc przestań negować to co jest sprawdzone. 

No dodatek na kaloryferach zawory termostatyczne !

Opublikowano

Nie przestanę negować bo to totalna pomyłka. Nic nie zastąpi stabilnej pracy kotła i obiegu. Tym bardziej pompa kotłowa. Też miałem kiedyś układ oparty na Techu i wiem jak to działa. Pokojowy zgłaszał dogrzanie, to wtedy mieszacz obniżał temp za zaworem o kilka stopni. Przy stałej pracy pompy układ grzał dalej lecz słabiej. Odłączanie pompy od termostaty to gaz, hamulec, gaz, hamulec. W żadnym urządzeniu czy układzie technicznym taki tryb pracy nie jest ani ekonomiczny ani trwały dla zastosowanej techniki.

Opublikowano

Przepraszam za odwrócone zdjęcia ale nie potrafię ich odwrócić😬 Niestety nie mam pompy na powrocie. Co trzeba zrobić aby pompa chodziła przez cały czas? Dokładnie zalewa kocioł zimna woda dlatego temperatura spada o 20stopni. Z tego co zauważyłem zawór jest otwarty na 100% lub zamknięty.

Rury zaizoluje, tylko nie miałem, czasu bo wciąż walczę ze sterownikiem. Może musze jakieś ustawienia zmienić zaworu mieszającego?

 

Opublikowano

Podaj jakie masz nastawy zaworu mieszającego. Czy załączona jest pogodówka. I przypomnę, przeczytaj instrukcje sterownika.

https://sterownikitech.pl/img/products_files/defro/instrukcja_DEFRO_K1Pv4.pdf

Strona 16. Ustawienia zaworów podaj parametry od 1 do 6.

W sumie pominąłem jedną ważną kwestię. Masz sterownik salus. Czyli dwustanowy. I w takim przypadku nie ma możliwości regulacji pracy zaworu. Musiałbyś się zaopatrzyć w sterownik Techa z komunikacją RS. Instrukcja strona 18.

Opublikowano

Outsider. Odpowiem mieszacz czyli jak mniemam siłownik zaworu u mnie cały czas utrzymuje zadaną temperaturę. Pompa kotłowa ma jeszcze jedną zaletę że mam dogrzany powrót w każdej sytuacji i nie muszę włączać ochrony powrotu ponieważ różnica pomiędzy temperaturą na kotle a temperaturą powrotu wynosi od 4-7 stopni, powtarzam zawsze . Więc nie przekonasz mnie , nawet powołując się na wcześniejsze doświadczenia. Co do oszczędności też na plus i to duży. Więc aby zakończyć tą polemikę proponuje niech każdy zostanie przy swojej racji a autor tematu najlepiej niech skonsultuje proponowane rozwiązania z miejscowym kumatym hydraulikiem.

Opublikowano

Zamiast pompy kotłowej wystarczy wstawić 3 zamiast 4 D. Efekt podobny.

Opublikowano

Odłącz salusa i wyłącz ochronę powrotu. Zaworem steruj pogodowo.

Opublikowano

Nie mam załączonej pogodówki. 

Typ zaworu - zawór CO

Ochrona powrotu - załączona

Kontrola temperatury - 20sek

Czas otwarcia - 60sek

Skok jednostkowy - 2procent

Minimalne otwarcie 5procent

Opublikowano

Wyłącz ochronę powrotu. Ile razy można pisać. Dlaczego nie masz w łączonej pogodówki, przecież czujnik zewnętrzny powinieneś mieć w komplecie.

Sprawdź jeszcze czas otwarcia zaworu.

Opublikowano

Kolego @lolek01jak nie ma krótkiego obiegu to dupa z wyłączania pompy od termostatu , może być tak że po dłuższej pracy w podtrzymaniu u góry  kotła będzie woda gorąca a na dole chłodna i kocioł zacznie się pocić .

Opublikowano
20 minut temu, gersik napisał:

Wyłącz ochronę powrotu. Ile razy można pisać. Dlaczego nie masz w łączonej pogodówki, przecież czujnik zewnętrzny powinieneś mieć w komplecie.

Sprawdź jeszcze czas otwarcia zaworu.

Tak jak napisałem Czas otwarcia - 60sek. 

Opublikowano (edytowane)
37 minut temu, lolek01 napisał:

Nie mam załączonej pogodówki. 

Typ zaworu - zawór CO

Ochrona powrotu - załączona

Kontrola temperatury - 20sek

Czas otwarcia - 60sek

Skok jednostkowy - 2procent

Minimalne otwarcie 5procent

załaczyć pogodówkę i ustawić krzywą grzewczą, wyłączyć tego salusa, żeby nie sterował pompą CO, ustawić otpowiednio termostaty na grzejnikach, ochronę powrotu wyłączyć, kontrola temperatury to powiedzmy 60 sek, bo pewnie zawór lata w prawo i lewo, Sprawdź czas otwarcia w istrukcji siłownika. Z reguły jest to 120, 140 sek, skok jednostkowy ustaw np 5 %. minimalne otwarcie zależne jest od instalacji, ja miałem 15%. Sprawdź w menu sterownika czy jest coś takiego jak nieczułość zaworu. Z reguły wystarczy ustawić dwa stopnie , inaczej siłownik będzie non stop pracował. Może być, że dla Defro tech predefiniował jakąś wartość i nie ma możliwości jej zmiany.

Edytowane przez Outsider
Opublikowano

Siłowniki Afriso mają raczej 120 s otwarcia.

Opublikowano

Kolega chyba nie jarzy. Ma pewnie ustawione 60 a ten Afriso jak piszesz ma 120. I jeżeli tak jest to Kolega musi zmienić wartość w sterze.

3 godziny temu, lolek01 napisał:

Defro Eco Lux 20kw

A że tak zapytam. Na 160 m ocieplonego domu to większych kotłów już nie było? Nie licząc CWU to w największy mróz 12 kW to aż nadto. Za duży kocioł to strata opału. Obstawiam min 20% Żeby taki kocioł działał najekonomiczniej musi pracować na mocy nominalnej. I zhajcowałby wtedy 70 kg węgla na dobę.

Opublikowano (edytowane)
13 minut temu, Outsider napisał:

Kolega chyba nie jarzy. Ma pewnie ustawione 60 a ten Afriso jak piszesz ma 120. I jeżeli tak jest to Kolega musi zmienić wartość w sterze.

Jarze, jarze. Wcześniej poprosiłeś o ustawienia zaworu więc napisałem ustawienia. 

Edytowane przez lolek01
Opublikowano

Ok ustawienia. Ale potrzebna jest wartość czasu otwarcia z instrukcji siłownika. I ta właśnie wartość musi być wpisana w sterowniku kotła.

Opublikowano

Niestety w sterowniku nie ma lub nie mogę znaleść. W instrukcji też nie widzę 🤔

Opublikowano
8 godzin temu, lolek01 napisał:

Niestety w sterowniku nie ma lub nie mogę znaleść. W instrukcji też nie widzę 🤔

Jest już trochę późno a jutro do pracy. Jutro dalej będę walczył....

Opublikowano
10 godzin temu, Outsider napisał:

Kolega chyba nie jarzy. Ma pewnie ustawione 60 a ten Afriso jak piszesz ma 120. I jeżeli tak jest to Kolega musi zmienić wartość w sterze.

A że tak zapytam. Na 160 m ocieplonego domu to większych kotłów już nie było? Nie licząc CWU to w największy mróz 12 kW to aż nadto. Za duży kocioł to strata opału. Obstawiam min 20% Żeby taki kocioł działał najekonomiczniej musi pracować na mocy nominalnej. I zhajcowałby wtedy 70 kg węgla na dobę.

Wrócę do Pana postu i odpowiadając na pytanie dlaczego 20kw otóż dlatego, że planuje wyremontować i ogrzać piwnicę. W samej piwnicy jest ok 35m2, nie licząc kotłowni. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.