Skocz do zawartości

radekrp90

Forumowicz
  • Liczba zawartości

    77
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1 Neutralny

O radekrp90

  • Tytuł
    Rozkręca się

O sobie

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Lokalizacja
    Tczew

Informacje o ogrzewaniu

  • Co ogrzewam?
    Budunek "kostka" parter + 2 pietra (~250 m2).
    Ocieplenie 20 cm styropian.
  • Kocioł
    Defro Duo Uni 20 kW + K1@K1PRv3(soft+EGT+przepł.) - opał: pellet drzewny

Ostatnie wizyty

858 wyświetleń profilu
  1. Witam, potrzebuję informacji czego można użyć jako płyty izolacyjnej mocowanej w otworze na przeciw podajnika. Oryginalnie jest tam chyba szamot ale niestety mój się posypał przy demontażu (póki co sklejony). Szamot nie jest chyba izolatorem i stąd pytanie czego tam użyć? Przy okazji zna ktoś dokładny wymiar tej płyty, bo nawet serwis nie wie, a nie chce jej znów demontować bo się całkiem rozpadnie. Z góry dzięki za info.
  2. Widzę, że wczorajszy post się albo nie dodał albo został usunięty. Zdecydowano się kupić kocioł f-y Defro EkoPell. Czy to dobry wybór - nie mnie oceniać, mam nadzieję że sterownik w nim będzie lepszy niż w moim przypadku :D Ogólnie jednak zastanawia mnie skąd niektórzy kupują (bo kupują) kotły niższych klas. Na "słupa" z ukrainy? :D
  3. Bez kombinacji zamówiono Defro EkoPell jeśli nie przekręciłem nazwy ;) Może da się w nim zawiesić jakiś ruszt.
  4. Czyli jak się ma stary kocioł to spawać póki jest do czego, a sterownik lutować póki widać płytkę :D BTW na jakiej zasadzie są w sprzedaży kotły na eksport. Zwykły śmiertelnik kupi taki kocioł? Może być na PW.
  5. To, że ich nie ma to wiem i rozumiem. Moje pytanie polega na tym czy w jakimkolwiek da się dołożyć taki ruszt we własnym zakresie bez ingerencji w konstrukcję kotła oraz czy da się to uruchomić w sterowniku (Plum chyba taką opcję, sterowniki Techa chyba już nie?).
  6. Przeszukałem forum ale nie znalazłem nic co by mnie satysfakcjonowało. Czy w sprzedaży jest jakiś porządny kocioł o mocy około 12-15 kW, do którego można dołożyć ewentualny ruszt do spalania drewna? Z ofert do jakich dzwoniliśmy nikt nie mówi o nawet możliwości dokupienia ale pytanie czy nowe kotły są całkowicie pozbawione elementów montażowych czy może jest to kwestia przepisów zakazujących sprzedaży takich elementów? Przykładowo starsze kotły Defro EkoPell lub Kostrzew Twin Bio miały ruszt w zestawie, nowsze modele nie mają kompletnie ale nie wiem czy jest tam opcja aby je dołożyć? Pytanie czy są obecnie jakiekolwiek kotły peletowe zdolne do takiej pracy? PS_1: Nie nie zmieniam kotła, szukam dla znajomego. PS_2: Pomijam tu sam sens spalania na ruszcie, jego ekonomiczność, ekologiczność i wszelaką upierdliwość - nie poruszajmy więc tej kwestii ;)
  7. @SnurqNapisał przecież, żę jest po gwarancji. @kowal323Z moich perypetii sugeruję na początek wymianę niebieskiego kondensatora MKP, a najlepiej wszystko co jest na płytce (trzy kondensatory elektrolityczne po lewej, niebieski przy wyjściach oraz jeden mały żółty przy transformatorze).
  8. @szala18 Wymień tak jak ja to zrobiłem - wszystkie kondensatory jakie tam są wewnątrz na Wima/Panasonic/Nichicon i będzie spokój na rok/dwa. Całość umyć w IPA, styki zabezpieczyć wazeliną techniczną i powinno śmigać. Prawda jest taka, że tam powinny być elementy przemysłowe, a nie użytkowe. Jak patrzyłem w noty katalogowe elementów żaden z nich (poza tranzystorami) nie jest przeznaczony do pracy 24/7 (a tak przecież pracuje kocioł CO!), więc o czym my mówimy. Sterowniki SKZP też oglądałem i jak dla mnie wyglądają one równie prowizorycznie. Fakt ładne i funkcjonalne menu mają ale niech to nie mydli nam oczu. To obok prawdziwej automatyki nawet nie leżało (patrz sterowniki Danfossa czy ABB).
  9. Należy tylko pamiętać, że dodając radiator należy zapewnić mu styk z PCB. W innym wypadku sterownik traci możliwość kontroli temperatury (czujnik NTC jest na rewersie PCB pod Mosfetem).
  10. Tam nie ma czego analizować, bo PCB (po stronie wykonawczej) jest proste jak drut. Wprawdzie już prawie rok temu chciałem zrobić schemat ale na chęciach się zakończyło. Póki co działa to nie dotykam i nie rozbieram aby zrobić nowe zdjęcia PCB - po sezonie przysiądę. Tak czy inaczej dobrze byłoby dać większe kondensatory na gałęzi odpowiedzialnej za zasilanie przekaźników i dać jakąś separację zasilania układów cyfrowych i układów załączanych przekaźnikiem. Ewentualnie dodatkowe przewody prądowe pomiędzy bezpiecznikiem, a przekaźnikami (coś w rodzaju zwory) ale to i tak nie spowoduje raczej uniknięcia spadków napięcia, które są zwyczajnie kiepsko filtrowane przez zasilacz sekcji cyfrowej.
  11. @audilhr Problem jest taki, że jeśli ktoś ma całą instalację przygotowaną pod Defro/Techa to szkoda wywalać inne urządzenia tylko dla jednego sterownika. Ja mam wprawdzie tylko sterownik pokojowy ale póki on działa (a też tani nie jest) nie chcę tego ruszać.
  12. Pytanie było dawno, więc może już znalazłeś - ja dodałem to w tym poście: Przy okazji, bo już raz o to pytałem. Jak to jest z zamiennością oprogramowania pomiędzy sterownikami Defro i innych firm ale produkowanymi przez Techa? Są kompatybilne? Ma ktoś możliwość zrobienia fotek PCB sterownika V4 oraz jakieś zdjęcie mikrokontrolera by się przydało. Kolejna sprawa - ktoś próbował rozpracować samo oprogramowanie? Może jest ktoś z serwisu/producenta kto ma dostęp do tzw. kodu źródłowego? Interesuje mnie obsługa z panelu pokojowego funkcji "pelletowych" - t.j. rozpalanie/wygaszanie z poziomu sterownika pokojowego.
  13. @161os037 Problem jest taki, że jeśli ktoś ma całą instalację przygotowaną pod Defro/Techa to szkoda wywalać inne urządzenia tylko dla jednego sterownika. Fakt jakość wykonania sterowników Techa jest taka sobie (według mnie dobór elementów i budowa PCB nie spełnia wymagań dla automatyki przemysłowej, a raczej do elektroniki użytkowej w stylu sprzętu RTV) ale wiele problemów pogwarancyjnych da się rozwiązać czego ja jestem przykładem - jak coś zaczyna świrować nie szukać po omacku tylko wymieniać kondensatory na jakieś markowe (Panasonic, Nichicon), umyć wszystkie połączenia oraz PCB i wgrać na nowo oprogramowanie.
  14. Po wymianie kondensatorów sekcji zasilania i ustawieniu zakresu sterowania na 39-100% śmiga. Nie zawiesza się już ale kondensatory również poprawiły stabilność. Na próbę zmieniłem jednak ostatnio zakres na 35-100% i się zawiesił ;)
  15. Taśma jest raczej ok, po podłączając to na "pająka" ruszając ekranem nic się nie dzieje. Od dłuższego czasu na ekranie jest biały pasek (linia o wysokości jednego piksela) i tak jak napisałem - błędy wyświetlane na ekranie są różne, akurat ostatnio trafił się taki. Ale przy najbliższej okazji (gdy się zawiesi) sprawdzę. Co do oprogramowania - wgrywałem K1, K1P, K1Pv3 i ten obecny K1PRv3. Nie zmienia to zupełnie nic - minie kilka dni i się wiesza. O ile na samym K1 jest to problem tylko wyświetlacza o tyle na pracy z PID (K1P/K1Pv3) problem jest z niskimi obrotami. Serwis stawia na uszkodzenie mikrokontrolera - informowałem ich o wymianie elementów i nie wspominali nic o konieczności wymiany płyty. W najgorszym wypadku kupię drugi sterownik...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.