Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dobór kotła gazowego


Dzeju

Rekomendowane odpowiedzi

Witam 

Przymierzam się do zmiany instalacji z ekogroszku na gaz. Ogólnie jestem zielony w temacie dlatego szukam  wsparacjia u fachowców. Mój instalator zaproponował mi piec firmy Viessmann vitodens 100, 26kw. Dom z parterowy 130 m z 2015 roku, ocieplany steripoanem 20 cm, 7 grzejników, 70 m podłogówki plus ciepławoda. Czy Viessmann vitodens 100, 26kw to dobry wybór?  Za wszelkie odpowiedzi oraz zainteresowanie tematem z góry dziękuję. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź. Nie znam się na tym całkowicie. Mógłbyś  konkretnie wysłać jaki model?  Do kotła chce dołączyć moduł pogodowy plus sterownik. Dobrze będzie jeśli będzie możliwość sterownia kotlem za pomocą aplikacji.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jakie kotły gazowe są sterowane aplikacjami, kiedyś np Wolf miał takie coś i zalecał dużą ostrożność w sterowaniu na odległość, ale to były dawne czasy.

Cerapur mógłby być nawet 14kW, ważne tylko jaka izolacja podłogi i stropu - dom parterowy, więc czuły na takie sprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poddasze nie ocieplone strop i podłoga z tego co pamiętam to styropian 10 cm. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strop to pestka - zawsze można docieplić, ale 10cm na podłodze to standard dla podłogówki sprzed 15lat, czyli bardzo ciulowo.

Już 10 lat temu podstawą było 12cm na podłodze, a radzili dać więcej.

Przydałoby się coś policzyć np małe OZC albo coś podobnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien czy to było 10 czy 15 cm.  Zapewne te 5 cm dużo nie zmienią i będę musiał z tym żyć ? Co byś proponował ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja parametry swojego Buderusa oglądam przez program na komórce, jest też wersja przez www. Mogę z komórki ustawiać podstawowe parametry obiegów.