maatek1 Opublikowano 14 Września 2009 #1 Opublikowano 14 Września 2009 Witam mam problem, może ktos pomoże mi go rozwiązać jak przerobic instalację. 1. Mam zawór trójdrozny, który w każdym nastawie od 1 do 10 przed zaworem i za zaworem ma prawie taką samą temerature wody. Np p[rzed zaworem mam 60 stopni i nie potrafię puścić na dom 40 stopni. Zauważyłem , że rura, która dochodzi z dołu do zaworu jest ciepła. (powinna byc zimna) Według mnie może być za długi obieg zimnej wody do zaworu ? 2. Bojler z ciepła wodą bardzo słabo grzeje. Tutaj nawet nie wiem co może byc zle podłączone. Bojler jest płaszczowy temperatura na piecu 70 stopni po trzech godzinach w bojlerze temperatura około 40 stopni. Dzieki za info Na zdjęciach widac ppompke sterownik prtacy pompy i zawór trójdrozny. Informuje, że kotłownia jest oddalona około 15 metrów i rury ida w ziemi dlatego taka ich wysokośc od podłoża. Cytuj
automatyk Opublikowano 14 Września 2009 #2 Opublikowano 14 Września 2009 no musze przyznac ze juz dawno takie kotłowni nie widziałem ale musisz dokładnie rozrysowac ten układ albo zrobic iwecej foto Cytuj
maatek1 Opublikowano 14 Września 2009 Autor #3 Opublikowano 14 Września 2009 Kotłownia jest po modernizaji robił ja instalator. Dodaje więcej zdjęć i schemat uprosczony Cytuj
maatek1 Opublikowano 14 Września 2009 Autor #4 Opublikowano 14 Września 2009 no musze przyznac ze juz dawno takie kotłowni nie widziałem ale musisz dokładnie rozrysowac ten układ albo zrobic iwecej foto Cytuj
AdamGuitar Opublikowano 14 Września 2009 #5 Opublikowano 14 Września 2009 Napisz jakiej firmy jest zawór trójdrożny. Przyczyną może być złe ustawienie przesłony w zaworze. Cytuj
maatek1 Opublikowano 14 Września 2009 Autor #6 Opublikowano 14 Września 2009 Zwór jest firmy WOMIX M3-25 Cytuj
miroslawm Opublikowano 14 Września 2009 #7 Opublikowano 14 Września 2009 Witam według mnie zawór jest niewłaściwie podłączony, ponieważ tak jak sobie przeanalizowałem możliwe ustawienia zaworu tródrogowego to według mnie aby można było regulować temperaturę na wyjściu na grzejniki to musi być wyjście na grzejniki podłączone w tym miejscu gdzie w twoim przypadku jest rura idąca do dołu, natomiast zasilenie z pieca i powrót z grzeników powinny być podłączone do przeciwległych złączy, według mnie tylko tak może to działać w takim podłączeniu, no chyba że się pomyliłem lecz tak sobie rozrysowałem możliwe położenia tego zaworu ni tak mi wychodzi że powinno być prawidłowo Cytuj
Macilew Opublikowano 14 Września 2009 #8 Opublikowano 14 Września 2009 Trudny temat z tym zaworem ale raczej zamknie całkowicie zasilanie i przekieruje na powrót ale mogę się mylić bo wygląda to raczej dziwnie. Mam podobną instalację tylko ja zastosowałem najpierw pompkę następnie trójnik na zasilanie CO i CWU a następnie zawór czterodrogowy.. Wszystko działa OK. Bijler dostaje taką temperaturę jak wyjście z kotła czyli ok55-70. Przed wejściem do bojlera jest jeszcze zaweór parowy do skryzowania przepustowości np w okresie zimowym Cytuj
maatek1 Opublikowano 14 Września 2009 Autor #9 Opublikowano 14 Września 2009 Skala zaworu tj jeden zaczyna się z prawej strony, a dziesięc z lewej tam gdzie dochodzi zasilanie ciepłej wody. Przed założeniem widziałem, że jak skala jest na jedynce to jest maleńki otwór z prawej strony więc raczej chyba jest dobrze założony? Może jak powrót bedzie bliżej dołu zaworu to wszystko bedzie ok? (mysle o skróceniu rurki bo teraz są takie zakretasy) Witam według mnie zawór jest niewłaściwie podłączony, ponieważ tak jak sobie przeanalizowałem możliwe ustawienia zaworu tródrogowego to według mnie aby można było regulować temperaturę na wyjściu na grzejniki to musi być wyjście na grzejniki podłączone w tym miejscu gdzie w twoim przypadku jest rura idąca do dołu, natomiast zasilenie z pieca i powrót z grzeników powinny być podłączone do przeciwległych złączy, według mnie tylko tak może to działać w takim podłączeniu, no chyba że się pomyliłem lecz tak sobie rozrysowałem możliwe położenia tego zaworu ni tak mi wychodzi że powinno być prawidłowo Cytuj
miroslawm Opublikowano 14 Września 2009 #10 Opublikowano 14 Września 2009 jeszcze mam pytanie czy skala jest w dolnej części czyli od rury z powrotu czy w górnej części Cytuj
miroslawm Opublikowano 14 Września 2009 #11 Opublikowano 14 Września 2009 Skala zaworu tj jeden zaczyna się z prawej strony, a dziesięc z lewej tam gdzie dochodzi zasilanie ciepłej wody. Przed założeniem widziałem, że jak skala jest na jedynce to jest maleńki otwór z prawej strony więc raczej chyba jest dobrze założony? Może jak powrót bedzie bliżej dołu zaworu to wszystko bedzie ok? (mysle o skróceniu rurki bo teraz są takie zakretasy) według mnie to powinno być tak jak na mich szkicach odręcznych, chyba że źle zrozumiałem Cytuj
neokowal1 Opublikowano 14 Września 2009 #13 Opublikowano 14 Września 2009 Witam, z objawów o których piszesz w pierwszym poście wynika że masz źle ustawiony zawór 3d, ale bardzo łatwo to zmienić. Odkręć śrubkę na osi zaworu mocującą pokrętło i zdejmij je. Szczypcami lub kombinerkami złap za oś zaworu i przekręć maksymalnie w prawo. Załóż pokrętło tak aby oś zaworu można było przekręcić w lewo tylko o 90 stopni. Przy prawidłowo ustawionym zaworze powinieneś mieć: - przy pokrętle maksymalnie w lewo - temperatura na zasilaniu grzejników taka jak na piecu - przy pokrętle maksymalnie w prawo - temperatura na zasilaniu grzejników taka jak na powrocie Zawór musi być ustawiony tak jak na rys. 1a załączonej instrukcji: http://www.esbe.pl/pliki/Instrukcja%20-%20VRG%20330.pdf a masz prawdopodobnie tak jak na rys. 1b. Cytuj
maatek1 Opublikowano 15 Września 2009 Autor #14 Opublikowano 15 Września 2009 Witam dzięki za info przesyłam szczególowe zdjęcie zaworu jak jest zamontowany. mój szkic Cytuj
maatek1 Opublikowano 15 Września 2009 Autor #15 Opublikowano 15 Września 2009 Witam Dzięki za info przesłałem szcegółowe zdjęcie zaworu jak jest zamontowany. Spróbuje najpierw zrobic to co Pan radzi zobaczymy czy w tym tkwi problem. Cytuj
maatek1 Opublikowano 15 Września 2009 Autor #16 Opublikowano 15 Września 2009 OK Zawót trójdrozny działa wspaniale po jego przestawieniu. Dzięki za rady.. TERAZ INNY PROBLEM Bojler grzeje grawitacyjnie, a gdy idzie pompka przestaje grzać. Zauważyłem, że jak dam zawór trójdrożny w pozycjach od 1 do 3 to wtedy grzeje bojler przy wyższych przestaje. Według mnie została żle zamontowana pompka. Gdzie ją dac może na powrocie lub przed bojlerem i zaworem trójdrożnym. Dzięki za info chyba dzieki Wam przed sezonem bojler bedzie działał. Cytuj
a-w Opublikowano 15 Września 2009 #17 Opublikowano 15 Września 2009 to normalne, gdybyś dał zasilanie bojlera tuż przy kotłe jeszcze przed redukcją to wtedy powinno grawitacyjnie zadziałać pomimo pracy pompy, w Twiom układzie pompa całą wodę wyciąga,niedopuszczając do grawitacji Cytuj
AdamGuitar Opublikowano 15 Września 2009 #18 Opublikowano 15 Września 2009 Ze strony producenta ustawienia zaworu i przepustnicy wraz ze skalą. Wybierz właściwe ustawienie. Cytuj
pawlostech Opublikowano 15 Września 2009 #19 Opublikowano 15 Września 2009 Jeśli jest to układ otwarty w którym miejscu masz podłączone naczynie wzbiorczę ? Cytuj
AdamGuitar Opublikowano 15 Września 2009 #20 Opublikowano 15 Września 2009 Przenieś pompę na powrót, to obsłuży i zbiornik i centralne.Gdybyś chciał regulować temperaturę to trzeba dać albo zawór bezpośredniego działania do bojlera albo elektromagnetyczny normalnie zamknięty. Potrzeba też wyregulować przepływ przez bojler aby woda nie płynęła tylko przez niego (dławienie) na zasilaniu do bojlera. Cytuj
maatek1 Opublikowano 15 Września 2009 Autor #21 Opublikowano 15 Września 2009 Witam Wielkie dzięki za radę zastosuje ja jutro w praktyce i zaraz dam znac czy wszystko działa PS. Przed zima zdarzę uruchomić centralne ogrzewanie dzięki Waszym radą. Cytuj
neokowal1 Opublikowano 15 Września 2009 #22 Opublikowano 15 Września 2009 Rozwiązanie które zaproponował quitar, dobre ale nie pozbawione wad np: temeratura zasilania c.o będzie w dużym stopniu zależna od temp. powrotu z c.w.u, zwłaszcza przy zamkniętym zaworze 3d. Poza tym musisz zastosować zawór kulowy na zasilaniu bądź powrocie c.o, żeby grzejniki nie grzały latem. Optymalnym rozwiązaniem byłoby zastosowanie drugiej pompy do c.w.u z zaworem zwrotnym. Cytuj
AdamGuitar Opublikowano 16 Września 2009 #23 Opublikowano 16 Września 2009 I tu się zgadzam z neokowal1, że to jest najlepsze rozwiązanie. Cytuj
maatek1 Opublikowano 16 Września 2009 Autor #24 Opublikowano 16 Września 2009 Może powrót z bojlera dać przed pompkę i zawór trójdrożny i to by rozwiązało problem? Moja propozycja na zmienionym szkicu (nie naruszyłem chyba praw autorskich :)) Rozwiązanie które zaproponował quitar, dobre ale nie pozbawione wad np: temeratura zasilania c.o będzie w dużym stopniu zależna od temp. powrotu z c.w.u, zwłaszcza przy zamkniętym zaworze 3d. Poza tym musisz zastosować zawór kulowy na zasilaniu bądź powrocie c.o, żeby grzejniki nie grzały latem. Optymalnym rozwiązaniem byłoby zastosowanie drugiej pompy do c.w.u z zaworem zwrotnym. Cytuj
maatek1 Opublikowano 16 Września 2009 Autor #25 Opublikowano 16 Września 2009 A w który miejscu dać druga pompę do c.w.u z zaworem zwrotnym? Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.