Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ty idziesz w techa. Ja upatrzyłem salusa i będę szedł w to. Tu na forum kolega seles, ma homemodeip. W Niemczech szal u nas prawie nieznany. Sprawdzałem i tam jest pełno modułów, aby rozbudować to do Smart Home. Bo może będziesz chciał pobawić się innymi sprawami nie tylko ogrzewaniem.

Opublikowano (edytowane)

  Właśnie kolega Sales dużo też mi pomógł w  ustawieniach i konfiguracji Homematic(za którą serdecznie dziękuję)i faktycznie u siebie oprócz głowic na grzejnikach ,centrali sterującej(spiętej w homeasistant na rasberrypi) pokusiłem się na zakup styków okiennych, czujników zalania,dymu,gniazdek IP i jeszcze paru rzeczy. Można to wszystko spiąć elegancko w całość i bardzo prosto tym sterowac przez ich chmurę(Access pointy) lub lokalnie(CCU3). Ogólnie firma ma bardzo dużo rozwiązań Smart Home lecz w Polsce słabo znanych lecz względnie tanich w zakupie(oczywiście Allegro,Olx) w stosunku do rozwiązań które są u nas.

Edytowane przez wonski
Opublikowano

Będę musiał sprawdzić. Faktycznie w smarthome będę chciał iść, myślałem o grentonie, względnie tani i można samemu skonfigurować.

 

Ogrzewania jako tako nie będę chciał łączyć z automatyka reszty budynku, za dużo roboty za mały zysk jak na moje. Poza tym mając już doświadczenie z akumulacja betonu, moje ogrzewanie bardziej będzie się opierać o prawidłową wentylację. Wiem głupio brzmi ale jest w tym sens.

 

A tak z innej beczki, na ile % kocioł może wam zmienić zadany nadmuch, u mnie jest 2, 3 i 4%. Przy większych wartościach potrafił nawalić pelletu, nie rozpalić i korygować nadmuch w dół, aż wielką góra w palniku się rozpaliła.

Opublikowano

Zamówiłem RTB Feniks 10. Nie korzystam z dofinansowania czyste powietrze ale jeśli on nie jest na liście ZUM to czy mogą z tego wyniknąć jakieś problemy w przyszłości? na przykład jakaś nowa ustawa antysmogowa która spowoduje że nie będą mógł z niego korzystać?

No i jaki najtańszy pellet do niego polecacie? Wiem że kryterium cenowe jest kiepskie ale prawda jest taka że każdy szuka najtańszego pelletu który będzie bezproblemowo się spalał w naszych kotłach.

Opublikowano

Z tego co wiem to Zum to lista urządzeń które urzedasy wybrały i polecają. Liczy się, przynajmniej w tym momencie, ecodesign i 5 klasa. Ja na BS wziąłem dofinansowanie, więc ta lista to o kant dupy rozbić jak na moje, masz fenixa 16, a innych mocy nie ma, tak samo jak nie ma BS+ a BS nie ma wbudowanego kompresora, przepływki, czujników poziomu pelletu i popiołu, przedmuchy wymiennika. Reszta identyczna.

 

Tak na boku przy okazji ile Fenix 16kw Was kosztował, sam kocioł i jaki zasobnik.

 

A co do pelletu, ja biorę Barlinka. W życi mam ten 1000 oszczędności na sezonie i problemy jakie ta oszczędność może spowodować. U mnie narzeczona zostaje na miesiąc sama z córką i nie może być tak, że coś nie będzie działać, albo coś trzeba będzie czyścić bo się porobią spieki albo inne dziadostwa. 2 albo 3 razy mi się zdarzyło, że kocioł nie rozpalił, ale to czujnik zwariował, a mam 1186 rozpaleń po 1 sezonie i kilku dniach teraz, a wystarczyło alarm usunąć i działał dalej.

Opublikowano (edytowane)

Z tego co wiem Rtb Feniks jast na liście ZUM więc raczej nie ma problemu(a dofinansowanie czemu nie bierzesz, przecież to ładnych parę tysi do przodu),a co do pelletu od początku używam Poltarex i złego słowa nie mogę o nim powiedzieć(choć jest bardzo lekki bo po przeważniu z tych 6 min.wychodzi mi ok 1kg) z 4 ton jeden niecały popielnik a po pierwszym serwisie zero spieków i może z 2 szufelki popiołu na ściankach wymiennika.Najważniejsze żeby była klasa A1 i miał wszystkie certyfikaty i nie daj boże z jakiś łusek słonecznika lub podobne wynalazki bo jak chłopaki z Eneconu opowiadali to mieli klienta który w to poszedł i po krótkim czasie poszła mu fotodioda i parę innych rzeczy i cały piec do totalnego czyszczenia.W tym roku wziąłem 50/50 z Barlinkiem bo miałem w dobrej cenie, tańszy pellet to bym sobie odpuścił bo mogą być problemy a różnica na tonie te 2-3 stówy to nie jest chyba tak dużo żeby później latać i kombinować bo coś się stało.Ja za swojego 16kw w zeszłym roku dawałem 21tysi.  z zasobnikiem 230kg.

Edytowane przez wonski
Opublikowano
W dniu 2.10.2024 o 19:09, bex0 napisał(a):

Zamówiłem RTB Feniks 10. Nie korzystam z dofinansowania czyste powietrze ale jeśli on nie jest na liście ZUM to czy mogą z tego wyniknąć jakieś problemy w przyszłości? na przykład jakaś nowa ustawa antysmogowa która spowoduje że nie będą mógł z niego korzystać

Jeśli nie bierzesz dofinansowania. To spoko bo tylko z listy zoom niby jest do dofinansowania. Ale przepisy sobie a życie sobie. Jak napisał sleepyhead, mimo że kotła nie ma na liście dostał dofinansowanie. Inna sprawa że tych kotłów przybywa i pewnie 10 niebawem też się pojawi.

Co do najtańszego pelletu. Ja robię tak. Jadę do gościa biorę z 5 lub 10 worków. Na miejscu przed zakupem, pytam się jak ma ktoś dostępny. Butelka wody mała. Wsypuję parę sztuk i po chwili oglądam. Jeśli wszystko jest ok. Biorę próbna partię. I już po kilku paleniach widać co jest czym. Ale spokojnie wypalam wszystko. I wyciągam palnik i obserwuje. Kiedyś jakiś lokalny skład opału, zarzekał się że ma idealny. Wziąłem 10 worków. Były takie spieki że musiałem wyciągać właśnie przez otwór palnika. Nie spadały niżej do wygarniacza. No ja też nie biorę najtańszego, bo nie ma sensu. Ale biorę zawsze taki średni. Kiedyś ze Szczecina(wiza cały kraj) trafił mi się bez certyfikatu. Kupiłem bo cena była atrakcyjna. Palił się super, a jedyną wadę jaką miał, to za pękate worki. I ciężko było mi to piętrować. Paliło się super kolor ładny biały. No i zapach. 

Opublikowano
W dniu 30.09.2024 o 20:56, sleepyhead napisał(a):

To Ty używasz samego kotła i elektroniki od NBE? Ja poszedłem w sterownik tech i3, mam termostat w domu, bufor I jedyne czego mi do szczęścia brakuje to zrobić tak by kocioł nie mielił mi wody po osiągnięciu temperatury na buforze.

 

Moim zdaniem firma robiąca kocioł, który jest dobry, powinna robić kotły, a nie system sterowania ogrzewaniem, bo szczerze mówiąc niektóre funkcje w kotle są tak ograniczone że to bania mała.

W menu kocioł jest opcja zatrzymanie pompy, ustaw wysoko

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Jest szansa że RTB feniks 10 pojawi się na liście ZUM czy on nie spełnia tych norm?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Czy komuś się udało zejść z korekcjami 02 do wartości bliskich 100%? Mam już kocioł 3 lata i staram się go cały czas zrozumieć. Czy w ogóle trzeba się nimi przejmować, czy też nie mają większego znaczenia? U mnie cały czas oscylują w granicach 150-200%

Pellet oczywiście przeważony. 

Opublikowano (edytowane)

U mnie przez pierwszy rok wszystkie wartości oscylowały od 200 do 250 do czasu jak padła sonda,po wymianie sondy teraz  wszystkie parametry oscylują tak od 60 do 120.Widziałem na innych piecach że ludzie mają nawet stałe 250 na wszystkich parametrach i sam się zastanawiałem  czy tak ma być i do czego to zależy .

 

Edytowane przez wonski
Opublikowano (edytowane)

Ja już też jestem po wymianie sądy i płyty głównej. Nie pamiętam właśnie jak było po wymianie samej sądy ale po wymianie płyty głównej wiosną wartości raczej utrzymują się w okolicach 200%. Próbowałem coś korygować w nadmuchu bo w popiele było dużo niedopalonego pelletu ale w korekcjach to niewiele zmieniało. Poczekam z ustawieniami do czasu, aż kocioł będzie chodził w trybie ciągłym, bo póki co często się wygasza i to nie jest miarodajne. 
 

Mam nadzieję, że znajdzie się ktoś mądrzejszy ode mnie i oświeci mnie 😉

Edytowane przez marszy
Opublikowano (edytowane)

    Też tak jak ty przez pierwszy rok robiłem różne korekty(i za bardzo nic to nie dało) ale tak naprawdę wydaje mi się że piec sam sobie reguluję jak ma działać , a niedopalony pellet(u mnie raczej były gródki spalonego pelletu) występowały tylko jak przepalałem po parę godzin jesienią i wiosną bo w zimie przy pracy ciągłej nic takiego nie zauważyłem(najprawdopodobniej efekt częstego rozpalania).

Edytowane przez wonski
Opublikowano

No tez może być. Kiedyś widziałem w ogóle nie spalony, ale to pewnie coś się przy czyszczeniu wydarzyło.

 

W ogóle mam sprawę, pytanie i chciałbym się bardzo dowiedzieć jak działa gain P I gain I z menu boiler>regulation. Ma to związek z czasem reakcji kotła na zmiany temperatury, ale nie do końca rozumiem jaki i jak zmniejszenie bądź zwiększenie tych nastaw wpływa na zwiększenie/zmniejszenie mocy kotła.

 

Btw czujniki w tym kotle kłamią na potęgę, mam tech i3, zamontowałem wczoraj zawór obrotowy, więc mam podgląd z 2 czujników jakie są temperatury, kocioł zaniża powrót o dobre 8 stopni i zawyża to co ma na wyjściu o 5 🤦.

Opublikowano (edytowane)

Czy w układzie zamkniętym jedna głowica musi być otwarta ?

Czytałem że w układzie otwartym musi być otwarta . Natomiast nie mogę znaleźć informacji czy w układzie zamkniętym również musi być jedną otwarta. 

Znalazłem informację takie że jedni pisali  jak wszystkie się zamkną to takim układzie  pompie c.o nic się nie stanie a nawet będzie miała mniejsze opory. 

Czujnik powroty musi być zamontowany jak jest sprzęgło i zawór atv55 ?

A ten czujnik na kabelku to chyba lepiej jak by był w jakiś obudowie z dzurkaminczy cos. Bo szybko wyłapuje zmiany . Wystarczy stanąć koło niego . W sumie można zrobić z jakiegoś plastiku taka mała obudowę wentylowana .Na początku to myślałem że ten czujnik jest w środku a ten kabelek to żeby go powiesić hehe

Edytowane przez Mariup4p
Opublikowano

, Wszystko zależy jak masz zrobiony okład, generalnie wydaje mi się, że jak zamkniesz obwód, to pompa napompuje ciśnienie i będzie próbowała przepchnąć. Z hydrauliki siłowej wiem, że pompy tłoczą w zamknięty zawór, dopiero jak musisz ruszyć siłownikiem czy silnikiem, mają przepływ, podejrzewam, że analogicznie jest z pompami obiegowymi.

 

Co do czujnika, kup otuliny rockwoola albo paroca, ja mam 40mm i stwierdzam, że to absolutne minimum i zaizoluj nimi rury, u mnie to tak wygląda. 

 

Btw o ATV, ma spore ograniczenia i polecam obrotowy z siłownikiem.

 

I jeżeli chodzi o sprzęgło, miałem w zeszłym roku, zmieniłem na bufor, dlatego, że przez większość zimy kocioł wylaczal i włączasz się 10-15 razy na dobę, w momencie gdy był ustawiony na 2,5Kw, a postój trwał z reguły 40minut. Zapalarka zamiast wytrzymać 10 lat, by podziałała 3. Co prawda nie wiem jaką masz instalacje po stronie odbiorczej, ale to jest coś na co możesz zwrócić uwagę.

 

A samego czujnika nie musisz montować, masz zawór termostatyczny,musiał by być w przypadku montażu obrotowego sterowanego przez kocioł.

17303797478418693809302577944950.jpg

Opublikowano (edytowane)

Zastanawia mnie jeszcze wartość kalibracji, widzę że inne kotły mają dużo niższe wartości, a u mnie ok. 176. Kalibrowałem zgodnie z instrukcją do sondy V15. 

Nie zakładam, że to nieprawidłowy parametr, po prostu staram się zrozumieć nasz kocioł 🙂 

Edytowane przez marszy
Opublikowano (edytowane)

  Co do kalibracji sondy to jak odpalali mi piec to cały czas miałem ok.100 potem tak po pół roku skalibrowalem sam według instrukcji  i też podobnie.Po tym jak mi wymienili sondę na nową to po kalibracji mam to samo czyli ok.100. Ogólnie jak rozmawiałem z serwisantem to sonda niby sama się kalibruje i nie potrzebne jest jej ponowna kalibracja a faktycznie też zauważyłem u innych użytkowników że wygląda to różnie i mają inne parametry.Ciezko powiedzieć od czego to zależy, czy od średnicy komina,jego wysokości, przepływu powietrza a może od jeszcze czegoś innego że każdy ma inaczej .A przy okazji co miałeś z płytą główną że ci wymieniali i ile taka przyjemność kosztuję (czy była jeszcze na gwarancji) bo jak tak szybko pada elektronika w tych piecach to trochę słabo 

Edytowane przez wonski
Opublikowano

dzięki za wyczerpującą odpowiedź, coś się już zaczyna układać w temacie kotła. 

Nie pamiętam już dokładnie ale padł jakiś czujnik i wymiana go nie pomogła, więc została wymieniona płyta główna. Nie płaciłem nic, bo była wymieniona w ramach gwarancji. 

Zastanawia mnie jeszcze wskazanie sondy na wygaszonym kotle, tj. Wartości dochodzą do 21,6% tlenu w powietrzu 🤔

Opublikowano (edytowane)

 Wcześniej jak dobrze pamiętam ktoś już się wypowiadał w temacie ciśnienia na wygaszonym kotle  i powinno oscylować tak w granicy 20,9% (u mnie taką wartość mam na postoju) ale widziałem na innych piecach  i 18% i też dużo ponad 21%. Temat był poruszany tak na początku wątku o RTB Feniksie bo był problem z jakąś serią sondy lambda i ludzie mieli problemy z ustawieniem spalania.

Edytowane przez wonski
Opublikowano

Wogole jak dla mnie bez sensu jest to mając czujnik . Trzeba ustawić temperaturę w zakresie 0.1 stopnia . Majac grzejniki jest to bez sensu .Przy podłogowe mamto chyba sens no ale przy grzejnikach . Ustawiając tak przy grzejniku kocioł będzie się bardzo często włączał i wyłączał. 

Szkoda że nie da się normalnie dać chociaż żeby różnica była 1 stopnia .

No jak tak ustawimy to kocioł wylicza sobie moc i jak kocioł już długo nie chodzi to włącza się na np. 25% mocy i tak próbuje najpierw zagrzać kocioł...

Po jakimś czasie widzi że to bez sensu to daje już normalnie a później to już znowu próbuje coś wyliczać .

Jest ta nowa opcja room temperature ale tam sobie można ustawiać a kocioł i tak ma gdzieś te ustawienia bo trzyma się kompensacji pogodowej . Ale być może ja tego nie potrafię ustawić . No ale nie ma do tego żadnej instrukcji obsługi .

No i opcji room temperature nie da się ustawiać przez internet . Wogole nie jest widoczna .

 

 

Opublikowano (edytowane)

  Z tym czujnikiem to faktycznie jest dziwnie u mnie mam ustawione tak żeby w miarę zgadzał się z termostatami sterującymi głowicami na grzejnikach i nawet to działa(choć oszukuję niemiłosiernie tak nawet do 0,7 stopnia w stosunku do tego co jest w pokoju i muszę ratować się ustawieniem większego offsetu na głowicach i termostatach żeby jakoś to współgrało )A faktycznie czy się odpali room temperature czy nie to i tak go interesuje tylko pogodowka,nie wiem też za bardzo jak ma ustawioną histerezę bo czasami odpala gdy spadnie temp.o 0,2 stopnia a np.wczoraj odpalił dopiero jak spadło o prawie 1 stopień.Co do rozpalania kotła to u mnie nie jest źle bo wczoraj miałem odpalone prawie cały dzień i rozpalił mi się chyba z 5,6 razy .

Edytowane przez wonski
Opublikowano
W dniu 4.11.2024 o 16:07, Mariup4p napisał(a):

Wogole jak dla mnie bez sensu jest to mając czujnik . Trzeba ustawić temperaturę w zakresie 0.1 stopnia . Majac grzejniki jest to bez sensu .Przy podłogowe mamto chyba sens no ale przy grzejnikach . Ustawiając tak przy grzejniku kocioł będzie się bardzo często włączał i wyłączał. 

Szkoda że nie da się normalnie dać chociaż żeby różnica była 1 stopnia .

No jak tak ustawimy to kocioł wylicza sobie moc i jak kocioł już długo nie chodzi to włącza się na np. 25% mocy i tak próbuje najpierw zagrzać kocioł...

Po jakimś czasie widzi że to bez sensu to daje już normalnie a później to już znowu próbuje coś wyliczać .

Jest ta nowa opcja room temperature ale tam sobie można ustawiać a kocioł i tak ma gdzieś te ustawienia bo trzyma się kompensacji pogodowej . Ale być może ja tego nie potrafię ustawić . No ale nie ma do tego żadnej instrukcji obsługi .

No i opcji room temperature nie da się ustawiać przez internet . Wogole nie jest widoczna .

 

 

Jest taka opcja w pogodówce:  Średnia temperatura w okrsie (godziny), ustaw na 1 , 2 h, to  różnica włączenia i wyłączenia będzie dłuższa

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.