Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Junkers Cerapur Smart 24-5c


Krokodyl2215

Rekomendowane odpowiedzi

nie spieram sie bo nie pamiętam- pewnie jest jak piszesz. niech krokodyl wybierze jak woli sterować tylko najpierw ważniejsze chyba żeby płynną pracę uzyskał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jeszce zapytam odnośnie tej płynnej pracy. Ta świeczka która się pali to znaczy, że palnik chodzi i ma chodzić cały czas, czy jak osiągnie  daną emperaturę to ma się wyłączyć bo właśnie jeszce tego nie załapałam. Widzę u mnie że już jest lepiej mniej jest tych włączeń palnika względem godzin. Możecie Jeszce mi to wytłumaczyć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

według mojej wiedzy im mniej razy zgaśnie tym lepiej a najlepiej jakby pracował ciągle jedynie zmieniając temperaturę wody w układzie CO. po to ma dane z pomieszczenia, z zewnątrz i z zasilania aby na tej podstawie regulować temperaturę jaka idzie na CO. zgasnąć powinien jak pomimo obniżenia temperatury do minimum dla danych kryteriów nie będzie miał odbioru ciepła. u mnie obecnie pracuje z mocą około 17% i temperaturą 37stC ale się nie wyłącza częściej niż 3 razy na dobę. Robi to prawdopodobnie po grzaniu CWU ale nie mam jakoś weny żeby to obserwować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli się nie wyłącza a to moim zdaniem dobrze dla kotła gazowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz ustawione na razie niskie temperatury . oznacza to mniejsze straty ze względu na mniejsze różnice temperatur in/out. to też ma znaczenie dla pracy kotła zwłaszcza gdy jego moc minimalna jest na poziomie 3KW a potrzebne jest zapewne w okolicy 2-2,5KW. W takiej sytuacji musi się wyłączać bo niżej nie zejdzie z mocą. jedyne co można robic to obniżanie krzywej grzewczej żeby woda w podłogach była chłodniejsza. w ten sposób uzupełnianie strat będzie trwało dłużej i w efekcie dłużej będzie pracował kocioł. 

Szczypior 

nie wiem jaką masz instalację(nie szukam nawet) więc trudno mi się wypowiadać ale jak to podłogówka to lepiej żeby ją zasilać chłodniejszą wodą ciągle niż grzać mocniej aby potem się wychładzała. potem trzeba więcej energii na dogrzewanie niż na bieżące uzupełnianie strat. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wtedy na pewno będzie dom potrzebował więcej żeby utrzymać i powinien sie przestać wyłączać tak często, chociaż przy 200m2 nowej chałupy 14KW by wystarczył w zupełności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz już wiem że 14kW by wystarczyło ale tak to już jest jak człowiek ufa hydraulikowi jeszce z rodziny i myśli że wszystko co mówi jest prawda. Dopiero jak trochę poczytałem fora i się okazało że 14kW było by wystarczające to pomyślałem że jednak ale mój błąd, że wcześniej nie wpadłem.na pomysł odnośnie poczytania o doborze mocy kotła do wielkosci domu. Ale teraz to już po ptakach jak to mówią i trzeba to tak ustawić żeby chodziło płynnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie tyle o moc maksymalna chodzi, co minimalną, od jakiej kocioł jest w stanie modulować. A wiadomo, że 14-stka ma ją niższą :) Bodajże 3 kW.

Edytowane przez gmaj22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14KW startuje od 1,9KW 

ja mam ten model do starej chałupy i potrafi się wyłaczyć 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No proszę :) To "przyspiesz" mu obieg. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na razie muszę krzywą ogarnąć bo była za wysoko, jak to nie pomoże będę się bawił z pompą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt- to podstawa. Ale krzywa też ma swoje ograniczenia, dlatego jest jeszcze manipulacja przepływem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam dziurawy dom(stare okna które kiedys były szczelne) - potrzebuje przy -20stC 8KW więc musze tylko wypracować dół krzywej żeby w okresach przejściowych nie przegrzewał. potem sobie poradzi już bo będzie miał co uzupełniać.

ale nie o moich tu problemach pisac tylko kolegę krokodyla trza przed mieszkaniem przy kotle ratować. kurka myślałem że tylko węglarze maja fotel i lodówkę w kotłowni a tu wychodzi że każdemu może coś nie zagrać jak trzeba

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem początkowa 20 C i tak już jest za niska - dopracuj końcową. Jak już dobierzesz końcową dla (-10 C ) to potem ewentualnie dopracujesz "stromiznę" krzywej początkową,

Najlepiej robić to, kiedy przez kilka dni utrzymuje się mniej więcej stabilna temperatura na zewnątrz. Wymaga to nieco czasu i cierpliwości. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciebie powinna interesować żółta linia. Czerwona jest dla grzejników. Mniejsza o to, że to jest dla pompy ciepła - zasada jest podobna. 

19.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli dobrze rozumiem to początkowa się obniża jeżeli przegrzewa przy temp powyżej 0' a końcowa jeżeli przegrzewa poniżej 0'? I analogicznie odwrotnie jeżeli nie dogrzewa do zadanej temp?

U mnie proponujesz zostawić początkowa a końcowa obniżyć o 5'?
Tamtej zimy przy tych ustawieniach utrzymywał bardzo ładnie temp ale dziennie pracował kilka godzin.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.