Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich serdecznie, ponieważ dobieram moc kotła i grzejniki to w związku z tym mam pytanie. Według cieplowlasciwe powinnam kupić kocioł 18kw ( z podajnikiem na ekogroszek) ale łączna moc grzejników wynosi 34000w. Czy kocioł 18kw podoła tej mocy grzejnikow i właściwie je nagrzeje?

Edytowane przez Marcie
Opublikowano (edytowane)

34 tys w= 34 kw

Nie jestem wielkim znawca tematu ale grzejniki dobierasz do zapotrzebowania i temp. zasilania

Pytanie jakie masz zapotrzebowanie ??

Wysłane z mojego LG-M700 przy użyciu Tapatalka
 

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu
Opublikowano

Obecnie to 150w/m2 ponieważ dom nie jest wcale ocieplony i tu mam problem ponieważ kocioł 18kw bede dobierać do ocieplonego domu ( w przyszłym roku mamy zamiar dac 15cm styropian na elewacje oraz stropy piwnica i strych wełna 10cm) . Czyli w przyszłym roku grzejniki były by przewymiarowane. Czy moze wziąć teraz kocioł 24kw? Tylko czy nie bedzie sie kisił w przyszłym roku skoro z cieplowlasciwe wyszło 16kw? Oraz czy w tym roku jesli sie przeprowadzimy to czy przy 18kw nie zamarzniemy :/ 

Opublikowano (edytowane)

Dobór grzejnika zależy od mocy, którą musimy zapewnić dla danego pomieszczenia. A moc cieplna grzejnika zależy od kilku rzeczy, m.inn. od temperatury zasilania i powrotu, temperatury pomieszczenia, od miejsca montażu grzejnika, od tego czy jest zabudowany itp. To nie proste przeliczenie 150 W x metraż. Kocioł 24 kW, na ekogroszek, w docieplonym, średniej wielkości domu, nie będzie miał co robić. Jest tu wielu fachowców, może któryś doradzi coś mądrego.

Edytowane przez Jasiek11
Literowka
Opublikowano
7 godzin temu, Marcie napisał:

Witam wszystkich serdecznie, ponieważ dobieram moc kotła i grzejniki to w związku z tym mam pytanie. Według cieplowlasciwe powinnam kupić kocioł 18kw ( z podajnikiem na ekogroszek) ale łączna moc grzejników wynosi 34000w. Czy kocioł 18kw podoła tej mocy grzejnikow i właściwie je nagrzeje?

Za mało danych - najlepiej daj link do obliczeń oraz podaj jakie to grzejniki.

Jak masz już dane na stronie CW to policz dodatkowo zapotrzebowanie dla izolacji cieplnej docelowej - czyli trzeba 2 policzyć - raz teraz i drugi raz po ociepleniu tym styro 15cm.

Opublikowano (edytowane)

Grzejniki možno przewymiarowač,no odpowiedno pomieszeniam.W jejich mocy graje prim temperatura,ta jest latwo sterowana i mniejsza nie uszkodzi,na kotle uskodzi.Moc kotla przy tych metrach nie liczal bym ponad 15kw.W mrozach nie zamarzniecie,i kociol 15kw po 5 dni mrozu možno pogonič na wiecej kw bez problemu i przy znikomej stracie.U mnia dom 200m nieocieplony,1/2domu okna stare i moc maximalna przy mrozach nie dostepuje w modulacji 15kw.Gdybym kupil 15kw kociol zamiast 25,osczednilem bym na kotlu,opalu..srednia moc kotla sezonna jest u mnia 5 kw.To jest 1/5 z 25KW,skutecznost niewiele.Przy 15 byloby liepiej.Kociol nastepny bedzie miač moc 15.

Edytowane przez bercus
Opublikowano (edytowane)

Moj wynik w cieplowlasciwe jest 25,4 Kw.

Real popisany wyžej.

Jeszcze pomože moc starego zasypowca,lub dolniaka.U mnia stary dolniak mial 24 i grzalo ok.Od tego odczytac 1/3 mocy dla rozpalanie i zgasanie i jest +- moc kotla podajnikowego z praca ciagla.

Edytowane przez bercus
Opublikowano

Za duża różnica między ociepleniem i jego brakiem - ja bym proponował najpierw ociepl a dopiero potem kocioł wg mnie to 15-16kW max, realnie to nawet 14 wystarczy.

Opublikowano

Jak sambor pisze, lepiej najpierw ocieplić a później wstawić mniejszy kocioł

Mam podobne zdanie ok. 15 pod 16kW po ociepleniu

 

Można ciut kompromisowo, tj kocioł ok15ki teraz skoro być musi, ale z mocniejszą głowicą palnika

odezwę się na priva

Opublikowano
W dniu 8.05.2019 o 12:54, Marcie napisał:

Witam wszystkich serdecznie, ponieważ dobieram moc kotła i grzejniki to w związku z tym mam pytanie. Według cieplowlasciwe powinnam kupić kocioł 18kw ( z podajnikiem na ekogroszek) ale łączna moc grzejników wynosi 34000w. Czy kocioł 18kw podoła tej mocy grzejnikow i właściwie je nagrzeje?

Najszybciej i najtaniej powkładać wełnę w skosy strychu i podeprzeć sznurkiem rozwieszonym pod nią i przybitym gwoździkami do belek - robota na 2-3 godziny i już będzie ocieplenie oraz izolacja na lato - polecam.

Co do grzejników ich moc podawana jest przy zasilaniu wodą o temperaturze 80 stopni C a tyle się na kotle z podajnikiem nie ustawia tylko zwykle maks 60-70 C a przy takiej ich moc jest mniejsza, dlatego trzeba je przewymiarować w stosunku do kotła.

Co do samego kotła to biorąc pod uwagę, że komin pewnie jest z cegieł proponuję do tego domu Skam-PV 20 lub RBR-K 12 - każdy z nich wyciąga ponad 21 kW w razie potrzeby więc mocy wystarczy a po dociepleniu nie będą się "kisić".

Opublikowano

Witam Panie suspenser, oczywiście , ze bym wolala skamp-a albo rbrk ale jestem zmuszona wziąć sztokera+ ,bliżej jest ten sprzedawca a w razie jakichs problemów będą pod ręką. Kiedyś z Panem rozmawiałam i jest Pan jedynym sprzedawca który nie wciska większych mocy. Bede polecać. Pozdrawiam 

Opublikowano

Co do grzejników to te 150w/m  liczyłam do temperatury 70 stopni. Ocieplenie na strychu teoretycznie jest a praktycznie to nie ma ponieważ jakieś zwierzątko połowę porozrywalo dlatego myślę aby dać tym razem styropian na strop, przykryć folią i na to płyty. Tak wymyslilam ale czy jest to dobry pomysl to nie wiem. 

Dziekuje wszystkim za pomoc

Opublikowano

Jedna uwaga

W jakim stanie jest dach

Mamy za soba remont domu z lat 30

Jedna zasada robcie po koleji i kompleksowo w innym przypadku non stop bedziecie do czegos wracac


Pozdrawiam



Wysłane z mojego LG-M700 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Co masz na mysli ??

Caly z konsteukcja czy masz na mysli pape ???

Wysłane z mojego LG-M700 przy użyciu Tapatalka
 

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu
Opublikowano
11 godzin temu, Marcie napisał:

Co do grzejników to te 150w/m  liczyłam do temperatury 70 stopni

Jak dobrze policzyłaś obecną moc, to przy zasilaniu np 55C moc spadnie o połowę, więc będzie jak znalazł

Opublikowano
Godzinę temu, mkaczko napisał:

Co masz na mysli ??

Caly z konsteukcja czy masz na mysli pape ???

Wysłane z mojego LG-M700 przy użyciu Tapatalka
 

Cała konstrukcja wraz z dachówką ceramiczna. Wszystko. 

Opublikowano
11 godzin temu, mkaczko napisał:

Jedna uwaga

W jakim stanie jest dach

Mamy za soba remont domu z lat 30

Jedna zasada robcie po koleji i kompleksowo w innym przypadku non stop bedziecie do czegos wracac


Pozdrawiam



Wysłane z mojego LG-M700 przy użyciu Tapatalka
 

Staramy sie robić kompleksowo. Instalacja wodna, co i elektryczna nowa. Tynki i deski zostają stare bo tynki sa wapienne w dobrym stanie no i zdrowe ;) a deski idą do cyklinowania bo szkoda mi ich usuwać a jest piękne stare drewno do którego mam sentyment. 

Opublikowano (edytowane)
23 minuty temu, Marcie napisał:

Staramy sie robić kompleksowo, deski zostają stare bo  idą do cyklinowania bo szkoda mi ich usuwać a jest piękne stare drewno do którego mam sentyment. 

A mogło być tak pięknie, czyli ogrzewanie podłogowe.  :bezradny:

Nie warto inwestować KASY w archaiczne systemy,  ocieplenie jak najbardziej pożądane, ale grzejniki i węgiel. :zalamka: 

Edytowane przez Animus
Opublikowano
W dniu 11.05.2019 o 08:28, Marcie napisał:

Witam Panie suspenser, oczywiście , ze bym wolala skamp-a albo rbrk ale jestem zmuszona wziąć sztokera+ ,bliżej jest ten sprzedawca a w razie jakichs problemów będą pod ręką. Kiedyś z Panem rozmawiałam i jest Pan jedynym sprzedawca który nie wciska większych mocy. Bede polecać. Pozdrawiam 

Witam,

Sztoker+ też bardzo dobry, ma palnik jak Skam-PV tylko zasobnik mniejszy i czyszczenie wymiennika jest tradycyjne od przodu, ten + 18 kW powinien spokojnie wystarczyć.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam.

Dorzucę swoje "trzy grosze" do dyskusji.Wg.mnie strona cieplo wlasciwie jest bardzo miarodajnym odzwierciedleniem tzw.bilansu energ.budynku.Naczytalem sie w sieci mnóstwa bzdur ,opisow,wyliczen,tabelek etc .Przy swoich wyliczeniach nie uwzgedniajac piwnic,ocieplenia fundamentu,dachu(stropu,u mnie tylko parter)ktore maja niebagatelny wplyw na UTRATE CIEPLA ,wynik wyszedl zaskakujaco dokladny.Trzeba znac tez grubosc muru,jest mnostwo innych czynnikow ktore skladaja sie w mniejszym badz wiekszym stopniu na ogolny bilans strat i zyskow cieplnych  takich jak wysokosc dachu,scian szczytowych,ocieplenie balkonu-szalenie wazne z kazdej strony,wieńcow,nadprozy etc.

Przede wszystkim ciąglość izolacji,dokladnosc prac,uzycie odp twardosci styropianow,welny skalnej itp. materialow.Ma to potem znaczenie niebagatelne czy dany budynek nagrzejemy szybciej i czy ucieczka ciepla nie bedzie szybko nastepowala.A co za tym idzie nasz komfort zdowotny i psychiczny,brak problemow z wigocią,ktora moze wniknac w strukture budynku lub wykraplac sie np.na szybie murze rurce  od wody,mniejsze oplaty,zdrowy sen.

Od siebie dodam ze przez nieocieplony strop w budynku parterowym potrafi uciec prawie dwa razy wiecej ciepla niz przy byle jakich oknach.Pod oknem polecam dobrej jakosci  xps -ma ogromne znaczenie.Pomieszczenia wychladzaja sie bardzo szybko jesli czuc chlod w podlodze badz cieplo ucieka przez gorne przegrody budynku,oknami wiadomo...U mnie tylko 10 cm skalnej welny docelowo kiedys 20 bedzie,ale jeszcze wmiana konstrukci pokrycia dachu itd.

Nie jestem budowlancem,tylko mechanik poj.Ale korzystalem tylko i az z uslug pseudo hydraulika i instalatora ,ktory mianuje sie serwisantem slynnych piecow kondensacyjnych.I coz...-)Lepiej nie opisywac bo zabraklo by przestrzeni wirtualnej.Widocznie czegos innego mnie uczyli .Dobrze ze czlowiek byl w domu i spojrzal co nieco na rece,a i tak bede drobne poprawki robił.Piec wybralem 12 kw taki mi zamontowal ow szpec jaki chcialem...gdybym mu zawierzyl pewnie by mi wcisnal wiekszy i drozszy na 85 mkw.Tylko po co.Dal filtr siatkowy na powrocie pod piecem i rzekł,ze bedzie cacy-))Pozostaje mi kupic i zakrecic magnetyczny filtr z osadnikiem i zaworem spustowym ktory wylapie drobiny zanieczyszczen,piasku-na pewno bedzie skuteczny .Takimi osadami,zan woda nawet najszlachetniesza stal ...trafi-)Zapomnial o naczyniu przeponowym i redukcji cisnienia do 3 atm. na zasilaniu zimnej wody.Na szczescie porady starszych dosw.hydraulikow ktorzy mieli do czynienia z podkowami ,przerobkami starych piecow sa bezcenne.

Pani Marto proszę solidnie ocieplic strop,podlogi.To wg mnie podstawa.Wentylacja tak samo,malo kto przywiazuje wage.Poza pompami ciepla i mechaniczna wentylacja.Ja jestem zwolennikiem tynku cementowo wapiennego.Nie przekonuja mnie wyprawki gipsowe na scianach tak samo jak ten cudowny gips na ogrzewaniu z pexa,poza wygladem i oddawaniem ciepła-)Keramzyt jest swietnym izolatorem jako material,ktory nie chłonie wilgoci jak cegla.Granulat,pustaki wykorzystuje sie nie tylko w budownictwie.Nie latwo dobrac moce grzewcze,gdy w miedzyczasie powstają solidne ocieplenia gruntowne modernizacje,trzeba niejako wywazyc mniejsze zapotrzebowanie na cieplo w perspektywie czasu.Rozwoj automatyki,sterowania na zapotrzebowanie energii,rozwoj nowych technologii z uzyciem tworzyw sztucznych daje wielkie pole do popisu i szeroka game rozwiazan nawet w starym budownictwie.Sa to konkretne i wymierne korzysci czasu,finansów.

 

 

 

 

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.