konopka Opublikowano 29 Stycznia 2019 #26 Opublikowano 29 Stycznia 2019 Godzinę temu, LASZLO10 napisał: Jest zamontowany zawór 4d Czy zawór pracuje automatycznie czy ustawiany ręcznie?Jak ręcznie to jak jest ustawiony?
slaszy9 Opublikowano 29 Stycznia 2019 #27 Opublikowano 29 Stycznia 2019 Ludzie kocioł 40 kw jakby pracował na max to zjadłby 120kg a nawet może 150 kg ekogroszku na 24h. Dziury w scianach i oknach są??? problem jest albo w instalacji albo w ustawieniach , ale do tego potrzebne są dane ,zdjecia itp. bo wrózyc z fusów to do wrózki .
LASZLO10 Opublikowano 29 Stycznia 2019 Autor #28 Opublikowano 29 Stycznia 2019 Panowie nie będziemy wróżyć z fusów tak jak pisałem pod wieczór wstawię zdjęcia i ustawienia kotła zawór 4d jest ustawiany ręcznie
konopka Opublikowano 29 Stycznia 2019 #29 Opublikowano 29 Stycznia 2019 Dobrze,ręcznie,ale jak jest ustawiony,50% otwarcia czy full?
grzesiu Opublikowano 29 Stycznia 2019 #30 Opublikowano 29 Stycznia 2019 Według mnie Mac ma rację. Porcja paliwa do tego powietrze i wytwarza sie energia. Mało składników, albo źle dobrane to i energii mało. Kocioł ma dać rade nagrzać chałupe bez żadnych zaworów n drogowych. Jeśli kocioł jest za mały do potrzeb to czy zawór mieszający dołoży mu kW? Ochronę powrotu pomijam bo to inny temat. Mac, dobrze myślę?
Zbyszko125 Opublikowano 29 Stycznia 2019 #31 Opublikowano 29 Stycznia 2019 7 godzin temu, szakallo napisał: Zbyszko nie koniecznie, jeśli wyłączy jeden obieg na połowę domu i piec dobije do zadanej temperatury i zacznie pracować wolniej to świadczy tylko o tym że jest albo za mały albo daje za małą moc z palnika. Po włączeniu drugiego obiegu temperatura powinna też się po chwili wyrównać jeśli kocioł miałby wystarczającą moc. Nie do końca. W tym przypadku za dużo czynników ma wpływ na pracę kotła. Zwróć uwagę na fakt, że pompa obiegowa ciągle wyciąga wodę z kotła, wpycha w układ, w układzie się ochłodzi i zruca zimna w kocioł. Z doświadczenia wiem że ilość wody w układzie ma duży wpływ na pracę kotła między innymi na zużycie paliwa. Gdy u siebie montowałem kocioł nie wiedziałem o ochronie powrotu ,kocioł ciągle mi wariował, żadko dobijał do zadanej temp. Gdy dostał ochronę powrotu ustabilizował się, pracuje na ok 30-70% mocy zależnie od temp za oknem. Spadło zużycie opału. I jako ciekawostka przed zrobieniem.ochrony powrotu deltę zasilania i powrotu miałem na poziomie 25 st ,po mam ok 3-6st. To przełożyło się na równa pracę kotła, nie huśta nim. I absolutna zasada kocioł ma pracować non-stop tylko ma grzać słabiej/ mocniej a to może zapewnić sterownik z pidem. Dwustanowiec będzie pracował na zasadzie grzej/ nie grzej.
LASZLO10 Opublikowano 29 Stycznia 2019 Autor #32 Opublikowano 29 Stycznia 2019 Już jestem na początku parametry pracy kotła czas pracy podajnika 1min 30sek czas przerwy 30sek czas pracy przepalania 1min 5sek przerwa przepalania 20min szybkość nadmuchu 4
LASZLO10 Opublikowano 29 Stycznia 2019 Autor #33 Opublikowano 29 Stycznia 2019 A teraz instalacja dopiero jak przeczytałem kilkanaście wątków dochodzi do mnie jak mam spapraną instalację. W ogóle przepraszam wszystkich że ich wprowadziłem w błąd byłem pewny że mam zawór 4d a okazuje się że to 3d. Teraz schemat tego co posiadam
LASZLO10 Opublikowano 29 Stycznia 2019 Autor #35 Opublikowano 29 Stycznia 2019 i jeszcze tak się to pali 20190129_165455.mp4
lechumb Opublikowano 29 Stycznia 2019 #36 Opublikowano 29 Stycznia 2019 Półtorej minuty podajesz eko??a jak sterujesz temperatura na podłogówkę i na nowy dom?? Bo na stary widze zawór 3d i chyba jest ustawiony na polowie??Wysłane z mojego Nokia 5.1 przy użyciu Tapatalka
LASZLO10 Opublikowano 29 Stycznia 2019 Autor #37 Opublikowano 29 Stycznia 2019 podłogówka idzie przez RTL ale i tak jest to wyłączone bo kaloryfery zimne a co dopiero jeszcze gdybym załączył podłogówkę. W domu mam zawory termostatyczne, ale tak jak mówię jak idą pompki to i tak temperatury 50 nie można osiągnąć także nie ma czym sterować jak zimno w domu masakra
lechumb Opublikowano 29 Stycznia 2019 #38 Opublikowano 29 Stycznia 2019 A nie masz czujnika od powrotu?? Dolozyles mu m2 i ma bardzo duży odbiór ciepła na dwa domy. A jak ten zawór 3d jest ustawiony??Wysłane z mojego Nokia 5.1 przy użyciu Tapatalka
LASZLO10 Opublikowano 29 Stycznia 2019 Autor #39 Opublikowano 29 Stycznia 2019 nie rozumiem za bardzo co dołożyłem ????. Zawór jest otwarty mniej niż na połowę
mac65 Opublikowano 29 Stycznia 2019 #40 Opublikowano 29 Stycznia 2019 No to już wiemy dużo ale jeszcze nie wszystko . W aktualnej instalacji pompy musisz ustawić na ten sam bieg bo inaczej będą sobie podbierały wodę . Wcześniej pisałeś że chyba na stary dom nie starczało więc obie pompy na ten sam stopień co do starego domu . Ten 3d nic nie chroni tylko obniża temperaturę zasilania starego domu więc może i stąd problemy z dogrzewaniem . Ustaw go na pełny przepływ ( tak jakby go nie było ) bo jest tam po prostu zbyteczny w obecnej sytuacji . Jeżeli są zawory przy bojlerach to je poprzymykaj przynajmniej na połowę ( na obydwu bojlerach ) bo są zasilane równolegle z tej samej pompki a każdy z nich potrafi zadać obciążenie ok 24 kw czyli łącznie masz już ponad max kotła . Można również na czas nagrzewania kotła zamknąć zawory CO na zasobnikach CWU całkowicie bo widzę że masz je tam zamontowane ( chyba ) Co do spalania to retopal tak się pali ale wygląda na to że jest trochę za mało powietrza . Ile to jest trochę ? jak masz nadmuch stopniowany to podnieś o działkę wyżej na sterowniku . Przerwę w podawaniu skróć o 1/4 tak żeby częściej podawał a potem do tego dostosuj nadmuch tak żeby nie było niedopału w popielniku i nie było spieków . Niedopał to za mały nadmuch a spieki to odwrotnie za duży . No i trzeba się dowiedzieć ile podajnik podaje paliwa . Po wygaszeniu kotła włączasz podawanie tak żeby zapełnić całe palenisko . Jak opał zaczyna spadać do popielnika to zaczynasz liczyć posuwy np 10 x i ile spadło do popielnika ( trzeba to zważyć i gdzieś sobie zapisać ) Kajecik będzie ci potrzebny do notatek przy regulacji sterownika żeby zapisać sobie nastawy i nie powtarzać błędów . A sam ten parametr określi ile podań potrzeba na godzinę żeby osiągnąć zakładaną moc paleniska . Opał marnujesz czy nie ? tego nie wiemy ( wg mnie raczej nie ) ale żeby się tego dowiedzieć potrzebujemy danych w postaci temperatury spalin . Zakup termometru np wędzarniczego do 350 C koszt ok 30 zł a miejsce do montażu masz super na zaślepce wyczystki czopucha nad samym kotłem . To nam powie jak sprawna jest wymiana tego kotła i czy coś należy poprawić- a można ale o tym później . Narazie tyle pozdrawiam.
LASZLO10 Opublikowano 29 Stycznia 2019 Autor #41 Opublikowano 29 Stycznia 2019 ok spróbuję tak zrobić zobaczymy co będzie, ale powiem szczerze że tyle razy już sprawdzałem różne ustawienia że straciłem nadzieję że będzie ok
maly11111 Opublikowano 29 Stycznia 2019 #42 Opublikowano 29 Stycznia 2019 Witam a instalacja dobrze odpowietrzona ? nie ma powietrza w grzejnikach?
szakallo Opublikowano 29 Stycznia 2019 #43 Opublikowano 29 Stycznia 2019 Jeśli kocioł dobrze pali (kW) a nie wydmuchuje w komin bez różnicy jak bardzo zchrzaniona jest instalacja powinien bez problemu osiągnąć zadaną temperaturę albo w domu nie dałoby rady wysiedzieć. Chyba że jest po prostu za mały.
mac65 Opublikowano 29 Stycznia 2019 #44 Opublikowano 29 Stycznia 2019 Instalację swoją drogą trzeba będzie trochę poprawić ale na razie to musi być jak jest . Niepokoją mnie te dwa bojlery one potwornie obciążają kocioł do momentu nagrzania się w nich wody . Można mieć taką pojemność ale trzeba by je inaczej wpiąć w układ CO . Co do mocy kotła to powinna teoretycznie wystarczyć ale ile wyrzuca ciepła w komin tego na razie nie wiemy .
LASZLO10 Opublikowano 29 Stycznia 2019 Autor #45 Opublikowano 29 Stycznia 2019 nad samym piecem komin jest gorący ale ile ma stopni na tą chwilę nie mam pojęcia
marcus312 Opublikowano 29 Stycznia 2019 #46 Opublikowano 29 Stycznia 2019 Po obejrzeniu filmiku z palenia to jakby za słaby ciąg komina był dym wychodzi na kotłownie kocioł ma zanieczyszczony wymiennik rura wchodząca do komina nie uszczelniona słaby nadmuch dmuchawy leniwy płomień , nie znamy stanu otworów nadmuchowych i kasety powietrznej kiedy była czyszczona.
lechumb Opublikowano 30 Stycznia 2019 #47 Opublikowano 30 Stycznia 2019 Chodziło mi o powierzchnię no i te dwa bojlery. Koledzy mnie ubiegli z tym przymknięcie masz zaworów na bojlery ale to dobry pomysł bo zwiększa się przepływ na ogrzewanie.Wysłane z mojego Nokia 5.1 przy użyciu Tapatalka
LASZLO10 Opublikowano 30 Stycznia 2019 Autor #48 Opublikowano 30 Stycznia 2019 w tamtym roku postawiłem nowy komin fi 200 ponieważ stary miał mały przekrój i się średnio to paliło nawet czasami dym wracał do podajnika skraplała się woda i podajnik rdzewiał. Rura wchodząca do komina jest uszczelniona tylko słabo to wygląda ponieważ komin jest dostawiony za ścianą akurat lepiej było stary komin zostawić i nie burzyć a obok dostawić nowy. Nowy komin ma bardzo dobry ciąg.
colover Opublikowano 30 Stycznia 2019 #49 Opublikowano 30 Stycznia 2019 Instalacja jest problemem wtórnym. Kocioł jest za mały i tyle. Albo nie działa na mocy nominalnej.
Jasa Opublikowano 30 Stycznia 2019 #50 Opublikowano 30 Stycznia 2019 14 godzin temu, mac65 napisał: No i trzeba się dowiedzieć ile podajnik podaje paliwa . Kolego Laszlo10 , zestawienie parametrów , które podałeś rodzi wewnętrzne sprzeczności. Przy spalaniu 45kg/dobę i parametrach podawania ( czas pracy podajnika 1,5 min. , czas przerwy 0,5 min. - swoją drogą ogromne nastawy ) masz potencjał podajnika 3,76 kg/h. Jaki to podajnik?. Nie znam podajnika o tak małym potencjale do kotła o mocy 40kW. Coś tu nie gra. Koledzy dobrze radzą , na instalację przyjdzie czas po uporządkowaniu spalania - to tu tkwi żródło problemu.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.