Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pomocy instalacja w bliźniaku nie mam już sił.


LASZLO10

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ludzie kocioł 40 kw jakby pracował na max to zjadłby 120kg a nawet może 150 kg ekogroszku na 24h. Dziury w scianach i oknach są???   problem jest albo w instalacji albo w ustawieniach , ale do tego potrzebne są dane ,zdjecia itp. bo wrózyc z fusów to do wrózki .

Opublikowano

Według mnie Mac ma rację. Porcja paliwa do tego powietrze i wytwarza sie energia. Mało składników, albo źle dobrane to i energii mało. 

Kocioł ma dać rade nagrzać chałupe bez żadnych zaworów n drogowych. Jeśli kocioł jest za mały do potrzeb to czy zawór mieszający dołoży mu kW? Ochronę powrotu pomijam bo to inny temat. Mac, dobrze myślę?

Opublikowano
7 godzin temu, szakallo napisał:

Zbyszko nie koniecznie, jeśli wyłączy jeden obieg na połowę domu i piec dobije do zadanej temperatury i zacznie pracować wolniej to świadczy tylko o tym że jest albo za mały albo daje za małą moc z palnika. Po włączeniu drugiego obiegu temperatura powinna też się po chwili wyrównać jeśli kocioł miałby wystarczającą moc.

Nie do końca. W tym przypadku za dużo czynników ma wpływ na pracę kotła. Zwróć uwagę na fakt, że pompa obiegowa ciągle wyciąga wodę z kotła, wpycha w układ, w układzie się ochłodzi i zruca zimna w kocioł. Z doświadczenia wiem że ilość wody w układzie ma duży wpływ na pracę kotła między innymi na zużycie paliwa. Gdy u siebie montowałem kocioł nie wiedziałem o ochronie powrotu ,kocioł ciągle mi wariował, żadko dobijał do zadanej temp. Gdy dostał ochronę powrotu ustabilizował się, pracuje na ok 30-70% mocy zależnie od temp za oknem. Spadło zużycie opału. I jako ciekawostka przed zrobieniem.ochrony powrotu deltę zasilania i powrotu miałem na poziomie 25 st ,po mam ok 3-6st. To przełożyło się na równa pracę kotła, nie huśta nim. I absolutna zasada kocioł ma pracować non-stop tylko ma grzać słabiej/ mocniej a to może zapewnić sterownik z pidem. Dwustanowiec będzie pracował na zasadzie grzej/ nie grzej.

Opublikowano

Już jestem na początku parametry pracy kotła

czas pracy podajnika 1min 30sek

czas przerwy 30sek

czas pracy przepalania 1min 5sek

przerwa przepalania 20min

szybkość nadmuchu 4

Opublikowano

A teraz instalacja dopiero jak przeczytałem kilkanaście wątków dochodzi do mnie jak mam spapraną instalację. W ogóle przepraszam wszystkich że ich wprowadziłem w błąd byłem pewny że mam zawór 4d a okazuje się że to 3d. Teraz schemat tego co posiadam

instalacja piec1.png

Opublikowano

Półtorej minuty podajesz eko??a jak sterujesz temperatura na podłogówkę i na nowy dom?? Bo na stary widze zawór 3d i chyba jest ustawiony na polowie??

Wysłane z mojego Nokia 5.1 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

podłogówka idzie przez RTL ale i tak jest to wyłączone bo kaloryfery zimne a co dopiero jeszcze gdybym załączył podłogówkę. W domu mam zawory termostatyczne, ale tak jak mówię jak idą pompki to i tak temperatury 50 nie można osiągnąć także nie ma czym sterować jak zimno w domu masakra 

Opublikowano

A nie masz czujnika od powrotu?? Dolozyles mu m2 i ma bardzo duży odbiór ciepła na dwa domy. A jak ten zawór 3d jest ustawiony??

Wysłane z mojego Nokia 5.1 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

No to już wiemy dużo ale jeszcze nie wszystko . W aktualnej instalacji pompy musisz ustawić na ten sam bieg bo inaczej będą sobie podbierały wodę . Wcześniej pisałeś że chyba na stary dom nie starczało więc obie pompy na ten sam stopień co do starego domu .

Ten 3d nic nie chroni tylko obniża temperaturę zasilania starego domu więc może i stąd problemy z dogrzewaniem . Ustaw go na pełny przepływ ( tak jakby go nie było ) bo jest tam po prostu zbyteczny w obecnej sytuacji  .

Jeżeli są zawory przy bojlerach to je poprzymykaj przynajmniej na połowę ( na obydwu bojlerach ) bo są zasilane równolegle z tej samej pompki a każdy z nich potrafi zadać  obciążenie ok 24 kw czyli łącznie masz już ponad max kotła . Można również na czas nagrzewania kotła zamknąć zawory CO na zasobnikach CWU całkowicie bo widzę że masz je tam zamontowane ( chyba )

Co do spalania to retopal tak się pali ale wygląda na to że jest trochę za mało powietrza . Ile to jest trochę ? jak masz nadmuch stopniowany to podnieś o działkę wyżej na sterowniku .

Przerwę w podawaniu skróć o 1/4 tak żeby częściej podawał a potem do tego dostosuj nadmuch tak żeby nie było niedopału w popielniku i nie było spieków . Niedopał to za mały nadmuch a spieki to odwrotnie za duży .

No i trzeba się dowiedzieć ile podajnik podaje paliwa . Po wygaszeniu kotła włączasz podawanie tak żeby zapełnić całe palenisko . Jak opał zaczyna spadać do popielnika to zaczynasz liczyć posuwy np 10 x i ile spadło do popielnika ( trzeba to zważyć i gdzieś sobie zapisać ) Kajecik będzie ci potrzebny do notatek przy regulacji sterownika żeby zapisać sobie nastawy i nie powtarzać błędów . A sam ten parametr określi ile podań potrzeba na godzinę żeby osiągnąć zakładaną moc  paleniska .

Opał marnujesz czy nie ? tego nie wiemy ( wg mnie raczej nie ) ale żeby się tego dowiedzieć potrzebujemy danych w postaci temperatury spalin . Zakup termometru np wędzarniczego do 350 C koszt ok 30 zł a miejsce do montażu masz super na zaślepce wyczystki czopucha nad samym kotłem . To nam powie jak sprawna jest wymiana tego kotła i czy coś należy poprawić- a można ale o tym później .

Narazie tyle pozdrawiam.

Opublikowano

Witam a instalacja dobrze odpowietrzona ? nie ma powietrza w grzejnikach?

Opublikowano

Jeśli kocioł dobrze pali (kW) a nie wydmuchuje w komin bez różnicy jak bardzo zchrzaniona jest instalacja powinien bez problemu osiągnąć zadaną temperaturę albo w domu nie dałoby rady wysiedzieć. Chyba że jest po prostu za mały.

Opublikowano

Instalację swoją drogą trzeba będzie trochę poprawić ale na razie to musi być jak jest . Niepokoją mnie te dwa bojlery one potwornie obciążają kocioł do momentu nagrzania się w nich wody . Można mieć taką pojemność ale trzeba by je inaczej wpiąć w układ CO . Co do mocy kotła to powinna teoretycznie wystarczyć ale ile wyrzuca ciepła w komin tego na razie nie wiemy .

Opublikowano

Po obejrzeniu filmiku z palenia to  jakby za słaby ciąg komina był dym wychodzi na kotłownie kocioł ma zanieczyszczony wymiennik rura wchodząca do komina nie uszczelniona słaby nadmuch dmuchawy leniwy płomień , nie znamy stanu otworów nadmuchowych i kasety powietrznej kiedy była czyszczona.

Opublikowano

Chodziło mi o powierzchnię no i te dwa bojlery. Koledzy mnie ubiegli z tym przymknięcie masz zaworów na bojlery ale to dobry pomysł bo zwiększa się przepływ na ogrzewanie.

Wysłane z mojego Nokia 5.1 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

w tamtym roku postawiłem nowy komin fi 200 ponieważ stary miał mały przekrój i się średnio to paliło nawet czasami dym wracał do podajnika skraplała się woda i podajnik rdzewiał. Rura wchodząca do komina jest uszczelniona tylko słabo to wygląda ponieważ komin jest dostawiony za ścianą akurat lepiej było stary komin zostawić i nie burzyć a obok dostawić nowy. Nowy komin ma bardzo dobry ciąg.  

Opublikowano

Instalacja jest problemem wtórnym.

Kocioł jest za mały i tyle.

Albo nie działa na mocy nominalnej.

Opublikowano
14 godzin temu, mac65 napisał:


No i trzeba się dowiedzieć ile podajnik podaje paliwa .

Kolego Laszlo10 , zestawienie parametrów , które podałeś rodzi wewnętrzne sprzeczności.

Przy spalaniu 45kg/dobę i parametrach podawania ( czas pracy podajnika 1,5 min. , czas przerwy 0,5 min. - swoją drogą ogromne nastawy ) masz potencjał podajnika 3,76 kg/h.

Jaki to podajnik?.

Nie znam podajnika o tak małym potencjale do kotła o mocy 40kW.

Coś tu nie gra.

Koledzy dobrze radzą , na instalację przyjdzie czas po uporządkowaniu spalania - to tu tkwi żródło problemu.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.