Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Zauważyłem plamę oleju na podłodze pod podajnikiem. Zdjalem silnik z motoreduktorem że ślimaka i okazało się że musiał puścić jakiś oring i z jednego z dolnych łożysk motoreduktora (tego na którym chodzi sam ślimak podajnika ekogroszku) wyciek olej. Niestety nie widzę nawet możliwości uzupełnienia oleju, bo nigdzie nie ma korka, idkrecilem też silnik od samej przekładni motoreduktora, ale ta też jest tylko łożysko walka silnika z takim wpostowym walkiem w środku i nie ma jak się dostać do środka Wygląda to tak jakby olej był wlewany przez producenta przed nabiciem ostatniego łożyska (pytanie którego, czy tego górnego od silnika czy któregoś z dwóch dolnych w które wchodzi ślimak) Trochę boję się rozbierać bo boję się że coś uszkodze a jest zima i muszę ogrzewać. Z drugiej strony tego oleju wycieklo całkiem sporo i boję się że motoreduktor bez oleju szybko się uszkodzi. Może ktoś wymieniał już uszczelnienia w takim motoreduktor że i powie w jakiej kolejności i jak wybija się te łożyska. A może jest jakaś możliwość uzupełnienia tego oleju, przynajmniej do wiosny. Tam z boku tego motoreduktora mam jeszcze plastikowa zaslepke chyba łożyska, ale nie dam rady jej zdjąć bez jej uszadzania a i tak obawiam się że po jej zdjęciu dalej nie będą miał możliwości dolewki oleju. Z góry dziękuję za ewentualną pomoc. Motoreduktor jest niemiecki BHF

Opublikowano

Sprawdz na necie jaki musisz miec olej

Kup ten olej

Kup odpowiednii oring np. Zadzwon do serwisu producenta przekladni

Wybij slimak

Wyjmij oring z ktorego ciekinie

Olej wylej do jakiegos pojemnika

Wlej olej

Zaloz oring

Zaloz slimak

Zamontuj

Odpal

Do roboty powodzenia



Wysłane z mojego LG-M700 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

To co napisałeś wygląda fajnie i prosto.Takie odpowiedzi równie dobrze możesz dawać np na forum chirurgów kardiologow gdzie np pod postem jakiegoś chirurga brzmiacym:"przede mną pierwszy przeszczep serca. Może jakieś podpowiedzi drodzy koledzy?", Ty odpisał byś :"znajdź dawce, przystąpi do operacji, otwórz klatkę piersiowa biorcy, usuń chore serce, włóż zdrowe, zaszyj klatkę. Do roboty, powodzenia". Myślę że byłbyś tak samo pomocny jak w moim przypadku. Tylko jak napisałem wcześniej nie wiem za bardzo jak wybija się te łożyska, tzn czy np gdy zacznę wybijac te dolne łożyska z których cieknie na których pracuje ślimakowy podajnik ekogroszku to nie uszkodze przekładni w środku bo okaże się że najpierw trzeba wyjąć to górne mniejsze łożysko z wbitym w nie walkiem napędowym w który wchodzi silnik. 

Edytowane przez MW82
Opublikowano (edytowane)

Jak wybic ???

 

Mlotkiem sie nigdy nie bawiles

 

Kladziez przekladnie na ziemie

 

Bierzesz mlotek i porzadna srube

 

 

Srube przykladasz do slimaka i klupiesz z wyczuciem w ta srube az wyjdzie slimak

 

A i pamietaj klupiesz w glowke od sruby ktora z koleji dotyka slimaka nie przekladnie !!!!!!-

 

 

 

 

Wysłane z mojego LG-M700 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu
Opublikowano

Oringi podwazasz srubokretem

Tylko zanim cokolwiek rozbierzesz musisz miec olej i te oringi

I dokladnie sprawdz rozmiary bo z tym roznie bywa

W ogole wrzuc zdjecie to postaram sie napisac w jakiej kolejnosci to rozkrecic

Najwazniejsze wybic slimak



Wysłane z mojego LG-M700 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

https://allegro.pl/oferta/motoreduktor-naped-podajnika-slimaka-0-12-kw-7162400946


Czy masz taki reduktor ???

Wysłane z mojego LG-M700 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

 W sumie bardzo podobny.Jak pisałem przecieka mi jedno z łożysk na których kręci się ślimakowy podajnik ekogroszku. Czyli z tego co zrozumiałem zdejmuje motoreduktor i wybija najpierw ta część z zawleczka od podajnika? 

IMG_20190121_174650.jpg

Opublikowano




1. Nie moze wyciekac z lozyska, lozysko pracuje w oleju

2.wyciek moze byc z oringa i teraz wg zdjecia sa 2 miejsca, pierwsze od strony rury z podajnika, oraz z drigiej tej ktora widac na zdjeciu

Jezeli cieknie od strony wewnetrznej czyli rury z podajnika konieczny jest zdjecie zabezpieczeni i wybicie slimaka, wowczas bedzie widoczny wewnetrzny oring

Natomiast jesli masz wyciek od strony zabezoieczenia to mozna by sprobowac wyjac ten oring wylac resztki oleju,
Nastepnie postawic przekladnie w pionie na slimaku wlac olej i zalozyc oring
Ale uwaga
Musisz miec olej do tej przekladni i musisz wiedziec ile wchodzi i miarka to wlac np. Duza strzykawka, potem zalozyc oring i tutaj przydaloby sie zeby ktos ci to przytrzymal na stole



Wysłane z mojego LG-M700 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Cieknie od strony wewnętrznej, czyli od str rury podajnika. Dzisiaj to rozbieralem. Ślimaka nie trzeba wybijac tylko gdy zdejmuje zawleczka która widać na zdjęciu i odkrecam 4 śruby kołnierza przy rurze podajnika motoreduktor wraz z silnikiem leciutko mi schodzi ręką. Czyli nie trzecia wybijac łożysk tylko zdjąć te plastikowe czarne osłonki łożysk i pod nimi są oringi?, Dobrze rozumiem? 

Edytowane przez MW82
Opublikowano

Glupio zapytam jakie ty chcesz wybijac lozyska i po co ???

Na zdjeciu ktore wrzuciles widac zawleczke a pod nim jest czarny oring

I teraz czy wyciek jest z tego oringa czy tez z tego drugiego po przeciwnej stronie

Wysłane z mojego LG-M700 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Tu widac oring ten wewnetrzny od strony zbiornika ZSG40.jpeg

Wysłane z mojego LG-M700 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Aha, czyli ten czarny plasticzek jest tym uszczelnieniem? Myślałem że to są suche łożyska, te plasticzki tylko zabezpieczają przed brudem, a uszczelnienia są w środku za łożyskami i trzeba wybijac łożyska żeby je wymienić. Jak tak to banalne, muszę tylko wymienić te oringi. A i ten olej później dolewac przez to łożysko? 

Edytowane przez MW82
Opublikowano

I dotarles do senda sprawy

Jesli mozesz wymien wszystkie oringi ale najpier je kup bo po demontazy sa do wyrzucenia, sa na nich wymiary

Jaki olej jakie ilosc i czy masz

Bo do przekladni musi byc odpowiedni nie kazdy sie nadaje

Ja mam przekladnie siti jest wloska i sa w niej zwykle lozyska





Wysłane z mojego LG-M700 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

https://www.bhf-gmbh.de/index.php?option=com_content&view=article&id=137&Itemid=126&lang=en

Wydaje mi sie ze to ta przekladnia

Wysłane z mojego LG-M700 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Jeszcze raz dzięki. Właśnie zamówiłem uszczelniacze na allegro (68x40x7). To że tego nie ogarnąłem od razu wzięło się z tego że w robocie na maszynach na których pracuje takie czarne plastiki są na łożyskach jako zabezpieczenie przed brudem, a i mechanik zakładowy mnie nadtraszył że kiedyś wymieniał uszczelki w jakimś maszynowym reduktorze i miał  *** bo musiał cały rozbierać, wyjmowac wałki, łożyska itp. A tymczasem tu to banalna sprawa, dzieki za pomoc i zaangażowanie

Edytowane przez Ryszard
Proszę nie używać wulgaryzmów
Opublikowano

Nie ma pronlemu sprawdz jeszcze czy nie ma gdzies jakiejs instrukcji do tej przekladni

Wysłane z mojego LG-M700 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Potrzebuje jeszcze pomocy kolego. Wziąłem się właśnie za wymianę tego uszczelnienia i mam pytanko. Uszczelka mocno skleiła mi się do takiego metalowego pierścienia. Czy ten pierścień jest wyjmowany bo nie wydaje mi się aby był częścią łożyska 

15486718214425376000285142443235.jpg

Opublikowano

Jak mnie oczy nie mylą jest to element simeringa czyli wydlubujesz to wraz z tym gumowym elementem. 

Opublikowano

Tak jak powyzej po prostu wydlubojesz

Niestety nie jest to zbyt szybkie

I czasem cza sie nameczyc

Przykleilo sie po zewnetrzenj stronie uszczelniacza ???


Wysłane z mojego LG-M700 przy użyciu Tapatalka

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

Muszę odgrzać kotleta.

Po 8 latach użytkowania kotła problem wycieku dopadł i mnie.

Kocioł to Galmet 14kw z motoreduktorem chyba identycznym jak kolegi @MW82

Przekładnia firmy BHF model ZSG40-1200/S63-4 czyli ten do którego link zamieszczał @mkaczko   ZSG 40

Wyciek wystąpił z oringu tego na końcu ślimaka gdzie jest zawleczka.

Po demontażu ślimaka okazało się że od wewnątrz tez jest bagno i końcówka ślimaka jest upaprana.

Kupiłem oringi wew. i zew. według oznaczeń tj. simering-40x68x7-rst-nbr-eriks oraz simering-35x62x7-rst-nbr-eriks. Do tego dokupię jakiś olej przekładniowy 80/90.

Czy taka kolejność czynności mnie czeka ?

1. Według waszych wcześniejszych informacji teraz muszę te stare oringi wydłubać, wyszarpać z przekładni i ją oczyścić z tych starych farfocli ?

2. Wepchnąć, wcisnąć nowe oringi.

3. Wlać olej. Tylko jak ? Czy w pozycji naturalnej (tak jak przekładnia zamontowana jest do kotła)  od strony wewnętrznego oringu wlać olej do wysokości otworu ? Wsunąć tuleje dystansową i potem ślimak ?

Czy to będzie szczelne ?

Proszę o wskazówki. Z góry dziękuje.

Zamieszczę zdjęcia. Uszczelniacze przetarte już z wyciekłego oleju.

 

 

strona wewn.jpg

strona zewn.jpg

Opublikowano

Przekladnie rozebrac i wymienic lozyska + simeringi. Sprawdz stan obudowy i walkow czy nie sa wyrobione w miejscach lozysk i simeringow. Przygotuj tez sobie komplet uszczelek lub ewentualnie silikon.

Poskladac w odwrotnej kolejnosci.

Kazda normalna przekładnia posiada od gory korek wlewu oleju (czesto polaczone z odpowietrznikiem), mniej wiecej w polowie (na wysokosci walka zewnetrznego) korek poziomu oraz od dolu korek spustowy.

 

Opublikowano

Właśnie problem w tym że ta przekładnia nie ma żadnego korka wlewu/spustu.
Od góry jest jedynie taka czarna plastikowa zaślepka. Pod nią jest chyba łożysko wałka górnego. Nie da się tego zdjąć bez uszkodzenia.
Dlatego nie wiem gdzie ten olej wlać. Może trzeba odkręcić przekładnie od silnika i tam na chama wlać olej ?
Czy ten olej przebywa taką drogę jak na rysunku kolor zielony ? i czy odkręcać te śruby na czerwono żeby zdjąć ten kołnierz czy nie ma potrzeby ?

Gdzie można kupić uszczelki i łożyska z tej przekładni ? Nie mogę znaleźć w necie żadnego info

 

p1_kolory.jpg

p2.jpg

p3.jpg

p4.jpg

p5.jpg

Opublikowano

Daj swoimu serwisantowi samochoda.Do drugego dnia ma simerinki (usczelki)  i 10 min.robocy.Simerinki silikonowe,lub PTFE samochodowe sa lepsze,niž czarne i nie drogie.Troche oleju przewodowego ma tež.

Opublikowano (edytowane)


W zeszlym roku wymienialen olej w przekladni siti

 

1. Wyjalem pierwszy uszczelniacz, wylalem olej, nastepnie zalalem ten pierwszy element przekladni jakims olejem po sama kokardke zapisalem wynik a nastepnie mnozylem przez 80%

2. Rozkrecilem przekladnie na 2 elementy, z tego elementu w ktorym wymonowalem uszczelniacz wymontowalem nastepny uszczelniacz

3. z 2 elementu przekladni zdemontowalen pierwszy uszczelniacz, wylalem olej i odmierzylem ilosc tak samo jak w pierwszym, zdemontowalem nastepny uszczelniacz

4. Poskladalem w odwrotnej kolejnosci dolewajac olej

 

zastosowalem olej z rafinerii w jasle

 

 

https://r.tapatalk.com/shareLink?url=https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/26740-motoreduktor-siti-jaki-olej/&share_tid=26740&share_fid=110131&share_type=t

A zapomnialbym uszczelniacze nowe w moim przypadku 4 sztuki

Przed kupnem nowych nalezy spisac wymiary kupowalem uszczelniacze do przekladni siti i okazalo sie ze w mojej uszczelniacz jest inny niz sprzedawca mial w komplecie naprawczym do przekladni

Pozdrawiam

 

 

Wysłane z mojego LG-M700 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

Edytowane przez Ryszard
Połączenie postów - własne posty można edytować do 1 godziny

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.