MW82 Opublikowano 21 Stycznia 2019 #1 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2019 Witam. Zauważyłem plamę oleju na podłodze pod podajnikiem. Zdjalem silnik z motoreduktorem że ślimaka i okazało się że musiał puścić jakiś oring i z jednego z dolnych łożysk motoreduktora (tego na którym chodzi sam ślimak podajnika ekogroszku) wyciek olej. Niestety nie widzę nawet możliwości uzupełnienia oleju, bo nigdzie nie ma korka, idkrecilem też silnik od samej przekładni motoreduktora, ale ta też jest tylko łożysko walka silnika z takim wpostowym walkiem w środku i nie ma jak się dostać do środka Wygląda to tak jakby olej był wlewany przez producenta przed nabiciem ostatniego łożyska (pytanie którego, czy tego górnego od silnika czy któregoś z dwóch dolnych w które wchodzi ślimak) Trochę boję się rozbierać bo boję się że coś uszkodze a jest zima i muszę ogrzewać. Z drugiej strony tego oleju wycieklo całkiem sporo i boję się że motoreduktor bez oleju szybko się uszkodzi. Może ktoś wymieniał już uszczelnienia w takim motoreduktor że i powie w jakiej kolejności i jak wybija się te łożyska. A może jest jakaś możliwość uzupełnienia tego oleju, przynajmniej do wiosny. Tam z boku tego motoreduktora mam jeszcze plastikowa zaslepke chyba łożyska, ale nie dam rady jej zdjąć bez jej uszadzania a i tak obawiam się że po jej zdjęciu dalej nie będą miał możliwości dolewki oleju. Z góry dziękuję za ewentualną pomoc. Motoreduktor jest niemiecki BHF Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkaczko Opublikowano 21 Stycznia 2019 #2 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2019 Sprawdz na necie jaki musisz miec olejKup ten olejKup odpowiednii oring np. Zadzwon do serwisu producenta przekladniWybij slimakWyjmij oring z ktorego ciekinieOlej wylej do jakiegos pojemnikaWlej olejZaloz oringZaloz slimakZamontujOdpalDo roboty powodzeniaWysłane z mojego LG-M700 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MW82 Opublikowano 21 Stycznia 2019 Autor #3 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2019 To co napisałeś wygląda fajnie i prosto.Takie odpowiedzi równie dobrze możesz dawać np na forum chirurgów kardiologow gdzie np pod postem jakiegoś chirurga brzmiacym:"przede mną pierwszy przeszczep serca. Może jakieś podpowiedzi drodzy koledzy?", Ty odpisał byś :"znajdź dawce, przystąpi do operacji, otwórz klatkę piersiowa biorcy, usuń chore serce, włóż zdrowe, zaszyj klatkę. Do roboty, powodzenia". Myślę że byłbyś tak samo pomocny jak w moim przypadku. Tylko jak napisałem wcześniej nie wiem za bardzo jak wybija się te łożyska, tzn czy np gdy zacznę wybijac te dolne łożyska z których cieknie na których pracuje ślimakowy podajnik ekogroszku to nie uszkodze przekładni w środku bo okaże się że najpierw trzeba wyjąć to górne mniejsze łożysko z wbitym w nie walkiem napędowym w który wchodzi silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkaczko Opublikowano 21 Stycznia 2019 #4 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2019 Jak wybic ??? Mlotkiem sie nigdy nie bawiles Kladziez przekladnie na ziemie Bierzesz mlotek i porzadna srube Srube przykladasz do slimaka i klupiesz z wyczuciem w ta srube az wyjdzie slimak A i pamietaj klupiesz w glowke od sruby ktora z koleji dotyka slimaka nie przekladnie !!!!!!- Wysłane z mojego LG-M700 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkaczko Opublikowano 21 Stycznia 2019 #5 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2019 Oringi podwazasz srubokretemTylko zanim cokolwiek rozbierzesz musisz miec olej i te oringiI dokladnie sprawdz rozmiary bo z tym roznie bywaW ogole wrzuc zdjecie to postaram sie napisac w jakiej kolejnosci to rozkrecicNajwazniejsze wybic slimakWysłane z mojego LG-M700 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkaczko Opublikowano 21 Stycznia 2019 #6 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2019 https://allegro.pl/oferta/motoreduktor-naped-podajnika-slimaka-0-12-kw-7162400946Czy masz taki reduktor ???Wysłane z mojego LG-M700 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MW82 Opublikowano 21 Stycznia 2019 Autor #7 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2019 W sumie bardzo podobny.Jak pisałem przecieka mi jedno z łożysk na których kręci się ślimakowy podajnik ekogroszku. Czyli z tego co zrozumiałem zdejmuje motoreduktor i wybija najpierw ta część z zawleczka od podajnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkaczko Opublikowano 21 Stycznia 2019 #8 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2019 1. Nie moze wyciekac z lozyska, lozysko pracuje w oleju2.wyciek moze byc z oringa i teraz wg zdjecia sa 2 miejsca, pierwsze od strony rury z podajnika, oraz z drigiej tej ktora widac na zdjeciuJezeli cieknie od strony wewnetrznej czyli rury z podajnika konieczny jest zdjecie zabezpieczeni i wybicie slimaka, wowczas bedzie widoczny wewnetrzny oringNatomiast jesli masz wyciek od strony zabezoieczenia to mozna by sprobowac wyjac ten oring wylac resztki oleju, Nastepnie postawic przekladnie w pionie na slimaku wlac olej i zalozyc oringAle uwagaMusisz miec olej do tej przekladni i musisz wiedziec ile wchodzi i miarka to wlac np. Duza strzykawka, potem zalozyc oring i tutaj przydaloby sie zeby ktos ci to przytrzymal na stoleWysłane z mojego LG-M700 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MW82 Opublikowano 21 Stycznia 2019 Autor #9 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2019 Cieknie od strony wewnętrznej, czyli od str rury podajnika. Dzisiaj to rozbieralem. Ślimaka nie trzeba wybijac tylko gdy zdejmuje zawleczka która widać na zdjęciu i odkrecam 4 śruby kołnierza przy rurze podajnika motoreduktor wraz z silnikiem leciutko mi schodzi ręką. Czyli nie trzecia wybijac łożysk tylko zdjąć te plastikowe czarne osłonki łożysk i pod nimi są oringi?, Dobrze rozumiem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkaczko Opublikowano 21 Stycznia 2019 #10 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2019 Glupio zapytam jakie ty chcesz wybijac lozyska i po co ???Na zdjeciu ktore wrzuciles widac zawleczke a pod nim jest czarny oring I teraz czy wyciek jest z tego oringa czy tez z tego drugiego po przeciwnej stronieWysłane z mojego LG-M700 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkaczko Opublikowano 21 Stycznia 2019 #11 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2019 Tu widac oring ten wewnetrzny od strony zbiornika Wysłane z mojego LG-M700 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MW82 Opublikowano 21 Stycznia 2019 Autor #12 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2019 Aha, czyli ten czarny plasticzek jest tym uszczelnieniem? Myślałem że to są suche łożyska, te plasticzki tylko zabezpieczają przed brudem, a uszczelnienia są w środku za łożyskami i trzeba wybijac łożyska żeby je wymienić. Jak tak to banalne, muszę tylko wymienić te oringi. A i ten olej później dolewac przez to łożysko? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkaczko Opublikowano 21 Stycznia 2019 #13 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2019 I dotarles do senda sprawyJesli mozesz wymien wszystkie oringi ale najpier je kup bo po demontazy sa do wyrzucenia, sa na nich wymiaryJaki olej jakie ilosc i czy masz Bo do przekladni musi byc odpowiedni nie kazdy sie nadajeJa mam przekladnie siti jest wloska i sa w niej zwykle lozyskaWysłane z mojego LG-M700 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MW82 Opublikowano 21 Stycznia 2019 Autor #14 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2019 Ok. Dzięki stary, trochę ciężko było się zrozumieć, ale temat można uznać za zamknięty. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkaczko Opublikowano 21 Stycznia 2019 #15 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2019 https://www.bhf-gmbh.de/index.php?option=com_content&view=article&id=137&Itemid=126&lang=enWydaje mi sie ze to ta przekladniaWysłane z mojego LG-M700 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MW82 Opublikowano 21 Stycznia 2019 Autor #16 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2019 Jeszcze raz dzięki. Właśnie zamówiłem uszczelniacze na allegro (68x40x7). To że tego nie ogarnąłem od razu wzięło się z tego że w robocie na maszynach na których pracuje takie czarne plastiki są na łożyskach jako zabezpieczenie przed brudem, a i mechanik zakładowy mnie nadtraszył że kiedyś wymieniał uszczelki w jakimś maszynowym reduktorze i miał *** bo musiał cały rozbierać, wyjmowac wałki, łożyska itp. A tymczasem tu to banalna sprawa, dzieki za pomoc i zaangażowanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkaczko Opublikowano 21 Stycznia 2019 #17 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2019 Nie ma pronlemu sprawdz jeszcze czy nie ma gdzies jakiejs instrukcji do tej przekladniWysłane z mojego LG-M700 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MW82 Opublikowano 28 Stycznia 2019 Autor #18 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2019 Potrzebuje jeszcze pomocy kolego. Wziąłem się właśnie za wymianę tego uszczelnienia i mam pytanko. Uszczelka mocno skleiła mi się do takiego metalowego pierścienia. Czy ten pierścień jest wyjmowany bo nie wydaje mi się aby był częścią łożyska Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dioob Opublikowano 28 Stycznia 2019 #19 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2019 Jak mnie oczy nie mylą jest to element simeringa czyli wydlubujesz to wraz z tym gumowym elementem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkaczko Opublikowano 28 Stycznia 2019 #20 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2019 Tak jak powyzej po prostu wydlubojeszNiestety nie jest to zbyt szybkieI czasem cza sie nameczycPrzykleilo sie po zewnetrzenj stronie uszczelniacza ???Wysłane z mojego LG-M700 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
josephik Opublikowano 22 Maja 2019 #21 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2019 Witam Muszę odgrzać kotleta. Po 8 latach użytkowania kotła problem wycieku dopadł i mnie. Kocioł to Galmet 14kw z motoreduktorem chyba identycznym jak kolegi @MW82 Przekładnia firmy BHF model ZSG40-1200/S63-4 czyli ten do którego link zamieszczał @mkaczko ZSG 40 Wyciek wystąpił z oringu tego na końcu ślimaka gdzie jest zawleczka. Po demontażu ślimaka okazało się że od wewnątrz tez jest bagno i końcówka ślimaka jest upaprana. Kupiłem oringi wew. i zew. według oznaczeń tj. simering-40x68x7-rst-nbr-eriks oraz simering-35x62x7-rst-nbr-eriks. Do tego dokupię jakiś olej przekładniowy 80/90. Czy taka kolejność czynności mnie czeka ? 1. Według waszych wcześniejszych informacji teraz muszę te stare oringi wydłubać, wyszarpać z przekładni i ją oczyścić z tych starych farfocli ? 2. Wepchnąć, wcisnąć nowe oringi. 3. Wlać olej. Tylko jak ? Czy w pozycji naturalnej (tak jak przekładnia zamontowana jest do kotła) od strony wewnętrznego oringu wlać olej do wysokości otworu ? Wsunąć tuleje dystansową i potem ślimak ? Czy to będzie szczelne ? Proszę o wskazówki. Z góry dziękuje. Zamieszczę zdjęcia. Uszczelniacze przetarte już z wyciekłego oleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PioBin Opublikowano 22 Maja 2019 #22 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2019 Przekladnie rozebrac i wymienic lozyska + simeringi. Sprawdz stan obudowy i walkow czy nie sa wyrobione w miejscach lozysk i simeringow. Przygotuj tez sobie komplet uszczelek lub ewentualnie silikon. Poskladac w odwrotnej kolejnosci. Kazda normalna przekładnia posiada od gory korek wlewu oleju (czesto polaczone z odpowietrznikiem), mniej wiecej w polowie (na wysokosci walka zewnetrznego) korek poziomu oraz od dolu korek spustowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
josephik Opublikowano 23 Maja 2019 #23 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2019 Właśnie problem w tym że ta przekładnia nie ma żadnego korka wlewu/spustu. Od góry jest jedynie taka czarna plastikowa zaślepka. Pod nią jest chyba łożysko wałka górnego. Nie da się tego zdjąć bez uszkodzenia. Dlatego nie wiem gdzie ten olej wlać. Może trzeba odkręcić przekładnie od silnika i tam na chama wlać olej ? Czy ten olej przebywa taką drogę jak na rysunku kolor zielony ? i czy odkręcać te śruby na czerwono żeby zdjąć ten kołnierz czy nie ma potrzeby ? Gdzie można kupić uszczelki i łożyska z tej przekładni ? Nie mogę znaleźć w necie żadnego info Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bercus Opublikowano 23 Maja 2019 #24 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2019 Daj swoimu serwisantowi samochoda.Do drugego dnia ma simerinki (usczelki) i 10 min.robocy.Simerinki silikonowe,lub PTFE samochodowe sa lepsze,niž czarne i nie drogie.Troche oleju przewodowego ma tež. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkaczko Opublikowano 26 Maja 2019 #25 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2019 W zeszlym roku wymienialen olej w przekladni siti 1. Wyjalem pierwszy uszczelniacz, wylalem olej, nastepnie zalalem ten pierwszy element przekladni jakims olejem po sama kokardke zapisalem wynik a nastepnie mnozylem przez 80% 2. Rozkrecilem przekladnie na 2 elementy, z tego elementu w ktorym wymonowalem uszczelniacz wymontowalem nastepny uszczelniacz 3. z 2 elementu przekladni zdemontowalen pierwszy uszczelniacz, wylalem olej i odmierzylem ilosc tak samo jak w pierwszym, zdemontowalem nastepny uszczelniacz 4. Poskladalem w odwrotnej kolejnosci dolewajac olej zastosowalem olej z rafinerii w jasle https://r.tapatalk.com/shareLink?url=https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/26740-motoreduktor-siti-jaki-olej/&share_tid=26740&share_fid=110131&share_type=t A zapomnialbym uszczelniacze nowe w moim przypadku 4 sztuki Przed kupnem nowych nalezy spisac wymiary kupowalem uszczelniacze do przekladni siti i okazalo sie ze w mojej uszczelniacz jest inny niz sprzedawca mial w komplecie naprawczym do przekladni Pozdrawiam Wysłane z mojego LG-M700 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.