Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów.Jestem początkującym palaczem który przerobił kocioł SKED na dolne spalanie wraz z palnikiem szamotowym i powietrzem wtórnym z popielnika.Chciałbym Prosić Szanowne grono o skomentowanie mojej pracy859571555_Palnikszamotowy.thumb.jpg.42a83cf762751ced3367f90b7195a355.jpg.Palę drewnem i węglem orzechem.To odręcznie zapisany na szybko szkic tego co zrobiłem.

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Kurcze dopiero dzisiaj dopieściłem palnik i nie mam na razie jak zrobić zdjęcia w środku kociołka ze względu palenia się w nim

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Od początku rozpalania po wszystkie stadium wypalania opału brak dymu z komina pomimo iż palę w tym roku bardzo smolącym drewnem modrzewiem.Oto zdjęcie i krótki filmik z pracy palnika.Gdy piec będzie wygaszony to porobię zdjęcia palnika .

Palnik.jpg

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Wszystkich zainteresowanych Zapraszam do dyskusji gdyż mam inny problem a mianowicie lejąca się smoła w komorze zasypowej.

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Akurat tego nie wyeliminujesz. To tak ma.

Można próbować, a  jeszcze lepiej dać sobie spokój. To niczemu nie przeszkadza.

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Na oryginalnej wielkości 29/16,5 smoła się tak nie lała,zaczęła jak założyłem palnik szamotowy i zmniejszyłem wysokość przegrody.palę na 60 st.A co powiesz o konstrukcji palnika?

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi

Smoła w zasypowej to dobrodziejstwo inwentarza po przeróbce na ds. Zresztą fabryczne ds też mają tą przypadłość. Norma.

Palniczek ciekawy i skoro działa i jesteś zadowolony to tylko obserwować i ewentualnie małe poprawki.

Ja nie palę w ds , ale na pewno któryś z kolegów od ds Ci podpowie czy zaproponuje jakiś ciekawy pomysł na ewentualne ulepszenie palnika. Powodzenia :)

Udostępnij tę odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi