Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ogrzewanie podłogowe w zasadzie nie działa


JacekKo

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A ja bym się jeszcze wstrzymał przed pochopną wymianą rotametrów bo problem może nie być z nimi związany i można tylko pójść w koszty(albo póki co kupić jedną szt.rotametra dla sprawdzenia)Pierwsze to bym zamknął wszystkie pętle oprócz jednej,pod dolną belkę podpiął wąż z wodą z sieci,na górną wąż odpływowy,odciąć zaworami cały rozdzielacz.

Pod wpływem ciśnienia z sieci rotametr powinien wskazać przepływ i tak z każdą pętlą po kolei.

Jeżeli poszczególne rotametry będą wskazywać przepływ to raczej są OK a przy okazji tej czynności można odpowietrzyć całą podłogówkę którą obsługuje ten rozdzielacz.

No i pasuje dołożyć ten zawór zwrotny o czym było już wspomniane w miejscu jak w zał.

RBN.jpg

Opublikowano

Puszczenie wody przez instalację pewnie sam bym zrobił, bo do tego raczej nie trzeba specjalnych narzędzi. Tylko czy wodę z sieci podłączać do dolnej belki? Jak instalacja zaczęła grzać to górna była bardzo ciepła.

Natomiast będę musiał znaleźć kogoś, kto założy kawałek miedzi i dołoży ten zawór zwrotny...

Opublikowano

Ja  już dawno się pogubiłem która to belka zasilanie a która powrót bo raz  jest ciepła jedna innym razem druga.Te skoki temp.z górnej belki na dolną i na odwrót mogą być spowodowane brakiem zaworu zwrotnego o którym była mowa.

Jeżeli w rzeczywistości zasilanie z kotła jest podane na górną belkę to masz złe rotametry bo wtedy zero powinno być u góry szklanki.To co proponowałem w ostatnim poście pozwoli ci sprawdzić rotametry które masz w tej chwili.Załóżmy że po sprawdzeniu okaże się że są sprawne wtedy pozostaje ustalenie na którą belkę idzie zasilanie z kotła.Tak jak już wspomniałem przy twoich rotametrach zasilanie powinno iść na dolną belkę a powrót na górną.Przy ewentualnych przeróbkach możesz zamienić te odpowietrzniki auto na manualne.

Opublikowano

Nie dziwię się, że się pogubiłeś, bo to raczej nie jest typowa sytuacja, że belka powrotna jest cieplejsza, ale skoro górna była bardzo ciepła, gdy OP zaczęło grzać, to ewidentnie powrót jest na dole.

A może powrót jest ciepły, bo woda odbiera ciepło z podłogi?

I druga sprawa-dlaczego oba termometry w zasadzie jednocześnie reagują na grzanie? Oba w zasadzie jednocześnie idą w górę i pokazują podobną wartość.

Opublikowano

Zawsze zasilanie jest cieplejsze od powrotu z prostej przyczyny że czynnik grzewczy-woda schładza się po przejściu przez instalację czy to podłogową czy grzejnikową.Przy instalacji OP ta różnica jest mniejsza powiedzmy w zakresie 5K-8K a w grzejnikowej ok.15K

Opublikowano

Oczywiście, zasilanie powinno być cieplejsze, ale gdy kocioł wyłączy dogrzewanie podłogi wtedy woda wpływająca do obwodu może być chłodniejsza od wypływającej, bo rozgrzana wokół rurek podłoga będzie cieplejsza od wody, która wpływa do obwodu.

Zastanawia mnie jeszcze kwestia zachowania termometrów: jak podłoga grzała oba jednocześnie szły w górę a oczekiwałbym, że niebieski będzie działał ze zwłoką-podgrzana woda musi przejść przez układ, ostudzić się i wrócić. A niebieski termometr reagował niemal bezzwłocznie.

Opublikowano

To może być efekt braku zaworu zwrotnego.Mieszacz podbiera sobie cieplejszą wodę z powrotu grzejników.Ten ZZ we skazanym miejscu czyli na "powrocie do powrotu" jest konieczny.Pewnie do grupy mieszającej dochodzą rury PP więc nie jest to dużo roboty wstawić tam ZZ i przy tej okazji wstawiłbym filtr chroniący pompę na OP , wygląda na to że go nie ma wcale bo sugerowałem go poszukać ale jakoś do tej pory nie udało się go namierzyć;)no i jak już przeróbki to jeszcze ten kawałek rurki Cu dla czujnika

Opublikowano

Witam no i chyba hydraulik  pomylił belki , albo wykopał z dwóch różnych rozdzielaczy JACEKKO   wyłącz pompę na grzejniki  i zakręć rozdzielacz grzejnikowy ( stawiam że rozdzielacz grzejnikowy  dolna belka POWRÓT ,górna ZASILANIE  ) I CZESKI BŁĄD  z rozdzielaczem podłogi no tak mogło być  , szybko 23 :00 fajrant  . Co do rotametrów to nie kupisz inaczej jak komplet  razem z dolnymi nyplami  i wielki koszt , przełóż całą belkę  albo PP , choć może po rurach masz jak sprawdzić  , jak one idą od rozdzielacza do zestawu pompowego zasilanie po prawej (dolna belka ) , a powrót po lewej (górna belka ) na zestawie pompowym OP

Opublikowano
8 godzin temu, JacekKo napisał:

Zastanawia mnie jeszcze kwestia zachowania termometrów: jak podłoga grzała oba jednocześnie szły w górę a oczekiwałbym, że niebieski będzie działał ze zwłoką-podgrzana woda musi przejść przez układ, ostudzić się i wrócić. A niebieski termometr reagował niemal bezzwłocznie.

Jak dla mnie to ten bypass przepuszcza. Sprawdź jeszcze raz czy na pewno jest zamknięty. 

Opublikowano

Ja u siebie mam  identyczny divicon, sygnowany Wolfem, i pierwsze co zrobiłem to w nowym skręciłem na max ten zaw upustowy różnicy ciśnień.

Minimalnie odkręcony puszczał od razu z zasilania na powrót.

Można go wywalić, tylko 2 kapturki 3/4" z uszczelkami płaskimi potrzeba.

 

Opublikowano

Zeby autor wiedział, o jakie chodzi, poniżej foto:

zaslepka.png.ee5d9944247423245c9965e55237cf67.png

 

Opublikowano

Nie odzywałem się, bo konkurencja przejęła komputer ;)

Właśnie wróciłem od kotła. Wygląda na to, że automatyka sterująca temperaturą działa-udało się jej skręcić regulację temperatury w zasilaniu OP na minimum. Ciekawe, czy da radę ruszyć tym w drugą stronę ;)

Chciałem sprawdzić, czy bypass można jeszcze dokręcić, ale śruba jest za duża i klucz jej nie obejmuje :(

I tak:

@mironw jestem niemal pewien, że belki są pomylone. Skoro rotametry z "0" na dole są na zasilającej, ot znaczy, że jest źle. Przynajmniej tego się tu dowiedziałem: 0 na górze-rotametry na belkę zasilającą, 0 na dole-powrót. U mnie rotametry na zasilającej mają zero na dole, c było widać na wcześniejszych zdjęciach.

W dniu 14.12.2018 o 13:58, mironw napisał:

jak one idą od rozdzielacza do zestawu pompowego zasilanie po prawej (dolna belka ) , a powrót po lewej (górna belka ) na zestawie pompowym OP

Tego nie rozumiem, ale z tego, co zauważyłem, gdy OP ruszyło, to:

  • górna belka była bardzo ciepła (czyli jednak zasilanie, a rotametry są z 0 na dole)
  • dolna była chłodna-czyli jednak to jest powrót.

Wody nie spuszczałem, bo sam tych zmian nie zrobię (nie mam czym odkręcić belek aby zamienić je miejscami) a z nikim jeszcze się nie umawiałem.

Nie znalazłem żadnego filtra na wyjściu z kotła, jest tylko na powrocie za połączeniem CO i OP, przed wejściem.

@kiminero nie mam jak sprawdzić, czy da się to jeszcze dokręcić. Mam za mały klucz, jakkolwiek to brzmi ;)

@sambor, @gmaj22 takie kapturki widzę za termometrami, ale na zewnątrz. Jeden nawet widać zza niebieskiego termometru. Niestety, moim kluczem nic tu ie zdziałam :(

Opublikowano

Jak jesteś pewny co do zamienionych belek to zmiany zacznij od ich prawidłowego montażu.

A cała reszta ewentualnie w okresie późniejszym - jak będą jeszcze potrzebne.

Opublikowano

Czy nie lepiej najpierw wyeliminować ten nieszczelny (?) bajpas? Tym samym unikniemy tłoczenia części wody z zasilania do powrotu. 

Opublikowano

Może uda mi się załatwić obie rzeczy na raz-zamiana belek i usunięcie bypass-u. Gdyby to była kwestia bypass-u, to mimo grzania część ciepła wracałaby nim na wejście kotła, natomiast dziwi mnie to, że gdy dzisiaj kilka razy patrzyłem termometry wskazywały za każdym razem okolice 20 stopni.

Dzisiaj ręcznie przekręciłem pokrętło z niebieskiego na czerwony/niebieski po ~50%. Ale skoro kocioł nie włączył grzania podłogi, to nic to nie dało :(

Opublikowano

Natomiast najbardziej zastanawia mnie to, dlaczego nie udało mi się zobaczyć w akcji grzania podłogowego. Nie raz słyszałem, że kocioł się uruchamia, kaloryfery zaczynają się rozgrzewać a podłogówka cały czas jest zimna (mam na myśli belkę i wskazania termometrów).

Odnośnie zamiany belek-w miejsce jednego rotametru wstawiłem odpowietrznik taki, jak do kaloryfera. Ale to nic nie zmienia, bo przecież OP działa służby specjalne-nie wiem kiedy ;) Nie przypominam sobie, aby górna belka była ciepła poza sytuacją, kiedy podniosłem temperaturę na sterowniku-przez pół godziny, może godzinę-była ciepła koło 40). I tylko wtedy.

Opublikowano

a jaką temperature widzi czujnik podłogi a jaka jest ustawiona na sterowniku może histereza ją trzyma

Opublikowano
3 godziny temu, JacekKo napisał:

Nie raz słyszałem, że kocioł się uruchamia, kaloryfery zaczynają się rozgrzewać a podłogówka cały czas jest zimna (mam na myśli belkę i wskazania termometrów).

Obecnie u mnie za oknem mam -1 stopień. Sterownik pogodowy w OP ustawił temp wody na poziomie 25 stopni. W pomieszczeniach mam 21. Nie wiem ile wynosi temperatura Twej dłoni :P ale z racji tego, że normalnie człowiek ma 36,6 stopnia to każda niższa temperatura będzie odbierana jako chłodna. :D

To, że my odbieramy to jako niska temperaturę nie oznacza, że ona nie grzeje.

Opublikowano

Ja jeszcze sprawdził bym pracę pompy - podłączając ją wprost do gniazdka i wtedy patrząc na przepływy można określić prawidłowe podłączenie belek 

Temp 24-26C podawana podłogę jest jak najbardziej w porządku - też mam taką. przy ok -1C

Opublikowano

Wracam dzisiaj z pracy i co widzę? Podłoga grzeje. Co prawda to było kilka godzin temu i już wyraźnie przestygła, ale grzała.

Obejrzałem bypass i oba termometry, które ponownie wskazywały zbliżone wartości. Z obu stron  był nagrzany, od strony powrotu mniej, ale o max 10 stopni 32-35 vs 40-45 stopni. Jak to zobaczyłem to zmniejszyłem pokrętłem tak, aby było bliżej 40 stopni.

powrot.jpg.46dc7d3c709c465b9a938a1c80ee5fb2.jpgzasilanie.jpg.a26de5a47b4c345046af37876e53d9e4.jpg

Rura powrotna pod niebieskim termometrem miała około 25 stopni.

Oczywiście górna belka była wyraźnie cieplejsza od dolnej. Tu rurki idące pod podłogę i wracającewyjscia.jpg.70c382cee183f78e5976f1ab4891c1f3.jpg

Widać, że powrót jest chłodniejszy niż okolice niebieskiego termometru. Ale może to się tam nagrzewa nie dlatego, że bypass przepuszcza, tylko przez przewodnictwo cieplne? Przecież to mały kawałek metalu.

Czyli jednak czasem OP działa, tylko rzadko-może histereza jest taka szeroka, że długo trzeba czekać, aby zaczęło grzać? @mironw wspominał, że może tak być.

Opublikowano

w sterowniku szukaj pomiarów ,  gdzieś idą kabelki od czujnika przy czerwonym termometrze

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.