Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Miał być nowy kocioł i zmieniony kanał do odprowadzania spalin, jednak skoro mają byc dotacje do ociepleń i wymian kotłów to trzeba będzie z tego skorzystać, jednak z inwestycjami trzeba się wstrzymać do przyszłego roku, trzeba więc przemęczyć się na tym co się ma.

Dom z lat 60, potem piętro dobudowane w latach 80, komin w środku domu, wymiary różne, od dołu jest szerszy a przy dobudowanym pietrze się zwęża i ma z 15x15cm, wysokości 11-12m, jeden kanał widać pęknięcia, czasem śmierdzi w domu, piec typowy śmieciuch dolnego spalania, spaliny ma bardzo gorące, aż za bardzo chyba nawet. Pomyślałem aby ten komin uszczelnić a w przyszłym roku jak będzie kasa to ocieplić cały dom, postawić komin systemowy i dać podajnikowiec na pellet albo groszek.

Pytanie czym i jak najlepiej to uszczelnić? W Internecie szczegółów bardzo mało, ludzie jak juz to polecają zaprawę SKD, chociaż w sklepie internetowym pustki, napisałem do producenta, czekam na odpowiedź. 
Czy ktoś spotkał się z zaprawą uszczelniającą "CERKOM 25 KG FIRMY CERMAS"? Cena 70zł za 25kg więc w porównaniu z SKD za około 110zł cena bardziej atrakcyjna, pytanie tylko jak z jakością?
Kolejna sprawa z czego najlepiej wykonać przyrząd do aplikowania takiej zaprawy, jakieś sprawdzone materiały?

Z góry dzieki za odpowiedzi.

Opublikowano

Była teoria zawijana:

Witam imiennika swojego i proszę o wybaczenie, za zwłokę w odpowiedzi.
Ona (zwłoka) wynikła z tego, ze wykorzystując czas wolny … poza zasięg się wyniosłem.
Sieci oczywiście.
Ale do rzeczy:
1. Ponieważ mniemam, że wkład kominowy z blaszki tzw, kwasoodpornej, który i tak więcej, niż 2 – 3 lata nie wytrzyma, a został zabudowany w kominie, który już nieco wcześniej popracował,dlatego podam Ci miksturkę do takich celów przeznaczoną.
2. Skład (objętościowy) części suchych:
– zaprawa szamotowa – 80%
– piasek tynkarski – 10%
– wapno w proszku – 10%
3. Ciecz zarobowa której nie powinno być więcej niż 10 -15% w stosunku do części suchej. W jej skład powinna wchodzić woda 70% i reszta – szkło wodne 10-procentowe.
4. Po wymieszaniu na sucho szamotu, piasku i wapna należy zalać masę mieszaniną (wcześniej uczynioną z wody i szkła wodnego).
5. Wymieszać na jednorodną masę mechanicznie. Pozostawić do dojrzewania na ok. 10 minut. Ponownie wymieszać.
6. W szczelinę między wkład, a komin wsunąć pręt stalowy. Zalewać masą szczelinę a prętem zawibrowywać metodą góra – dół lub obrotowo z pomocą wiertarki na małych obrotach.
7. Po ok. 2 – 3 godzin od zalania należy wypełnić zapadlisko między czapką komina a pow. masy zaprawą cementową z piaskiem – 1:3. Po związaniu tego korka, za 2 – 3 dni, można go przemalować dowolną substancja bitumiczną, aby uczynić go wodonieprzepuszczalnym.

A teraz kilka słów teorii:
1. substancje węglowodorowe, które przed zabudową wkładu blaszanego pownikały do struktur ceramicznych komina trzeba jakoś unicestwić. Dlatego w skład masy wchodzi wapno. Część tego wapna zareaguje z bitumami i zwiąże je. Reszta (nadmiar) wapna w reakcji ze szkłem wodnym z cieczy zarobowej przyspieszy proces kalcynacji tworząc masę trudno przepuszczalna dla wody i praktycznie nieprzepuszczalną dla par smołowych.
2. Nawet, jeśli po wielu latach z blachy tzw. kwasoodpornej pozostanie w kominie nie wiele, to to, co powstanie z masy zalewowej, skutecznie zabezpieczy komin przed nasiąkaniem, bo powstała tam sztuczna skala i zasadowy odczyn mieć będzie i dla cieczy szczelna.

W praktyce tak różowo nie jest - szkło wodne traci swoje właściwości, ale na jakiś okres czasu przy zasypowcu mogłoby być - tylko rura z blachy czarnej zamiast kwasówki bo itak kasy szkoda, jeśli to tymczasowe.
Opcja druga to szlamować tą zaprawą - tylko trzeba by było jakiś stożek / prostopadłościan zespawać.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

A to nie jest tak że przed szlamowaniem trzeba oczyścić komin?

wg mnie gra nie warta świeczki...wydaje się że człowiek zaoszczędzi a urobi się jak głupi a efekt będzie kijowy....

 

sam mam szlamowany komin...czy dobrze czy źle nie będę oceniał...na razie pierwszy sezon i jest ok ...wiadomo że to nie nowy komin ale jest dobrze 

...tyle że ja wziąłem firmę która wpierw sprawdziła z czym ma do czynienia a potem zrobiła to czego oczekiwałem 

 

na jak długo jest dobrze tego nie wiem...ale biorąc pod uwagę temp. spalin obecnie w porównaniu do tego co było na starym piecu i rodzaj opału...powinno wytrzymać znacznie dłużej 

Opublikowano

Komin który rozszerza się do dołu jest bardzo trudny do szlamowania, praktycznie nie jest to możliwe aby dobrze wyszlamować taki komin.

Wg mnie taka robota to strata kasy i czasu.

Lepiej zbierać kasę na nowy wkład lub cały nowy komin.

Opublikowano

Albo frezowanie do jednego rozmiaru o ile górna część się nie rozleci .

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 lata później...
Opublikowano (edytowane)

1398243609_dodadozakadkifrezowanie.thumb.JPG.c5f0aec63b2897da5279b37db52b6139.JPG736332877_mniejadne.thumb.jpg.9dabddcea63f910563249f60b5ef41a8.jpgPozwolę dodać od siebie jako firma która szlamuje komin od ponad 10 lat, zaprawa w szlamowanie to rzecz drugorzędna najważniejsze to porządne wyczyszczenie komina, my to robimy odpowiednimi frezami i szczotami trzeba się skupić na każdym metrze nie będę się rozpisywał o co dokładnie chodzi ale dość często pojawia sie telefon że ktoś zaczął na włsną rękę i zrezygnował, ale jeśli komin jest już na prawdę słaby to najlepiej rozwiercić poszerzyć diamentowo i włożyć ceramikę.

 

 

Edytowane przez PrzybylaKominy
Opublikowano

Ta ceramika wytrzymuje spaliny mokre z kotła węglowego ecodesign? Obrastanie końcówki komina lodem nie szkodzi, lód nie rozsadza tej ceramiki?

Opublikowano (edytowane)

Ceramika właśnie jest idealna do nowych kotłów gdzie nie występują wysokie temperatury tylko bardzo niskie i wydziela sie kondensat, jeśli chodzi o górę na końcu jest montowana specjalna nasadka izolowana.

 

 

Może być wersja krótka lub długa.1584962610291119.thumb.JPG.ffa2f39b6599f9ec47b2bf0aa4bbe5df.JPG

Edytowane przez PrzybylaKominy
Opublikowano

No właśnie producenta mojego kotła (Defro) trochę poniosło i pomimo pracy ciągłej ok. 70 % mocy w ostatnie mrozy, temperatura spalin jest w granicach 60C. Przez co ostatnie 30 cm komina pokryło się lodem, na wylocie już nawet takim kilkumilimetrowym. Można w tej sytuacji zakładać wkład ceramiczny? 

I drugie pytanie - komin jest 15x15 cm ceglany, da się w to założyć wkład fi160?

Opublikowano

Najczęściej właśnie wiercimy typowe 15x15 i wkładamy 160fi, robimy około 350-400 rozwiertow rocznie i jeszcze nie słyszałem o przypadku lodu na górze wiadomo tam temperatura jest najniższa tym bardziej jak wspomniałeś w takich kotłach gdzie na wylocie jest nie za wysoka a co dopiero na końcu ale jestem pewien że w przypadku ceramiki na pewno nie jest to niebezpieczne tym bardziej tak jak mówię końcówka jest izolowana .

  • Zgadzam się 1
  • Przydało się 1
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

@HolubPatryk zdjęć nie robiłem. Po prostu czapa i jakieś 30 cm komina w środku pokryte było przezroczystym lodem. Nie wiem jednak, czy to kondensacja, czy stopiony śnieg. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.