Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Huczenie grzejników, krótkie bulgotanie w grzejnikach


tomek3216

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

przy okazji dzisiejszego czyszczenia kotła rozwiązał się problem wzrostu temperatury spalin o którym wspominałem wcześniej.Wczoraj spaliny przektaczały już 150 st przy rozpalaniu ,a od ok..2 tygodni kocioł bardzo wolno dochodził do temperatury i zwiększyło się  zużycie pelletu.Zajrzałem  pierwszy raz do wyczystki kolanka czopucha i okazało się że rura pzyłaczeniowa do komina  na całej długości(90cm) do połowy swojej wysokości była zawalona popiołem!Jaka może być tego pzryczyna?Nigdzie do tej pory nie czytałem o takim przypadku.Kocioł regularnie czyszczony co 3,tygodnie,chociaz serwisant mówił że czyści się co miesiąc.Z tyłu pod zawirowaczami normalna ilość popiołu,taka jak zawsze.

Opublikowano

praca pompki zależna od temperatury pomieszczenia?

Opublikowano

Masz za wysoki ciąg zapewne, ten kocioł wymaga małego ciągu kominowego, pomoże RCK.

Jaka to dokładnie pompa model drugi czy jakiś inny? Daj najlepiej foto i jak masz ją obecnie ustawioną.

Przelewa się w końcu w tym naczyniu czy nie jak się te grzejniki zamykają?

 

Opublikowano

a rura kominowa powinna mieć około 3-5 stopni w stronę komina

Opublikowano

Wkład komina ma 120mm czyli tyle ile zaleca Lazar,max jaki może być to 160mm ale wtedy są problemy.wysokosc komina jakieś 9m,rck nie jest wymagany przy tych parametrach.Może wentylator za mocno ciągnie?Pompa to evosta2, zawsze na pierwszym biegu i testowane na różnych charakterystykach.

 

Opublikowano
2 godziny temu, Kristof59 napisał:

Wkład komina ma 120mm

ocieplony ?

 

2 godziny temu, Kristof59 napisał:

Może wentylator za mocno ciągnie?

a domyka klapke  może popraw przeciw ciężar ( nakrętki na klapce)

Opublikowano
4 godziny temu, Kristof59 napisał:

Wkład komina ma 120mm czyli tyle ile zaleca Lazar,max jaki może być to 160mm ale wtedy są problemy.wysokosc komina jakieś 9m,rck nie jest wymagany przy tych parametrach.Może wentylator za mocno ciągnie?Pompa to evosta2, zawsze na pierwszym biegu i testowane na różnych charakterystykach.

 

Wg DTR Twojego kotła maksymalny ciąg kotła to 8Pa. Też z DTR "Ciąg kominowy podczas pracy kotłów typu Smart Fire SF11, SF15 oraz SF22 nie może w żadnym przypadku
przekraczać 10 Pa! W przypadku kotłów typu Smart Fire SF31 oraz SF41 ciąg kominowy nie może przekraczać
20 Pa!
W celu zapewnienia prawidłowego ciągu kominowego przyłącze kominowe musi być wyposażone w szyber kominowy,
a sam wkład kominowy w regulator ciągu zainstalowany poniżej punktu połączenia przyłącza kominowego z wkładem
kominowy"

Masz o RCK napisane a średnica i wysokość to nie jedyne czynniki które mają wpływ na ciąg kominowy, z resztą jest on dość wysoki.

 

I ta pompa przelewa w naczyniu przelewowym czy nie po zamknięciu zaworów na grzejnikach? Sprawdzałeś to na wszystkich charakterystykach?

Opublikowano

Teraz jestem w pracy,ale dziś rano po wczorajszym czyszczeniu rury przyłączeniowej w wiaderku nie było wody z przelewu,więc myślę że wywalało wodę bo wyjście z czopucha było przytłumione a temperatura spalin była wysoka i podgotowywało wodę.

Jeśli chodzi o rck i szyber,to przed zakupem o wszystko pytałem w lazarze i to kilka razy i powiedzieli że przy tej średnicy komina nie trzeba tego montować.Ciekawe co teraz powiedzą .Moze obr.wentylatora np. przy czyszczeniu są za wysokie?

Opublikowano

Wkład nieocieplony,rura kwasoodporna, została z kotła olejowego,ocieplone połączenie czopuch-komin.

Jaka klapka?

Opublikowano

Zanim kupiłem kocioł to prawie cały rok przeglądałem neta,jeździłem,dzwoniłem do różnych firm, musiał pasować gabarytowo do piwnicy i do średnicy komina która została po poprzednim olejowym kotle, żeby nie trzeba było stawiać nowego bo wiadomo duże koszty.Tylko Lazar odpowiadał tym parametrom i im też przedstawiałem sytuację,taki dobrali.Serwisant przy uruchomieniu też mówił że żaden rck ani szyber nie jest potrzebny więc tak zostało.

Opublikowano

dobra jest ok,nie wywala wody z przelewu

Opublikowano
4 godziny temu, Kristof59 napisał:

 

Jaka klapka? 

na wentylatorze

Opublikowano

nie ma tam żadnej klapki,wentylator jest z tyłu wyciągowy

Opublikowano

jedynie jest regulacja powietrza wstępnego i wtórnego do palnika

Opublikowano

@Kristof59 no to chyba nie czytałeś całej instrukcji do kotła , męczyło mnie dlaczego ten TV55 całkiem się zamyka więc szukałem i co się okazuje Lazar nie do końca to opisuje , okazuje się że to AA.jpg.537ff12fd50d791ed0fb3111ac7f70de.jpg

 

to część instalacji powrotu kotła

Koledzy i ktoś by pomyślał ,że to tak ma być rozwiązane

1889393152_lazarzamknity-otwarty.thumb.jpg.82bd04c5b7c571f4f1e1309c9ab12e40.jpg

 

Pod RYGOREM ZERWANIA GWARANCJI .

Opublikowano

nie bardzo rozumiem co z tego wynika

Opublikowano

Dziś zrobiłem jeszcze jeden test,po przejściu kotła w nadzór gdy nie było odbioru przez grzejniki temp. na kotle 75 i zaczęło się mieszanie i bąblowanie ,wyłączyłem pompę i.....jak ręką odjął,spokój, cisza żadnych bąbli,zawirowań, słyszalnego mieszania w pompie.Kocioł stał tak godzinę i nic się nie działo.Po tym czasie załączyłem pompę i ...od razu zamieliła wodę, zaczęła puszczać banie,i słychać jakby zdławione przełykanie i puszczenie bąbla.

Opublikowano

@kristof  którą pompę wyłączyłeś ile w ogóle masz pomp

 tak powinna wyglądać instalacja

 

Kristof  LK ARMATUR 55C LAZAR.jpg

Opublikowano

Ma dwie pompy.Jedna od CW a druga wraz z zaworem termostatycznym  robi za ochronę kotła i goni instalację CO.

Opublikowano
3 godziny temu, g69 napisał:

a druga wraz z zaworem termostatycznym  robi za ochronę kotła i goni instalację CO.

i tu jest źle bo musi być osobna pompa na CO +pompa CWU

Opublikowano

Dlaczego źle? Zawór temperaturowy w pierwszej fazie puszcza na obieg kotłowy a po przekroczeniu 55 st.zamyka krótki obieg i otwiera na duży obieg-grzejniki i po co kolejna pompa?

Opublikowano
30 minut temu, zaworek napisał:

Dlaczego źle?

Dlatego że TV 55 ma blokować poniżej 55C powrót z grzejników- instalacji  ( WYMÓG PRODUCENTA ), a ten post#65 z instrukcji ( pełnej) TO ODWZOROWANIE JAK MA WYGLĄDAĆ INSTALACJA , też tak dedukowałem na początku że ta pompa ma być  kotłowa i CO , dlatego szukałem .

Opublikowano

Panowie, zawór termostatyczny działa tak:gdy temp. powrotu za niska to zawór się zamyka i działa obieg kotła,woda się grzeje .Gdy temperatura kotła wzrasta powyżej 55 zawór się otwiera i puszcza wodę z powrotu na kocioł,obieg kotła jest cały czas otwarty i woda kotłowa jest mieszana z powrotną gdy grzejniki mają otwarte termostaty.Gdy grzejniki zamknięte,woda krąży w obiegu kotła, wtedy są te rewolucje,bulgotanie.Moim zdaniem pompa jest za mocna, występuje kawitacja.pompa jest do 7m podnoszenia.Wczesniej była stara grundfosa do 4m i obsługiwała CO i bojler i nie było takich akcji.Myśle nad założeniem regulatora obrotów z miękkim startem.Stara pompka jest założona na Cwu  na powrocie i przy starcie też zabąbluje,ale na chwilkę i jest spokój.Myślę jeszcze żeby przełożyć tą starą na CO i sprawdzić zanim kupię regulator.

Opublikowano

Acha żeby nie było niedomówień,stara pompka działała wcześniej na kotle olejowym jako jedna na Co i Cwu.

 

Opublikowano

dlatego przed pompą podejrzewam że masz przykręconą zasuwkę , a ona powinna być na tłoczeniu pompy kotłowej .

20 minut temu, Kristof59 napisał:

Acha żeby nie było niedomówień,stara pompka działała wcześniej na kotle olejowym jako jedna na Co i Cwu.

i też nie było TV55.

 

27 minut temu, Kristof59 napisał:

woda kotłowa jest mieszana z powrotną gdy grzejniki mają otwarte termostaty

a mierzyłeś kiedyś ile wraca i grzejników ?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.