Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
27 minut temu, marcus312 napisał:

jaki masz przepływ wody przez grzejniki

Niestety nie wiem skąd można takie dane wyciągnąć.

Moja pompa ciepła ogrzewa bufor 100 litrów a za buforem jest pompka Wilo-Yonos PICO i to ona wymusza obieg w grzejnikach i podłogówce.

wilo56907_5.thumb.png.f2a2f1ed3dfb3639b6f336f9e9ba75c2.png

Pompkę Wilo mam ustawioną w trybie grzejnikowym (lewa strona - na niebiesko). Ustawiona wysokość to 3,3m a dom parterowy z poddaszem zamieszkanym. Pompa pokazuje pobór mocy 30-60W - tyle zaobserwowałem naocznie - nie mam tych wartości nigdzie zapisywanych więc możliwe, że zdarza się większy lub mniejszy pobór. Część grzejników ma skręcone termostaty, a część otwarte na maxa. Podłogówka ma zawory RTL, ale teraz wszystkie są ustawione na max. Ustawiłem kiedyś wysokość na 4,5m, ale poza większym poborem prądu przez pompę obiegową nie zaobserwowałem żadnych zmian.

Pompka Wilo jest zasilana przez pompę ciepła, ale nie wiem czy pompa ciepła jakoś steruje tą wilo, czy tylko włącza i wyłącza.

 

Chyba, że chodzi Ci o ustawienia w samej pompie ciepła, to daj znać - sprawdzę co dokładnie mi tam instalator ustawił.

  • Przydało się 1
Opublikowano
4 godziny temu, berthold61 napisał:

To ja cię mogę uspokoić jeszcze bardziej , ja grzeję podłogę 28 stopni całą dobę i w domu ok 24 stopnie jedynie w duże mrozy ustawiam na 30 stopni , natomiast 32 stopnie na zasilaniu podłogówki to sauna obojętnie czy na placu jest minus 2 czy minus 25 stopni , tak że śpij spokojnie dodam że rurki mam rozstawione podłogówki co 10 cm .

Ja nie mam całego domu grzanego podłogówką dlatego podłoga jest policzona na moc podobną jak moje przewymiarowane grzejniki.To w zupełności wystarcza żeby w domu była stała temperatura ok.22-23*.Wyjście wody z bufora też ustawia się w zależności od temp na zewnątrz.W ostatnie większe mrozy żona podkręcała do 40* mimo że proponowałem zwiększenie przepływu pompą obiegową,ale bała się tego ruszać.Pompka Grundfos Alpha chodzi stale na mocy 4-5W.

Opublikowano

Ja obecnie temperaturę zasilania mam około 40 st przy około 70 % grzejników i temperatura w domu 23 st.

 

Opublikowano
2 godziny temu, SebaC80 napisał:

temperatura w domu 23 st

Tak z ciekawości zapytam: masz kilka termometrów w domu?

Ja kiedyś myślałem, że w pokojach dzieci jest zimno, bo termometr pokazywał 20*. Ale dzieci w krótkich rękawkach mówiły, że im ciepło. Pewnego dnia pozbierałem wszystkie termometry z domu i postawiłem na jednej komodzie. Było tego sporo: tradycyjne alkoholowe, elektroniczne, te ze wskazówką i termostat od pompy ciepła. Każdy pokazywał co innego, od 19 do 23 stopni. Po tym eksperymencie przestałem się przejmować termometrami. Ustawiłem pompę ciepła tak, żeby było dobrze. A jakby kto pytał o temperaturę w moim domu, to w sypialni mam 20,3*, na dole 22*, u syna 23* a u córki 21*. I wszędzie jest dobrze. Teraz się zastanawiam - po co mi te termometry?

 

 

Opublikowano

Sprawdzam tylko na jednym termometrze. Teraz dodatkowo mam jeszcze wskazanie pompy ciepła. U mnie jest tak, że na parterze domu mamy temperatury wyższe, a u góry niższe. Sprawdzałem to jednym i tym samym termometrem. U góry mamy pokoje dzieci i naszą sypialnię, więc te temperatury mniejsze u góry są jak dla nas bardzo na rękę. U mnie wynika to chyba z faktu, że kaloryfery są nieco mniejsze. Na dole w kuchni i łazience mam ogrzewanie podłogowe, w salonie 3 grzejniki, a góry po 1 grzejniku w każdym pokoju, ale w przedpokoju do którego prowadzą schody z dołu jest brak kaloryfera.

Opublikowano

Mam do Was jeszcze jedno pytanie. Wraz z montażem pompy zamontowano mi jeden czujnik temperatury pomieszczenia i jeszcze jeden na zewnątrz domu. Chciałbym takich czujników więcej. Tak żeby móc sterować osobno temperaturą w pomieszczeniach, ale z racji że są to czujniki przewodowe to nie bardzo mam teraz możliwość. Czy mogą tutaj pomóc termostaty elektroniczne, które podpiąłbym do pompy? I w ten sposób sterować przepływami?

Opublikowano

Nie wiem, czy Ci to pomoże, ale opiszę moją sytuację.

Przed instalacją pompy ciepła wymyśliłem sobie, że będę miał bezprzewodowy termostat pokojowy do sterowania pompą. Po uruchomieniu pompy przez dwa tygodnie termostat działał, ale wyczytałem, że jednak lepiej wywalić ten termostat pokojowy. Przestawiłem pompę ciepła na sterowanie wyłącznie w oparciu o temperaturę zewnętrzną, znalazłem optymalną krzywą i okazało się, że jest dobrze. Każde pomieszczenie jest ogrzane. W salonie, który łapie najwięcej promieni słonecznych mam skręcone głowice przy grzejnikach. Poza tym większość głowic termostatycznych mam na maksa otwartą. Jak chcę w którymś pomieszczeniu niższą temperaturę, to skręcam termostat przy grzejniku.

 

Bezprzewodowy termostat pokojowy stoi teraz w spiżarni i robi za zwykły termometr. Może przy okazji przeglądu pompy poproszę o wymontowanie tej drugiej części z pompy i gdzieś go sprzedam.

 

Opublikowano

Pytałem z racji tego, że osoby które montowały mi pompę, powiedziały ze termostaty na grzejnikach muszą być na maksa odkręcone. Cały czas. No i tu pojawia się problem, bo np jak chce rano zejść do cieplych pomieszczeń to muszę mieć temperaturę odpowiednio ustawiona na pompie, ale wtedy grzejniki grzeją też w sypialni. No ale skoro piszesz ze masz zakręcone termostaty to rozumiem że to nie problem. Nie wiem dlaczego powiedziano mi o obowiązkowym rozkręceniu termostatów. Czy może to spowodować większe zużyciem prądu, albo jakimiś niedogodnościami? 

 

Opublikowano

Pompa musi mieć zapewniony jakiś przepływ wody, żeby mogła się odszronić i ogólnie, żeby mogła normalnie pracować.

Pewnie fachowcy zbesztają mnie na złą terminologię, ale chodzi o to, że musisz zapewnić pompie jakąś ilość wody, którą będzie mogła przemielić. Nie wystarczy, że będziesz miał w grzejnikach zgromadzoną jakąś ilość wody - ta woda musi jeszcze mieć możliwość ciągłego przepływu.

Instalatorzy, którzy byli u mnie z ofertami powiedzieli, że wystarczy jak połowa grzejników będzie zawsze otwarta.

Poza tym ja mam bufor 100 litrów, który jest przy jednostce wewnętrznej i pompa ciepła może pompować przez niego wodę ile chce.

Zawory RTL na podłogówce i większość grzejników mam podkręcone na maksa, ale nie mam pewności, czy w pewnych okolicznościach i one nie ograniczą przepływu. Myślałem o jakichś "ślepych" pokrętłach do grzejników, które tylko zamaskują ten wystający pręt od głowicy, ale nie będą w stanie go wcisnąć. Bo teraz to córka lata i kręci co popadnie. Ale na razie nic się nie dzieje i chyba na myśleniu się skończy.

I jeszcze ciekawostka: u brata montowali pompę ciepła w tym samym miesiącu co u mnie. Mi instalatorzy mówili, żeby poodkręcać głowice termostatyczne ile się da, co najmniej połowę. A ekipa która robiła u brata powiedziała mu, żeby zamontował na grzejnikach głowice termostatyczne, bo wcześniej zwykłe zawory ręczne. Oba domy były wcześniej ogrzewane węglem.

Opublikowano
20 godzin temu, SebaC80 napisał:

..... Nie wiem dlaczego powiedziano mi o obowiązkowym rozkręceniu termostatów. Czy może to spowodować większe zużyciem prądu, albo jakimiś niedogodnościami? 

 

Pompa mając mały zład wody szybko to nagrzeje i będzie się wyłączać.Takie taktowanie szybko zabije sprężarkę.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam ponownie. Pompa założona. NIBE F2040. W domu cieplutko ( dla mnie aż za bardzo ). Pojawił się natomiast inny problem. Ustawienie pompy. Przy piecu chciałem cieplej odkręcałem grzejniki, chciałem zimniej zakręcałem. Teraz wygląda to inaczej. Niby czujnik temperatury jest, ale nie wiem czy w ogóle potrzebny. Nie za bardzo rozumiem zasady działania stopniominut. Jak to jest liczone. Czy byłby ktoś na tyle łaskaw, żeby mi to łopatologicznie wytłumaczyć?

Opublikowano

Witam - czytam Wasze wpisy od początku bo też chcę założyć pompę ciepła. Oczywiście mam obawy, że to może okazać się droższe niż grzanie ekogroszkiem. Ale jak wynika z zapewnień kilku osób z którymi rozmawiałem a także z tego co tu piszecie - to jest ok i nie wychodzi jakoś specjalnie drożej?   Poza tym - choć ta informacja ma już raczej znaczeni "historyczne" - autor miał duże zużycie węgla.... duże.... ogromne raczej - bo ja w nieco tylko mniejszym domu mieszczę się zimą w 2,5 do 3 tonach razem z grzaniem wody. Piec pracuje od października do końca kwietnia. W pozostałym czasie go gaszę bo wtedy mało jesteśmy w domu i wodę grzejemy już elektrycznie. Z moich doświadczeń z piecem na ekogroszek wynika, że ustawianie pieca na temp 55 stopni jest błędem. Takie piece maja największe straty ciepła wtedy gdy wydmuchują je kominem podczas pracy pieca. Jeśli piec ma niska temperaturę to wtedy znacznie częściej się załącza i tak podgrzewa się po troszeczku. To co zagrzeje szybko się kończy i zaraz znowu dmucha, rozgrzewa się i traci energię. To jest taki odruch typowy dla osób ,które nie rozumieją jak taki piec ustawiać, by maksymalnie skracać ilość podawanego węgla i obniżać temperaturę na piecu i w ten sposób szukać oszczędności - efekt tego jest wręcz odwrotny :)  23 KW - to nie było aż tak przeszacowane - mój piec ma 20 KW i jest ok. Ale teraz chcę przejść na pompę ciepła - mam już dość targania tego węgla więc z ciekawością czytam Wasze rozważania :)

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
W dniu 25.01.2021 o 06:12, misiek30 napisał:

Całkiem dobrze, pompa daje radę a koszty będą do porównania w czerwcu. 

Cześć, mógłbyś podsumować sezon, byłbym bardzo wdzięczny, bo jestem zainteresowany tematem.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Ogrzewanie wraz z prądem na cele bytowe od czerwca 2020 do czerwca 2021 zapłaciłem 2670 zł. Dołożyłem jeszcze kilowat paneli i zrobiłem przecinkę drzew koło domu , więc może jeszcze będzie mniej w przyszłym roku.

Opublikowano

Stoi już u mnie pompa Panasa 5kW i czeka na montaż,tzn jak będę miał czas i zrobię podłączenie.Mam sporo energi z PV w magazynie, plus to co produkuję już na następny okres rozliczeniowy, więc liczę że nic nie będę dokładał z sieci.Mam też resztkę drewna do spalenia i pewnie spalę to w chłodniejsze dni żeby mi nie leżało i zajmowało miejsce na działce.

Opublikowano
W dniu 24.03.2021 o 19:57, carinus napisał:

Pompa mając mały zład wody szybko to nagrzeje i będzie się wyłączać.Takie taktowanie szybko zabije sprężarkę.

Taktowanie nie ma nic wspólnego z ilością wody ,a z możliwością pompy ciepła i odbioru ciepła przez budynek poprzez tą instalację .

Im lepsza pompa tym lepsza modulacja i niska moc startowa

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.