Skocz do zawartości
IGNOROWANY

piec kostrzewy warmet SDS ceramik


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam, zanoszę się z zamiarem kupna tego pieca i proszę o wszelkie opinie na jego temat (zamierzam palić węglem orzech II )

Opublikowano

Uważam,że to jedne z najlepszych kotłów na rynku.Samo palenisko to cacko.Do dzisiaj pluję sobie w brodę,że wcześniej przed zakupem obecnego nic nie wiedziałem o kostrzewie.Polecam-ale i zazdroszczę-to naprawdę dopracowane kotły do naszego rynku-spalą skutecznie wszystko. :)

Opublikowano

Piec sds ceramik mam od trzech lat jest super. Większość to zalety, ale są też wady: np. załadunek od góry - wydobywanie się dymu w czasie załadunku, zawieszanie się opału w komorze. Najlepszą sprawą jest dolne spalanie, sterowanie trzema pompami i możliwość pracy latem. pozdrawiam :)

Opublikowano

Akurat te wady mnie nie przerażają ale mam jeszcze jedno pytanie: na jak długo starczy jedno załadowanie pieca węglem przy obecnych temp.(około 0 st.) ? nigdzie tego w necie nie doszukałem i producent też mi nie dał odpowiedzi...

Opublikowano

jest to piec z dolnym spalaniem-palisz tak długo,jak długo dosypujesz węgiel i ruszt się nie zapopieli uniemożliwiąjac palenie.

Te kotły najlepiej spisują się jak palisz w nich intensywnie-dając jednorazowo taką dawkę węgla by wygrzać mieszkanie.Jak już chłodno rozpalasz ponownie/w innym przypadku dławiąc powietrze to tylko zdymisz węgiel/ani ciepło,ani oszczędnie/

Opublikowano

Witam. Montowałem ten kocioł juz kilka razy. Kupiłem go przez WWW.KOTLY.COM. Bardzo dobrze sie sprawuje !! Naprawde godny polecenia. Czas na jaki wystarczy załadunek to około 16 h. Zależy od tego czym sie pali. Pozdrawiam

Opublikowano
Jeśli ktoś chce kupić ten sam produkt taniej to proponuję poszukać może innego sprzedawcę. Pozdrawiam. Ale piec jest naprawde godny uwagi.

 

dziś zakupiłem 25KW za cene 3912,30 wraz z rusztami ruchomymi, od 16 list. jest promocja :)

Opublikowano
Nie ma sprawy. Dobrze pomóc w dobrej sprawie. No to kiedy montaż?

 

z pewnością się pochwalę, a jak ukończę dzieło to pokażę :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
dziś zakupiłem 25KW za cene 3912,30 wraz z rusztami ruchomymi, od 16 list. jest promocja :)

 

Witam, Gdzie kupiłeś ten kocioł w tej cenie? Planuję taki nabyć, więc pytam u którego dystrybutora. Zastanawiam się również nad mocą, która dędzie mi potrzebna, ponieważ mam dom o powierzchni 250 m2 w tym część mieszkalna 164m2 oraz garaż i piwnica 86m2 (1 grzejnik w piwnicy- pralni, i 1 grzejnik w garażu). Budynek jest nowy, dobrze docieplony. Czy 18.5 kw wystarczy? A może lepiej wybrać 25 kw?

Opublikowano

Mam SDS 14 KW i ogrzewa około 140 m2 + bojler (3 osoby), (warmińsko-mazurskie), dom nie docieplony przy takich zimach jak teraz moc jest za duża.

Chciałbym zwrócić uwagę na ruchome ruszta (sens ich istnienia), czy warto zamawiać z tym urządzeniem niech każdy odpowie sobie sam. Opiszę swój przypadek.

Są to ruszta obrotowe i w tym tkwi cały problem. Około 1/4 szczeliny między elementami rusztów wodnych jest przysłonięta przez ruszta ruchome co prowadzi do gorszego doprowadzania powietrza do komory spalania. Po kilku godzinach palenia na rusztach osiada popiół, zamiast opadać swobodnie do popielnika nie przelatuje przez wąskie szczeliny między rusztem stałym (wodnym), rusztem ruchomym (następuje dalsze zmniejszenie dopływu powietrza pierwotnego, a w konsekwencji zwiększenie dopływu powietrza wtórnego), Poruszanie rusztami powoduje oczyszczanie rusztów wodnych tylko w części dalszej od drzwi popielnika, niby wszystko jest w porządku ale nie do końca. Przy drzwiach popielnika gromadzi się znaczna ilość popiołu, co powoduje zmniejszenie paleniska doprowadzając nawet do zawieszania się opału w komorze załadunkowej.

Moje wnioski są takie:

- jeżeli ktoś planuje palić w tym kotle w sposób ciągły (bez wygaszania), nie polecam tego urządzenia,

- bez pogrzebacza (najlepszy zakończony kulą, z ogranicznikiem, żeby nie rozbić szamotu) ten ruszt jest bezużyteczny, a nawet szkodzi we właściwym paleniu,

- dźwignia obracająca ruszt jest za słaba, po miesiącu użytkowania musiałem ją przerobić,

- częste blokowanie rusztu przez szlakę i nie spalony węgiel (trzeba się namęczyć, żeby odblokować), wyklucza przyjemność użytkowania,

- może jest tak, że za dużo wymagam od tego urządzenia,

- być nie znam się na użytkowaniu tego cuda.

Planuję wyrzucić (może latem) ruszt ruchomy, ale usunięcie go to problem, więc używam.

Jeżeli ktoś ma inne wrażenia z użytkowania tego typu rusztu, proszę niech napisze o zaletach rusztu ruchomego (obrotowego). Może zacznę go używać zgodnie z przeznaczeniem.

Pozdrawiam :)

Opublikowano

Witajcie.

Mam SDS Ceramik 25kW i mam z nim spory problem.

Piec mocno osadza się sadzą. W większej (górnej) części komory spalania, ściany komory pokrywają się wilgotną, smołowatą substancją, która po jakimś czasie mocno oblepia komorę i trudno się jej pozbyć.

W pozostałych komorach (także tej z wkładem ceramicznym) osadza się z kolei suchy osad tworząc w nidługim czasie (ok 1 miesiąc) narosty wyglądające jak koralowce, które potrafią zupełnie zasklepić drogę wylotu spalin. Osad pokrywa również ściany komina Raz prawie doprowadziło to do tragedii, ponieważ do domu przedostał sie czad (tlenek węgla), powodując na szczęście tylko lekkie podtrucie domowników. Zaraz po tym zdarzeniu (około rok temu) wybudowałem nowy komin.

Wyraźnie zwiększył się ciąg ale problem nie ustąpił. Rodzaj paliwa, czy siła nadmuchu nie powodują zauważalnych zmian. Próbowałem ustawiać różne temperatury pracy kotła i to też nie pomaga. Rozpalam bez dmuchawy do 40-50 stC. i też nic.

Słyszałem jeszcze, że powodem może być zbyt duże wychłodzenie powracającej do kotła wody. Podobno ma mieć 60stC.

W moim domu kocioł zasila równoległe trzy obiegi: 1) inst. z grzejnikami 2) ins. podłogowa. 3) ogrzewacz wody użytkowej. Instalacja podłogowa zasilana jest poprzez termostatyczny zawór trójdrożny, natomiast instalacja z grzejnikami i ogrzewacz wody zasilane są bezpośrednio.

Jeżeli ktoś ˛zana sposób na mój problem, to bardzo proszę o wskazówki. :)

Opublikowano
Witam. Palisz mokrym drewnem lub innym nieodpowiednim opałem. Brak powietrza do spalania. Pozdrawiam.

 

Węgiel suchy jak pieprz, drewno (brzoza) sezonowane 2 lata w drewnianym, przewiewnym budynku i do tego ze ścinki w zimie.

Tym samym paliwem opalają znajomi ale inny kocioł i problemu nie ma.

 

Może to wina tego powietrza, ale jak powinno być odpowiednio ustawione ???

Jak ustawię na wyższy poziom nadmuchu (połowa lub więcej mocy) to:

po pierwsze) dym wypychany jest z pieca szczelinami;

po drugie) strasznie skacze temperatura (przy ustawieniu na 60 stC. od 57 do nawet 78 i więcej) - to nie do zaakceptowania.

Może gdyby sterownik można przeprogramować na tolerancję +/- 1 st C. bo jest na +/- 2st C. ...ale czy da się ?

Dzwoniłem do serwisanta (assistance) wskazanego przez producenta - mówił, że trudno wyregulować bo jeżeli się zmienia paliwo to już nie to samo. Czyżby ten piec był aż tak wrażliwy?

Poprzedni piec był starej konstrukcji - bez komór i nieekologiczny a paliło się super.

W ubiegły weekend 4 godziny czyściłem piec "do blachy". Tera jest super ciąg ale osad już powstaje.

Spróbuję podnieść poziom nadmuchu.

Obawiam się tylko, że "fuknie" i po 4-6 godzinach będzie po paliwie i jeszcze zagotuje wodę w obiegu... ale spóbuję.

Opublikowano

Oprócz uwag Piotrka, proponuję: temperatura na kotle co najmniej 65 stopni, sprawdź wydajność dmuchawy, zwiększ obroty dmuchawy, sprawdź dopływ powietrza do kotłowni, oczyścić kanał wtórnego powietrza, czyść kocioł (skrobakiem) raz w tygodniu (tylko wymiennik), bez czyszczenia wydajność tego kotła drastycznie spada. Które spalanie stosujesz (dolne czy górne)? Pozdrawiam :)

Opublikowano
Oprócz uwag Piotrka, proponuję: temperatura na kotle co najmniej 65 stopni, sprawdź wydajność dmuchawy, zwiększ obroty dmuchawy, sprawdź dopływ powietrza do kotłowni, oczyścić kanał wtórnego powietrza, czyść kocioł (skrobakiem) raz w tygodniu (tylko wymiennik), bez czyszczenia wydajność tego kotła drastycznie spada. Które spalanie stosujesz (dolne czy górne)? Pozdrawiam :)

 

Dzięki :) . Stosuję spalanie dolne. Górnego praktycznie nie stosuję. Rzeczywiście bez czyszczenia sprawność kotła drastycznie spada.

Który to "kanał wtórnego powietrza" ? Czy chodzi o komorę wtórnego spalania, z wkładem ceramicznym ?

pozdrawiam

Opublikowano
Dzięki :) . Stosuję spalanie dolne. Górnego praktycznie nie stosuję. Rzeczywiście bez czyszczenia sprawność kotła drastycznie spada.

Który to "kanał wtórnego powietrza" ? Czy chodzi o komorę wtórnego spalania, z wkładem ceramicznym ?

pozdrawiam

Kanał wtórnego powietrza znajduje się za dolnym szamotem, powietrze wchodzi od tyłu popielnika, przechodzi z tyłu dolnego szamotu i wychodzi między między dolnym szamotem, a najniższym cienkim szamotem i dostaje się do komory wtórnego spalania. Jeżeli nigdy nie czyściłeś niestety trzeba będzie wyciągnąć wszystkie szamoty (cienkie od góry, gruby od dołu), wtedy odkryjesz ten kanał. Ten kanał czyszczę raz w tygodniu specjalnym pogrzebaczem (z długą końcówką) od dołu tzn. od strony popielnika. Jeżeli kocioł kopci to przyczyną jest ciąg.

Proponuję sprawdzić:

czopuch - uszczelnienie, jego przekrój, kąt pochylenia, długość, przepustnicę (u siebie wyrzuciłem), czystość.

komin - czystość (ja czyszczę raz w miesiącu), czy ma kanał poniżej czopucha (spaliny muszą mieć tzw. odbicie), zawilgocenie (czapa). Pozdrawiam :)

Opublikowano
strasznie skacze temperatura (przy ustawieniu na 60 stC. od 57 do nawet 78 i więcej) - to nie do zaakceptowania.

Kilka słów o przyczynach skaczącej temperatury (znam cztery).

- regulatory pokojowe - zjawisko podwyższenia temperatury na kotle po wyłączeniu pomp jest normalne.

- działanie sterownika "Luxus 3 plus" jest delikatnie mówiąc nie dopracowane, po wyłączeniu i ponownym włączeniu sterownika pompy pracują po uzyskaniu 45 stopni, ale później po obniżeniu temperatury i wyłączeniu pomp i przy ponownym wzroście temperatury pompy załączają się po osiągnięciu przez kocioł zadanej temperatury przez użytkownika i zaczyna się huśtawka - temperatura skacze o kilka stopni do góry i do dołu nawet przy włączonych pompach. Wydaje mi się, że sterownik nie powinien dopuścić do niepotrzebnego wyłączenia pomp (takie moje małe marzenie). Po za tą niedogodnością sterownik jest OK (przynajmniej dla mnie).

- zły kontakt czujnika temperatury kotła z kotłem - proponuję dorobienie sprężyny (blaszki w kształcie małej fali) dociskającej czujnik do powierzchni otworu pomiarowego w kotle i zatkanie tego otworu.

- powietrze dostające się do komory spalania po wyłączeniu kotła - wymiana sznurów uszczelniających, sprawdzenie przylegania klapy na drzwiach popielnika, okresowe zdjęcie wentylatora i oczyszczenie przepustnicy sprawdzenie szczelności przy zamkniętej przepustnicy i przy okazji oczyszczenie łopatek wirnika wentylatora.

Pozdrawiam :)

Opublikowano
Dzięki :) . Stosuję spalanie dolne. Górnego praktycznie nie stosuję. Rzeczywiście bez czyszczenia sprawność kotła drastycznie spada.

Który to "kanał wtórnego powietrza" ? Czy chodzi o komorę wtórnego spalania, z wkładem ceramicznym ?

pozdrawiam

Witam ponownie

 

Przede wszystkim dzięki za porady i wyjaśnienia :) . Szczelność mam OK (sprawdzałem i poprawiłem). Wentylator mam nowy bo oryginalny był jakiś badziewny, najpierw się rozpadła obudowa, aż w końcu padł kondensator od przeciążeń. Kupiłem nowy u producenta pieca ale jest zupełnie inny i na szczęście z klapką. Tą z pieca usunąłem i jest dużo dużo lepiej jeżeli chodzi o "rozbieganie" się pieca.

Nie miałem pojęcia o istnieniu tego kanału wtórnego powietrza. :) Moja wina - instrukcję trzeba uważnie czytać :) .

 

Dziś podwyższyłem temperaturę pracy kotła i ustawiłem trochę większą siłę nadmuchu.

Zobaczymy po tygodniu, czy te zmiany są na plus.

 

Co sądzicie o zaworze trójdrożnym aby zabezpieczyć instalację przed ewentualnym przegrzaniem ?

Jak kocioł gotuje to wrzątek uszkadza mi w układzie uszczelki gumowe zaworów. Taki zawór powinien pomóc...

 

I jeszcze jedno pytanie ale nie koniecznie dotyczy kotła . Moim zdaniem instalator popełnił błąd ponieważ nie załóżył zaworu zwrotnego odcinającego przepływ z instalacji grzewczej do ogrzewacza wody użytkowej. Sterownik ma zaprogramowany priorytet dla wody użytkowej. Kiedy już ją nagrzeje do zadanej temperatury, to wyłącza pompę obiegu ogrzewacza wody i załącza obieg z grzejnikami. Bez tego zaworu zwrotnego pomimo, że pompa obiegu ogrzewacza wody stoi, to obieg jest wymuszany przez tą od grzejników.

Efekt, to za gorąca woda użytkowa i mała skuteczność obiegu głównego.

Opublikowano
Jeśli ktoś chce kupić ten sam produkt taniej to proponuję poszukać może innego sprzedawcę. Pozdrawiam. Ale piec jest naprawde godny uwagi.

 

Chciałbym również kupić sds ceramik 25,5kW i poszukuję dobrego dostawcy, cena i ewentualnie montaż. Lokalizacja: Warszawa. Jeśli mogę prosić informacje na maila, to będę wdzięczny. [email protected]

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.