Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź no i za życzenia.

P.s gdzieś wyczytałem że kocioł na niby wyrównywanie ciśnienia w zasobniku ale u mnie przyjemniej nie na rurki od wentylatora do zasobnika czy u was coś takiego jest?

Opublikowano

Nic o ty nie wiem - u mnie nie ma .

Opublikowano

Pytanko do pellastex2 ,jaką masz pow.domu sam mam zamiar kupić Seko (czekam za dopłatami :)) i też rozglądam sie za 20kw pod 200m2 mojego domu , a może 17kw ?

Opublikowano

Przez telefon raczej nie , prędzej przez neta gdyż trzeba wprowadzić kod servisowy  którego nie udostępniają publicznie , pewnie żeby nie namieszać w fabrycznych ustawieniach sterownika który jest zaprogramowany tylko pod dany konkretny model kotła SEKO . Zadzwoń do producenta to się dowiesz wszystkiego , z tego co wiem pierwsza zmiana trybu jest darmowa a następne płatne . Poczytaj trochę postów do tyłu tam chyba też ktoś o tym pisał lub napisz do tych którzy dokonali zmiany trybu max/min na FL , zastanów się i wtedy podejmij decyzję o zmianie .

Opublikowano

Pytanko do pellastex2 ,jaką masz pow.domu sam mam zamiar kupić Seko (czekam za dopłatami :)) i też rozglądam sie za 20kw pod 200m2 mojego domu , a może 17kw ?

Patrząc na zimy jakie ostatnio mamy proponuję 17 KW , mam 180m2 i zakupiłem właśnie 17kW ale z doświadczenia prawie po dwóch zimach teraz wybrałbym 14KW - no chyba , że posiadasz duży bojler , lubisz kąpiele w wannie z dużą ilością wody zamiast prysznica lub jest większa liczba domowników (u mnie 3osoby) wtedy można zastanowić się nad 20kW.

Opublikowano

Piotr u mnie jest 5 domowników i wanna i prysznic (2łazienki) bojler 160l ,sam się zastanawiam  który wybrać aby nie przedobrzyć .Mam zamiar ocieplić strop (sufit podwieszany i 10 cm wełny),13 cm styro na murach ,5 cm w piwnicy na stropie .Na cieplowlasciwe wychodzi 17-18kw dlatego też myślałem o małym zapasie 2-3 kw do 20kw choć 17kw jest kuszące .  

Opublikowano

A te 17-18kW wychodzi po dociepleniu czy wyliczenia przed dociepleniem , i ile wychodzi na samo ogrzewanie , a ile na CWU ?

Opublikowano (edytowane)

17 kw po dociepleniu ,12,5 kw moc max. 6,5 przeciętna moc grzewcza , 4 kw na CWU ,

62W/m2 wskaźnik zapotrzebowania na moc ,Poniższe wyliczenia zakładają utrzymanie w domu przez całą zimę średniej dobowej temperatury 24,0°C. 12,2kW – maksymalna moc grzewcza

Dla 5 osób, głównie prysznice, czasem wanna.

4kW dodatkowa moc potrzebna do grzania CWU

 

Przed ociepleniem :

14,5kW – maksymalna moc grzewcza

7,5kW – przeciętna moc grzewcza

74W/m2 wskaźnik zapotrzebowania na moc

4kW dodatkowa moc potrzebna do grzania CWU

20kW to niezbędna moc grzewcza (C.O. + CWU)

Powierzchnia ogrzewana 197m2 (parter, 1. piętro)

Edytowane przez czared
Opublikowano

Ja mam 230 metrów ale mam bufory.

Kocioł spokojnie powinien chodzić z buforami a wcześniej razie potrzeby dom może nieco mocniej z buforów pociągnąć.

20kW pewien być ok tylko nie wiem czemu ale na obecnym trybie kocioł bardzo dużo potęguje z mocą maksymalna.

Jutro zadzwonię do seko to się dowiem.

P.S czy osoby które aktywowały tryb FL mogą opisać jak wyglądała aktywacja tej funkcji?

Opublikowano (edytowane)

P.S czy osoby które aktywowały tryb FL mogą opisać jak wyglądała aktywacja tej funkcji? 

 

Przyjeżdża  serwisant wpisuje kod i gotowe, pierwsza zmiana jest gratis,  powrót do trybu Max/Min Fl (czyli tego co masz obecnie) będzie odpłatna tak mnie poinformował serwisant przy zmianie trybu.

 

Teraz kocioł będzie w tym trybie Max/Min Fl tak właśnie pracował pierw z mocą Max a przed osiągnięciem temperatury zadanej przejdzie w tryb minimalny nie pracuje z mocami pośrednimi .

Edytowane przez PiotrK76
Opublikowano

Również posiadam dwa tryby min/max i ręczny. Według Seko kocioł pracuje lepiej w min/max ale co to oznacza lepiej ciężko stwierdzić. Gdyby była możliwość włączenia wszystkich trzech trybów z chęcią bym skorzystał zawsze można trochę się pobawić ustawieniami a czy faktycznie FL okaże się lepszy ?

Opublikowano

Już ktoś tu o tym pisał, i podobnie powiedział mi pracownik producenta mojego sterownika - jeśli upraszczam przepraszam, ale zdaje się że z użytkowników kotłów można wyodrębnić dwie grupy:

1. większość - kupuje kocioł, instaluje, sypie opał, uruchamia, czyści wymiennik. Czy kocioł działa sprawniej czy mniej - niewiele się tym interesują. Jak się im aktywuje dodatkowe funkcje do sterownika - czasem coś poprzestawiają w ustawieniach, kocioł zaczyna źle pracować, dzwonią do serwisu. Niektórzy producenci by uniknąć takich sytuacji - wyłączają część funkcji sterownika by z takimi użyszkodnikami nie mieć problemów.

2. mniejszość - zagłębia się w temat, czyta i pisze na forach, optymalizuje instalacje, spalanie, testuje różne konfiguracje sterowników.

Ot stąd pewnie takie podejście - jak w każdej branży producenci dostosowują produkt do większości klienteli. Jeśli chcesz coś extra - szukaj ukrytej wiedzy lub płać :]

Opublikowano

Czy zauważyliście wrażliwość kotła na większą frakcje groszku ? Kupuje od tego samego dostawcy ostatnio po nowej dostawie często blokuje podajnik. Przejście w tryb ręczny kilka obrotów w tył i w przód rozwiązuje sprawę. Lecz gdy nikogo nie ma w domu to piec gaśnie. Zaznaczam że frakcja podana przez dostawce to 5-25, z tej samej dostawy ojciec pali w kotle innego producenta i nie ma takich problemów

Opublikowano (edytowane)

Przez dobry rok pracy tego kotła u mnie nie miałem takiego przypadku i ani razu nie zerwało mi zawleczki , jedynie co zaobserwowałem to że przy trochę grubszych groszkach podajnik głośniej pracuje (słychać nawet co jakiś czas takie chrupnięcia jakby ślimak kruszył węgiel ) i przynajmniej tak mi się wydaje jakby właśnie przy tych grubszych kawałkach podawał ciut mniej paliwa co objawia się niższym kopczykiem a zarazem  temp podajnika idzie w górę .

Co do zabawy ustawieniami ja jestem zadowolony ze zwykłego programu FL - jedynie co w nim ustawiam to temperatury i ewentualnie kaloryczność paliwa , przerwę w podawaniu w nadzorze , natomiast reszta ustawień jest fabrycznych , zależało mi na tym abym jak najmniej musiał ustawiać - regulować sterownik czy to ze względu na zmianę  opalu lub zmiany temperatur zewnętrznych i z tej pracy jaką wykonuje sterownik jestem w pełni zadowolony , spalanie jak dla mnie małe , popiół prawie książkowy w kotle czysto , temp. spalin od 80 - 1400 ( mam założony RCK ) więc czego jeszcze można chcieć .

Dla tych którzy chcą się " pobawić" i kombinować z ustawieniami a zarazem mścić się nad obniżeniem spalania jeszcze może o 1kg na dobę jest właśnie TRYB STANDARDOWY który działa jak zwykły dwu stan ale chyba dla wytrawnych palaczy wiedzących jak dobrze pozmieniać różne parametry aby osiągnąć jak najlepsze efekty i 100% zadowolenia.

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu
Opublikowano

17 kw po dociepleniu ,12,5 kw moc max. 6,5 przeciętna moc grzewcza , 4 kw na CWU ,

62W/m2 wskaźnik zapotrzebowania na moc ,Poniższe wyliczenia zakładają utrzymanie w domu przez całą zimę średniej dobowej temperatury 24,0°C. 12,2kW – maksymalna moc grzewcza

Dla 5 osób, głównie prysznice, czasem wanna.

4kW dodatkowa moc potrzebna do grzania CWU

 

Przed ociepleniem :

14,5kW – maksymalna moc grzewcza

7,5kW – przeciętna moc grzewcza

74W/m2 wskaźnik zapotrzebowania na moc

4kW dodatkowa moc potrzebna do grzania CWU

20kW to niezbędna moc grzewcza (C.O. + CWU)

Powierzchnia ogrzewana 197m2 (parter, 1. piętro)

Jak sam widzisz max moc grzewcza jaka będzie ci potrzebna do ogrzania domu to ok 12 -13kW i to przy temperaturach zewnętrznych poniżej -200 utrzymujących się przez kilka dni , zostaje jeszcze 4-5kW na CWU którego nie używasz na maxa ciągle . Jednak przez większość czasu potrzebna będzie moc ok 6-7kW ,  minimalna moc kotła 17kW to 5,4kW a dla 20kW będzie to ok 6kW lub ciut więcej . Wniosek  - kocioł 20kW pokryje twoje zapotrzebowanie na ciepło pracując z mocą minimalną przez większość sezonu zimowego , gdy zimy będą cieplejsze takie jak ostatnio to niestety kocioł będzie się odstawiał w nadzór , syfił w środku , nie efektywnie spalał węgiel a w okresach przejściowych wiosennojesiennych nie mówiąc już a lecie może przysporzyć więcej problemów , jak również spalanie pomimo pracy z mniejszą mocą i w podtrzymaniu będzie większe niż przy kotle 17kW. Efektywność spalania węgla jest większa gdy kocioł pracuje z większymi mocami ( największe przy mocy max) a w podtrzymaniu jest najmniejsze .W ogólnym rozrachunku może się okazać , że kocioł 17kW pomimo pracy z większymi mocami i rzadziej stojący w nadzorze spali mniej niż 20kW pracujący tylko na mocy minimalnej stojący częściej w nadzorze , no i następna sprawa to komin - kocioł mniejszy lepiej o niego zadba niż większy kisząc opał.

Proponuję się dobrze zastanowić nad wybraniem odpowiedniej mocy kotła , ewentualnie usprawnić instalację ( jeżeli nie masz - zwór 3 lub 4d założyć z głową , termostaty na grzejniki ,  wyregulować dobrze instalację i rozsądnie nią zarządzać )

Wiem podjęcie tej decyzji nie jest łatwe i niestety należy do CIEBIE .

Opublikowano (edytowane)

Przez dobry rok pracy tego kotła u mnie nie miałem takiego przypadku i ani razu nie zerwało mi zawleczki , jedynie co zaobserwowałem to że przy trochę grubszych groszkach podajnik głośniej pracuje (słychać nawet co jakiś czas takie chrupnięcia jakby ślimak kruszył węgiel ) i przynajmniej tak mi się wydaje jakby właśnie przy tych grubszych kawałkach podawał ciut mniej paliwa co objawia się niższym kopczykiem a zarazem  temp podajnika idzie w górę .

Co do zabawy ustawieniami ja jestem zadowolony ze zwykłego programu FL - jedynie co w nim ustawiam to temperatury i ewentualnie kaloryczność paliwa , przerwę w podawaniu w nadzorze , natomiast reszta ustawień jest fabrycznych , zależało mi na tym abym jak najmniej musiał ustawiać - regulować sterownik czy to ze względu na zmianę  opalu lub zmiany temperatur zewnętrznych i z tej pracy jaką wykonuje sterownik jestem w pełni zadowolony , spalanie jak dla mnie małe , popiół prawie książkowy w kotle czysto , temp. spalin od 80 - 1400 ( mam założony RCK ) więc czego jeszcze można chcieć .

Dla tych którzy chcą się " pobawić" i kombinować z ustawieniami a zarazem mścić się nad obniżeniem spalania jeszcze może o 1kg na dobę jest właśnie TRYB STANDARDOWY który działa jak zwykły dwu stan ale chyba dla wytrawnych palaczy wiedzących jak dobrze pozmieniać różne parametry aby osiągnąć jak najlepsze efekty i 100% zadowolenia.

 

Co do zabawy ustawieniami ja jestem zadowolony ze zwykłego programu FL - jedynie co w nim ustawiam to temperatury i ewentualnie kaloryczność paliwa , przerwę w podawaniu w nadzorze , natomiast reszta ustawień jest fabrycznych , zależało mi na tym abym jak najmniej musiał ustawiać - regulować sterownik czy to ze względu na zmianę  opalu lub zmiany temperatur zewnętrznych i z tej pracy jaką wykonuje sterownik jestem w pełni zadowolony , spalanie jak dla mnie małe , popiół prawie książkowy w kotle czysto , temp. spalin od 80 - 1400 ( mam założony RCK ) więc czego jeszcze można chcieć .

 

Skąd wiesz co wpisac jeśli chodzi o kaloryczność węgla?

Standardowo chyba jest 7.5.

 

U mnie temp. spalin w czasie pracy dochodzi do 170 stopni ( mierzone termometrem wędzarniczych do 250stopni). Mierzone 30cm za wyjściem z kotła.

Czy to znak że po nie całym tygodniu użytkowania kotła należy już go jakoś ponad standardowo czyścić?

Na razie automat czyści za pomocą turboluzatorów.

Ja jedynie dodatkowo w trybie ręcznym  włączam czyszczenie 1/2 razy na dzień po kilka minut ( oczywiście oprócz zaprogramowanych 6 razy na dzień po 15minut.)

 
Edytowane przez pellastex2
Opublikowano

Temp. spalin zależy miedzy innymi od ustawionej temp. kotła ( in większa tym temp. spalin też ciut większa) u mnie 600 + 50 histereza przejścia w nadzór , jak również od mocy z jaką pracuje kocioł - skoro u ciebie większość pracuje z mocą max to też będzie wyższa niż pracowałby przez większość czasu z nocą minimalną , no i do tego jeszcze dochodzi ciąg kominowy - im większy tym temp. spalin większa , mam założony RCK więc ciąg kominowy taki jak zaleca producent i podczas wiatrów stabilny.

Odnośnie wprowadzania w sterownik kaloryczności opału to fabrycznie mam 7,8 - kiedyś gdzieś w necie napotkałem na wzór jak to przeliczyć z MJ podawanych przy zakupie groszku  i sobie przeliczyłem dla różnych wartości . U mnie się to sprawdza , poniżej przeliczniki:

WARTOŚC OPAŁOWA                                USTAWIENIA KALORYCZNOŚCI

EKOGROSZKU                                             W STEROWNIKU

30MJ                                                              8,33

29MJ                                                              8,05

28MJ                                                              7,78

27MJ                                                              7,50

26MJ                                                              7,22

25MJ                                                              6,94

24MJ                                                              6,67

23MJ                                                              6,39

22MJ                                                              6,11

21MJ                                                              5,83

Co do czyszczenia kotła robię to co zasyp (100kg) przeważnie 1 raz na tydzień wyjmuję deflektor ,czyszczę komorę paleniskową z pyłu , wyciągam  taką blaszkę nad deflektorem gdzie spaliny idą do wymiennika - zsypuję z niej pył i zakładam  z powrotem  oraz wybieram sadze z pyłem  z komory pod czyszczakami ( zauważyłem , że po tych czynnościach temp spalin też się obniża ) ,  raz na miesiąc odkręcam okienko pod czopuchem i wybieram osady jakie tam są . Natomiast zawirowywacze i wymiennik czyściłem dopiero raz przed sezonem zimowym i następne czyszczenie wykonam dopiero po sezonie zimowym .

Opublikowano

Piotr dziękuję za sugestie ,wyrozumiałość i fachowe podejście do sprawy ,o pewnych aspektach spalania nie miałem pojęcia i faktycznie Twoje porady przekonały mnie o wyborze kotła 17kw ,wspomnę jeszcze że będę wymieniał całe centralne ogrzewanie na pex i grzejniki purmo.Do tej pory CO stare grube rury nieocieplone i grzejniki bez termostatów żeberkowe. Podziękować jeszcze raz !!  :)

Opublikowano (edytowane)

Fachowcem to ja żadnym nie jestem - po prostu piszę o tym co zaobserwowałem dotychczas u siebie ,  przedtem miałem zwykłego śmieciucha ale paląc teraz  w kotle automatycznym to zupełnie inna bajka - ciepełko cały czas , budynek non stop dogrzany a pomimo powiększenia pow. użytkowej o poddasze czyli prawie jeszcze raz tyle co przedtem ogrzewałem zużycie węgla na podobnym a może i mniejszym poziomie. U mnie kocioł stoi w pom. gospodarczym i całe ciepło przekazywane jest poprzez wymiennik płytowy i do tego jeszcze ok15m przesyłu  rurami do domu co powoduje powstawanie mniejszych lub większych strat a mino to 17kW z 180m2 daje spokojnie radę , dlatego myślę że u ciebie bez tych dodatkowych strat da sobie też radę . Dobrze , że nie posłuchałem rad sprzedawców w hurtowniach i lokalnych producentów kotłów z tzw. zagłębia pleszewskiego gdyż oni niestety mówili " panie na taki metraż to minimum 25kW ".

Jak już będziesz wymieniał grzejniki to załóż głowice termostatyczne ( w łazienkach może ich nie być - żeby kocioł mógł pracować gdy reszta się zamknie , a w łazienkach przecież może być cieplej) i nie kombinuj ze sterownikiem pokojowym - gra nie warta świeczki - głowice termostatyczne lepiej sobie poradzą z dobraniem odpowiedniej temperatury dla danego pomieszczenia gdyż w każdym możesz ustawić inną , a sterownik pobiera dane tylko z pomieszczenia w którym się znajduje i wyłącza czasowo pompę CO   powoduje to wychładzanie całego budynku a co za tym idzie po takim wychłodzeniu kocioł musi nadrobić to pracą z dużą mocą i wtedy łyka opał jak głupi ( przetestowałem u siebie) . W pomieszczeniach gdzie chcesz żeby było cieplej załóż ciut większe grzejniki niż by to wnikało z normy - w razie srogiej zimy nadrobią częściowo ewentualny mniejszy zapas mocy kotła.

Życzę udanego zakupu  ,  ciepełka w domu , satysfakcji i zadowolenia z bezproblemowej pracy kotła .

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu
  • Zgadzam się 1
Opublikowano (edytowane)

Piotr a co sądzisz o tych głowicach termostatycznych http://products.danfoss.pl/productrange/list/heatingsolutions/termostaty-grzejnikowe-i-akcesoria/g%C5%82owice-termostatyczne/living-eco/#/

Czekam też na dotację kocioł 5 klasy - 50% także warto poczekać :) Może ktoś z forumowiczów używa tych głowic i byłby chętny podzielić się opiniami za i przeciw jeżeli takowe są .

Edytowane przez czared
Opublikowano (edytowane)

Posiadam zwykłe ręcznie sterowane DIAMONT za ok. 50zł komplet i dają spoko radę . Na temat tych niech się wypowiedzą znawcy tematu.

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu
Opublikowano

Uruchomiłem dzisiaj econet400.

Był u mnie serwisant z seko na odbiór kotła i włączył mi FL.

Dzisiaj jednak po uruchomieniu Econet400 w opcjach mam możliwość wyboru pracy standard, min/max i FL.

Może po podłączeniu econet400 można wygrać co się chce.

Ogólnie super sprawa ten ecobet. Warto.

Opublikowano

A nie czasem ecoNET 300?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.