Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Opinie Na Temat Tekla Draco Bio / Tekla Draco Bio Compact 12 Kw


Sterydziak

Rekomendowane odpowiedzi

Kurna...ja sobie zrobiłem z takiego czegoś co można kupić w sklepie budowlanym . Koszt ok 27 zl. 8 szt. To był mój pomysł, ale efekt dał w postaci 20 st mniej na spalinach .Jakbym wam pokazał, to niejeden by jeb...ze śmiechu.

Chodzi o to żeby przez płomieniówki spaliny wolniej przelatywały , ale tez ich nie blokowało , a dodatkowo wirowały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam compacta. Muszę zrobić coś takiego

Screenshot_20181129-134608.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, IzaTom napisał:

P.S. Próbuję z tą skokową, ale ciągle mi przekracza mimo tego iż, zwiększyłem na maxa biegi podłogówce i na grzejnikach. Podłogówka chodzi cały czas (temp. na czujniku pokojowym 30st, a na mieszaczu 29st. dlatego pompa pracuje cały czas). Mimo tego ze mam podawanie 2,4 temperatura przekracza 75st (70st ustawione, a histereza 20).

Chwila. Czyli nawet podczas tego, gdy pracują obie pompy, a grzejniki i podłogówka są ciepłe, to i tak przy mocy 30% i podawaniu 2,4 sek, temperatura kotła przekracza 75 i się wygasza?

Wydawało mi się, że wcześniej pisałeś, że przekracza zadaną i wygasza, gdy pracuje tylko pompa na obwód z grzejnikami. A gdy pracują obie pompy, to z kolei nie potrafi się nawet przy 100% mocy nagrzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie Ozi80, to mnie pomyliłeś ale nie dziwię się bo ruch jest duży :) Ja nie mam problemu, żeby przekroczyć tą temp. zadaną. Problem mam że kocioł szybko mi się wychładza i często rozpala. Doszliśmy już do tego, że jednej z pomp na grzejniki nie mogę wyłączyć dlatego cały czas jest odbiór ciepła. Pytanie jak pracować z podłogówką i tu kombiunuję. Bo jak ustawię, żeby chodziła cały czas (ten mój sposób z czujnikiem pokojowym ust. na 30stC) to mam średnio 20 razy odpaleń na dobę. I próbuję z tą skokową, ale i tak mi przekracza zadaną. Z kolei jak podłogówka pracuje na czujniku pokojowym normalnie (ustawione 22,4st C i histereza 0,3) to komfort cieplny gorszy no i ta bezwładność do tego wchodzi w grę.

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.11.2018 o 11:02, IzaTom napisał:

Mam podobny problem, jestem teraz na skokowym ustawieniu i... wczoraj zmieniłem z 2,5 na 2, ale jak się podłogówka załączyła to nie dawał rady, z kolei jak jest 2,5 to bez podłogówki dochodzi szybko do zadanej temperatury. Wniosek tego chyba taki, że wszystko musi chodzić, aby dobrze dobrać moc.

 

W dniu 28.11.2018 o 11:34, Ozi80 napisał:

No to tu jest faktycznie problem. Jeśli 30% mocy to za dużo dla samego ogrzewania obiegu pierwszego z grzejnikami, a 100% mocy to za mało na ogrzewanie obu obiegów jednocześnie, to mamy problem.

 

No to o co ci tam chodziło i czemu mnie nie skorygowałeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Ozi80 napisał:

 

 

No to o co ci tam chodziło i czemu mnie nie skorygowałeś?

Sorry, tutaj masz rację. Tak było przy tamtych ustawieniach. Dlatego kombinowałem z 2,4 i jeszcze za dużo było. Jak zjadę za mało to tego płomienia już nie ma przy 30% dmuchawie. Dodatkowo dochodzi jeszcze moment w którym CWU się załącza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, mrekzo napisał:

Zmień z 2 na 2,4 i nie wyłączaj wogole pomp.....Czujnik pokojowy nie może decydować o wyłączeniu pompy 

A co z tymi biegami na pompach maxymalnie dać, czy minimalnie? Grzebać coś jeszcze z powietrzem bo narazie mam min. 30 a max 80. ? Rozumiem, żeby zostawić tryb skokowy? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, IzaTom napisał:

Sorry, tutaj masz rację. Tak było przy tamtych ustawieniach. Dlatego kombinowałem z 2,4 i jeszcze za dużo było. Jak zjadę za mało to tego płomienia już nie ma przy 30% dmuchawie. Dodatkowo dochodzi jeszcze moment w którym CWU się załącza.

No bo jak zjedziesz z podawaniem poniżej 2,4 to przy skokowej na mocy 1 nie ma w ogóle podawania, co zauważył tutaj rotkeh.

Skoro przy podawaniu 2,4 nadal moc jest za duża i mimo pełnego obciążenia (obie pompy pracują), kocioł przekracza temperaturę wygaszania, to znaczy, że skokowa u ciebie sobie z tym nie poradzi. Musiałbyś wrócić do FL2 i obniżyć podawanie np. do 2 sek.

Nie zmieniaj za dużo naraz.
Powietrze masz dostosować takie, żeby płomień był odpowiedni. Nadmuch nie za mocny, żeby nie był biały, poszarpany i iskrzący. Nie za słaby, żeby płomień nie był czerwony i dymiący. Taki w sam raz: żółty/pomarańczowy język.
Bieg pompy ma być taki, żeby ciepło dochodziło do najdalszych grzejników.

Dla mnie takie wymuszanie pracy pompy poprzez ustawianie wyższej temperatury zadanej w pokoju, jest... dziwne. Powinno się to odbywać tak, że masz siłownik na zaworze 3D i to sterownik decyduje ile ciepła idzie na obieg z podłogówką. Wtedy też byś mógł włączyć funkcję stałej pompy i ustawić zadaną na CO dla tego obiegu np. 30 stopni. I tak by sobie tłoczyła powoli ta pompa te przykładowe 30 stopni i w zależności od tego, czy w tym pomieszczeniu gdzie jest czujnik pokojowy byłoby za zimno, czy za ciepło, to by trochę dodawała do tych 30 lub od nich trochę odejmowała. Tak, żeby była w tych pomieszczeniach stała temperatura, a jednocześnie byłoby mniej więcej stałe zapotrzebowanie na ciepło z kotła.

Edytowane przez Ozi80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, IzaTom napisał:

A co z tymi biegami na pompach maxymalnie dać, czy minimalnie? Grzebać coś jeszcze z powietrzem bo narazie mam min. 30 a max 80. ? Rozumiem, żeby zostawić tryb skokowy? :)

Próbowałeś dmuchawę max zmniejszyć do 35.U mnie chodzi min 20,max 30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podsumowując.
1. Kupujesz siłownik, montujesz go na 3D z podłogówki i podłączasz do sterownika (niebieska linia).
2. Przekładasz czujnik CO z obiegu "grzejnikowego" (zielona kropka) na obieg "podłogówkowy" (żółta kropka) i zostawiasz podłączony do sterownika (czerwona linia).

image.png.8671d435c88698062349c7eb645bc0ce.png

Poczekajmy na Grzechotnika, żeby zweryfikował, czy mam rację. Obiecał tutaj się zalogować, poczytać i zabrać głos.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Ozi80 napisał:

No bo jak zjedziesz z podawaniem poniżej 2,4 to przy skokowej na mocy 1 nie ma w ogóle podawania, co zauważył tutaj rotkeh.

Skoro przy podawaniu 2,4 nadal moc jest za duża i mimo pełnego obciążenia (obie pompy pracują), kocioł przekracza temperaturę wygaszania, to znaczy, że skokowa u ciebie sobie z tym nie poradzi. Musiałbyś wrócić do FL2 i obniżyć podawanie np. do 2 sek.

Nie zmieniaj za dużo naraz.
Powietrze masz dostosować takie, żeby płomień był odpowiedni. Nadmuch nie za mocny, żeby nie był biały, poszarpany i iskrzący. Nie za słaby, żeby płomień nie był czerwony i dymiący. Taki w sam raz: żółty/pomarańczowy język.
Bieg pompy ma być taki, żeby ciepło dochodziło do najdalszych grzejników.

Dla mnie takie wymuszanie pracy pompy poprzez ustawianie wyższej temperatury zadanej, jest... dziwne. Powinno się to odbywać tak, że masz siłownik na zaworze 3D i to sterownik decyduje ile ciepła idzie na obieg z podłogówką. Wtedy też byś mógł włączyć funkcję stałej pompy i ustawić zadaną na CO dla tego obiegu np. 30 stopni. I tak by sobie tłoczyła powoli ta pompa te przykładowe 30 stopni i w zależności od tego, czy w tym pomieszczeniu gdzie jest czujnik pokojowy byłoby za zimno, czy za ciepło, to by trochę dodawała do tych 30 lub od nich trochę odejmowała. Tak, żeby była w tych pomieszczeniach stała temperatura.

No i tu masz rację Ozi :) Nic na ten moment już nie wykombinuję.

Wnioski przy mojej instalacji są następujące i proszę o komentarz czy dobrze myślę :):

1. Zmiana polegająca na zastosowaniu siłowników na zaworach 3D sterowane czujnikiem pogodowym, tak, aby można było dobrać krzywą grzewczą

2. Dodać do instalacji zawory zwrotne których nie mam wraz z ochroną powrotu

3. Oddzielić te dwa obiegi, od siebie czyli zakupić dodatkowy moduł, który mi to umożliwi.

Koszt mniej więcej 2000-3000zł??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Ozi80 napisał:

Podsumowując.
1. Kupujesz siłownik, montujesz go na 3D z podłogówki i podłączasz do sterownika (niebieska linia).
2. Przekładasz czujnik CO z obiegu "grzejnikowego" (zielona kropka) na obieg "podłogówkowy" (żółta kropka) i zostawiasz podłączony do sterownika (czerwona linia).

image.png.8671d435c88698062349c7eb645bc0ce.png

Poczekajmy na Grzechotnika, żeby zweryfikował, czy mam rację. Obiecał tutaj się zalogować, poczytać i zabrać głos.

W tym samym czasie pisaliśmy o wnioskach :D

Na ten zawór gdzie jest 3D można nałożyć nakładkę, na ten gdzie jest podłogówka muszę już całkowicie wymienić na nowy z siłownikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, IzaTom napisał:

1. Zmiana polegająca na zastosowaniu siłowników na zaworach 3D sterowane czujnikiem pogodowym, tak, aby można było dobrać krzywą grzewczą

2. Dodać do instalacji zawory zwrotne których nie mam wraz z ochroną powrotu

3. Oddzielić te dwa obiegi, od siebie czyli zakupić dodatkowy moduł, który mi to umożliwi.

1. Pogodówka to akurat najmniejszy pikuś. Bez tego też można żyć. Tylko przy zmianie pogody musisz biegać i zmieniać temperaturę zadaną na CO. Jak ci się nie będzie chciało biegać, to sobie kiedyś taką pogodówkę zainstalujesz. Ale do tego bym nie przywiązywał aż tak wielkiej uwagi.

2. Zawory zwrotne. Nie znam się na instalacji.

3. Rozdzielenie dwóch obiegów. Z tym na razie też bym poczekał. To już duży koszt tego modułu. Nie wiem, czy nie lepiej od razu zmienić sterownika na Touch, a tego Slima gdzieś opchnąć. Touch może bez dodatkowego modułu zarządzać dwoma obiegami...

Najpierw poszedłbym w kierunku pełnego sterowania obiegiem z podłogówką.

3 minuty temu, IzaTom napisał:

Na ten zawór gdzie jest 3D można nałożyć nakładkę, na ten gdzie jest podłogówka muszę już całkowicie wymienić na nowy z siłownikiem.

A czemu na ten zawór 3D z podłogówki nie możesz zamontować siłownika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś dzwoniłem do afriso i powiedzieli, że na ten zawór nie mogę dać siłownika, czyli muszę go w całości wymienić i zainstalować inny. Chyba, że jest jakiś inny sposób?

image.png.b723025eb1dc85eb1bf1c9a00718d1fc.png

W sumie to z tym sterownikiem to masz rację, żeby go zmienić, a tamtego opchnąć.

 

Edytowane przez Ryszard
Nie ma potrzeby cytowania ostatniego postu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, IzaTom napisał:

 

 

 

Pierwsze co to zmniejsz nadmuch. Min ustaw na 25 a max na 50. Po co ma dmuchać z mocą 80% przy 100% mocy palnika? Pewnie dlatego ci się przegrzewa i się wygasza co chwila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem,że zmianiacie na prace skokową.Z czystej ciekawosci przestawiłem u siebie i powiem wam ,że u mnie to się nie sprawdziło.Na FL2 kociol dogrzewa ze srednią mocą od 33 do 36 i caly cykl od rozpalania do wygaszenia , to jakies 55 min, ale  praca kotla ze 100-tu % mocą trwa od 20 do 25 min zanim kociol sie wygasi.

Ze skokową srednia pracy podobnie 35 ,ale kociol na 100% szedl 40 min.

Czyli wieksze spalanie.U mnie odpada.

 

20181129_153301-800x400.jpg

20181129_162115-800x400.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IzaTom ma za duży nadmuch. Grzeje niepotrzebnie komin zamiast instalacji. Dla mnie skokowa to porażka, raz spaliny chłodniejsze raz gorące. Jak to ma się do zaleceń o zachowaniu stałych warunków w kotle? 

Kolejna sprawa nie wiem czemu w waszych kotłach wykresy spalania są takie szarpane. U mnie jest to jedna linia z niewielkimi odchyłami rzędu +- 3 stopnie.

Edytowane przez Boryssov
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, IzaTom napisał:

2. Dodać do instalacji zawory zwrotne których nie mam wraz z ochroną powrotu

Chcesz dublować zawory zwrotne, masz pod każda pompą . Tak to wygląda ten zawór co masz zamontowany zawor_zwrotny_mosiezny.png

 

4 godziny temu, IzaTom napisał:

kiedyś dzwoniłem do afriso i powiedzieli, że na ten zawór nie mogę dać siłownika, czyli muszę go w całości wymienić i zainstalować inny. Chyba, że jest jakiś inny sposób?

image.png.b723025eb1dc85eb1bf1c9a00718d1fc.png

W sumie to z tym sterownikiem to masz rację, żeby go zmienić, a tamtego opchnąć.

 

To zawór termostatyczny z regulacją temperatury ( na tym zaworze ustawiasz temperaturę  na podłogówkę zakres regulacji masz opisany na zaworze ) i zabezpieczeniem. W razie uszkodzenia zaworu następuje odcięcie gorącego medium , żeby Ci nie poszło np, 70 st w podłogówkę. Zastanów się zanim go zmienisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co tu musiało się wydarzyć że kocioł tak się zachowywał.Na 100%chodził a nie mógł podwyższyć temperatury...

20181129_195813.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie koledzy i koleżanki 

proszę o radę jaki najlepiej używać pellet do palenia  o średnicy 6 mm czy 8 mm ??

jedni wolą 8 mm  ale czytałem na jednej stron internetowych że 8 mm  to nadaje cię bardziej do celów przemysłowych 

jakie wasze zdanie ? 

na dzień obecny pale 8 mm firmy BARLINEK 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.