Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Opinie Na Temat Tekla Draco Bio / Tekla Draco Bio Compact 12 Kw


Sterydziak

Rekomendowane odpowiedzi

21 minut temu, matrix3078 napisał:

Ozi a to co napisałem kilka postów wyżej, przy stałej pompie i braku zaworu trójdrożnego z siłownikiem to jak to będzie działać?

Nie będzie przegrzewać pomieszczeń? Chodzi mi o instalację u Boryssov.

Nie mam pojęcia, nie znam się na instalacji, a tym bardziej na podłogówce.

 

19 minut temu, Boryssov napisał:

Jeżeli TCO odpala pompy dopiero przy 45 stopniach to po co mam Temp.MiN. pomp ustawiać na 30?

Dalej tego nie rozumiesz.
"Temp. MIN pomp" w menu serwisowym KOTŁA to temperatura KOTŁA powyżej jakiej startują wszelakie pompy podłączone do sterownika. 
"MIN Tco pomp" w menu serwisowym OGRZEWANIA to temperatura wyliczona na CO, powyżej której pompa CO zaczyna pracować.

To są dwie różne temperatury. To są dwa różne termometry w twojej instalacji!

Na kotle możesz mieć 80 stopni, ale w domu masz ciepło, więc ci wylicza temperaturę, jaka ma iść na grzejniki/podłogówkę na poziomie np. 29 stopni. No ale nie pójdzie, bo ustawisz sobie "MIN Tco pomp" (w menu serwisowym OGRZEWANIA) na 30 stopni, czyli więcej niż 29. Zrobi się trochę zimniej w domu, to sterownik wyliczy, że ma iść na grzejniki/podłogówkę np. 34 stopnie, więc w tym momencie pompa CO ruszy, bo 34>30. No i z kotła zacznie umykać ciepło do grzejników/podłogówki. Zejdzie tak bardzo, że z tych 80 na kotle zrobi się 44. No i pompa CO się zatrzyma, mimo że w domu dalej nie będzie nagrzane, a sterownik dalej będzie wyliczał te 34 stopnie na grzejniki/podłogówkę. Dlaczego się zatrzyma? Bo 44 to mniej niż 45, a tyle masz ustawione na "Temp. MIN pomp" (w menu serwisowym KOTŁA).

Edytowane przez Ozi80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To są te dwie różne temperatury, którymi sterujesz wyłączanie pomp.

 

Strona 19 instrukcji:

image.png.a154feef13d7154328e9ed881fd20897.png

 Strona 26 instrukcji:

image.png.b12fe8f8c2506d6b27bdffd730a4f05b.png

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem do Tekli odnośnie zawirowywaczy (dzięki za numer tel. Boryssov), złożyłem zamówienie czas oczekiwania ok tygodnia.

 

Ciekawi mnie czy da to jakiś efekt czy tylko wywalę kasę.

 

Edytowane przez matrix3078
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

3 godziny temu, Ozi80 napisał:

Co to jest za czujnik temperatury podłączony przed pompą CO tą pierwszą z lewej?

 

3 godziny temu, IzaTom napisał:

Cholera wie:/ hydraulik i tak nie odbiera już telefonów więc nie mam pojęcia:/

 

3 godziny temu, pastor napisał:

no to jak bedziesz w domu to po kableku i zobacz gdzie jest wpiety albo chociaz w szklanke z zimna woda i patrz ktora temperatura leci w dol.

Eeee tam do wody. Odkręć sobie górny panel kotła, żeby dostać się do sterownika i popatrz do jakich wejść jest wpięty ten kabelek. Przy okazji poznasz trochę bardziej swój piec od środka:

image.png.a0c570dbbb6f147c615ce1cdb60a3df9.png

 

Zrób jeszcze fotkę niżej niż ta, żeby było widać jak te rurki się schodzą do pieca:

image.png.d447c175d8e11da2e43119542ddd3a6c.png

 

 

Edytowane przez Ozi80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, matrix3078 napisał:

Dzwoniłem do Tekli odnośnie zawirowywaczy (dzięki za numer tel. Boryssov), złożyłem zamówienie czas oczekiwania ok tygodnia.

 

Ciekawi mnie czy da to jakiś efekt czy tylko wywalę kasę.

 

To długo. Ja dostałem następnego dnia. Może kowal musi nagiąć :) Ja jestem zadowolony. Rura wylotowa jest wyraźnie chłodniejsza niż przed zawirowywaczami. Ale czyste ścianki kotła to podstawa. Tego nie unikniesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

This is my inventive circuit. It is able to start the stove pump after 5 to 10 minutes after the fire started. It stops the pump 5 minutes after the fire has stopped.

simulator of the termosiphon for bad 4 way valves instalations.jpg

Edytowane przez Paollo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Boryssov napisał:

 

20181127_083313.jpg

Troche czarno w tych płomieniówkach(widać na tych dwoch od prawej w górnej części ) i z boku na wymienniku tez juz jakieś czarne plamki ( może to pierwsze wykwity )Ciekawe jak wyglada z drugiej strony...i jak bedzie wygladał wymiennik po kilku dniach. Oby sie nie zrobiło za czarno . Obserwuj kolego...

Edytowane przez Trener40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie smoła a pył. Skrobaczką ściągam ze ścianek i odkurzaczem dalej. Od kilku lat w drugiej chałupie mam kocioł na ekogroszek z podajnikiem. Tam też nie mam ochrony powrotu i w przeciągu tych lat ani razu nie ujrzałem smoły w piecu ani tej strasznej korozji niskotemperaturowej. Fakt tylko, że groszek brudzi i generuje trochę sadzy no ale jakoś trzeba z tym żyć.  

 

Edytowane przez Boryssov
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chociaż tak odbiegając od tematu z 14 lat temu miałem miałowca. W nim to w ogóle nie potrafiłem palić. Strzelał, dymił i tyle pożytku. Po 8 latach służby poszedł won bo już traciłem do niego cierpliwość i wstawiłem na ekogroszek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, pastor napisał:

ten manometr to pokazuje cisnienie w ukladzie? gratulacje! co podaje producent? jakie cisnienie instalacji powinno byc na zimnej instalacji? pewnie ok 1bar!!! na rozgrzanej wiecej.

Daj wiecej dokladnych zdjec i schemat!!! instalacji zebysmy sie nie domyslali co tam masz.

Jak instalacja w ukladzie zamknietym do gdzie masz naczynie wyrownawcze?!!

Zawory zwrotne sluza jak sama nazwa wskazuje nie pozwalaja na przeplyw czynnika w niepozadana strone. Chociaz jeden tam powinienes miec przy zaworze termostatycznym od podlogowki - dokladnie na powrocie do powrotu.

najpierw doprowadzic trzeba instalacje do ladu potem sie zajac kotlem

jak nie masz ochrony powrotu to kociol zalewany jest zimna woda a to mu nie sluzy

nie znam twojego sterownika ale z tych mozna wnioskowac ze jak kociol sie uruchamia przy 50 bo masz histereze 20 od 70 to jednoczesnie zalewasz bo zimna woda bo masz start pomp tak ustawiony wiec musi pracowac na duzej mocy

 

Zgodnie z obietnica przesyłam schemat instalacji;) proszę o krytykę;) i przepraszam jeśli zle coś narysowalem.

jakie ciśnienie tam powinno byc? Pamietam jak hydraulik gadał żeby 0,5 bara nie przekraczać:/

p.s. 

Ten czujnik przed pompa tej najbardziej z lewej to czujnik temp co

03AB8564-B700-4C45-B7B6-6F6B0195A085.jpeg

05539ADE-D8D1-4276-898B-A16B0DBF1F27.jpeg

EB2AD5E1-0C12-4496-AA63-20B1CEEF2AF2.jpeg

B10F2CAC-3418-4734-8036-C8B717A42E55.jpeg

9AA623CE-3ED2-4B1C-9244-A1311C601D54.jpeg

3AD8F281-4402-4A23-97DD-96A26BEACC8E.jpeg

9CBE0CF2-36BD-4902-BE85-B16C7F69D826.jpeg

7F40C17B-F4CA-4461-A490-CE02BC4642AA.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, IzaTom napisał:

Od lewej pompa: grzejniki piętro + podlogowka w łazience. Chodzi non stop

srodek: pompa od podłogówki na parterze, czujnik pokojowy

prawa: pompa od cwo

EB42DCAF-B960-4D2D-BF57-D2A9BB5BFAAD.jpeg

7252D5BD-626D-40CA-93CA-B77F7DA295A5.jpeg

EE83D24D-490E-4394-A9CA-384017FEF698.jpeg

741C72AB-E2D9-4113-9DA3-2BB52794A015.jpeg

C7242521-1CF3-4EFB-8512-BBDB86FFAB4A.jpeg

FB0C6116-1EC1-4FBB-AC0F-7B7B93CF2738.jpeg

Nie mogę rozkminić co tą są na tym wykresie te czarne prostokąty/słupki na samym dole.Cy to jest czas pracy palnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, Trener40 napisał:

Tylko pytanie ...ile zaoszczedzisz ? ,a ile ta przeróbka bedzie kosztowała...

 

 

Zaoszczędzić na opale to się nie zaoszczędzi ale chociaż kocioł nie będzie się odpalał i wygaszał co godzinę lub półtorej bo tak mamy w Tytanie.Zwiększymy sobie po prostu pojemność wodną.Kocioł nagrzeje 1000 l. wody do temp.90 st. i się wyłączy na dłuższy czas,za nim bufor się wychłodzi.Później znowu będzie grzał i to dłuższy czas,bo trochę mu zajmie nagrzanie 1000 l wody do temp 90 st.I o to chodzi.Żeby długo pracował a później długo odpoczywał.Tylko powstaje pytanie czy opłaca się wydawać 3000  zł. żeby trochę zaoszczędzić zużycie grzałki i mechanizmu samoczyszczącego bo domyślam się że takie częste odpalanie i wygaszanie bardziej zużywa te pracujące części kotła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec zacznij od kosztów eksploatacji kotla  , bo zanim wydasz te 3000 zl na ewentualne naprawy ,to Ci kocioł zgnije hehe 

I nie zapominaj , ze mając bufor tez coś sie może popsuć.

Edytowane przez Trener40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze taka informscja...przyład.

W palniku mialem do wymiany tzw .  rynne podajaca pelet na ruszt. 

No to dzwonie do sklepu Kostrzewy i pytam...ile ? 

Jak dobrze pamietam 360zl . ( zwariowali ) 

Odwiedzilem sklad zlomu. Kawalek kwasowki o grubilości 1mm , troche mojej pracy w postaci wyginania i przykrecenia.

Koszty :

Blaszka 5 zl

dojazd 5 zl 

skrzynka browara 50 zl 

P.s . z tej ostatniej pozycji bylem najbardziej zadowolony :)

Takze ...zawsze mozna cos samemu wymyślić .

Edytowane przez Trener40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie zaciekawił mnie wcześniejszy sposób palenia przez Borysov i postanowiłem to sprawdzić u siebie, więc tak pompe stałą wyłączyłem( dotąd przez miesiąc była włączona ) a kocioł puściłem w AUTO. Z racji tego że nie mieszkam jeszcze w nowym domu to CWU nie grzeję, więc sterownik wyliczył mi 60C dodałem do tego 10C histerezę wyłączania i tak sobie chodził 24godz. W tym czasie podłogówka nagrzała dom do 20C i kocioł się wygasił( nie wiem czy dobrze czy nie) oczywiście wszystkie pompy stanęły.

Siedziałem w domu jeszcze przez dwie godz. w tym czasie temp. w pomieszczeniach nie drgnęła (histereza ustawiona na 0,2C), pojechałem do domu i tak naprawdę nie wiem ile kocioł stał zanim ponownie się nie rozpalił. (szkoda że w sterowniku Touch nie ma takiego wykresu jak w Slim)

Dzisiaj po 24 godz. pojechałem na działkę sprawdzić spalanie, wyniosło 13 kg według sterownika Touch. Dodam że wcześniej ze stałą pompą i w trybie manualnym wynosiło 15-16kg na dobę a kocioł odpalał się średnio 15 razy.Puki nie mieszkam pewnie tak zostawię ale potem raczej włączę pompę stałą bo czuć różnice w komforcie cieplnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ozi wytłumacz mi proszę jaka jest różnica między skokową pracą palnika a FL 2?Wiem oczywiście że przy skokowej palnik najpierw pracuje na 30%,później na 100% i znowu na 30% i dochodząc na 4 stopnie do temp zadanej,czyli w moim przypadku do 56 następuje wygaszanie,następnie palnik wyłącza się a temp u mnie sunie jeszcze w górę do 70 st.Następnie stygnie do 50 (histereza 10 st) i znowu się odpala.Tak więc proces odpalania i wygaszania u mnie jest taki sam jak przy FL 2.U ciebie z tego co pisałeś, w przypadku skokowej palnik pracuje praktycznie cały czas tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo zrobienie układu zamkniętego to nie takie proste, pamiętam jak miał do mnie przyjechać serwisant na pierwsze uruchomienie i wypytywał mnie jaką mam instalację jak powiedziałem że zamkniętą to drążył temat dalej czy mam wężownicę schładzającą ja na to nie i w końcu musiałem na szybko założyć zawór schładzający DBV1 za 400zł. żeby łaskawie przyjechał podbił mi gwarancję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.