Ziolek512 Opublikowano 1 Grudnia 2014 #76 Opublikowano 1 Grudnia 2014 Ja przepalam raz dziennie od 16 do 24 i temp spadnie mi z 21-22 do 20. Na poddaszau spada mi szybciej o 2 a na dole gdzie jest podlogowka to 1'C. Jak palilem caly dzien to mialem juz 23 stopnie i nie moglen zasnac musialem okno uchylac. Pale drewnem troche na koniec wegla dosypie ze 2 male szufelki.
vomer1967 Opublikowano 6 Grudnia 2014 Autor #77 Opublikowano 6 Grudnia 2014 stygnie woda w układzie a nie chałupa. Po wygaśnięciu kotła jeszcze przez ok. godzinę grzejniki są ciepłe. Potem 4 godziny przerwy w paleniu powodują spadek temperatury w domu z 23 na 21 stopni
vomer1967 Opublikowano 21 Lipca 2015 Autor #78 Opublikowano 21 Lipca 2015 Pora na podsumowanie 1 roku eksploatacji. Praca kotła ustabilizowała się a ja na tyle nauczyłem się jego obsługi, że mogę powiedzieć, iż jestem zadowolony z zakupu. Przez cały ubiegły sezon spaliłem 17 mpu drewna co przełożyło się na łączny koszt 2.450 zł. Niestety drewno którym paliłem było mokre i spowodowało uszkodzenie komina, tzn. na nieogrzewanym strychu pojawiły się brązowe, śmierdzące "wędzarnią" wykwity. W chwili obecnej montuję stalowy wkład do komina firmy MK Żary, MKSZI Invest Owal 120x200 - koszt 2.300 zł plus 400 zł montaż. Tym samym czas zwrotu kosztów inwestycji w kocioł na drewno wydłuży się o kolejny rok. Jak wieczorem, ok. 23, załaduję pełną komrę drewnem, to 5.30 nadal mam żar i wystarczy dołożyć - nie muszę rozpalać. Daje to 6,5 godziny - wynik b.dobry Dla spróbowania zakupiłem też worek węgla orzech. Palenie węglem jest utrudnione na tyle, że trzeba go załadować jednorazowo sporo, gdyż komora zasypowa jest duża a wtedy węgiel zatyka dyszę palnika. Poza tym pali się dobrze. Na ewentualne pytania chętnie odpowiem.
pigeon8 Opublikowano 21 Lipca 2015 #79 Opublikowano 21 Lipca 2015 Którą wersje kalvisa masz czy tą z tą szczeliną oddymiajacą czy jeszcze starą wersję
jarekr Opublikowano 30 Października 2015 #81 Opublikowano 30 Października 2015 Witam mam Kalvis 25u , Jest taki problem , z czego to może wynikać ? Po rozpaleniu i rozgrzaniu temperatura w kotle rośnie do ponad 100 st ( mierzone na górze płaszcza wodnego kotła ) natomiast na wyjściu z kotła w tym samym czasie poniżej 80 st , więc bardzo duża różnica temperatury . Wynika to z budowy kotła ? że może długi i pompa bardziej miesza wodę w tylnej części kotła niż przedniej . Czyli zbyt duży przepływ w tylnej części a zbyt mały w przedniej części ?Czy można temu jakoś zaradzić bez zmniejszenia wydajności kotła , bo wtedy trzeba będzie zdusić dopływ powietrza . Jarek
SONY23 Opublikowano 30 Października 2015 #82 Opublikowano 30 Października 2015 A jesteś pewien swoich pomiarów ? Ale załóżmy, że jest tak jak piszesz. Proponuję wypoziomować kocioł a w zasadzie opuścić przód lub podnieść tył. Jednym słowem pomóż gorącej wodzie z przodu kotła grawitacyjnie przepływać ku jego tyłowi, pomoże to również jego samoczynnemu odpowietrzaniu.
przemyslaw2ar Opublikowano 31 Października 2015 #83 Opublikowano 31 Października 2015 Różnica 5-10 st.C może występować ale bardziej obstawiałbym błąd pomiarowy czujnika lub zapowietrzenie tej części gdzie jest 100* Podobnie jak kolega SONY proponowałbym ustawić kocioł ze spadkiem (tak aby poprawić przepływ i umożliwić odpowietrzenie)
jarekr Opublikowano 31 Października 2015 #84 Opublikowano 31 Października 2015 Pomiary sprawdzałem kilkukrotnie różnymi czujnikami . Kocioł jest wypoziomowany , natomiast jego konstrukcja załatwia sprawę spadków , chyba ze są za małe . Tył kotła ( płaszcz wodny ) jest wyżej od przodu o 1 cm tak samo na przekroju poprzecznym jeden cm wyżej tam gdzie jest wylot wody .
Odysss Opublikowano 31 Października 2015 #85 Opublikowano 31 Października 2015 Witaj w klubie (nie)szczesliwych posiadaczy kotłów Kalvis. Słusznie napisałeś że woda płynie po tylnej ściance. Ja także mam ten problem i nie tylko ja, inni użytkownicy także ! wcale te kotły nie są dobre, bez pompy cyrkulacyjnej na powrocie (krotkim obiegu) nic nie zrobisz (taka radę uzyskałem u przedstawiciela kotłów kalvis na Polske który rozmawiał i analizował sprawę z serwisantami producenta). Mi zasugerował hydraulik zmiane miejsca zasilania, oczywiście jest to ingerencja w kocioł, ale czy dospawanie króćca uszkodzi go ? Ciekawe też czy nie zapowietrzałby się.....
jarekr Opublikowano 31 Października 2015 #86 Opublikowano 31 Października 2015 Też myślałem o zmianie umiejscowienia zasilania , a nawet puszczenie zasilania w dwóch miejscach . Kocioł kupiłem na Litwie więc z utratą gwarancji się liczyłem . Z kotła jako takiego jestem zadowolony . Jak na razie zauważyłem dwie wady : 1. Dołożenie opału w trakcie pracy jest prawie niemożliwe ze względu na dymienie , chyba że był by wentylator wyciągowy 2. Właśnie problem z przepływem wody po tylnej ściance . Już się zastanawiam czy nie dorobić jakiegoś poziomego kanału odymiającego , tylko jak rozwiązać problem szczelności takich drzwiczek aby nie zrobić z dolniaka , górniaka ,i ewentualne drugie , czy w innym miejscu zasilanie powrotu , i jeśli tak to w którym miejscu , może na przestrzał kotła . Niestety w Polsce nie znalazłem kotła o podobnych parametrach . Nie ma takiego 130 l komory i ponad 35 cm głębokości załadunkowej i 25 kW , do tego ładowanie z przodu i góry. Jest to bardzo wygodne .Dla moich potrzeb , przy takiej pogodzie jeden załadunek wystarcza na dwa dni . Oczywiście mam bufor 2 tys l .
SONY23 Opublikowano 31 Października 2015 #87 Opublikowano 31 Października 2015 Bez przesady panowie, myślę że wszystko jest do ogarnięcia. Podobne wrażenia miałem początkowo u siebie w Hamechu. Też wyjścia wody na tylnej ściance, wymiennik pionowy i kroćce -uwaga 1". Instalacja z zaworem ESSBE VTC312 (55 st, C) i pompą na powrocie. Na początek proponuję ustawienie startu pompy co od niższej temperatury, np. 30 st. po osiągnięciu przez kocioł żądanej temperatury pompę przestawiamy na temp. zbliżoną do temp. otwarcia zaworu czyli coś koło 50 st. C, żeby po wygaśnięciu kotła nie mieliła wody w krótkim obiegu. Sprawdzanie poziomu kotła poziomicą na wyczystkach to pokaże najwyżej, czy zostały dobrze wyspawane i sznur równo ubity... ;) a nie o faktycznym poziomie zewnętrznej ścianki płaszcza. Następna sprawa to takie sterowanie kotłem, żeby się zbytnio nie rozpędzał bo przy jego wysokiej temperaturze i jednocześnie pracy z dużą mocą mogą być problemy ze skutecznym odbiorem mocy, jednak gorący powrót ma też swoje minusy...
Odysss Opublikowano 31 Października 2015 #88 Opublikowano 31 Października 2015 Ja kupilem w PL, ale juz nawet nie liczę na gwarancję, zresztą nie wiem jak to z instalatorem, czy to jest warunek niezbędny. Hydraulik sugerował wyjście górą kotła (ponoć są takie kotły, mające właśnie na górze wyjście) właściwie jest na to miejsce i zabierałoby od razu z największej komory wodnej. Co do dymienia kotła -mam to samo, otworzysz drzwiczki, dymi niemiłosiernie. Widziałem że w kotle DS MPM na tylniej ściance montują rurki wezyra. Juz też o tym myślę. Mam problem z miejscem w kotłowni stąd nie mam bufora, dom jeszcze nie użytkuję, ale na wiosnę na pewno gdzieś zamówię zeby mi zrobili niski a szeroki(pod schody go wcisnę za ścianką kotłowni) i przerobię instalację. Dzieki Sony, Twoje rady też cenne.
jarekr Opublikowano 1 Listopada 2015 #89 Opublikowano 1 Listopada 2015 Poziomnica położona do fotki , jeśli poziomnica ma poziom i od tego poziomu mierzę różnicę poziomów górnego płaszcza wodnego to chyba dobry pomiar . Pompa u mnie startuje od 60 st , powrót regulowany zaworem mieszającym prawie" zabetonowane" 50 st to też chyba dobrze .Na kotle 100 na wyjściu z kotła ledwo 80 . Nie mogę zmniejszyć dopływu powietrza aby nie rozpędzać kotła bo spaliny ledwo 120 st , ciąg w kominie maleje i przestaje pracować prawidłowo palnik . Tak naprawdę w kotle pali się tak jak powinno wtedy gdy zaczyna wewnątrz "bulgotać " ,ale to jest na skraju zagotowania . O rurce wezyra też myślałem , ale czy taka mała średnica rurki odbierze tyle spalin , a poza tym czy sie smołą nie zatka bo jest jej sporo w komorze zasypowej . Dalej będę pisał w wątku https://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/20130-problem-z-temperatura-kot%C5%82a/page-3
spioch Opublikowano 1 Listopada 2015 #90 Opublikowano 1 Listopada 2015 Spróbujcie przy załadunku zamknąć PP, włączyć krótki obieg spalin i dopiero otwierać drzwiczki załadunkowe.
arti61 Opublikowano 2 Listopada 2015 #92 Opublikowano 2 Listopada 2015 Spróbuj obniżyc włączanie pompy np. na 45 ^C.
jarekr Opublikowano 3 Listopada 2015 #93 Opublikowano 3 Listopada 2015 Wtedy jeśli powrót będzie miał np 60 st , a piec wygaśnie to pompa będzie kotłowała przez kocioł gorącą wodę i piec będzie robił za grzejnik . Mam już dość z pompami ustawieniami , przecież to powinno się włączyć i już . Mam już pomysł co zrobić .
henryk1953 Opublikowano 4 Listopada 2015 #94 Opublikowano 4 Listopada 2015 Tu taki sam wątek na forum muratora ; polecam post#3 http://forum.muratordom.pl/showthread.php?243080-Kocioł-Kalvis-2-16N-pierwsze-wrażenia
sambor Opublikowano 4 Listopada 2015 #95 Opublikowano 4 Listopada 2015 Wiadomo , że FM to wiedza potężna, ale ja wolałem sprawdzić u producenta i tam jest deklaracja zgodności z normą , do pobrania tutaj http://www.kalvis.lt/produktai/media/wysiwyg/deklaracijos/AD%2012-13%20(K-2-8%20...%20K-2-70).pdf
henryk1953 Opublikowano 4 Listopada 2015 #96 Opublikowano 4 Listopada 2015 To jakiej klasy jest ten kocioł bo mi się podany link nie otwiera a na tabliczkach w podanym prze ze mnie linku jak byk stoi 2 Jeżeli to prawda to sam jestem zaskoczony ze to tak niska klasa.
sambor Opublikowano 4 Listopada 2015 #97 Opublikowano 4 Listopada 2015 Nie wiem jaka klasa, Deklaracja Zgodności poniżej
sambor Opublikowano 5 Listopada 2015 #98 Opublikowano 5 Listopada 2015 Norma EN 303-5:12 jako najniższą klasę wprowadziła klasę 3 i Kalvisy ją spełniają, Taką samą klasę ma np kocioł na HG prod Wolfa BVG/BVG-Lambda z kontrolą spalania przy pomocy sondy lambda. Dla ciekawych podaję wartości graniczne zanieczyszczeń spalin wg tej normy.
Odysss Opublikowano 6 Listopada 2015 #99 Opublikowano 6 Listopada 2015 wrzuciłem na FM , wrzucę i tutaj zdjęcie z tabliczki mojego kotła. Model 2-16
henryk1953 Opublikowano 6 Listopada 2015 #100 Opublikowano 6 Listopada 2015 3-Klasa dotyczy koła kalvis 2-16 i normy 303-5:2012 -kocioł wyprodukowano po 2012 roku W podanym natomiast linku dotyczy to kotła kalvis 2-12 i jest podana klasa 2 przy czym powołują się tam na normę 303-5 , a kocioł wyprodukowano w roku 2013 (styczeń) i tu podejrzewam tkwił problem .. .W poprzedniej normie 303–5: 2002 klasyfikowano kotły od 1 do 3 Mnie nasuwa się jeden wniosek -ten kocioł kalvis 2-12 nie spełnia normy 303-5:2012 i w 2013r na tabliczce powinno być zero ewentualnie kreska. http://www.fotosik.pl/u/lemiesz/album/1699484/pokaz-slajdow Tu można porównać te normy . file:///C:/Documents%20and%20Settings/n/Moje%20dokumenty/Prezentacja_statutowa_2013.pdf Prezentacja_statutowa_2013 (2).pdf
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.