Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jak Położyć Rury Co Alu Pex W Mieszkaniu 88M2 - 2 Opcje


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie,

 

jestem tu po raz pierwszy, więc serdecznie Państwa witam i proszę o pomoc w wyborze poprowadzenia rur w mieszkaniu do CO i CWU.

 

Otrzymałem do remontu mieszkanie 88m2, 2 piętro, stara zabytkowa kamienica, jeszcze stoją piece stare, czekam na zgody z Urzędu Miasta na ich usunięcie i opinie kominiarską, gdzie kocioł gazowy 2 funkcyjny dać, który komin itd... pełno załatwiania formalnego no i oczywiście wkład kominowy itd...

Ale do rzeczy.

 

W załączeniu 2 opcje, proszę o porady i argumenty, która opcja będzie odpowiednia i wystarczająca.

 

cozrozdzielaczem.jpg

cobezrozdzielacza.jpg

 

Którą opcję wybrać, rurki będą w podłodze ???

gg: 5472425

Bogdan z Bytomia

post-32093-0-87813800-1313139067_thumb.jpg

post-32093-0-75573400-1313139077_thumb.jpg

  • Nie zgadzam się 1
Opublikowano

po głębszym czytaniu wielu wątków od rana na tym formum, dochodzę do wniosku, że jeśli ma być bezpiecznie i kontrolowanie, to muszę wybrać opcję z rozdzielaczem pod kociołkiem na ścianie, gdzie za pomocą zaworów będę mógł kontrolować każdy kaloryfer, tak jakby centralnie i chyba nie ma lepszej opcji.

 

Prosiłbym o odpowiedz specjalistów na kilka pytań:

 

1. Czy mogę całą instalację w mieszkaniu puścić w podłodze, tzn pod panelami,a rury będą ułożone pomiędzy grubymi płytami paździerzowymi? (strop drewniany pod spodem, na tym płyty, pomiedzy nimi rury i potem będzie na to mata (jaka mata będzie odpowiednia pod panele, byle mi się tam nie topiła i nie spaliła, jaka temperature będzie miała rurka w podłodze) i panele)

2. Czy wszystkie rurki od rozdzielacza mogą być fi16? alu pex?

3. Jaki rozdzielacz polecacie? może być zwykły mosiężny na 6 grzejników, w sumie chyba dwa obok siebie rozdzielacze na ciepłą i zimną wodę i od tego rurki aluminiowe do kotła?

4. Czy gdzieś poza rurkami, rozdzielaczami, grzejnikami muszę coś jeszcze dawać, np. jakieś zawory zwrotne czy coś?

 

Montaz wydaje mi się bardzo prosty, robię miejsce w podłodze pomiędzy płytami na rury, układam rury obok siebie z odstępem np. 10 cm i wieszam grzejniki, zaprasowywuje końcówki, kolanka i przykręcam wszystko, napełniam instalację wodą i obserwuje całe mieszkanie, czy gdzieś coś nie puszcza, włączam piecyk niech pochodzi sobie pare godzin i jeśli nigdzie nic, to wylaczam piecyk, zostawiam napełniną instalację na noc i rano jak przyjdę i wszystko jest ok, to mogę uznać, że można już na to panele kłaść, czy jest jeszcze coś o czym zapomniałem, np rury w podłodze, w jakiejś otulinie, albo folii na podłogę pod rury te białe alu pex?

Czy gdzieś mam coś jeszcze montować, typu coś do odpowietrzania instalacji, czy zaworek jest w kotle do odpowietrzania obok pompki.

 

Wszystko wydaje mi się być bardzo proste, tylko nie chciałbym czegoś ominąć.

 

Sorki, za tak dużo tekstu, ale chciałbym sam wszystko zrobić z Waszą pomocą. 1 opcja odpadła, tak się instalacji na pewno nie robi, wg powyższego rysunku, tak mi się tylko wydawało, chodz pewnie by to działało :)

Opublikowano

Witaj

 

Rozdzielacz na zasilanie i powrót zainstaluj w jednej skrzynce , mozna kupić całe zestawy -skrzynka +2 rozdzielacze .Dodatkowo naczynie przeponowe adekwatne do pojemności instalacji. Rury alpex 16 spokojnie wystarczą , pomiedzy piecem a rozdzielaczem miedż lub stal min. 1 cal odpowietrzenie stosownie do potrzeb. Zaletą rozdzielaczy jest to że w przypadku awari jednego grzejnika można go "odciąć " na czas naprawy a cała instalacja pracuje nadal , wadą duża ilość rur. Temperatura rur bedzie taka jak na kotle . Rury możesz puścić w otulinie obok siebie .

 

Oczywiście na całą instalacje projekt i odbiór techniczny a w gazowni inna stawka za ogrzewanie .

 

Pozdrawiam

 

 

Opublikowano

Szanowny kolego,

 

taką skrzynkę z rozdzielaczami zakupię oczywiście.

Chciałbym całą instalację poprowadzić od A do Z samemu, chciałbym tematu się nauczyć, nie żeby zostać instalatorem i na tym zarabiać, ale lubię uczyć się robić różne rzeczy samemu i stąd moje pytania do Ciebie:

 

1. Piecyk gazowy pewnie Vaillant będzie na wysokości ok. 1,60 w górę, czyli dolna część piecyka na wys. 1.60.

od niego jest pewnie 5 zakończeń, różne wiadomo, skrzynkę planuję zrobić na wysokości ok. 50 cm od podłogi i od niej rury do pomieszczeń 16 alpex.

Prosiłbym Cię o wskazanie jakie naczynie przeponowe i w jakim miejscu miałbym umieścić, skąd do niego wchodziłaby woda, czy obok tej skrzynki, czy powyżej, skąd i jaką rurąd oprowadzić wodę, poczytałem co to jest to naczynie, zasadę działania znam, ale tak na chłopski rozum gdzie powinno się znajdować i jak podłączyć.

 

2. Zawór bezpieczeństwa, jaki polecasz i w jakim miejscu powinien się znajdować, jakie parametry?

3. Jakie i gdzie zawory powinny się znajdować prócz skrzynki, na przykładzie od rozdzielacza do pokoju. Czy przy grzejniku mam umieszczać termostaty lub jakieś przeciwpowrotne? czy wystarczy rurka od rozdzielacza prosto do grzejnika i od grzejnika do rozdzielacza?

4. Projekt i odbiór techniczny ? kto ma go wykonać i kto odebrać, skoro chcę samemu wykonać w mieszkaniu CO.

 

5. Jak policzyć pojemność instalacji? 16mm2 x 150m = 0,0301 m3 = 30,14 dm3 - dobrze ?

 

Jeżeli znajdziesz chwilę, proszę o podpowiedz, ew. jakiś rysunek, ew. modyfikacja mojego w paincie , tak bym widział, gdzie co i jak, tak by nawet w razie jakiejś awarii piecyka naściennego 2 funkcyjnego móc łatwo i bezpiecznie żyć :), nawet w razie awarii, nie przewiduję.

 

6. Zawór bezpieczeństwa, rozumiem żeby w razie zbyt wysokiego ciśnienia wody upuścił troszkę? czy w jakim celu?

 

7. Rozumiem, miedź na twardym czy miękkim lucie od rozdzielacza do piecyka ? Czy są może jakieś łączniki gotowce, tak by przykręcić do piecyka i rozdzielacza np. 1 metrowe?

 

P/S: Jeszcze nigdy nie lutowałem miedzi, a znam różnice temp. potrzebnych do miękkiego i twardego lutu, czyli dobry palnik musi być. Chciałbym się nauczyć lutować miedź, szczególnie, że połączenie od licznika do piecyka będzie trzeba zrobić na twardym lucie na miedzi, a potem próba szczelności. Jeszcze licznika nie ma.

 

Tak sobie wyobrażam piecyk i podłączenie, ale gdzie to naczynie i zawór?

piecyk.jpg

  • Nie zgadzam się 1
Opublikowano

...

P/S: Jeszcze nigdy nie lutowałem miedzi, a znam różnice temp. potrzebnych do miękkiego i twardego lutu, czyli dobry palnik musi być. Chciałbym się nauczyć lutować miedź, szczególnie, że połączenie od licznika do piecyka będzie trzeba zrobić na twardym lucie na miedzi, a potem próba szczelności. Jeszcze licznika nie ma.

 

Tak sobie wyobrażam piecyk i podłączenie, ale gdzie to naczynie i zawór?....

Fajnie to sobie wyobrażaszsmile.gif, ale nie próbuj łączyć rurek do gazu bez uprawnień - albo zafundujesz kamienicy ruinę, albo gazownicy każą Ci rozbierać i robić z uprawnieniamicool.gif, inaczej gazu nie puszczą.

Zaś ogrzewanie, to przy Twojej wiedzy w temacie - coś mi blado wygląda. Spróbuj zatrudnić fachowca solo, i robić u niego za czeladnika, to może razem coś stworzycie.

Tak jak sobie to wyobrażasz, to myślisz, że inni by nie chcieli? I jakoś niewielu ryzykantów się odważa - bo robotę widać nie po schemacie (b.dobrze, że rysujesz schematy, ale wykonanie+regulacja - to inna para kaloszy), a po skończeniu instalki, regulacji kotła+rozpływów, i działaniu CO.

Nie przypadkiem CO jest najkosztowniejszą z instalacji w każdym domu/mieszkaniu...

Napisz, jak postępują prace, i - bez obrazy Kolegorolleyes.gif!

PozdrA.

 

 

 

 

Opublikowano

Kolego, nie obrażam się, tylko chciałbym się czegoś nauczyć na całe życie, a jestem dość kumatym człowiekiem, fizyka itd.

Proszę mi powiedzieć co może pójść nie tak, jeśli stworze rury jak napisałem, połącze szczelnie przez złączki i rozdzielacz, potem to do pieca podepne i uruchomię wraz z gazownikiem i tym chłopem od piecyka z serwisu?

Nie wiem gdzie tylko dać naczynie przeponowe i jakiej pojemności i gdzie ma być zawór bezpieczeństwa, ale to pewnie pikuś.

Co może nie działać?, co może pójść nie tak?, cokolwiek pojdzie nie tak, to to zobacze i naprawię.

 

Ja tu nie widzę problemów, trzeba mieć dobry materiał, plan działania i odpowiednie narzędzia, wszystko mam, to wskaż mi proszę na co uważać, gdzie dać te naczynie, zawory i ew. czy czegoś mi brakuje.

Proszę o porady, a jesli chodzi o rury miedziane, gaz, to będzie to robił gazownik, ale ja chciałbym się nauczyć, myślałem, że czegoś się dowiem zanim będziemy robić :)

 

Proszę znawców tematu o podpowiedzi, ew. z mojego rysunku narysować, gdzie co powinno być na przykładzie 1 pokoju, reszte sobie sam dorysuje i gdzie te inne elementy.

Opublikowano

Witaj

 

Faktycznie nie jest to prosta sprawa ale cenie ludzi któży chcą sie uczyć i pytają a nie uważają że wszystkie rozumy pozjadali , ale do rzeczy.

 

 

Jak lutować ? no cóz pasta lut narzedzia do obróbki i fazowania i obserwacja jak to robi ktoś z doświadczeniem .Wszelkiego rodzaju odwrócone kolanka i inną armature lutować w miarę możliwości przed wlutowaniem do instalacji jest łatwiej i pewniej gdy lut wpływa w jeziorko a nie zniego wypływa tak jak napełnic szklanke wodą . najlepiej gdybyś to jednak u kogoś zobaczył . Najlepiej rozrysowac instalacje na ścianie i zobaczyć które luty będą odwrócone a które możesz wykonac na ścianie .

 

Instalacja .Od pieca do rozdzielacza rurka miedzianalub stalowa min25 (nie apex)i gdzieś na tym odcinku naczynie przeponowe adekwatne do wyliczonej pojemności instalacji .Niektóre piece gazowe maja już wewnatrz naczynie przeponowe i wtedy nalezało by sprawdzić w DTR kotła czy nie będzie za małe do Twojej instalacji , jesli za małe to dołożyć drugie jak pisałem wyżej .Zawór zwrotny przed piecem do napełnienia instalacji żeby woda z instalacji nie cofała sie do wody pitnej chyba że konstrukcja pieca już posiada takie rozwiązanie ale musisz to dokładnie sprawdzić tak samo jak zawór bezpieczeństwa równiez często jest już zainstalowany w piecu ale musisz to sprawdzić w DTR jeśli go nie ma to nalezy go doinstalowac możliwie blisko pieca i wmiejscu instalacji aby nie mógł być celowo lub przez pomyłke odłączony od instalacji przez inne zawory.Rozdzielacze zasilania i powrotu wraz ze skrzynką można kupić w zestawie , na rozdzielaczach odpowietrzniki jesli zajdzie taka potrzeba . Od rozdzielaczy może być apex osobno do kazdego grzejnika , najlepiej ułożyć w warstwie ocieplenia pod wylewką w peszlu w razie uszkodzenia lub wady fabrycznej woda pokaze ie najpierw przy wylotach rur z podłogi a nie dopiero jak wypełni całą przestrzen pod wylewką .W związku z tym że zasilanie do grzejników w takim rozwiązaniu przychodzi od dołu obowiązkowo na grzejnikach odpowietrzniki . Instalacje staraj sie prowadzić w taki sposób aby w miare mozliwości nie tworzyć miejsc w rurach gdzie mogło by gromadzić sie powietrze , jesli nie da sie tego uniknac to w najwyższym punkcie na rurce ok 25cm odpowietrznik automatyczny .Trudno jest przelac cała wiedze w jednym poście ale jeśli cos jest niejasne to pytaj

 

Pozdrawiam

 

JESZCZE JEDNO Sprawdzenia szczelnosci instalacji dokonaj przed zamurowaniem, zalaniem betonem , w razie czego łatwiej naprawić lub coś wymienic i pomiedzy rozdzielaczem a grzejnikiem nie rób żadnych połączen na rurach apex bo to jest często przyczyną póżniejszych przecieków a co za tym idzie demolki podłogi .Instalacje gazowa musi wykonac człowiek z uprawnieniami na podstakie projektu instalacji gazowej no i jeszcze opinia kominiarska .

Opublikowano

Szanowny Panie,

 

bardzo dziękuję za wszelkie informacje, o to właśnie mi chodziło, teraz zrozumiałem wiele szczególików, jeżeli jest Pan z okolic Bytomia proszę o informacje, bardzo chętnie bym się z Panem spotkał porozmawiać i jeśli chciałby mi Pan pomóc oczywiście odpłatnie, tak bym zrobił wszystko elegancko, czyli nadzorca, to bardzo chętnie skorzystałbym z nadzoru i pomocy. Jeśli jeszcze ma pan uprawnienia gazowe by robić spawy i projekt gazowy to super, jeśli nie, to załatwię człowieka.

 

Ale do rzeczy, mam kilka pytań.

 

1. instalacja pójdzie nad drewnianą podłogą pomiędzy wyciętymi specjalnie do tego celu płytami paździerzowymi ------_--_------- mniej więcej tak to będzie wyglądać, że paździerzowa płyta ma te 18 mm a rura 16, zatem się zrówna poziom podłogi i na to maty i potem panele, wylewki robić nie mogę, bo to zabytkowa kamienica i na to się nie zgodzili. spawać rur na łączeniach na ścianach nie będę, bo na ścianach nie chce prowadzić instalacji, tylko tak jak narysowałem dokładnie w rysunku, zastanawiam się, jak poprowadzić jednym ciągiem rurę od pieca do grzejnika, skoro mam tam konty 90 stopni, ale w sumie jest taka specjalna sprezyna, do ktorej sie rure wkłada i taki zakret powinienem zrobić w około pół metra, ale zaś z podłogi do grzejnika będzie chyba ciężko, za mało miejsca, rura może się złamać i tu chyba raczej kolanko by musiało być ? Zagniatać będę rury specjalną zagniatarką wynajętą z OBI, podobno zagniatanie jest najmocniejsze i najlepsze, nie chce skrecać alu pexa, co Pan sądzi?

 

2. moja instalacja będzie miała z grzejnikami na oko 45 dm3 wody, ok. 45 litrów, same rury 30 dm3. Może zna Pan jakiś kocioł gazowy 2 funkcyjny z naczyniem przeponowym i takim zaworem bezpieczeństwa, by ograniczyć dodatkowe koszta, jeśli nie ja znajdę coś, skupiam się raczej na firmie vailant.

 

3. najwazniejsze dla mnie jest miec kontrolę nad instalacją, więc wszelkie dodatkowe zawory oczywiscie muszą być, ma to być instalacja na lata, jakość przede wszystkim, by potem nie rozbierać paneli, tylko mikro lazienka bedzie pod kafelkami.

 

4. rozumiem, że na grzejniku odpowietrzniki w górnej częśći, tak myślę, jeśli wszystko zrobię z poziomicą, a obieg wody jest wymuszony przez pompę, to chyba nie ma możliwości nigdzie zostawania powietrza, ew. zostanie wypchane do piecyka, a w piecyku jest odpowietrznik instalacji ? Jesli dobrze rozumiem.

 

5. pomiędzy piecykiem i rozdzielaczem zastosuję rury miedziane 25, tylko pytanie, w jakim celu odpowietrzniki na rozdzielaczu, skoro będą na grzejnikach i w piecyku, oczywiscie nie wiem, wiec jesli moze mi Pan wytłumaczyć bardzo proszę. Jak trzeba zastosuję

 

6. Zawór bezpieczeństwa jest od czego, rozumiem, żeby w przypadku za wysokiego ciśnienia sam wyregulował cisnienie ? czy żeby zatrzymać obieg wody, chociaż od tego jest chyba rozdzielacz i na kazdym kanale powrót / zasilanie powinien byc chyba osobny zawór

 

7. Czy ma Pan jakieś obawy co do instalacji, gdzie moze byc problem, co można polecić, by zminimalizować ryzyko jakiegokolwiek poprawiania, mnie tylko zastanawia, czy jak napełnię rury, np. jeden obwód 1 grzejnika i np. gdzies coś będzie lecieć, to co mam zrobić, by tą wodę z tej rury wypompować, bo skoro rury będą w podłodze, to trochę nie bardzo to widzę, jest na to jakieś rozwiązanie, by, ew. szybko wyciągnąć wodę z danego obiegu.

 

Wybaczcie proste i może głupie pytania, ale te podstawy są bardzo ważne.

 

Pozdrawiam

 

7.

Opublikowano (edytowane)

Miło mi ale do Bytomia mi nie podrodze :)

 

Rozumie że pojawia się problem w miejscu łączenia ściany z podłoga ,zbyt ostry kąt , ale jezeli jest mozliwośc wejścia w ścianę na kilka centymatrów to odcinki pionowe mozna by ułożyc w ścianie wtedy promień łuku powinien wystarczyc i zastosowac wtedy grzejniki z bocznym zasilaniem .Grzejniki nie musza byc w poziomie raczej zalecał bym nieznaczne uniesienie grzejnika ale naprawde nieznaczne w kierunku odpowietrznika .Ułatwi i przyspieszy ewentualne odpowietrzenie . Odpowietrzniki oczywiście w górnej części po przeciwnej stronie zaworu grzejnika .Zawory na grzejnikach na zasilaniu i powrocie są czasami sprzedawane w OBI parami Jeśli zawory termostatyczne do grzejników to proponuje kupowac zestawy , Górny+ dolny + głowica sterująca uniknie sie potem wymiany gdyby coś nie spasowało

 

Instalacj 45l powinno zabezpieczyć naczynie przeponowe w kotle a co do producenta to niezły wybór , Ta firma wyposaza swoje kotły we wszystko o czym wcześniej pisałem wystarczy sie tylko upewnic czy dany typ to posiada .

 

Rozdzielacze Są dwa jeden do zasilania a drugi do powrotu oba w jednej metalowej skrzynce bez dna zamykane metalowymi drzwiczkami .cały ten zestaw można ukryć w ścianie lub zabudowac w jakiejś wnęce (pozostawiając sobie dostep z przodu do zaworów) tak aby nie był widoczny skoro dom to zabytek Odpowietrzniki nie muszą byc na rozdzielaczach , wszystko zależy od ułozenia instalacji stosuje sie je tylko wtedy gdy jest to niezbędne lub nie ma mozliwości poprowadzenia instalacji tak aby odpowietrzała sie samoczynnie przez jeden główny odpowietrznik dla całej instalacji.W piecu jest odpowietrznik ale słuzy on do ewentualnego odpowietrzania samego pieca natomiast nie musi on odpowietrzyć instalacji , wszystko zalezy od jej poprowadzenia

 

Zawór bezpieczeństwa słuzy do zabezpieczenia instalacji przed nadmiernym ciśnieniem i nie jest zaworem regulacyjnym . Moze zadziałac np kiedy piec na wskutek awari czujnika temperatury nie wyłączy sie mimo uzyskania temperatury pracy co prowadzi do zagotowania wody i wzrostu cisnienia w instalacji Jego próg zadziałania powinien być dobrany poniżej najsłabszego elementu instalacji tak aby nie uszkodzić elementy a tylko dać upust nadmiernemu cisnieniu. Jest to sytuacja awaryjna i w takim przypadku powinno sie ustalic przyczyne przed ponownym uruchomieniem instalacji . Może on również zadziałać w przypadku uszkodzenia naczynia przeponowego gdy naczynie sie wypełni i brak jest możliwosci skompensowania rozszeżalnosci wody na wskutek wzrostu temperatury.

 

Co do instalacji na rozdzielaczach nie mam żadnych obaw są moim zdaniem najbardziej wdzieczne jesli chodzi o trwałośc i serwis zawsze uszkodzenie któregos grzejnika lub innego elementu za rozdzielaczem nie powoduje wyłanczania całej instalacji wystarczy zamknąc zawory na rozdzielaczu powrotny i zasilajacy dla danego grzejnika i przystąpić do naprawy lub wymiany a pozostała instalacja pracuje bez zmian co w przypadku mrozów i czasami konieczności oczekiwania na naprawe jest napewno bardzo dobrym rozwiązaniem . Co moze sie stac niestety trzeba troche uwazac przy montazu np. paneli podłogowych listew przyściennych żeby wiertarką nie zrobic sita z rur a co do ewentualnej awari no to gdy uszkodzeniu ulegnie grzejnik wystarczy zamknąć zawory na grzejniku ,spuścic wode z grzejnika i go wymienic nie ma potrzeby spuszczać wode z rur jesli uszkodzeniu ulegnie któras z gałązek za rozdzielaczem to już trudno trzeba troche wiecej wysiłku włożyć w naprawe .ale i tak reszta instalacji moze nadal pracowac . Po dokonaniu naprawy wyłączyc piec i uzupełnic wode w instalacji odpowietrzyć układ .

 

ale sie naklikałem

Edytowane przez mac65
Opublikowano

...

Ja tu nie widzę problemów, trzeba mieć dobry materiał, plan działania i odpowiednie narzędzia, wszystko mam, to wskaż mi proszę na co uważać, gdzie dać te naczynie, zawory i ew. czy czegoś mi brakuje.

Proszę o porady, a jesli chodzi o rury miedziane, gaz, to będzie to robił gazownik, ale ja chciałbym się nauczyć, myślałem, że czegoś się dowiem zanim będziemy robić :)

....

A już myślałem, że jak mój sąsiad chcesz sobie gaz podłączać na dziko - tylko z tego kłopoty i zagrożenia, także dla innych.

A co do Alpexu za kotłem, to też lepiej miedzią do rozdzielacza! Jeśli masz robić podłogę w łazience+kuchni, to pomyśl nad podłogówką - na stropach drewnianych tez się to daje robić, tylko płyta podst. musi być sztywniejsza, ale to lepiej dla terrakoty...

PozdrA.

 

 

 

 

  • 3 lata później...
Opublikowano

Witaj

 

Rozdzielacz na zasilanie i powrót zainstaluj w jednej skrzynce , mozna kupić całe zestawy -skrzynka +2 rozdzielacze .Dodatkowo naczynie przeponowe adekwatne do pojemności instalacji. Rury alpex 16 spokojnie wystarczą , pomiedzy piecem a rozdzielaczem miedż lub stal min. 1 cal odpowietrzenie stosownie do potrzeb. Zaletą rozdzielaczy jest to że w przypadku awari jednego grzejnika można go "odciąć " na czas naprawy a cała instalacja pracuje nadal , wadą duża ilość rur. Temperatura rur bedzie taka jak na kotle . Rury możesz puścić w otulinie obok siebie .

 

Oczywiście na całą instalacje projekt i odbiór techniczny a w gazowni inna stawka za ogrzewanie .

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Ja robię od lat w hydraulicy mówi sie wiele ze można zakręcić przy rozdzielaczu tylko po co jak każdy grzejnik ma zawory lub konsole a zazwyczaj nie zagląda się do takich skrzynek.moze przy starcie wszystkie grzeją równo ale trójnikowy też jest dobry tylko ludzie mówią że złączka w podłodze po to są bo ktoś je dopuścił , żeby stosować. Odnośnie twojego projektu to rozdzielaczowy jest ok ale Przemyśl o podłogówcé łazienka przedpokój i kuchnia wtedy rozdzielacz najlepiej 2w1 z układem mieszającym 3sekcje na grzejniki (pokoje) i 3sek. na podłogówki (kuchnia i przedpokój rurka co 15cm łazienka co 10cm) Przemyśl bo przy takiej inwestycji i zerwanych podłogach to jest fajna możliwość wiadomo koszt też jest ale warto bo komfort duży

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.