Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Defro Duo 25 Kw Nowicjusz


anluk2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od niedawna posiadam kocioł Defro Duo 25 KW. Już 2 miesiące siedzę i kombinuję nad ustawieniami - jestem z tego już zielony.

Powierzchnia do ogrzania 175m2 w tym parter podłogówka 65m2, piwnica 4 kaloryfery i poddasze 4 kaloryfery.

Zawór 4d i do podłogówki 3d. Spalam ok 50kg dziennie dobrego ekogroszku (kopalnia Juliusz)

Moje ustawienia to:

 

Temp. CO 65*C

Temp. CWU 48*C

Temp Podłogówki 48*C

We wszystkich pomieszczeniach z ogrzewaniem podłogowym sterowniki pokojowe ustawione na 21*C (każda pętla osobno)

 

czas podawania 13s

przerwa podawania 51s

nadmuch 30%

przesłona nadmuchu 50%

Praca w podtrzymaniu 12s

przerwa 8min

nadmuch 10s

przerwa nadmuchu 5min

 

Nie mam pojęcia co robię źle. Może źle ustawione zawory 3d i 4d ?

3d odkręcony prawie cały ok 95%

4d odkręcony na ok 75% (między 7 a 9)

 

Temperatura po włączeniu pieca ze stanu wstrzymania spada 10*C (Czy to normalne)

 

Bardzo proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz dążyć do takich ustawień aby czas podawania był dosyć krótki i czas kolejnych załączeń dość częsty, trzeba utrzymać spory kopczyk węgla. Spróbuj Czas podawania = 12 s, Przerwa podawania = 8 s, przysłona dmuchawy otwarta ok 3 cm. Kolejna ważna sprawa to uszczelnić retortę silikonem wys. temperaturowym!!! Otwarcie zaworu 4d jeśli masz ręczne sterowanie ok 25% a zaworu 3d najlepiej aby był sterowany jakimś regulatorem a nie na rękę i temp w podłogówkę trochę masz wysoka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To,że temperatura spada po załączeniu pompy obiegowej jest normalne.

Zanim piec nadgoni temperaturę, musi minąć trochę czasu.

Ja mam również obieg CO sterowany regulatorem pokojowym i po załączeniu pompy o parę stopni spada temperatura na piecu, do czasu, aż przestanie napływać zimna woda z grzejników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach