Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
3 godziny temu, sambor napisał(a):

To trzeba inaczej podłączyć odpowietrznik - tak jak na rysunku

image.thumb.png.bedcd3541f29f17295a0b3b0dafc2502.png

Oczywiście przed pompą, po za filtrem i zaworem odcinającym,  manometr i zawór bezpieczeństwa

 

A te zawory bezpieczeństwa mają być po 2,5 BAR?

Opublikowano

W całej instalacji są 2 - jeden od CWU- 6 bar, drugi przy samym kotle to 2 bary lub 2,5 bar, 2 bary byłby lepszy, ale jego ciężej kupić w kompletnej grupie, więc podałem gotową grupę , jak robisz z osobnych elementów to raczej poszukaj 2 bary.

Opublikowano
15 godzin temu, sambor napisał(a):

To trzeba inaczej podłączyć odpowietrznik - tak jak na rysunku

image.thumb.png.bedcd3541f29f17295a0b3b0dafc2502.png

Oczywiście przed pompą, po za filtrem i zaworem odcinającym,  manometr i zawór bezpieczeństwa

 

Czyli tak

A jak bedzie zrobione to jak mam dopuscic wode wiem ze glupie pytanie no ale nie wiem bo pierwszye raz to bedzie

a i zawur do dopuszczania wody i spuszczania moze byc kulkowy czy jaki

schemat 2.png

3 minuty temu, lewy40 napisał(a):

Czyli tak

A jak bedzie zrobione to jak mam dopuscic wode wiem ze glupie pytanie no ale nie wiem bo pierwszye raz to bedzie

a i zawur do dopuszczania wody i spuszczania moze byc kulkowy czy jaki

schemat 2.png

zawór kulkowy trójdrożny

Opublikowano
2 godziny temu, sambor napisał(a):

Instalacja powinna tak wyglądać

image.thumb.png.05bc78e7eeac37f574d349979d22cffb.png

W układzie napełniania musi być zaw zwrotny i zaw odcinający!

Napełnianie idzie zawsze od dołu instalacji, aby wyprzeć powietrze z instalacji

ok to w takim razie gdzie te naczynie przeponowe 10 bar 12l i naczynie przeponowe 6 bar 35l cisnienie wstepne 1.0bar

6 minut temu, lewy40 napisał(a):

ok to w takim razie gdzie te naczynie przeponowe 10 bar 12l i naczynie przeponowe 6 bar 35l cisnienie wstepne 1.0bar

jak by pan miał czas to poprosił bym dokładny schemat z wiszącym bojlerem zgóry dziękuje

Opublikowano
4 godziny temu, sambor napisał(a):

Dostałeś wszystkie dane i schematy, może sam teraz rusz głową i poskładaj to do kupy.

Ja mam inne roboty, na które czekają inni forumowicze i nie tylko oni.

przepraszam że tak wypisuje ale chciałbym się upewnić co pan o tym sądzi czy by tzk mogło być wole się upewnić chyba że coś nie tak to pan może poprawi jeżeli będzie miał czas przepraszam i pozdrawiam

fff.png

Opublikowano

Pytasz się co sądzę - oczywiście że jest źle, widać kolega należy do populacji tych co zawsze coś muszą zrobić źle, choć wszystko mają podane na tacy.

Podałem jak ma być podłączone naczynie 35l; do obiegu CO - ma być wprost do kotła

Podałem jak ma być układ napełniania - też blisko kotła, najlepiej przy samym kotle - a jak zrobiłeś?

Ta rura podpisana jako "idąca dookoła mieszkania" do czego ma służyć, co ona robi?

Na rys brak spustu wody z instalacji/ kotła- to też warto zrobić, chyba że kocioł ma osobny spust wody do kanalizacji.

 

Opublikowano
1 godzinę temu, sambor napisał(a):

Pytasz się co sądzę - oczywiście że jest źle, widać kolega należy do populacji tych co zawsze coś muszą zrobić źle, choć wszystko mają podane na tacy.

Podałem jak ma być podłączone naczynie 35l; do obiegu CO - ma być wprost do kotła

Podałem jak ma być układ napełniania - też blisko kotła, najlepiej przy samym kotle - a jak zrobiłeś?

Ta rura podpisana jako "idąca dookoła mieszkania" do czego ma służyć, co ona robi?

Na rys brak spustu wody z instalacji/ kotła- to też warto zrobić, chyba że kocioł ma osobny spust wody do kanalizacji.

 

a teraz to podpowie pan

fff.png

3 minuty temu, lewy40 napisał(a):

a teraz to podpowie pan

fff.png

a moze byc tak z tym spustem

fff.png

Opublikowano (edytowane)

Teraz lepiej, brak tylko spustu wody z instalacji i nie zapomnij o zaw bezp i zaw zwrotnym na zasilaniu bojlera z wodociągu.

Napełnianie w dobrych instalacjach robi się rozłączane np wężem ogrodowym, tak aby przez przypadek nikt nie odkręcił zaworu napełniania.

Jak idzie rura od wodociągu to mnie nie interesuje, jest schemat i wg niego trzeba podłączyć.

Jakimi rurami będziesz robił kotłownię?

Widzę, że spust jest w dobrym miejscu

Edytowane przez sambor
Opublikowano

Może być miedź Cu28 to to samo co 1", a nierdzewna musi być prasowana i drogo wychodzi.

Jeszcze jedno: aby obieg grzewczy kocioł - zaw 4-D  działał muszą być krótkie odcinki, bez dużej ilości kolanek, a sam zaw 4-D powinien być nie za wysoko, ok 20-30 cm nad kotłem, 

  • marcin zmienił(a) tytuł na Czy może ktoś pomóc
Opublikowano
10 godzin temu, sambor napisał(a):

Może być miedź Cu28 to to samo co 1", a nierdzewna musi być prasowana i drogo wychodzi.

Jeszcze jedno: aby obieg grzewczy kocioł - zaw 4-D  działał muszą być krótkie odcinki, bez dużej ilości kolanek, a sam zaw 4-D powinien być nie za wysoko, ok 20-30 cm nad kotłem, 

witam Pana to jaką pan poleci rure żeby nie było nie drogo przeprasz że dziś piszę ale bym chciał pozamawiać wszysto takie zapytanie czy rura PP by mogła być

schemat.png

Opublikowano

Obieg ma być z jak najmniejszą ilością kolan i rury - zrób sobie model instalacji   z zapałek i policz kolana.

Kolana są 90 i 45 stopni.

Może wystarczy 4-5 kolanek

Obieg grzania bojlera może być z rur o mniejszej średnicy np Cu22, rury do zimnej wody mogą być z PP 32,

rury za zaworem 4D w stronę instalacji też mogą być z PP32.

 

Opublikowano
8 godzin temu, sambor napisał(a):

Obieg ma być z jak najmniejszą ilością kolan i rury - zrób sobie model instalacji   z zapałek i policz kolana.

Kolana są 90 i 45 stopni.

Może wystarczy 4-5 kolanek

Obieg grzania bojlera może być z rur o mniejszej średnicy np Cu22, rury do zimnej wody mogą być z PP 32,

rury za zaworem 4D w stronę instalacji też mogą być z PP32.

 

Witam 

Kolan będzie 4 do zaworu a za zaworem też 4 jeszcze ma być mniej 

A o rure chodziło mi PP Stabi wiem że na pewno mam rury pp stabi 25 mm 3/4 bo w zeszłym roku robiłem hydraulikę cała w łazience i się zostały  na całej instalacji nie może być rura pp 

 

Opublikowano (edytowane)

Rury PP stabi to i tak plastik, więc nie mogą być od kotła , 

Mnie wychodzi mniej kolan, ale nie znam twojej koncepcji, więc rób jak ci wychodzi.

W miedzi Cu28 robisz tylko od kotła do zaw 4-D i tam są 2 kolana, oraz powrót z 4-D do kotła i tam też mogą być 2 kolana, za zaworem 4-D już możesz dać PP32.

Obieg grzania bojlera też w miedzi, ale mniejszej średnicy Cu22,

Zawory kulowe na zasilaniu bojlera i obiegu CO muszą być osobno, a nie 1 jak poprawiłeś

image.png.0a480033d2d39cc719cf99d7f1a79d38.png

A umiesz tą miedź lutować?

Edytowane przez sambor

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.