Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Instalacja OP na parterze


popo666PL

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry, jestem instalatorem amatorem (robię wszystko sam na swój użytek). Posiadam dom 250m kw dwukondygnacyjny, dobrze zaizolowany 15cm, a na piętrze skosy i stropy pianka 20cm. Mam zainstalowany kocioł na ekogroszek o mocy 25kw zgodnie ze schematem. Zawór czterodrogowy sterowany siłownikiem przez pogodówkę. Na piętrze (po remoncie) mam grzejniki z zaworami termostatycznymi i dwie małe podłogówki sterowane przez zawory RTL. Na parterze grzejniki z zaworami termostaycznymi. Wkrótce ruszam z remontem części parteru i chciałbym na parterze w remontowanej części zastosować ogrzewanie podłogowe. W czasie remontu będą zrywane podłogi (obecnie są na belkach) i będzie układana izolacja od podłoża (styropian lub keramzyt) i wylewana posadzka. Czy lać tradycyjne posadzki czy może jakiś jastrych? Jakiej grubości posadzka? Proszę o sugestie jak przerobić ogrzewanie żeby działało poprawnie. Podłogówką chciałbym sterować poprzez siłowniki wraz termostatami na każde pomieszczenie oddzielnymi, więc proszę o rady jak zrobić to dobrze. Zaznaczam że przyszły sezon część parteru byłaby OP, a część grzejniki. Docelowo całość OP

 

CO.jpg

Edytowane przez popo666PL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25kW na dobrze docieplony budynek 250m2 to  2x za duzo .

Skoro góre masz grzejniki i 2 podłogówki na rtl , to traktuj to jakie obieg CO1 , wysokotemperaturowy , zaś jesli parter bedzie OP traktuj to jako obieg CO2 niskotemperaturowy .Za kotłem zrób kolektor z 3 wyjściami , CWU , CO1 , CO2 , obieg CO2 dajesz 3d lub 4d , w zalezności jak chcesz relizować dogrzanie powrotu kotła , jesli temp zasilania OP chcesz realizować  siłownikiem  z pogodówką , nie bawiłbym się w zadne siłowniki , zwłaszcza przy kotle na paliwo stałe .