Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kamen Kompakt Lux 25kW - ustawienie prawidłowych parametrów spalania


PelletPioneer

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry, 

Witam serdecznie wszystkich użytkowników forum. Jestem nowym użytkownikiem pieca na pellet Kamen Kompakt Lux 25kW. Jest to nowa instalacja, która zastapiła piec na węgiel i drewno (kopciuch). Nie mam żadnego doświadczenia w regulacji takiego pieca, dlatego proszę o pomoc. Postaram się podać jak najwięcej danych, ale jeśli czegoś potrzeba proszę śmiało pisać. 

Kamen Kompakt Lux 25kW + Bojler 300L 
Pellet Barlinek 6mm (jeden dostawca)
Sterownik TECH ST-976
Tryb pracy: Pompy równoległe 

Aktualne spalanie przy temperaturze zewnętrznej bliskiej 0 (w nocy -3) to jakieś 30 kg na dobę. Na samym początku (instalacja wykonana pod koniec Sierpnia) popiół był jasny o strukturze mąki. Od dłuższego czasu jednak, robią się skrzepliny a popiół jest czarny. Nie jest on twardy, po dotknięciu rozsypuje się. Czy po załączonych zjęciach i opisie parametrów macie jakieś pomysły od czego można zacząć, żeby zmniejszyć spalanie i uzyskać prawidłową strukturę popiołu? 

Algorytm pracy STANDARD

Moc minimalna: 
Czas pracy podajnika - 6 sekund 
Czas przerwy podajnika - 24 sekundy 
Siła nadmuchu (1-100) - 30 

Moc maksymalna: 
Czas pracy podajnika - 13 sekund 
Czas przerwy podajnika - 17 sekund 
Siła nadmuchu (1-100) - 45

Próbowałem algorytmu pracy SIGMA, gdzie wykonałem pomiar wagi pelletu (2 minuty). Zmiana domyślnie wpisanej wartości z 400 => 390g. Również kaloryczność pelletu z domyślnie wpisanej wartości 5.1 => 4.9 kW. Rezultat ten sam, bez poprawy w wyglądzie popiołu. W trybie pracy SIGMA zdażały się też niedopałki pelletu. W tej chwili piec znów pracuje w trybie STANDARD. 

Zdjęcie ognia z palnika wykonane na szybko w fazie pracy "Moc min. 30%". 

Pozdrawiam, 

Maciek

 

IMG_8083.jpeg

IMG_8082.jpeg

IMG_8081.jpeg

IMG_8080.jpeg

IMG_8945.jpeg

IMG_8956.jpeg

IMG_8957.jpeg

IMG_8966.jpeg

IMG_8967.jpeg

IMG_8968.jpeg