Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prawidłowe ustawienie ogrzewania podłogowego


SphunaR

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Z góry przepraszam, ale jestem zielony w tym temacie.. mam mieszkanie w całości z ogrzewaniem podłogowym + grzejnik w łazience, gdyż z podłogówką miało być bardziej ekonomiczne ogrzewanie..
Jest to ogrzewanie gazowe - kocioł Beretta 2-Funk CIAO 24 C.A.I.. - temperatura wody na podłogę ustawiona na 43 stopnie, na panelu żądana temperatura pomieszczenia 21.

Mam problem / dylemat jak prawidłowo ustawiać ogrzewanie, żeby nie zbankrutować 🙂
Mianowicie chodzi o to, że np. gdy temperatura wieczorem spada, włączam ogrzewanie. Żeby zrobiło się ciepło, piec zużywa minimum ~3m gazu (grzeje od 15:00 do 19:00) żeby temperatura w pomieszczeniach wzrosła do żądanych 21 stopni i kocioł się wyłącza. Do rana podłoga robi się zimna, a temperatura w pomieszczeniu spada do 20 stopni, więc po południu znów zaczyna się ogrzewanie od zera itd.

W innych mieszkaniach gdzie są grzejniki, włączają grzanie na chwilę i mają te 21 stopni, przez co zużycie gazu jest zdecydowanie niższe.

 

Czy powinienem grzać w jakiś ciągły sposób? Co mogę zrobić, żeby jakoś ograniczyć zużycie gazu i utrzymać mniej więcej stałą temperaturę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze co należy zrobić to obniżyć temperaturę na podłogówkę do max 30*C  i poczekać ze 2 doby aby temperatura się ustabilizowała

I pomyśl nad wymianą pieca na kondensacyjny ale już nie taki duży....    😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 16.11.2023 o 11:28, Jozefg1 napisał(a):

Pierwsze co należy zrobić to obniżyć temperaturę na podłogówkę do max 30*C  i poczekać ze 2 doby aby temperatura się ustabilizowała

I pomyśl nad wymianą pieca na kondensacyjny ale już nie taki duży....    😄

Na kotle ustawić 30*C, a na programatorze żądaną temperaturę, np. 21*C?

Hmm na ten moment nie chciał bym zmieniać kotła, bo jeszcze nowy... taki deweloper wstawił niestety.