Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wybór pompy - rozbieżności przy doborze


Andrzej1966

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

Jestem amatorem w kwestii ogrzewania. Zdecydowałem się na zakup powietrznej pompy ciepła. Dom 270 m2 - 2 kondygnacje, ogrzewanie olejowe+kominek, 25% podogówka+75% grzejniki, dom 20 letni dobrze izolowany, woj. świętokrzyskie.

Miałem zrobiony mini audyt przez kilka firm instalatorskich (ciepłowłaściwie/zużycie oleju+drzewa) i zaproponowano mi pompy o dużej rozpiętości mocy (???).

Wiem, że pompa pomie nierówna, ale czy rozpiętość od 9 kW do 16kW to nie za dużo? Dodam, że mam antresolę więc ciepło z dołu idzie do góry.

Zdecydowałem się na Panasonica 12kW 3f T-cap, ale podobno pojawił się nowy T-cap 9kW na czynniku R32 który rzekomo jest odpowiednikiem Panasonica 12kW na czynniku R410. Nie chciałby przesadzić z mocą z uwagi na taktowanie i zużycie prądu.

Co o tym myślicie? Chętnie podam dodatkowe potrzebne informacje.

Pozdrawiam

Andrzej S.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie chcesz nic przy grzejnikach robić ( tzn powiększać rozmiarów) to raczej T-cap 12kW będzie optymalny.

Bufor i tak cię nie ominie.

Chyba, że przy dużych mrozach - poniżej -15C będziesz się podpierał kotłem olejowym, to wtedy można się zastanawiać nad 9kW T-cap.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za fachowe sugestie.

Kocioł olejowy planuję usunąć (zostawiam tylko kominek na czarną godzinę 🙂

Czy T-cap 12kW nie będzie za duży? Jeden z instalatorów powiedział, że będzie taktować bo ma za dużą moc.

Co do grzejników to raczej mam niedoszacowaną ilość żeberek więc chyba będzie wyższa temperatura zasilania grzejników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaj teraz nieco grosza na przewymiarowanie grzejników, a zostaną zaoszczędzone pieniążki w mniejszym zużyciu prądu przez kolejne lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach