Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Technika palenia w takim piecu


superkwas

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Mam prośbę o porady palenia w tym piecu. W sensie, jak manewrować drzwiczkami przy rozpalaniu a potem już przy paleniu (które otwierać, zamykać itp)? Są trzy drzwiczki plus jeszcze tam przy kominie na górze jakiś "otwór". Obecnie mam taki problem taki, że przy rozpalaniu i otwieraniu górnych drzwiczek podczas dokładania drewna dymi się z tych metalowych "okręgów". Plus nie znam się na tych piecach, z tyłu pieca jest ściana też z jednym otworem i widać tam trochę sadzy. Czy przez ten otwór może się uwalniać ewentualnie dym? Pytam bo właśnie przy paleniu jest zapach dymu, ale nie wiem na ile po prostu to się ulatnia z pieca, a ile z powodu że coś jest nieszczelne itp.
Plus czy ten piec wygląda na "zdrowy". Widać kilka pęknięć i coś się obiło o uszy o rozszczelnienia takich pieców itp. Pozdrawiam serdecznie.

253727759_207924888128325_6138371255170619607_n.jpg

253642001_226204552949122_5694755484516748300_n.jpg

253409013_582538949718978_8146195226602410416_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pierwsze i najważniejsze:  Kominiarza wezwij żeby porządnie komin wyczyścił!

 Chyba że sam potrafisz i masz czym...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płytę trzeba uszczelnić na obrzeżach od spodu w miejscu jej położenia na cegłach ( gliną lub sznurem). Wyczyścić kanały w piecu ( pewnie są zawalone sądzą) i kanał kominowy też. Wtedy będzie hulać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak przy podkładaniu wali dymem - komin lub kanały pieca zawalone- wyczyścić. Ta mała wyczystka to kominowa. Szyber z lewej to pewnie szyber kominowy, ten z prawej od pieca chlebowego?  Co jest pod blachami, jak wygląda palenisko? Rama pieca jest osadzona na glinie, blachy na płaskownikach,  tam nie ma prawa dymic, takze przez fajerki - chyba, że brak ciągu

Odnośnik do komentarza