Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Spaprane ocieplenie.


hubi78

Rekomendowane odpowiedzi

To lepiej (jesli chcialbys isc w ta strone oczywiscie). Sprawdz membrane - parametry/wlasciwosci czy jest dopuszczony bezposredni kontakt z izolacja czy jest wymagana szczelina pomiedzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, hubi78 napisał:

Napisz prosze jak wykonac więc to układanie wełny w połacie,pisałeś wcześniej,że ma to być 30cm,moje krokwie mają 18cm więc wejdzie tam spokojnie 15cm a potem co? jak miałbym dac te drugie 15? domyślam sie,że potrzebne benda kontrłaty i miedzy nie wełna ? a na to folja paroszczelna ?

To  na razie delikatnie podrożyłeś to rozwiązanie, chyba że membrana jest nieodpowiednia. 

Trzeba  przekalkulować wszystkie trzy propozycje .

Ocieplenie połaciowe:

18+12 cm wełny, łączniki LK1 lub LK2, deski 22 o szer. 12 cm, folia paroszczelna zszywki, wkręty, taśma do klejenia foli.  

Do tego odpada ocieplenie komina, (oraz dla potomnych) ocieplanie od wewnątrz ścianek kolankowych, ty to już niestety zrobiłeś. 

Na ten ruszt można jeszcze przyszyć zszywkami płytę HDF 3mm lub przykręcić sztywniejszą płytę  OSB 6mm.  

Wyjdzie piękny stryszek graciarnia.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Animus masz jakieś fotki jak wykonać takie docieplenie (wykorzystanie tych łączników LK1), deski montujesz wzdłuż krokwi? Zostało mi trochę wełny gr. 15 cm i myślałem docieplić poddasze ale tylko miedzy krokwiami. Zawsze to coś ale jak by dał jeszcze 10 cm to by było już na wypasie. Mam docieplony strop tylko styropianem 2x5 cm tak jak autor tematu no i trochę to przymało, chata szybko się wychłada przez co kocioł pelletowy często się odpala. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu wolne od pracy. I teraz dodam coś od siebie. 

Chcę przypomnieć że to tylko dyskusja i proszę bez spiny że podważam czyjeś teorie 😉

Sam jestem ciekaw i byś może nauczę się czegoś nowego.

Ten pomysł z płytami PIR który zaproponował kolega @dino49    też jest dobry bo nie trzeba rusztu drewnianego i szybko zrobisz,ale niestety drogi. 

 

W dniu 2.11.2021 o 01:49, Animus napisał:

Lepszy efekt osiągniesz ocieplając wełną połacie dachu, pakując tam 30cm wełny. 

Musisz też ułożyć porządnie wiatroizolację z grubej folii paroszczelnej od strony  pomieszczenia.   

To poddasze też  musi mieć szczelne  okna  i drzwi. 

Na poddaszu powstanie   bańka izolacyjna z powietrza uwięzionego pomiędzy wełną a styropianem. 

Kolego @Animus wyjaśnij mi jak wyobrażasz sobie składzik,graciarnię w którym nie ma wymiany powietrza.

Nie wiemy jeszcze gdzie @hubi78 ma wejście na strych czy od domu gdzie jest ciepłe powietrze,czy np.od nieogrzewanego garażu.

Moim zdaniem wszystko co tam będzie składowane skiśnie i spleśnieje,ponieważ w tym przypadku jest brak wentylacji wywiewnej.

A powietrze będzie napływać wejściem którym kolega @hubi78będzie wchodził na strych.

Folia paroszczelna oczywiście zapobiegnie zawilgoceniu wełny izolacyjnej,ale moim zdaniem powietrze które dostanie się na strych do tej tzw.bańki izolacyjnej może i będzie się wykraplać na tej folii tym samym powodując pleśnienie z tyłu  płyt HDF lub OSB które polecasz przykręcić do rusztu. 

Teraz drugie pytanie  rozmawiacie o membranie na krokwiowej czy producent dopuszcza styk membrany z wełną czy nie, ale pozostaje pytanie czy @hubi78 ma wykonaną poprawna wentylację dachu.

Tzn.wlot od strony rynny w  blachodachówce jest na pewno,lecz czy są wywietrzniki połaciowe ewentualnie wentylacja w kalenicy.Skoro wełna ma dotykać membrany to taka wentylacja między membrana a blachodachówką musi być skuteczna.

I jeszcze jedno poruszano też temat o ociepleniu i nieocieplaniu komina.

Nie wiemy też jaki komin ma @hubi78 jeżeli systemowy to nie wymaga docieplania na poddaszu ponieważ posiada już izolację wokół ceramiki.

Chyba że trzeba poprawić ciąg w kanale wentylacyjnym jeżeli znajduje się też w pustaku systemowym.

 

Pozdrawiam

plasticfun

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.11.2021 o 12:10, radik81 napisał:

@Animus masz jakieś fotki jak wykonać takie docieplenie (wykorzystanie tych łączników LK1), deski montujesz wzdłuż krokwi? Zostało mi trochę wełny gr. 15 cm i myślałem docieplić poddasze ale tylko miedzy krokwiami. Zawsze to coś ale jak by dał jeszcze 10 cm to by było już na wypasie. Mam docieplony strop tylko styropianem 2x5 cm tak jak autor tematu no i trochę to przymało, chata szybko się wychłada przez co kocioł pelletowy często się odpala. 

W poprzek krokwi, tak prowadzona na mijankę izolacja jest cieplejsza, dzięki temu deski też wspomagają utrzymanie izolacji pomiędzy krokwiami przeważnie jest jej sporo  18-20cm rozstaw pomiędzy deskami narzuca izolacja lub płyta osłonowa.

Nie mam akurat fotek ale zrobiłem tego sporo, często na budowie pozostawały deski, laty  i inne drewniane materiały, inwestor był zadowolony, cięło się na pile nawet krokwie, murłaty, taka konstrukcja dodatkowo usztywnia połać dachu.

Prosta robota przykręcasz laser do krokwi kręcisz uchwyty  pchasz wełnę przykręcasz deski, wychodzi lico nawet pod płytę g/k. Nie ma znaczenia czy to skos, czy pod jętkami, jętki najpierw kręcisz dechy a potem wełenka od góry. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, plasticfun napisał:

Kolego @Animus wyjaśnij mi jak wyobrażasz sobie składzik,graciarnię w którym nie ma wymiany powietrza.

Nie wiemy jeszcze gdzie @hubi78 ma wejście na strych czy od domu gdzie jest ciepłe powietrze,czy np.od nieogrzewanego garażu.

Moim zdaniem wszystko co tam będzie składowane skiśnie i spleśnieje,ponieważ w tym przypadku jest brak wentylacji wywiewnej.

A powietrze będzie napływać wejściem którym kolega @hubi78będzie wchodził na strych.

Co do wentylacji to sytuacja sprawdzona latami, wilgoć emituje człowiek, a ni strych, chyba że pranie zacznie tam suszyć.    

21 godzin temu, plasticfun napisał:

Teraz drugie pytanie  rozmawiacie o membranie na krokwiowej czy producent dopuszcza styk membrany z wełną czy nie, ale pozostaje pytanie czy @hubi78 ma wykonaną poprawna wentylację dachu.

Co do membrany, to temat otwarty, niewiadoma.  

21 godzin temu, plasticfun napisał:

I jeszcze jedno poruszano też temat o ociepleniu i nieocieplaniu komina.

Nie wiemy też jaki komin ma @hubi78 jeżeli systemowy to nie wymaga docieplania na poddaszu ponieważ posiada już izolację wokół ceramiki.

Chyba że trzeba poprawić ciąg w kanale wentylacyjnym jeżeli znajduje się też w pustaku systemowy.

Co do komina to niestety mylne pojęcie, czy systemowy, czy zwykły to nadal mostek termiczny zastanów się nad tym. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź więcej pytań nie mam na temat wilgoci i wentylacji.

Każdy może mieć swoje zdanie.

Co co komina to masz rację zgadzam się z tobą,nie przemyślałem tego że wystaje nad dachem.

Pozdrawiam

plasticfun

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komin czy wystaje ze stropu czy z dachu (po ociepleniu poddasza) bedzie mostkiem w obu przykladach. Latwiej go zrobic gdy „wystaje” ze stropu - po prostu docieplic do wysokosci polaci.

Docieplenie stropu jest latwiejsze, tansze i energetycznie lepsze/korzystniejsze.

Kazde pomieszczenie MUSI byc wentylowane. Bez wentylacji w najgorszym przypadku bedzie wilgoc i grzyb a w najlepszym tylko smród.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, plasticfun napisał:

Dzięki za odpowiedź więcej pytań nie mam na temat wilgoci i wentylacji.

Każdy może mieć swoje zdanie.

To nie sama teoria, poparte przez lata praktyki, latem owszem okienko się uchyla czasem.

Wilgoć przez strop żelbetowy z domu nie przechodzi, a kondensacja wypada w warstwie z izolacji z wełny 25-30cm.

Takie strychowe pomieszczenie, jego wilgotność jest  na stałym poziomie, bardzo przesuszone, jedyna wilgoć jaka może nagle tam wystąpić to jakiś przeciek.       

17 minut temu, PioBin napisał:

Docieplenie stropu jest latwiejsze, tansze i energetycznie lepsze/korzystniejsze.

Jak, pełna zgoda,  ktoś ma małą wiedzę wtedy ocieplenie stropu wydaje się szybsze, łatwiejsze, czy energetycznie lepsze, bo nie bierze pod uwagę, komina, ścian, scenek kolankowych czy szczytów.

Wszystkich mostków liniowych czy punktowych.

W większości przypadków, w rozwinięci taka poprawnie zrobiona izolacja zajmuje większą powierzchnię niż dachowa i w dodatku jest miejscami cieńsza z różnych względów. 

Tak dokładnie się stało u @hubi78 , choć trzeba przyznać, że jednak ścianki kolankowe jakoś tam ogacił, więc nie był aż takim laikiem w tym temacie.        

31 minut temu, PioBin napisał:

Kazde pomieszczenie MUSI byc wentylowane. Bez wentylacji w najgorszym przypadku bedzie wilgoc i grzyb a w najlepszym tylko smród.

A pomiędzy dwoma szybami zespolonymi też masz wentylację?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy ociepleniu stropu mam na mysli rowniez wszystkie inne elementy takie jak komin, scianka kolankowa, scianki dzialowe (lekkie) stawia sie na ociepleniu (posadzce, legarach). Nie ma zadnych mostkow, zachowana jest wszedzie ciaglosc izolacji. Polacie dociepla sie tylko tam gdzie chcesz miec pomieszczenie uzytkowe ogrzewane, inaczej nie ma to sensu i powoduje wzrost kosztow na ogrzewanie o robocie i materiałach nie wspominajac.

42 minuty temu, Animus napisał:

A pomiędzy dwoma szybami zespolonymi też masz wentylację

Odpowiem Ci tak samo jak Ty mi.

Szkoda z Toba dyskutowac!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A widziałeś ściany nośne na  poddaszach, strychach, przebiegające w środku budynku?

 

6 minut temu, PioBin napisał:

Szkoda z Toba dyskutowac!

Nareszcie jakiś konkret.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o komin systemowy, odcinek komina na strychu wystarczy docieplić komin  4 cm płytą budowlaną Botazit czy Botament na klej, a po naklejeniu na Botazit jakąś warstwę tynkarską. Tak u siebie mam, od 5 lat nic się nie dzieje, w kominie mam wkład żaroodporny. Płyta Botazit obustronie uzbrojona siatką z warstwą ognioodporną.... najwyżej stopi i nie zapali się.

Można też zamontować płytę Botament na konstrukcję z profilu C zachowując dystans 2-3 cm między kominem a 3 cm płytą Botazit

Jestem przeciwnikiem wełn na poddaszu. Tylko namiot z płyt PIR na poddaszu. Na połaciach 5-8 cm płyta PIR, a na stropie 10 cm. Wełna 30 cm na połaciach strasznie obciąża konstrukcję dachu, a jak zawilgotnieje...

Płyta butament...

 

Butament.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@dino49

Co sądzisz o pianie pur na połacie dachowe ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.11.2021 o 20:00, ByCygano napisał:

@dino49

Co sądzisz o pianie pur na połacie dachowe ?

Przeciwnikiem jestem na bezpośrednie drewno pianką, na folię paraprzepuszczalną pod blachą tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.11.2021 o 20:00, ByCygano napisał:

@dino49

Co sądzisz o pianie pur na połacie dachowe ?

To jest właśnie to... "namiot" z płyt na strychu. Krokwie nie zbutwieją... pełne oddychanie, przelot powietrza z okapu do kalenic.

Wełna mineralna.. higroskopijna, ciepło przewodzi. Uzyskana z kamieni baltazowej, podobnie jak na zasadzie waty cukrowej

https://youtu.be/BryObT18qMA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co Ty tam wiesz... solidna robota, nie trzeba sznurować. Takie ocieplenie podoba się @Adam_M /fizyk/z FM. To on nazwał "namiotem" na strychu.

Takie połacie czeka mnie, pomożesz mi? Z Mazur do Wielkopolska blisko... Zdasz relację, tu na forum, "robotę deweloperską"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na mazurski klimat, w sam raz !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam kilka pytan:

Czy te plyty przykrecone nie klawiszuja na polaciach? W sensie pekniec pomiedzy nimi?

Jak z przewodnoscia? Ciepla i wilgoci( zabezpieczenia). Od strony zewnetrznej byla tam folia srebrna a od srodka k-g bez zabezpieczenia na wilgoc.

Masz jakies dane/opinie/info po dluzszym czasie uzytkowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej skontaktować z Panem Markiem Ciechowskim tel 607 393 459. Jest przedstawicielem firmy belgijskiej Recticel. Adres firmy: ul.Cisowa 4, 64-320 Niepruszewo. Z Panem Markiem można spotkać na Targach Budownictwa w Poznaniu

#1 - "Czy te plyty przykrecone nie klawiszuja na polaciach? W sensie pekniec pomiedzy nimi? "

- Nie klawiszuje, bo wszystkie boki są frezowane

#2 - "Jak z przewodnoscia? Ciepla i wilgoci( zabezpieczenia). Od strony zewnetrznej byla tam folia srebrna a od srodka k-g bez zabezpieczenia na wilgoc."

- Jest to trójwarstwowy panel izolacyjny z pianki poliuretanowej pokrytej paroizolacją i wykończony płytą GK. Współczynnik przewodzenia ciepła - 0.022 W/m.K. Są i inne panele... dwustronnie foliowane z folią aluminiową

#3 - Masz jakies dane/opinie/info po dluzszym czasie uzytkowania?

- Pogadaj z Panem Markiem. Na poniższej lince są referencje

https://www.recticelinsulation.com/pl/home

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, dino49 napisał:

Na mazurski klimat, w sam raz !

Materiał niezły ale reszta do bani, to tak jakbyś kupił sobie "ledówki" i rzucał nimi w żyrandol, zamiast wkręcić.   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tej strony zgadzasz się na Polityka prywatności.